The Last Samurai (R2 rental)

Gestart door Spacebass, juni 1, 2004, 23:30:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spacebass

CitaatTom Cruise vertolkt kapitein Nathan Algren, een held uit de Amerikaanse burgeroorlog, die naar Japan afreist om er de Samoerai te bestrijden, maar uiteindelijk hun zijde kiest. Ken Watanabe - genomineerd voor een Oscar - speelt de rol van Katsumoto, een aanvoerder van de Samoerai die zijn levenswijze langzaam maar zeker ziet verdwijnen en wiens lot verstrengeld raakt met dat van de Amerikaanse kapitein. Edward Zwick (winnaar van de prijs voor Beste Regie van de National Board of Review) regisseert dit meeslepend en emontioneel geladen epos over de geboorte van het moderne Japan.
Regie:  Edward Zwick
Producent:  Edward Zwick,  Marshall Herskovitz,  Tom Cruise
Acteurs: Ken Watanabe, Tom Cruise
Speelduur: 148 minuten!!


Sjonge jonge, ik vond het een pracht film! Absoluut een must see!  O0
Het was een lange zit, maar absoluut elke seconde waard.
Mooi vind ik de traditie en drang naar perfectie die vaak tov Japan ondergewaardeerd wordt, die in deze film heel mooi in beeld wordt gebracht. Tuurlijk is hij af en toe overdramatisch, maar dat kan de film in mijn ogen best hebben, omdat er veel tegenover staat. Met name de japanse acteurs vond ik een prachtige rol neerzetten zoals ik die gewend ben. Jammer dat er niet een japanse co-regisseur gevraagd was, want dat had de film waarschijnlijk qua cinematografie en filmische presentatie naar een veel hoger pijl gebracht. Tis net iets te veel gefocussed op hapbaarheid. Vervang de japanners voor indianen, laat pocahontas opdraven en je kijkt naar een western. (deed mij een net iets te veel denken aan dances with wolves)

Ik heb TC nooit in zo'n soort film gezien en moest denken aan prestaties van acteurs die ik normaliter veel hoger acht.
Beeld vond ik zeer kijkbaar en ook de details (klederdracht en acessoires) werden heel filmisch in beeld gebracht.
Geluid blonk uit door de prachtige muziek die nooit overdreven en heel gedoseerd zijn werk doet.
Geen overdreven effecten qua geluid, en toch boeiend. Da's toch weer eens wat anders dan de meeste Epi.
Ik ervaarde redelijk veel diepte, alhoewel ik toch superdetaillering mistte, misschien omdat het weer eens om een R2 versie gaat.

Deze staat inmiddels in order, want dit is toch weer een film waar ik meerdere keren van kan genieten.

Beeld:7
Geluid:8
Muziek score:8 1/2
Verhaal:7

dit is uiteraard mijn ervaring, kan best dat een ander er geen ruk aan vind  ;D

suyver

Ik vond deze film ook zeer de moeite waard. Hij gaat inderdaad niet zo snel als sommige andere films, maar als je er lekker de tijd voor neemt is het genieten! 8)

Dit is overigens de eerste film waarbij het me opviel dat Tom Cruise toch wel kan acteren! Ik vond dat hij zijn rol zeer overtuigend neerzette.

Ook wat mij betreft een aanrader.

Ik heb zelf de r.1 versie op DVD en de beeld- en geluidskwaliteit zijn beide zeer goed te noemen. Ik heb geen idee van de extra's, want dat interesseert me niet.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...