Denafrips topic

Gestart door Vhond, mei 22, 2021, 08:25:25

« vorige - volgende »

Vhond

Geen idee hoeveel mensen in het bezit van een Denafrips apparaat zijn, maar er leek nog geen topic voor te bestaan. Bij deze...

Vroeg me af wat de ervaringen van mensen zijn mbt Denafrips.

Verkrijgbaarheid

Officieel natuurlijk via https://www.vinshineaudio.com, maar er is ook een Europese webshop (ook via de vorige url beschikbaar) en er zijn wat partners als Headquarteraudio in Duitsland (https://www.headquarteraudio.de) en KVSaudio in bv. Bulgarije en Roemenie (http://kvsaudio.com)

Vroeg me af wat jullie ervaringen zijn? Mensen die contact hebben gehad met Singapore of Europese dealer??

Daarnaast zijn er soms shops te vinden die bv alleen de Ares II verkopen (in Tilburg 1 online gevonden), maar waarom alleen die?? (naast dat dat natuurlijk de goedkoopste uit het DAC programma is?)

Klank van DAC's

Er zijn natuurlijk reviews te vinden van de Ares en de Terminator (bv. Alphaaudio, Hans B, Darko) maar veel minder van de Pontus en Venus.
Vroeg me bv. af of er mensen zijn die de Pontus wel eens hebben vergeleken met een Musician Pegasus (die qua prijs tussen een Ares en Pontus in valt), of met een Metrum product in de lagere prijsklasse?
Vond bv. een topic op audio-creative.nl over een Pontus ivt een Metrum Amethyst waarbij de laatste beter werd beoordeeld (iets wat ik me nauwelijks kan voorstellen gezien de prijs van de Amethyst, maar goed weet ook niet wat klankmatig het verschil tussen de eerste Pontus waarmee de Amethyst vergeleken werd en de huidige Pontus2 is)...

Kwaliteit en garantie

De fabrikant levert natuurlijk 3 jaar garantie, waarbij het eerste jaar ook het heen en weer sturen vergoed wordt en het laatste jaar alleen het terugsturen van het gerepareerde apparaat. Je bent je apparaat natuurlijk wel een tijd kwijt.

Daarnaast omdat de ladderdac veel gematchede componenten kent zal reparatie vaak bestaan uit vervangen van veel onderdelen (als is maar een kleiner deel defect)

Zijn er mensen die er ervaring mee hebben en of opmerkingen over hebben?

Klank van overige apparatuur

Verder heeft Denafrips ook nog andere apparatuur in het programma als versterkers, reclockers, etcetera.

Wat zijn hier de ervaringen mee en wat doet het in de klank?

Raphie

Blijft lachen die reviews, de natuurlijke reflex van de audiofiel  :D

CitaatTERMINATOR PLUS DAC

"The transparency is shockingly good.

The first time my wife listened to music over the Terminator-Plus, she immediately noticed things in the arrangement she hadn't heard before.
She has no interest in equipment and even less in technology.
She just loves music.

That's what the Terminator-Plus does; it opens up any recording so much more than anything i have heard in my setup #1."

Hans Beekhuyzen (2020)
JBL PRX Power!

Vhond

Mediator

Citaat van: Raphie op mei 22, 2021, 08:54:04
Blijft lachen die reviews, de natuurlijke reflex van de audiofiel  :D

Tja daar heb je een punt. Ik had het elders al een keer gezegd. In de jaren zestig waren er al opnamen en installaties waar menig muziekliefhebber en audiofiel van zou kunnen genieten. Er is in die zin niet veel veranderd voor wat betreft haalbare kwaliteit. Beter is in 99% van de gevallen anders.

Vhond

De heren van Aphaaudio hadden vandaag de Denafrips Venus II in hun 'vergelijkende warentest', deze kwam er echter niet bijster goed af en werd eigenlijk weggezet als 'als je van warmer/buizengeluid houdt'.

https://www.youtube.com/watch?v=KkvrzvaDyic

Pjotr27

Citaat van: Vhond op mei 30, 2021, 16:44:32
De heren van Aphaaudio hadden vandaag de Denafrips Venus II in hun 'vergelijkende warentest', deze kwam er echter niet bijster goed af en werd eigenlijk weggezet als 'als je van warmer/buizengeluid houdt'.

https://www.youtube.com/watch?v=KkvrzvaDyic

Tja, heb jij 2 uur zitten kijken naar die uitzending? Ik heb niet zoveel met dit soort megavergelijken. Ik heb weleens Denafrips Terminator gehoord en die vond ik echt prachtig. 
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Vhond

De Terminator vonden ze een ander verhaal.

Ben het eens met je dat zo'n gestreamde test best saai, vermoeiend en twijfelachtig is als het 'meevergelijken' op afstand gaat  ;)

Pjotr27

Citaat van: Vhond op juni  2, 2021, 10:28:05
De Terminator vonden ze een ander verhaal.

Ben het eens met je dat zo'n gestreamde test best saai, vermoeiend en twijfelachtig is als het 'meevergelijken' op afstand gaat  ;)

Ik denk erover een Pontus te kopen hier... is voor mij denk ik perfecte model qua prijs/prestatie
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Vhond

Citaat van: Pjotr27 op juni  2, 2021, 16:14:03
Ik denk erover een Pontus te kopen hier... is voor mij denk ik perfecte model qua prijs/prestatie

Denk dat je gelijk hebt maar helaas is het niet zo makkelijk te testen (ben ook wel benieuwd naar een vergelijk tussen de Pontus en een Musician Pegasus, die weliswaar goedkoper is maar duurder dan de Ares wat zou vermoeden dat deze dan weer beter dan de Ares zou kunnen zijn)...

Pjotr27

Citaat van: Vhond op juni  2, 2021, 19:19:47
Denk dat je gelijk hebt maar helaas is het niet zo makkelijk te testen (ben ook wel benieuwd naar een vergelijk tussen de Pontus en een Musician Pegasus, die weliswaar goedkoper is maar duurder dan de Ares wat zou vermoeden dat deze dan weer beter dan de Ares zou kunnen zijn)...

Soms zie je dat de instapper heel goed presteert en wellicht het muzikaalst is. Er zijn diverse mensen die met een Ares spelen in Nederland.. Ik ben niet zo weg van de Musician Pegasus, er komt er wel een te koop op het HTforum denk ik...

Vhond

Wat bedoel je met er komt er wel een te koop?

Heb jij er een of bedoel je hypothetisch?

En waarom zou de Pontus minder presteren dan de Ares (Hans B. vond 'm wel verfijnder en de jonge reviewers van the Next best thing vonden het zelfs een bijzonder goed presterende DAC voor z'n geld...)

Pjotr27

Citaat van: Vhond op juni  3, 2021, 10:49:23
Wat bedoel je met er komt er wel een te koop?

Heb jij er een of bedoel je hypothetisch?

En waarom zou de Pontus minder presteren dan de Ares (Hans B. vond 'm wel verfijnder en de jonge reviewers van the Next best thing vonden het zelfs een bijzonder goed presterende DAC voor z'n geld...)

Er is iemand op het HTforum die een Sonnet (is gewoon Metrum) heeft en een Musician Pegasus heeft gekocht. Hij vindt de Sonnet mooier en de Musician Pegasus komt dus in de verkoop.

Ik zeg niet dat een Pontus minder presteert, alleen is groter/duurder niet perse mooier qua klank. Ik heb nog een 47Labs dac hier. Simpel ding. Elke andere dac heeft meer definitie, beter stereobeeld enz. Maar muzikaal gezien is de 47labs dac niet te overtreffen. Het maakt muziek die je pakt zonder dat je op het technische gefocust bent..

Vhond

OK, dat is een helder antwoord.

Die 47Labs zijn inderdaad heel muzikaal (te vergelijken met de betere Audio Note DAC's), ben wel benieuwd hoe je de muzikaliteit van een Denafrips dan zou bestempelen (bv de Pontus), duurder hoeft niet altijd beter te betekenen, maar de in theorie betere opbouw van de Pontus tov de Ares zou dat wel vermoeden (net als dat je aangeeeft dat de nieuwere DAC modules van Sonnet/Metrum ook beter presteren dan de DAC 2 modules).

Zou eea best wel eens naast elkaar willen horen...

BMW850

Mijn post was off topic.
Sorry
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Leeuwarden

Zijn er inmiddels gebruikerservaringen met de Pontus 12th of zelfs 15th?