Audiophylia Nervosa

Gestart door MarKath, maart 2, 2021, 09:30:56

Vorige topic - Volgende topic

vanzomereng

Zit vaak zeer fraaie muziek bij, veelal in uitstekende kwaliteit.
Ik heb zelf deze cd's ook gehad (zaten bij het blad Stereoplay & Audio)
maar weer weggedaan.
Niettemin aanrader  ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

MarKath

Daarom voor de liefhebber, ik doe er niets meer mee.
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

vanzomereng

Citaat van: MarKath op maart 13, 2025, 10:34:33Daarom voor de liefhebber, ik doe er niets meer mee.

Wellicht handig om deze in de markt sectie te plaatsen bij "Gratis af te halen"
met vermelding van de woonplaats
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

MarKath

De CD's zijn net opgehaald
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

MarKath

Ik kon het niet laten, vanmiddag maar weer eens een leuk hebbe dingetje opgehaald.

Mijn nieuwsgierigheid naar buizenversterkers was gewekt door Wim van Kraanen (Analogue Audio) omdat hij aangaf dat de Diapason het best tot zijn/haar recht komt op een buizenversterker van minimaal 25 Watt.

Dus toen deze langskwam tegen een zeeeeer aantrekkelijke prijs, kon ik het niet laten. Een Yaqin MS-30L.

Staat eerst nog boven op het audiokantoor zijn/haar ding te doen.

Wow, wat klinkt dit lekker. Voldoende vermogen, 50 Watt en compleet uitgevoerd met boekje, metalen AB en extra buizen. Ik weet niet of de Bias juist ingesteld staat, maar dat is voor latere zorg.

fcdcfc22-2c33-4f42-8865-50afc7441002.jpg

d1d41914-731d-45d8-80fe-cd5bfcd9eb48.jpg

e2ebb388-202a-487a-bbf9-e914101f4766.jpg

0815af77-aff4-4447-934d-18adf4602e1b.jpg

Voorlopig is het nog lekker genieten, zo erg zelfs dat ik zit te denken om de Audio Refinement versterker in de verkoop te doen.   

Spijkie

In ieder geval een buizenversterker die goed smoelt, ik vind m niet lelijk. Veel luisterplezier plezier
Lumin,T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Audes

mmuetst

Nice. Veel luisterplezier de komende tijd!
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

MarKath

Gister toch nog maar even de BIAS afgesteld, deze moet volgens deze versterker 0,45 zijn. Er stonden er twee op 0,37, één op 0,27 en één op 0,40. Dus de juiste afstelling was wel gewenst.

Ik heb de versterker te kort om te kunnen oordelen of dit tot een bepaald resultaat heeft geleid, als zoiets al te horen is?

brt

Citaat van: MarKath op maart 19, 2025, 06:56:14Gister toch nog maar even de BIAS afgesteld, deze moet volgens deze versterker 0,45 zijn. Er stonden er twee op 0,37, één op 0,27 en één op 0,40. Dus de juiste afstelling was wel gewenst.

Ik heb de versterker te kort om te kunnen oordelen of dit tot een bepaald resultaat heeft geleid, als zoiets al te horen is?

Mijn vermoeden is dat wanneer de bias te laag staat het minder krachtig klinkt. Heb je beter laag nu?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

MarKath

Citaat van: brt op maart 19, 2025, 11:08:17Mijn vermoeden is dat wanneer de bias te laag staat het minder krachtig klinkt. Heb je beter laag nu?

Het klonk al niet verkeerd en ik heb de versterker nog maar te kort om daar nu al een oordeel over te vellen.

Ik had gewoon zoiets van maar meteen de zaak netjes afregelen dan kan het luisteren meteen vanaf de juiste instelling gebeuren.

botsen

Citaat van: MarKath op januari 24, 2025, 10:29:17Die Timber Audio zagen er mooi uit, klonken goed bij diegene waar ik deze heb opgehaald maar thuis vielen ze in mijn setting toch tegen.

Dank voor je ervaringen. Ik heb ze inmiddels ook hier staan. Prachtig afgewerkt en bij mij klinken ze precies zoals ik hoopte. Diep laag zonder bonken. Ze vragen wel veel vermogen trouwens maar als je dit geeft klinken ze prachtig.

MarKath

Citaat van: botsen op maart 19, 2025, 11:34:12Dank voor je ervaringen. Ik heb ze inmiddels ook hier staan. Prachtig afgewerkt en bij mij klinken ze precies zoals ik hoopte. Diep laag zonder bonken. Ze vragen wel veel vermogen trouwens maar als je dit geeft klinken ze prachtig.

Dat is goed om te horen. Heb jij daar ook nog plaatjes bij?

MarKath

Ik moet het toch nog even kwijt!

Ik heb eergisteren een gigantische ketser gemaakt.

Er was op MP iemand in Ruurlo die een Accuphase E-308 te koop aanbod met alles er op en er aan, doos, AB, beter 220V snoer voor maar liefst € 640,00.

Ik, zo stom als nam contact met hem op of de versterker wel helemaal in orde was omdat ik de prijs nog al laag vond. Ik had al geboden met de vermelding dat ik de versterker morgen (gister dus) graag zou willen zien en eventueel kopen.
Hij verzekerde mij dat alles juist was maar dat hij dit merk versterker niet kende. Hij vroeg wel waarom ik dacht dat deze te laag geprijsd was, dat heb ik maar een beetje in het midden gelaten.

Ik had meteen toe moeten happen want 10 minuten later was de prijs gewijzigd naar € 1250,00. Ik heb toen nog geprobeerd met een bod van € 800,00 maar dat was niet meer aan de orde. Een half uur later was deze verkocht.

:-[  :crazy:

MarKath

Het luistert wel heel erg lekker. Ik had persoonlijk niet verwacht dat er zoveel potentie in een buizen versterker zou zitten.

's avonds is het natuurlijk het mooist om te zien, zie de sfeer plaatjes hieronder.

49f6b6c5-6150-408a-b5fb-b1ca2f2d1bde.jpg

a8690e0f-c1db-4292-8569-d8cae6d7032e.jpg 

Ralf67

Citaat van: MarKath op maart 19, 2025, 12:31:42Ik moet het toch nog even kwijt!

Ik heb eergisteren een gigantische ketser gemaakt.

Er was op MP iemand in Ruurlo die een Accuphase E-308 te koop aanbod met alles er op en er aan, doos, AB, beter 220V snoer voor maar liefst € 640,00.

Ik, zo stom als nam contact met hem op of de versterker wel helemaal in orde was omdat ik de prijs nog al laag vond. Ik had al geboden met de vermelding dat ik de versterker morgen (gister dus) graag zou willen zien en eventueel kopen.
Hij verzekerde mij dat alles juist was maar dat hij dit merk versterker niet kende. Hij vroeg wel waarom ik dacht dat deze te laag geprijsd was, dat heb ik maar een beetje in het midden gelaten.

Ik had meteen toe moeten happen want 10 minuten later was de prijs gewijzigd naar € 1250,00. Ik heb toen nog geprobeerd met een bod van € 800,00 maar dat was niet meer aan de orde. Een half uur later was deze verkocht.

:-[  :crazy:

Je bent helaas niet de enige koopjesjager op marktplaats 😉

DofN

Citaat van: brt op maart 19, 2025, 11:08:17Mijn vermoeden is dat wanneer de bias te laag staat het minder krachtig klinkt. Heb je beter laag nu?

Dat gelezen hebbende.. mis jij je buizen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

DofN

Citaat van: MarKath op maart 18, 2025, 17:41:48Ik kon het niet laten, vanmiddag maar weer eens een leuk hebbe dingetje opgehaald.

Mijn nieuwsgierigheid naar buizenversterkers was gewekt door Wim van Kraanen (Analogue Audio) omdat hij aangaf dat de Diapason het best tot zijn/haar recht komt op een buizenversterker van minimaal 25 Watt.

Dus toen deze langskwam tegen een zeeeeer aantrekkelijke prijs, kon ik het niet laten. Een Yaqin MS-30L.

Wow, wat klinkt dit lekker. Voldoende vermogen, 50 Watt en compleet uitgevoerd met boekje, metalen AB en extra buizen. Ik weet niet of de Bias juist ingesteld staat, maar dat is voor latere zorg.

fcdcfc22-2c33-4f42-8865-50afc7441002.jpg

d1d41914-731d-45d8-80fe-cd5bfcd9eb48.jpg

e2ebb388-202a-487a-bbf9-e914101f4766.jpg

Voorlopig is het nog lekker genieten, zo erg zelfs dat ik zit te denken om de Audio Refinement versterker in de verkoop te doen.   

Leuk hoor! Mooie versterker. Veel plezier ermee.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

brt

Citaat van: DofN op maart 20, 2025, 16:32:33Dat gelezen hebbende.. mis jij je buizen?

Leuk dat je het vraagt. Qua geluid zeker niet.
Qua beleving was het wel toch iets bijzonders. Maar het genot wat daar weer tegenover staat - buiten het inmiddels hogere speelniveau - zoals films kijken over de speakers en dat het geluid gewoon de hele dag aan kan staan met de Focals, dat vind ik echt top. Heb de kids nu ook Roon uitgelegd, dus nu klinkt ook Roxy Dekker over de speakers hier. Dat is dan weer minder  :D

Nee, zeker geen spijt. Ik vond het een prachtig ding. Maar dit is veel handiger voor alle bewoners hier, het oogt óók mooi (de nieuwe tv kon daardoor lager hangen), de VU meters zijn mooi, het is lekker minimalistisch qua looks, vreet heel veel minder energie en - vooral - ik merk dat ik nog net zo veel van muziek geniet.

En oh ja, het laag vind ik echt een enorme vooruitgang, het fundament is heerlijk snel, laag en strak. Dus nee, ik mis ze niet, maar ik hou nog steeds van ze  :smile:
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Hannibal_

Ziet er cool uit, zeker de sfeerfoto's!

Mijn vorige phono pre was van dat merk. Ook buisjes. Toen ik hem verkocht bleek die erg populair te zijn.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

roeleken

Citaat van: MarKath op maart 18, 2025, 17:41:48Ik kon het niet laten, vanmiddag maar weer eens een leuk hebbe dingetje opgehaald.

Wat een leuk audiomeubel, ergens gekocht of self made?
Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT