spotify komt met lossless hifi streaming.

Gestart door gizmo2, februari 22, 2021, 20:01:08

« vorige - volgende »

Struis

Ik heb, voor het geval iemand interesse heeft, ook nog een slot op mijn Tidal abo over. Zolang je in Nederland woont kan je voor 5 euro p/m mee... Kan zomaar ook nog lager worden als mensen blijven :)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Vhond

https://www.theverge.com/2024/7/23/24204520/spotify-ceo-hifi-audio-deluxe-plan-confirmed

haha opnieuw bevestigd (en naast hifi/cd kwaliteit ook nog iets waar ze hun mond niet over open doen).

Prijsstelling 17/18 dollar per maand...

Ben benieuwd of mensen het er voor gaan betalen met alle concurrenten???

stevefilmfreak54

Citaat van: Struis op juli  9, 2024, 13:48:21Ik heb, voor het geval iemand interesse heeft, ook nog een slot op mijn Tidal abo over. Zolang je in Nederland woont kan je voor 5 euro p/m mee... Kan zomaar ook nog lager worden als mensen blijven :)

En, heeft iemand gebruik gemaakt van deze aanbieding?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Zidoo Z9X 8k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, 5x HDMI van RU Connected, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Struis

Nope! Ik denk dat men meer van Spotify en Qobuz is..

Citaat van: stevefilmfreak54 op juli 24, 2024, 14:50:27En, heeft iemand gebruik gemaakt van deze aanbieding?
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

brt

Citaat van: Vhond op juli 24, 2024, 12:43:35https://www.theverge.com/2024/7/23/24204520/spotify-ceo-hifi-audio-deluxe-plan-confirmed

haha opnieuw bevestigd (en naast hifi/cd kwaliteit ook nog iets waar ze hun mond niet over open doen).

Ik verwacht van niet. Degenen die lossless belangrijk vinden zijn al lang overgestapt. Ze komen vervolgens ook nog eens met veel hogere prijzen dan hun concurrenten.

De Spotify doelgroep vindt dit sowieso niet interessant denk ik.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

katwax

Citaat van: brt op juli 24, 2024, 22:00:13Ik verwacht van niet. Degenen die lossless belangrijk vinden zijn al lang overgestapt. Ze komen vervolgens ook nog eens met veel hogere prijzen dan hun concurrenten.

De Spotify doelgroep vindt dit sowieso niet interessant denk ik.
Is ook beetje mijn verwachting.
Moesten ze aan dezelfde prijs doen, dan zou ik het overwegen.
De extra's zijn nu niets waarvoor ik extra wil betalen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

FrankBe

Citaat van: Vhond op juli 24, 2024, 12:43:35https://www.theverge.com/2024/7/23/24204520/spotify-ceo-hifi-audio-deluxe-plan-confirmed

Gaan ze ook immersive audio aanbieden? Atmos en Sony 360 reality audio?

Struis

Ach, ik heb Spotify nog steeds. Het klinkt hier in ieder geval ALTIJD beter dan MQA op Tidal (die zogenaamd nu weg zouden zijn, maar er is nog steeds HEEL VEEL MQA op Tidal), dus tsja :)

Maar really? 17 euro p/m betaal ik nu meen ik voor Tidal, en daar zitten nu 5 mensen bij in. En dan alleen voor 1 Spotify abo? Ehhh :) Kortom, zij kennen ook hun clientele heel goed en weten dat veruit de meesten er niet om zullen geven. Dus als er nog tussen zitten die dat soort prijzen willen betalen voor lossless? Da's dan heel leuk meegenomen :) Toch?

FrankBe

Intussen wou ik Spotify vergelijken met Amazon Music Unlimited en dan kom je weer tot de vaststelling dat Spotify de eerdere settings voor kwaliteit (bij updates?) wel eens durft naar beneden schroeven. Alles stond bij mij alweer op automatisch of Normaal :omg:

katwax

Citaat van: FrankBe op augustus 22, 2024, 13:28:57Intussen wou ik Spotify vergelijken met Amazon Music Unlimited en dan kom je weer tot de vaststelling dat Spotify de eerdere settings voor kwaliteit (bij updates?) wel eens durft naar beneden schroeven. Alles stond bij mij alweer op automatisch of Normaal :omg:
Daar hebben ze allemaal wel eens last van, alsook Netflix etc.

Ik vond het tijdens vergelijk toch hoorbaar, zeker niet bij alles, maar bij de betere opnames had Aamzon toch wel een streepje voor.
Ondertussen overstap gemaakt naar Tidal omdat die dan toch qua gebruiksgemak iets dichter bij Spotify staan dan Amazon Music.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Struis

Really? Ik weet eerlijk gezegd niet wat het ding dan doet via Spotify Connect, maar goed om weer eens te checken.. Stupide, dat wel..

Citaat van: FrankBe op augustus 22, 2024, 13:28:57Intussen wou ik Spotify vergelijken met Amazon Music Unlimited en dan kom je weer tot de vaststelling dat Spotify de eerdere settings voor kwaliteit (bij updates?) wel eens durft naar beneden schroeven. Alles stond bij mij alweer op automatisch of Normaal :omg:

Struis

Nou, je had gelijk. De app stond nog gewoon op max/max en auto uit, maar de desktop app had doodleuk auto weer aan gezet. Eh, uit zei ik toch? Hup!

FrankBe

Citaat van: Struis op augustus 22, 2024, 22:19:22Nou, je had gelijk. De app stond nog gewoon op max/max en auto uit, maar de desktop app had doodleuk auto weer aan gezet. Eh, uit zei ik toch? Hup!

Net gecontroleerd en idem bij mijn tablet. Deze stond 100% zeker op maximum bij elke optie en nu automatisch/normaal. Lekker niet hoor ;)

P_j_V

Ik heb het ook even gecontroleerd (in de Android app), maar bij mij staat alles nog zoals ik het 'ooit' heb ingesteld.
(Wifi & Download: Very High, Mobile: High.)
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

Struis

Nou vraag ik me ook af... Sonos heeft het geintegreerd. Wat doet die? Alhoewel je daar vast ook settings hebt...

FrankBe

Citaat van: Struis op augustus 23, 2024, 12:10:37Nou vraag ik me ook af... Sonos heeft het geintegreerd. Wat doet die? Alhoewel je daar vast ook settings hebt...

Ik de bitrates eens gecheckt en elk Spotify nummer start op mijn Denon op Vorbis 96Kbps en na 25-30 seconden switcht die telkens naar 320Kbps. Moeilijk te geloven dat dit effectief ook zo is want zo beroerd klinkt dat echt niet.

Wel kan ik via de Heos app beide streams wel heel makkelijk vergelijken en dan wint Amazon telkens overduidelijk: beter detail, transparantie, textuur, ruimtelijkheid. De Heos app is zelf ook niet super gebruiksvriendelijk maar maakt zoeken in Amazon toch flink intuïtiever.

Struis

Haaaa, Super Premium tegen 70% hogere prijs dan bv Tidal. En bij Tidal mag je met 6 mensen op een abo (zolang ze in hetzelfde land zitten), bij Spotify zolang ze in hetzelfde huis zitten. Tsja...