Denken als een debunker

Gestart door mmuetst, december 21, 2021, 00:42:40

Vorige topic - Volgende topic

vergeerr72

Citaat van: mmuetst op maart  7, 2026, 10:56:23Nog meer vermaak  :D

Volgens mij gebruikt hij ook al een apple dan kan een banaan er ook nog wel bij.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling.

vergeerr72

Citaat van: HuubF op maart  4, 2026, 13:02:25Lang geleden heb ik een keer, samen met een bekende forumgenoot alhier, een blinde vergelijking mogen doen tussen 2 speakers. De ene was een gigantisch Genesis systeem met subwoofer en een hele rij bandtweeters, de andere een eenvoudig passief Adam monitortje. Met blinddoek op was het onmogelijk om de speakers van elkaar te onderscheiden. Voor en na de blinde test klonken de speakers behoorlijk verschillend.

Mijn conclusie was: we zijn gewoon niet in staat om geluid van elkaar te onderscheiden als we het niet kunnen zien. Dat geldt ook voor bier, wijn en gevulde koeken.
Voortaan altijd met een blinddoek op naar die Adam speakers luisteren? 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling.

J.A.F._Doorhof

Ik dacht dat Adam voornamelijk studio monitoren als nearfields leverde.

Ik heb zelf Adams en die zijn inderdaad super clean en gedetailleerd.
maar klinken echt RADICAAL anders dan stereo/HT speakers.
Een nearfield vergelijken met standaard speakers is een beetje appels en peren.
Beide zijn voor totaal andere toepassingen.

De Adam's (hier) laten elk klein detail horen, muziek erop luisteren is niet echt fijn, aangezien je bijna teveel hoort, zelfde met mijn AiAiAi en Sony masterings headphones, beide geven een super gedetailleerd beeld waar je details hoort die je nog nooit gehoord hebt, maar als ik muziek luister prefereer ik de Apple AirPods Pro of goede speakers.

Als je puur voor detail gaat en neutraal zijn near fields niet te verslaan, en Adam is een topmerk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

mmuetst

Adam heeft vroeger ook gewoon consumenten luidsprekers gemaakt, zowel monitoren als vloerstaanders, maar daar zijn ze mee gestopt.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

J.A.F._Doorhof

ah vandaar ik ken ze alleen van near fields.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

mmuetst

Geniet van Audio, maar betaal met mate.