Audiophylia Nervosa

Gestart door MarKath, maart 2, 2021, 09:30:56

Vorige topic - Volgende topic

MarKath

Geen Harbeth 40.2, dan maar Genalex Gold Lion KT77.

Mijn huidige Tung-Sol EL34B hebben al de nodige speeluren er op zitten dus vandaag een nieuwe set (en volgens internet een upgrade) buizen besteld.

Afwachten wat deze gaan brengen, verwachting is wel positief, nu nog de praktijk.

The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

MarKath

Vandaag komen de buizen aan, dus vanavond maar eens monteren en in laten spelen.
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

MarKath

Gisteren de Genalex Gold Lion KT77 buizen ontvangen en gemonteerd.

Ik weet dat deze nieuwe buizen nog moeten inspelen maar goh, wat speelt dit alweer een klasse beter.

Met dank aan ChatGPT.

Het huwelijk tussen de Unison Research Triode 25 en de Diapason Adamantes 3/5 is al van ongekende grootte maar deze buizen in de Unison Research Triode 25, i.p.v. de Tong-Sol welke het ook al heel goed deden, is toch wel de kers op de bruidstaart van dit huwelijk.

Alles klinkt veel echter, meer ruimte, goed podium en plaatsing, controle over het laag en dan moeten ze nog ingespeeld worden.
Dat is allemaal veel belovend en zeker de investering waard.

De Tung-Sol buizen zaten er al enige uren in maar waren zeker nog niet aan hun eind.

Of deze vooruitgang nu te maken heeft met het type buis dat weet ik niet maar de Tung-Sul is een EL34B type en de Genalex Gold Lion is een KT77.

Ik heb wel begrepen de de speciale Black Edition van de Unison Research Triode 25 vanaf fabriek al wordt uitgevoerd met de Genalex Gold Lion KT77 buizen.

NU maar inspelen en horen wat voor een moois er allemaal nog gaat gebeuren.

MarKath

Wat kan muziek luisteren toch heerlijk en vooral eenvoudig/simpel zijn.

Gewoon een bron, één versterker en twee luidsprekers en dan gaat er een geluid wereld (voor mij) open ::)

Spijkie

Heerlijk hè die eenvoud icm zeer goed geluid  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

chansig

Ik zou ook wel wat kabels gebruiken. Verbeelding is een sterk iets...maar toch.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon