Scan Speak Reference Plus.>>A.O.S. monitor upgraded

Gestart door Ralf67, april 8, 2021, 21:25:07

« vorige - volgende »

Ralf67

Foto van de extra ? Weerstand die voor de tweeter zit.

Ralf67

Even het filter erbij en nagemeten

Is de R6 in het filter en is 0,56 ohm

Ralf67

Conclusie met Twaron erin .

De A.O.S klinkt nog steeds alsof er een gordijn voor hangt.

Dat moet dus beter kunnen.

Dus weer even aan de kant en snel de C&D zuilen weer aansluiten .

Peerless Monster

Ferrofluid in de tweeter? Anders die eens vervangen. Wil nog wel eens probleem vormen.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | PS Audio Perfectwave Transport | HifiRose RS130 | Acoustat model one + one and two + two | Michell of Dual CS510

Ralf67

Dat zou niet vreemd zijn inderdaad.

Bij Speakerland maar een dosis ferrofluid besteld.

Zijn YouTube filmpjes met uitleg over te vinden.

Dus moet lukken.

Ralf67

Een andere oplossing is om de Scan Speak D2905/9700 tweeters te plaatsen.

Er zal dan wel een kleine aanpassing in het filter nodig zijn.

Ralf67

De enkele weken in mijn bezit zijnde Master 3 luidsprekers van Dynamic Solutions
maken zoals bekend gebruik van Scanspeak units.

De tweeter is bijvoorbeeld de D2905/9700, een hele fijne tweeter die ook graag gebruikt wordt door andere high end luidsprekerbouwers.

Deze Master 3 lijkt het filter te hebben van de Scanspeak Reference monitor van
Rolf Smulders.

Zie onderstaande afbeelding en foto.

Het filter laat zien dat op het hoog een condensator van 4,7 uf wordt gebruikt.

De heb ik vandaag vervangen door een Audyn Cap Plus met dezelfde waarde.

Eerst een aantal dagen in laten spelen voordat er een oordeel over geef.

chansig

Grappig...dus degene die de Master heeft gemaakt heeft de boel lopen modificeren ? Of was die van Smulders later dan de Master ?

Zoals jij dat nu ook doet, alleen wel in dezelfde kast ?

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Heb je de originele condensator uit de master ook nagemeten?

En die kroonsteen.... :unsure:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ralf67

De overeenkomsten zijn er onmiskenbaar.

De Master 3 was orgineel, totdat ik er de soldeerbout in zette en de condensator op het hoog heb vervangen.

Dat kon beter was mijn gedachte.

Het ontwerp van de Scanspeak Reference monitor van Rolf Smulders was er eerder.

Is/was de importeur van Scanspeak.

Ralf67

Ja heb ik uiteraard nagemeten.

Gaven allebei 4,8 uf aan.

En de kroonsteen zit op de foto is in de A.O.S Monitor luidspreker.

Die is er intussen uit.

dre73

Citaat van: Ralf67 op oktober  2, 2024, 13:22:04De overeenkomsten zijn er onmiskenbaar.

De Master 3 was orgineel, totdat ik er de soldeerbout in zette en de condensator op het hoog heb vervangen.

Dus andere kast,tweeter plaats en laag afstemming?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ralf67

De Master 3 blijft zoals die is , alleen met een betere condensator op het hoog.

Reeds geplaatst een Audyn Cap Plus van 4,7 uf en klaar.

—————————————————————.   

Andere project is de A.O.S. Monitor die voor geen meter aan het klinken te krijgen is..

Dus alle units eruit, op de laag 18w8545 na.

9700 tweeter erin en 18w8546 woofers erin.

Filter van de Reference monitor bouwen en kijken wat ervan te maken is

Ralf67

Ja en heb testje van Troels Gravesen gelezen.

http://www.troelsgravesen.dk/95009700.htm

Maar er lopen dus 2 projecten door elkaar.

dre73

Citaat van: Ralf67 op oktober  2, 2024, 13:45:48Ja en heb testje van Troels Gravesen gelezen.

http://www.troelsgravesen.dk/95009700.htm

Maar er lopen dus 2 projecten door elkaar.

Dus niet uitwisselbaar.....

chansig

Citaat van: Ralf67 op oktober  2, 2024, 13:22:04De overeenkomsten zijn er onmiskenbaar.

Wat een Master dan die Rick Paap.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Ach het is een mooi ontwerp.

Dus waarom moeilijk doen .

Maar dat zal mij verder een zorg zijn en beide luidsprekers zijn niet meer nieuw te koop.
Alhoewel...

dre73

Ralf67

Vind ze juist wel mooi.

Niet voor in de woonkamer. :D

Ralf67

Maar na een ochtendje solderen en luisteren tot de volgende conclusies gekomen.

Tritec spoelen is niks.

Andere condensator op het hoog doet zeker iets positiefs.

Dus volgende stap is Tritec spoelen plaatsen.

dre73

chansig

:D

Koekoek.  :D

Gr. Hans

Ralf67

Citaat van: chansig op oktober  2, 2024, 18:34:21:D

Koekoek.  :D

Gr. Hans

Ja wat is er ?  :D

chansig

Zeg ik lekker niet.  :D  :D

Even je post goed lezen.

Gr. Hans

dre73