spotify komt met lossless hifi streaming.

Gestart door gizmo2, februari 22, 2021, 20:01:08

Vorige topic - Volgende topic

brt

Citaat van: katwax op juni  7, 2024, 09:09:01Ik heb Spotify kunnen vervangen door Tidal na goedkeuring van dochter en vrouw, ze vonden het qua gemak vergelijkbaar met Spotify. Aanpassing was vrij klein voor hen.

Wij zijn ook van Spotify Family naar Tidal Family gegaan. Ik had al Tidal, en Qobuz en daar kwam op een gegeven moment ook nog Spotify bij, met name voor vrouw en kids. In overleg Spotify eruit gedaan en voor Tidal gekozen. Dat scheelt weer een tientje per maand. Maar de kids zijn Spotify gewend, dus ze spelen nu weer veel met reclame tussendoor. Als ze die zat zijn gaan ze vanzelf over op het gebruiken van Tidal  :)
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

katwax

Citaat van: brt op juni  7, 2024, 09:26:52Wij zijn ook van Spotify Family naar Tidal Family gegaan. Ik had al Tidal, en Qobuz en daar kwam op een gegeven moment ook nog Spotify bij, met name voor vrouw en kids. In overleg Spotify eruit gedaan en voor Tidal gekozen. Dat scheelt weer een tientje per maand. Maar de kids zijn Spotify gewend, dus ze spelen nu weer veel met reclame tussendoor. Als ze die zat zijn gaan ze vanzelf over op het gebruiken van Tidal  :)
Hier had ze zich 1x (vergist) en toch Spotify gebruikt, maar na 1x reclame gekregen te hebben was ze snel terug op Tidal. Heb wel alle PL overgezet.
Het is niet 100% hetzelfde, dus soms komt er wel een wat gemor, maar meestal met wat zoekwerk kan je de "tegenhanger" wel vinden.
Moet wel eerlijk zijn dat de Tidal Connect nog iets minder stabiel is dan die van Spotify.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

brt

Citaat van: katwax op juni  7, 2024, 09:31:45Hier had ze zich 1x (vergist) en toch Spotify gebruikt, maar na 1x reclame gekregen te hebben was ze snel terug op Tidal. Heb wel alle PL overgezet.
Het is niet 100% hetzelfde, dus soms komt er wel een wat gemor, maar meestal met wat zoekwerk kan je de "tegenhanger" wel vinden.
Moet wel eerlijk zijn dat de Tidal Connect nog iets minder stabiel is dan die van Spotify.

Hier spelen ze vooral af via hun iPad en soms vanaf de iPad via bt naar de koptelefoon. Geen Tidal Connect dus, maar heb daar eerlijk gezegd nooit stabiliteitsissues mee gehad.

Playlists heb ik idd ook overgezet voor ze. Spotify is wel inventiever in het zoeken, het weet sneller welke artiest of nummer je bedoelt.

Vrees wel dat nu Spotify weer de prijs verhoogt de anderen ook gaan verhogen.
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

katwax

Citaat van: brt op juni  7, 2024, 11:07:17Vrees wel dat nu Spotify weer de prijs verhoogt de anderen ook gaan verhogen.
Tidal heeft onlangs zijn aanpassing gedaan, maar kan altijd.

brt

Citaat van: katwax op juni  7, 2024, 11:10:57Tidal heeft onlangs zijn aanpassing gedaan, maar kan altijd.

Oh ja, is ook zo. Had ik al verdrongen  :angel:

Henkjan_O

Citaat van: katwax op juni  7, 2024, 09:09:01Ik heb Spotify kunnen vervangen door Tidal na goedkeuring van dochter en vrouw, ze vonden het qua gemak vergelijkbaar met Spotify. Aanpassing was vrij klein voor hen.
gunstig.  kan je dan ook playlists overzetten?  (je merkt: ik gebruik het zelf echt niet)
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

katwax

Citaat van: Henkjan_O op juni  7, 2024, 15:11:42gunstig.  kan je dan ook playlists overzetten?  (je merkt: ik gebruik het zelf echt niet)
Gebruik 1 van deze (free is genoeg) en dan kan je overzetten.
Bij Soundiiz zit je echter in de free met limiet van 200 tracks per PL, maar onbeperkt in PL's.
Tunemymusic had ergens een limiet op PL's dacht ik en persoonlijk vind ik die iets omslachtiger voor meerder PL's te doen.
https://soundiiz.com/
https://www.tunemymusic.com/

chansig

Gewoon een maand abo nemen. Direct stopzetten. Volgens mij iets van 3 of 4 dollar. Boel overzetten. Even wachten. Klaar.

Gr. Hans

Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

FrankBe

Joepie eindelijk een prijsverhoging! Hier heb ik lang naar uitgekeken :pompom:

Vhond

Ik zal weer een on topic post plaatsen: gaat Spotify nog wel komen met een HiFi abbo? Ze prijzen zich echt uit de markt zo...

brt

Citaat van: Vhond op juni  8, 2024, 10:59:47Ik zal weer een on topic post plaatsen: gaat Spotify nog wel komen met een HiFi abbo? Ze prijzen zich echt uit de markt zo...

Is wederom uitgesteld begreep ik.
Wordt inmiddels ook wel mosterd na de maaltijd

John Wx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO

Struis

Tsja, ik heb nog steeds ook Spotify en Tidal. Tidal klonk eigenlijk altijd beter. TOT.... De nieuwe 'altijd hires' ineens OVERAL MQA voor selecteert. Mijn dCS Network Bridge doet de unfold naar 24 bits, dus denk je dat het goed is.
VRESELIJK! Dof, saai, emotieloos, noem het maar. Het klinkt echt NERGENS naar. En DAN merk je ineens HOEVEEL van de muziek op Tidal die MQA ellende gebruikt (waar geen alternatief voor is). Misschien is het WEL goed als je ook de tweede unfold kan doen, maar zo in ieder geval niet.
Nou, dan zet je toch hires uit hoor ik je zeggen? Jaaaa, maar MQA is 16/44,1, dus wordt desondanks NOG STEEDS continu gekozen.

Schakel ik dan over naar 320 kbit ogg op Spotify is het ineens ZOVEEL beter.

Dus sinds de upgrade van Tidal kan ik niet meer van Spotify af (of ik moet voor Qobuz gaan. Maar ja, Spotify kost me 0 euro en Qobuz is meer. En ik zou dan eerder Mixcloud doen).

Komt het er ooit van bij Spotify? Nou ja, waarom zouden ze? Ondanks dat ze lossy doen voor hetzelfde geld hebben ze een enorme userbase. Waarom zou je dan (veel) meer uitgeven als bedrijf voor lossless, als dat maar voor zo weinig mensen iets echt uit maakt? Al klinkt Tidal wel eigenlijk altijd beter dan Spotify bij dezelfde remaster (die ze helaas beiden perse moeten aanbieden). Als het dus geen MQA file is...
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Henkjan_O

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Struis

Oh, ik overtuigde mijn overbuurvrouw dat ze echt Spotify wilde, en haar kinderen vonden dat ook. Toen had ze nog een plek over in haar family plan.... :)

Citaat van: Henkjan_O op juni  8, 2024, 17:31:01?  hoe doe je dat?

Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

FrankBe

Er zit toch geen beweging op lossloss vlak bij Spotify dus heb ik maar een proefabonnement van Amazon Music Unlimited genomen.

Benieuwd of ik het verschil hoor  ;) En ook of het meer luisterplezier oplevert

pameijer

Citaat van: FrankBe op juli  8, 2024, 10:39:49Er zit toch geen beweging op lossloss vlak bij Spotify dus heb ik maar een proefabonnement van Amazon Music Unlimited genomen.

Ik dacht toch echt  te weten dat dat niet hier beschikbaar is? Ik heb de Duitse Prime, maar krijg met geen mogelijkheid Amazon Music draaiende hier.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

FrankBe

Citaat van: pameijer op juli  8, 2024, 11:32:09Ik dacht toch echt  te weten dat dat niet hier beschikbaar is? Ik heb de Duitse Prime, maar krijg met geen mogelijkheid Amazon Music draaiende hier.

Vreemd... Ik heb ook moeten zoeken maar het lukte via de aparte music unlimited website.

Spelen doe ik met de HEOS app naar de AVC-A1H en dat is niet zo intuïtief.

Edit: Ik stream nu via de NVIDIA Shield en kan zo genieten van Atmos. Nice!

jdulk

Spelen doe ik met de HEOS app naar de AVC-A1H en dat is niet zo intuïtief.
[/quote]

Hi Frank,

Krijg jij Spotify videos gespeeld via je HEOS app? Via mijn Marantz SR8805 namelijk niet. Heb er een mail over gestuurd naar Denon, wie weet.

Groet
John

FrankBe

Citaat van: jdulk op juli  8, 2024, 12:57:13Spelen doe ik met de HEOS app naar de AVC-A1H en dat is niet zo intuïtief.

Hi Frank,

Krijg jij Spotify videos gespeeld via je HEOS app? Via mijn Marantz SR8805 namelijk niet. Heb er een mail over gestuurd naar Denon, wie weet.

Groet
John

Bedoel je de korte clips die bij de Spotfy songs horen?

jdulk

Citaat van: FrankBe op juli  8, 2024, 14:57:17Bedoel je de korte clips die bij de Spotfy songs horen?

Ja klopt, heb ook wel eens gevraagd voor een mee kleurende achtergrond zoals in Airplay.

HEOS blijft toch een zeer beperkte app, speelt ook geen flac af die ik in Spotify heb staan.

Groet
John

katwax

Citaat van: FrankBe op juli  8, 2024, 10:39:49Er zit toch geen beweging op lossloss vlak bij Spotify dus heb ik maar een proefabonnement van Amazon Music Unlimited genomen.

De kwaliteit van de muziek is er zeker en ook de bibliotheek is zeer groot, maar je merkt dat Amazon niet teveel budget steekt in hoe ze het aanbieden. Er is geen "connect" zoals Spotify of Tidal, daarinboven maken ze de integratie ook niet openlijk beschikbaar. Gevolg is top bib, maar matige tot slechte bediening/ondersteuning.

Ik heb het bijna een jaar uitgehouden, maar ik kreeg het niet verkocht aan mijn huisgenoten. Voor mij is het Tidal geworden, zeker na hun abo aanpassing.

FrankBe

Citaat van: katwax op juli  8, 2024, 23:12:30De kwaliteit van de muziek is er zeker en ook de bibliotheek is zeer groot, maar je merkt dat Amazon niet teveel budget steekt in hoe ze het aanbieden. Er is geen "connect" zoals Spotify of Tidal, daarinboven maken ze de integratie ook niet openlijk beschikbaar. Gevolg is top bib, maar matige tot slechte bediening/ondersteuning.

Ik heb het bijna een jaar uitgehouden, maar ik kreeg het niet verkocht aan mijn huisgenoten. Voor mij is het Tidal geworden, zeker na hun abo aanpassing.

Hier wordt het een en-en verhaal:

Spotify blijft omwille van het gebruiksgemak/connect/playlists/catalogus voor het hele gezin.

Amazon Music Unlimited dient meer voor mij persoonlijk en bij uitbreiding beide dochters/swifties. Ik heb 3 sets waar ik Amazon HD content kan afspelen waarvan één ook de immersive muziek via de Nvidia Shield (Atmos/360°)

De extra kost vangen we op door te besparen op onze klassiek telecom budget waarbij we enkel nog 2x mobiel + internet betalen. Lineaire TV met bijhorende reclame meuk hebben we inmiddels al 3 jaar buitengekieperd

jdulk

Hi Frank,

Zie reactie van Denon.

Helaas ondersteunt HEOS momenteel geen streaming van Spotify videoclips op uw tv. Dit komt omdat de Spotify Connect-functie, die wordt gebruikt om muziek van Spotify af te spelen op uw HEOS-apparaat, voornamelijk bedoeld is voor het streamen van audio-inhoud.

We raden u aan om contact op te nemen met de Spotify-ondersteuning. Zij kunnen u mogelijk verder helpen en een antwoord hebben op uw vraag.

Ons team van experts werkt hard om altijd op de hoogte te blijven van nieuwe innovaties en updates. We waarderen uw suggesties en willen u verzekeren dat we hard werken om u de beste kwaliteit muziek- en streamingdiensten te bieden.

FrankBe

Citaat van: jdulk op juli  9, 2024, 12:01:36Hi Frank,

Zie reactie van Denon.

Helaas ondersteunt HEOS momenteel geen streaming van Spotify videoclips op uw tv. Dit komt omdat de Spotify Connect-functie, die wordt gebruikt om muziek van Spotify af te spelen op uw HEOS-apparaat, voornamelijk bedoeld is voor het streamen van audio-inhoud.

We raden u aan om contact op te nemen met de Spotify-ondersteuning. Zij kunnen u mogelijk verder helpen en een antwoord hebben op uw vraag.

Ons team van experts werkt hard om altijd op de hoogte te blijven van nieuwe innovaties en updates. We waarderen uw suggesties en willen u verzekeren dat we hard werken om u de beste kwaliteit muziek- en streamingdiensten te bieden.

Tsja niet echt verwonderlijk denk ik. Die clips zijn trouwens maar fragmentjes van enkele seconden die constant herhaald worden. Zonder veel meerwaarde dus ;)