Denon/ Marantz 4k 120hz bug

Started by HJ, December 24, 2020, 13:08:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

Ik kan hier nog geen topic over vinden dus bij deze...

De nieuwste Denon, Marantz, en Yamaha en?? receivers hebben een panasonic hdmi chip ingebouwd. Deze blijkt niet goed te werken met bv ps5 en xbox sx die 4k 120hz kunnen uitsturen op een 4k scherm waardoor deze geen beeld / geluid geeft.

Ik was op zoek naar een nieuwe receiver maar heb het nu maar even laten gaan todat er een oplossing voor is.
Iemand hier al ervaring mee?

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

fluissie

#2
problemen met de ps5 en de nieuwe generatie receivers zijn al opgelost ..., sound united heeft filmpjes online staan om de boel JUIST in te stellen

enkel de series x geeft nog problemen op de 8k/120 hz setting maar door dit op 4k 60hz te zetten is dat opgelost (ze werken nog aan een permante oplossing hiervoor)

maar waarom zou je je laten weerhouden dan ????? heb een 6700, TOP machine  :pompom: :headbanging:

HJ

#3
Quote from: fluissie on December 24, 2020, 13:29:30
problemen met de ps5 en de nieuwe generatie receivers zijn al opgelost ..., sound united heeft filmpjes online staan om de boel JUIST in te stellen

enkel de series x geeft nog problemen op de 8k/120 hz setting maar door dit op 4k 60hz te zetten is dat opgelost (ze werken nog aan een permante oplossing hiervoor)

maar waarom zou je je laten weerhouden dan ????? heb een 6700, TOP machine  :pompom: :headbanging:
Ik heb een xbox sx en wil 4k 120hz en Atmos. Dat gaat dus niet via de x6700h blijkt nu.
4k60hz gaat wel maar dat heb ik nu met mijn x3500h ook.
En dat incl. Atmos


fluissie

Quote from: hans. on December 24, 2020, 15:19:08
Ik heb een xbox sx en wil 4k 120hz en Atmos. Dat gaat dus niet via de x6700h blijkt nu.
4k60hz gaat wel maar dat heb ik nu met mijn x3500h ook.

Nou waarom niet kopen dan ??? Qua versterking en geluid ga je er ZEKER op vooruit en die 4k/120hz setting wordt aan gewerkt.....

Denk je nou echt dat je zoveel verschil gaat merken en dan erbij kan je tv het überhaupt  wel ???

De enige die het kunnen zijn LG 2020 modellen en die hebben ook allemaal problemen ermee

HJ

Quote from: fluissie on December 24, 2020, 16:02:20
Nou waarom niet kopen dan ??? Qua versterking en geluid ga je er ZEKER op vooruit en die 4k/120hz setting wordt aan gewerkt.....

Denk je nou echt dat je zoveel verschil gaat merken en dan erbij kan je tv het überhaupt  wel ???

De enige die het kunnen zijn LG 2020 modellen en die hebben ook allemaal problemen ermee
Mijn tv kan zeker 4k 120hz, geeft top beeld alleen dan heb ik geen Atmos. de tv geeft geen Atmos retour naar de Denon. Nu dus even 4k/120hz met Atmos.

(De 4k/120hz is btw wel super strak beeld. De nieuwe cod is wat dat betreft super vet maar niet mijn ding meer helaas.)

Natuurlijk is de 6700 beter/mooier maar als blijkt dat het probleem hardware/ niet 123 oplosbaar blijkt, daar heb ik geen zin in.



HJ

#7
Quote from: fluissie on December 24, 2020, 16:02:20

De enige die het kunnen zijn LG 2020 modellen en die hebben ook allemaal problemen ermee

Dat klopt niet helemaal denk ik.

Btw,  ray tracing en 4k 120hz werken niet tegelijk. Iig kan ik ze niet beide instellen.
Maw als je ray tracing perse wil gebruiken werkt 120hz niet en heeft een nieuwe receiver wat dat betreft weinig nut.
Zal mss spel afhankelijk zijn.

DustinV

Quote from: hans. on December 24, 2020, 17:31:13
Dat klopt niet helemaal denk ik.

Btw,  ray tracing en 4k 120hz werken niet tegelijk. Iig kan ik ze niet beide instellen.
Maw als je ray tracing perse wil gebruiken werkt 120hz niet en heeft een nieuwe receiver wat dat betreft weinig nut.
Zal mss spel afhankelijk zijn.

Dat is inderdaad spel afhankelijk. Naarmate ontwikkeling van spellen vordert zal er meer mogelijk worden. Vraag is wel of er voor huidige nuvoton chipsets een fix komt. Zou me niet verbazen als er hardware vervangen moet worden om het op te lossen.

HJ

Quote from: DustinV on December 25, 2020, 09:39:18
Dat is inderdaad spel afhankelijk. Naarmate ontwikkeling van spellen vordert zal er meer mogelijk worden. Vraag is wel of er voor huidige nuvoton chipsets een fix komt. Zou me niet verbazen als er hardware vervangen moet worden om het op te lossen.
De nieuwe cod is grafisch een snoepje maar dat is nu nog het begin, gaat alleen nog beter worden [emoji3]
Ik was er na een half uur klaar mee dus heb de raytracing niet verder bekeken en geprobeerd.

Vwb de bug, het lijkt op een hardware probleem, ik ben benieuwd wat ze dan als oplossing brengen. Mss komen er komend jaar nieuwe modellen met hdmi modificatie.