Stereoset Audiogek 2021

Gestart door audio_stabilo, maart 21, 2021, 12:54:19

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

audio_stabilo

Citaat van: Jazzman op juli 27, 2022, 21:12:14
Hoop dat je na al die wisselingen door hebt, dat rendement niets te maken heeft met matching en of iets anders waar je naar op zoek bent...

Nee dan heb ik het over of de Cambridge audio er genoeg kracht voor heeft natuurlijk;)

Deleted User

Duidelijk.... je snapt het dus niet..

chansig

Nou ja als je ze aan een amp hangt die er niet mee overweg kan, kan je toch zeker spreken van een slechte match.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Citaat van: chansig op juli 27, 2022, 21:48:43
Nou ja als je ze aan een amp hangt die er niet mee overweg kan, kan je toch zeker spreken van een slechte match.

Gr. Hans

Denk dat jazzman het zelf niet begrijpt. Het enige wat ik zei is dat ik de Focals niet zo'n match vind en dat ik de kef meta over een tijd wil proberen. Maar dat die wel een rendement van 85 hebben.  Dus idd, of de evo daar mee overweg kan.

Dura

En dan kun je dus toch denken aan de EVO 150.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

audio_stabilo

#330
Citaat van: Dura op juli 27, 2022, 22:01:39
En dan kun je dus toch denken aan de EVO 150.

Precies. Of evt een eindversterker erop.  Of de R3

JGvH

Citaat van: audio_stabilo op juli 27, 2022, 21:53:52
Denk dat jazzman het zelf niet begrijpt. Het enige wat ik zei is dat ik de Focals niet zo'n match vind en dat ik de kef meta over een tijd wil proberen. Maar dat die wel een rendement van 85 hebben.  Dus idd, of de evo daar mee overweg kan.




85db heeft iets meer sap nodig welke de evo 150 mijns inziens wel kan Leveren hoor.

audio_stabilo

Citaat van: JGvH op juli 28, 2022, 08:18:30



85db heeft iets meer sap nodig welke de evo 150 mijns inziens wel kan Leveren hoor.

Klopt maar ik heb de 75 :)


audio_stabilo

Onderweg deze op halen. Even kijken of die beter klinken dan de focal

audio_stabilo

Ze draaien. Klinkt goed. Merk alleen dat 1 tweeter hoger gaat fan de ander. Iemand een idee?

. . .

#336
Ja, dit soort issues zul je in mono moeten testen en wanneer je max. 1-2 meter van de speaker af staat. Bij mij is het balans op 3 meter vanaf de speaker helemaal om zeep (trekt naar links).
Als het nog steeds fout klinkt dan is de tweeter mogelijk niet in orde, hoe klonk het bij de verkoper?

audio_stabilo

Citaat van: WhySoSerious? op augustus  4, 2022, 23:26:10
Ja, dit soort issues zul je in mono moeten testen en wanneer je max. 1-2 meter van de speaker af staat. Bij mij is het balans op 3 meter vanaf de speaker helemaal om zeep (trekt naar links).
Als het nog steeds fout klinkt dan is de tweeter mogelijk niet in orde, hoe klonk het bij de verkoper?

Niet opgevallen. Maar toen heb ik niet met mijn oor op de tweeter gehangen.

MarKath

Het kan natuurlijk ook iets in het filter zijn.

Testen kan je doen door de tweeters met elkaar te wisselen, als in dezelfde box het effect het zelfde is, dan is jouw filter defect.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

. . .

#339
Persoonlijk achr ik de kans dat het in het filter zit, zeer klein. Daar verwacht ik alleen foliecondensatoren en de speaker is nog behoorlijk jong.

JGvH

Citaat van: audio_stabilo op augustus  4, 2022, 20:30:07
Onderweg deze op halen. Even kijken of die beter klinken dan de focal



En is 't wat?

MarKath

Citaat van: WhySoSerious? op augustus  5, 2022, 08:19:36
Persoonlijk acht ik de kans dat het in het filter zit, zeer klein. Daar verwacht ik alleen foliecondensatoren en de speaker is nog behoorlijk jong.

Daarom de uitwissel test om e.e.a. uit te sluiten.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

audio_stabilo

Citaat van: MarcelHLX op augustus  5, 2022, 08:24:06
Daarom de uitwissel test om e.e.a. uit te sluiten.

Ja alleen jammer dat het niet met schoentjes zit op de tweeter

audio_stabilo

Citaat van: JGvH op augustus  5, 2022, 08:23:42


En is 't wat?

Klinken top. Maar als de tweeter goed is nog beter natuurlijk :)
Ze wegen alleen wat veel haha

. . .

#344
Citaat van: MarcelHLX op augustus  5, 2022, 08:24:06
Daarom de uitwissel test om e.e.a. uit te sluiten.
Ik zou dit nog echt niet doen voordat je ze met een mono opname / testtoon hebt getest. Willem is al jaren aktief in de handel op MP en misschien kan hij nog iets betekenen voor de TS voordat er aan de units gezeten wordt en er zichtbare sporen op de speaker ontstaan, dan heb je helaas helemaal geen poot meer om op te staan.

audio_stabilo

Citaat van: WhySoSerious? op augustus  5, 2022, 13:49:28
Ik zou dit nog echt niet doen voordat je ze met een mono opname / testtoon hebt getest. Willem is al jaren aktief in de handel op MP en misschien kan hij nog iets betekenen voor de TS voordat er aan de units gezeten wordt en er zichtbare sporen op de speaker ontstaan, dan heb je helaas helemaal geen poot meer om op te staan.

Klopt. Ik doe er ook even niks mee. Hij geeft wel gewoon hoog. Maar veel minder dan de ander.
Ik laat hem inderdaad zelf even kijken

JGvH

@audiogek, heb je t al opgelost met de tweeter?

audio_stabilo

Nee ik ga ze woensdag langs brengen bij hem

JGvH

Citaat van: audio_stabilo op augustus  7, 2022, 22:35:08
Nee ik ga ze woensdag langs brengen bij hem



Spannende dag dus vandaag,  ben benieuwd!

Contour

Zal echt niet even snel verholpen zijn denk ik zo...