Martin's Home Theater

Gestart door buckler, april 26, 2021, 14:54:17

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Teejoo

Citaat van: buckler op juli 31, 2021, 14:54:06
thanks Richard.
Ja ik wil het niet groter maken dan het is maar ik vind het echte een grote sprong voorwaarts en snap nu waarom ze bij Lyngdor/MK combo's zo hameren op de subs L/R te plaatsen en het stereo sub signaal te gebruiken.
Het lijkt wel een kompleet andere set nu.

Ben nu aan het kijken wat er allemaal is voor onder de speaker qua ontkoppeling.
Ik zou toch ook nog eens de subs mono aansturen. Dat geeft bij mij in elk geval toch nog het beste resultaat ipv stereo. Ik neem tenminste dat je met stereo ook echt bedoeld redirected bass van de linkerspeakers naar links en idem voor rechts.

buckler

#401
Citaat van: scoc op juli 31, 2021, 17:56:45
En toch denk ik ... leen eens 2 x MK X10 en zet die naast je meubel in de hoeken. En speakers terug op stands ervoor. Lijkt me echt mooier en je zou verbaasd zijn wat je wint aan laag door deze in de hoeken te plaatsen. Ik speel zelf met 2 x dual 8 inch subs maar natuurlijk wel in kleinere ruimte (16m2).

Naast mijn meubel zit ik wel kort tegen de achtermuur (lyngdorf way) maar verder verwijderd van de hoeken dan nu hoor... jij denkt steeds dat het niet in de hoeken staat maar dat doet het wel degelijk.
En de X10 is een sub met heel wat minder output dan de X12, heel wat minder. Ik geloof ook nooit dat ik tevreden bent met twee X10 subs en daar niks bij voor het lagere werk, en de X12 presteren nu zo goed dat het voor mij nu al zeker is dat dit zo blijft.
Moet ook zeggen dat als ik de X10 naast mijn meubel zou zetten dat de 2520 speakers (en stands) wel weer ver naar voren moeten komen te staan en een flink stuk verder dan nu het geval is dus dat is voor mij een no go.
Ben er enorm tevereden mee en het klinkt fenomenaal dus er word niks meer veranderd nu.
Flinke set wat dit weg speelt.
Ps, ik heb ook maar een klein kamertje hoor  :)

Citaat van: Teejoo op juli 31, 2021, 19:14:52
Ik zou toch ook nog eens de subs mono aansturen. Dat geeft bij mij in elk geval toch nog het beste resultaat ipv stereo. Ik neem tenminste dat je met stereo ook echt bedoeld redirected bass van de linkerspeakers naar links en idem voor rechts.

Nee dat bedoel ik niet Theo, het is inderdaad een stereo sub signaal maar ze krijgen wel beide het LFE signaal dus...
Ik heb ze trouwens eerst ook gewoon mono gehad en dat kwam totaal niet in de buurt van wat het nu is.
Film geluid is super en heb vandaag ook flink wat muziek gedraaid en ook daarvan was ik compleet blow away... klinkt als je dit leest waarschijnlijk wat drastisch en overdreven maar werd er (bijna)emotioneel van LOL.
Serieus goed en in principe staat nu alles volgens de richtlijnen van MK en Lyngdorf. Alleen zou Lyngdorf nog liever hebben dat ik 15 cm achteruit gaat met de subs maar ik heb contact gehad met een aantal MK/Lyngdorf inbouwers en die adviseerden exact zoals ik het nu heb staan en afgeregeld hebt. In mijn vorige situatie stonden ze volledig tegen de muur aan en dat kwam niet in de buurt van hoe het nu klinkt dus gewoon stomweg tegen de muur zetten en klaar is het ook niet helemaal.
Je mee denken word gewaardeerd Theo, ik weet dat jij er heel wat uurtjes insteekt om alles uit te vogelen en in te setellen. Maar ook ik heb in deze wat huiswerk gestoken  ::)
Wat ik wel steeds hoor is dat de filosofie van Lyngdorf weer niet te vergelijken is met hoe Trinnov en bv Storm hun ding doen. Niets is beter maar anders. Wat ik bedoel is dat wat bv bij Lyngdorf/MK werkt hoeft totaal niet te werken bij Trinnov/MK of Storm/MK.
En ik speel maar in een huiskamertje he, het is geen studio of top ruimte zoals die van jullie natuurlijk. Denk zelf dat ik nu dicht tegen het maximale aanzit van wat hier mogelijk is en toch nog leefbaar is.
Nu nog atmos speakers en van die gave atmos speaker kastjes zoals jij ze heb gebouwd... die zijn prachtig vind ik.
Maar ik heb nog tijd hoor... al ben ik al wel met stephan naar atmos speakers aan het kijken  :coffee:

Op naar de volgende stap.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#402
Hoi, ik bedoel niet het LFE geluid maar de redirected bass van de andere kanalen. Dat komt bij mij het beste uit de verf als ik dit als mono naar beide subs stuur. Die richting gevoeligheid is onder de 80Hz dan ook niet heel spannend.

buckler

He Theo
Aha ik snap het, bij Lyngdorf advieseerde ze juist de stereo sub set up en ik kon ook gelijk horen dat dat in deze beter klonk, heel wat beter zelfs.
Maar thanks.

Nu weer tijd om de boel aan te slingeren... tijd voor Jungle Cruise  :threadclosed:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: buckler op juli 31, 2021, 20:30:51
Maar ik heb nog tijd hoor... al ben ik al wel met stephan naar atmos speakers aan het kijken  :coffee:

Op naar de volgende stap.

En wat gaat het worden? 4x MPS2520?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Citaat van: PascalP op augustus  1, 2021, 09:09:03
En wat gaat het worden? 4x MPS2520?

Was toch weer ff lekker een 'Cruise" na al dat corona gedoe...  ;)
Nee, was een leuke film vond ik met referentie beeld al zat er wel flink wat nep/computer beeld materiaal tussen maar daar moet je maar ff doorheen prikken.
Blunt en Johnsen hadden wel een vonk vond ik.
Was leuk.

4X 2520P ?
Nah.... dat gaan we maar niet doen Pascal...
Te prijzig voor atmos en dat zal er niet uitzien. Al als je Auro 3D zou doen zou 4 X de 2520 wel kunnen maar ook daar pas ik voor.
Nee ik weet hyet nog niet.
Zit te denken aan de IC95 , IW95 , IW950 en dan vier stuks en volgens de atmos richtlijnen en in zo'n mdf kast als Jeffrey heeft hangen.
Athans dat is het idee, maar ik wou dit eigenlijk allemaal pas volgend jaar doen omdat ik de laatste twee jaar wel HEEL veel hebt uitgegeven.

Ps, of eerst nog twee X10/X12 subs achterin  :threadclosed:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Volgens mij moet je conform de Auro richtlijnen eigenlijk ook matchende speakers met je grondlaag hebben ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Citaat van: PascalP op augustus  1, 2021, 09:23:39
Volgens mij moet je conform de Auro richtlijnen eigenlijk ook matchende speakers met je grondlaag hebben ;)

daarom ga ik ook voor atmos (4X)
Maar heb de tijd hoor.
Nu ff uitvogelen welke speakers.
Ik neig naar kleine speakers omdat het anders wel heel raar in mijn woonkamer gaat staan en het moet niet te belachelijk gaan worden.... waar ik nu al in 'faal' LOL
Bv de IW95/IC95

Die worden veel gebruikt voor atmos en dat zijn wel een beetje mijn mogelijkheden denk ik.
Wat vind jij daarvan?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Eerst atmos Martin .
Dat gaat echt nog wel wat toevoegen bij jou in de ruimte.
4 keer de x12 is echt wel een beetje overkill in jou ruimte, en daarbij wordt t misschien ook wat lastig met de buren  :D
En je bent toch super tevreden met het laag nu?
2 x12 erbij kost ook weer een vermogen, dan zou ik persoonlijk eerst je ideeen wbt atmos naar voren schuiven
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

Ik zou die speakers en sub ontkoppelen van elkaar Martin. Mocht er sprake zijn van vervelende resonanties heb je die gelijk getackeld en het kost geen drol.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Citaat van: buckler op augustus  1, 2021, 09:33:03
daarom ga ik ook voor atmos (4X)
Maar heb de tijd hoor.
Nu ff uitvogelen welke speakers.
Ik neig naar kleine speakers omdat het anders wel heel raar in mijn woonkamer gaat staan en het moet niet te belachelijk gaan worden.... waar ik nu al in 'faal' LOL
Bv de IW95/IC95

Die worden veel gebruikt voor atmos en dat zijn wel een beetje mijn mogelijkheden denk ik.
Wat vind jij daarvan?

Dan zou ik sterk de voorkeur geven aan de IW95
Lijkt me meer te matchen met MK gezien ze dezelfde tweeter hebben en een soortgelijke mid-driver, weliswaar iets groter (zelfde maat als de S300 wel).
Heb ook in het verleden als eens contact gehad met Per Bechler (grote baas in Denemarken) en hij gaf als advies ook de IW95 als Atmos, ook icm de S300's.
Lijkt me ook makkelijker te plaatsen met wat custom boxen, de IC95 is echt voor 'plat' in het plafond met de kantelbare tweeter en daar heb ik zowiezo de diepte niet voor.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

#412
Citaat van: rdebruin op augustus  1, 2021, 09:41:47
Eerst atmos Martin .
Dat gaat echt nog wel wat toevoegen bij jou in de ruimte.
4 keer de x12 is echt wel een beetje overkill in jou ruimte, en daarbij wordt t misschien ook wat lastig met de buren  :D
En je bent toch super tevreden met het laag nu?
2 x12 erbij kost ook weer een vermogen, dan zou ik persoonlijk eerst je ideeen wbt atmos naar voren schuiven

Is ook het plan Richard... word aan gewerkt maat. :coffee:

Citaat van: vik op augustus  1, 2021, 09:46:01
Ik zou die speakers en sub ontkoppelen van elkaar Martin. Mocht er sprake zijn van vervelende resonanties heb je die gelijk getackeld en het kost geen drol.  ;)

Ben ik mee bezig en ik denk dat ik die dingen van Pascal vanavond ff bestel. Moet goed komen...
Thanks voor het meedenken, word gewaardeerd

Citaat van: PascalP op augustus  1, 2021, 11:04:55
Dan zou ik sterk de voorkeur geven aan de IW95
Lijkt me meer te matchen met MK gezien ze dezelfde tweeter hebben en een soortgelijke mid-driver, weliswaar iets groter (zelfde maat als de S300 wel).
Heb ook in het verleden als eens contact gehad met Per Bechler (grote baas in Denemarken) en hij gaf als advies ook de IW95 als Atmos, ook icm de S300's.
Lijkt me ook makkelijker te plaatsen met wat custom boxen, de IC95 is echt voor 'plat' in het plafond met de kantelbare tweeter en daar heb ik zowiezo de diepte niet voor.

Klinkt goed, ga ik daar eens naar kijken Pascal.
Goeie tip.
En bedank Per ook ff van mij LOL
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

mel

Wat ik eigenlijk niet wilde doen heb ik vandaag toch gedaan. Ik ben naar Martin gereden om zijn HT te bewonderen en in het bijzonder zijn 2 MK X12 subs te beluisteren.
Ik zeg dat ik dit niet wilde doen omdat ik weet  dat Martin ongeveer Top off The bill heeft met betrekking tot apparatuur, en bij zon persoon gaan luisteren resulteert meestal achteraf in een financiele aderlating  :( :(

Daar aangekomen toverde Martin zijn woonruimte om in enkele minuten tot een HT, en aan alles was gedacht: overal op de juiste plekken gordijnen en afscherming om reflectie te voorkomen.

Ik ben nu al enkele maanden mijn MK X12 gewoon en ik moet eerlijk zijn: De bas klinkt waanzinnig mooi maar er ontbreekt bij mij het hele laag, hoewel ik in mijn ruimte heb gemeten dat mijn X12 begint af te vallen op 17 Hz , wat verre van slecht is.
De OPPO ging open en de eerste schijf , welbekende ' Den of thieves ' werd opgestart. Dan werd het me duidelijk waar 2 MK subs toe in staat zijn! In 1 woord : WAUW, korte strakke, harde en vooral diepe bas ! zo moeten subs klinken, en ongetwijfeld zal de Lyngdorf hier ook wel een deel voor verantwoordelijk zijn.
Daarna nog enkele fragmenten bekeken en vooral een fragment uit 'Oblivion' die ik voor mezelf al honderden keren heb beluisterd deed me steeds hetzelfde denken: dit is het ongeveer, misschien zelfs iets TE veel sub  :)

Op vlak van beeld kan ik kort zijn, je wordt gewoon in het scherm 'gezogen', prachtige kleuren, scherpte, contrasten en diepte in het beeld, gewoon top.

Martin, bedankt voor de vriendelijk ontvangst en de leerrijke demo. Stof om over na te denken
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

buckler

Graag gedaan Gino.

Je wou horen welke harde korte klappen er uit de X12 komen dus ik dacht dat laat ik dan ook horen ook ja. LOL

We hebben overgens nog heel wat meer film fragmenten voorbij laten komen hoor,
Den of Thieves Blu ray
Oblivion Blu ray
Spectre Blu ray
Dunkirk UHD
Le Mans 66 UHD
Blade Runner 2049 UHD

Ik heb ook verschillende voicings uit de Lyngdorf laten horen aan Gino en omdat meneer wou horen hoe hard de twee X12 subs konden klappen begon ik vaak op een voicing die dat dan ook weergeeft... Zelf draai ik met een wat neutrale voicing zodat alles wat netter en beschaafder klinkt maargoed hij kwam voor de subs dus die liet ik dan ook horen hahaha  :crazy:
Ja ik sta er zelf ook versteld van wat die twee grote jongens er nu uit persen, ben eerlijk gezegd al het hele weekend aan het genieten ervan.
Vooral het totale gehele geluidsbeeld is er met een enorme stap (sprong) op voorruitgegaan...
Ik vond het ook gezellig Gino en heb voor mij veel nieuwe Belgische woorden voorbij horen komen tijdens het draaien van de scene's maar de meest voorkomende was 'AMAI' 'AMAI'  ;D

Het was een op het laatste moment afspraak maar was er niet minder gezellig door.
Geniet van je eigen set want die zal ook niet misselijk zijn.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Welke scene gebruik je bij Oblivion?

mel

#418
Citaat van: Teejoo op augustus  1, 2021, 18:37:36
Welke scene gebruik je bij Oblivion?

De scene waar tom cruise afdaalt met die koord in die grot als hij op zoek is naar die vermiste drone.  denk ergens tussen de 13 en 16 minuten, grofweg.
Het is niet de scene waar de meeste sub klappen in vallen maar wel een scene die ik heel goed ken.
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

buckler

En waar hij met zijn aircraft land in het stadion...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Citaat van: buckler op augustus  1, 2021, 19:34:38
En waar hij met zijn aircraft land in het stadion...
Die is idd erg goed. En dan heb jij nog geen Atmos..

PascalP

Citaat van: Teejoo op augustus  1, 2021, 20:04:40
Die is idd erg goed. En dan heb jij nog geen Atmos..

Oblivion heeft toch enkel een DTS-HD (7.1) track? ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

scoc

Citaat van: mel op augustus  1, 2021, 17:48:03
Wat ik eigenlijk niet wilde doen heb ik vandaag toch gedaan. Ik ben naar Martin gereden om zijn HT te bewonderen en in het bijzonder zijn 2 MK X12 subs te beluisteren.
Ik zeg dat ik dit niet wilde doen omdat ik weet  dat Martin ongeveer Top off The bill heeft met betrekking tot apparatuur, en bij zon persoon gaan luisteren resulteert meestal achteraf in een financiele aderlating  :( :(

Daar aangekomen toverde Martin zijn woonruimte om in enkele minuten tot een HT, en aan alles was gedacht: overal op de juiste plekken gordijnen en afscherming om reflectie te voorkomen.

Ik ben nu al enkele maanden mijn MK X12 gewoon en ik moet eerlijk zijn: De bas klinkt waanzinnig mooi maar er ontbreekt bij mij het hele laag, hoewel ik in mijn ruimte heb gemeten dat mijn X12 begint af te vallen op 17 Hz , wat verre van slecht is.
De OPPO ging open en de eerste schijf , welbekende ' Den of thieves ' werd opgestart. Dan werd het me duidelijk waar 2 MK subs toe in staat zijn! In 1 woord : WAUW, korte strakke, harde en vooral diepe bas ! zo moeten subs klinken, en ongetwijfeld zal de Lyngdorf hier ook wel een deel voor verantwoordelijk zijn.
Daarna nog enkele fragmenten bekeken en vooral een fragment uit 'Oblivion' die ik voor mezelf al honderden keren heb beluisterd deed me steeds hetzelfde denken: dit is het ongeveer, misschien zelfs iets TE veel sub  :)

Op vlak van beeld kan ik kort zijn, je wordt gewoon in het scherm 'gezogen', prachtige kleuren, scherpte, contrasten en diepte in het beeld, gewoon top.

Martin, bedankt voor de vriendelijk ontvangst en de leerrijke demo. Stof om over na te denken

Onderschat de impact hier niet van de Lyngdorf en Roomperfect. Maw, het is niet gewoon 2de sub bijplaatsen om dat effect te bekomen. Maw, anders eens op zoek gaan naar een 2de hands Lyngdorf MP50 of nieuwe MP40.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

CinéHome

Ik zou ook zeggen... onderschat de bijdrage van de actieve M&Ks niet en het gegeven dat Martin zijn kamer een stuk kleiner is.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

mel

Tot voor enkele dagen had Martine een hele andere opstelling met de twee MK X12 subs.
En hij had ongeveer hetzelfde gevoel als ik nu.
Martin heeft de hele sub opstelling verandert en enkel door deze verandering heeft hij de slam en strakheid en diepe impact.

En ongetwijfeld doet de lyngdorf hier ook zijn werk maar die heeft hij al een hele tijd, dus ook in de ' oude sub opstelling ' waar het volgens Martin het helemaal niet zo goed klonk
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820