2e hands speakers

Gestart door Abel_Dekkers, juni 3, 2004, 12:01:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abel_Dekkers

Hoi,

Zoals in mijn vorige post hier vertelde ik dat ik op zoek ben naar 2e hands speakers. Ik ben van plan om eerst goede fronts te kopen en daarna uitbreiden. Mijn keus om voor 2e hands te gaan is dat je toch betere speakers heb dan dat je voor dezelfde prijs nieuw koopt (student he  ;) ) Maarja......in de wereld van 2e hands aangekomen heb je echt ontzettend veel aanbod. Allemaal merken die je niet zoveel zeggen en dat je gaat zoeken en lees je ineens dat de desbetreffende speakers goed gewaardeerd zijn door hifi bladen etc etc.

De frontspeakers worden aangesloten op (de nog op te halen) de Harman kardon 7000. Binnen nu en een week of 2 wil ik gaan kijken voor speakers. Merken die me tot nu toe weinig zeggen zijn bijvoorbeeld: Synthese, Klipsch, Heco (zegt me wel wat meer , maar ook nog niet ontzettend veel) Ik weet dat ik zelf moet gaan luisteren, en dat zal ik zeker gaan doen. Mijn enigste vraag aan jullie of jullie me wat meer wegwijs kunnen maken in het wereldje van 2e hands. Wat ik trouwens zoek in een speaker is een niet al te overdreven bass,maar wel strak en details. Mijn budget is ongeveer 700 euro voor een set.

Mvg,
Abel
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

Harry HT

#1
Hoi Abel,

Je natuurlijk een paar Synthese speakers aangeschaffen, maar vaak kun je voor dit soort speakers niet goedkoop een bijpassende center op de kop tikken.
Klipsch (RF serie) zijn erg dynamisch, zeer goed voor film en live concerten op dvd.
Heco speakers worden bij onze oosterburen voor stuntprijzen aangeboden, maar ik heb ze nog nooit beluisterd.

Je moet goed opletten welke merken veel voorkomen 2e hands, bijvoorbeeld de de Dali Suite serie, KEF Q serie, Dynaudio Audience serie of de B&W DM 600 serie.

Lees deze tread ook eens door.

Ga anders eens een keer b.v. luisteren in utrecht daar heb je een grote hifi winkel op het vredenburg waar je in de luisterruimte m.b.v. een bedieningspaneel kan wisselen tussen verschillende speakers. Dan krijg je snel en makkelijk een goede indruk.

Lees daarna thuis de reviews die je hier over je favoriete speakers kunt vinden.

Succes,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Moony

Probeer om je toekomstige speakers voor aankoop eerst te beluisteren op je eigen receiver (de HK AVR7000 dus)
Als je speakers beluisterd hebt op bv. een Yamaha en je sluit ze na aankoop bij thuiskomst aan op je HK kan het je nog wel eens erg tegenvallen!


stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: TCL 75" MiniLED | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Romano

het is ook van groot belang dat de speakers ongeveer opelkaar lijken. anders hebben je front heel ander geluid als je rear

AcornAtom

hij zal inmiddels wel een paar speakers hebben gevonden denk ik... ;D ;D ;D
Tag  Audiolab  Chord  Totem  REL  BenQ  NordOst  Siltech