Hannibal’s set

Gestart door Hannibal_, oktober 17, 2020, 08:00:17

« vorige - volgende »

Mediator en 1 gast bekijken dit topic.

Hannibal_

Citaat van: vanzomereng op oktober  1, 2024, 09:08:15Je kunt m.i.m. meer prioriteit geven m.b.t. meer controle over je liefje,
dan m.b.t. meer controle over de weergave  :notify:

Das wel old school hoor.
Tegenwoordig toch in goed overleg en zo?

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vanzomereng

Citaat van: Hannibal_ op oktober  1, 2024, 18:54:45Tegenwoordig toch in goed overleg en zo?

Uiteraard  :smile:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

brt

Citaat van: Hannibal_ op oktober  1, 2024, 18:54:45Tegenwoordig toch in goed overleg en zo?

Dat blijkt  :tounge2:

Of is gestrekt been het nieuwe in goed overleg?  ;D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Citaat van: brt op oktober  1, 2024, 22:35:07Dat blijkt  :tounge2:

Of is gestrekt been het nieuwe in goed overleg?  ;D

Naar Tonja?
Nee hoor, was maar plaagstootje van haar.

Ze weet ook heel goed dat ik geen poezenbeesten in huis wil/kan hebben. Allergie. Is best moeilijk want ze heeft een cattery gehad. Ze fokte Maine coons en heeft de genenpool ook actief verrijkt (er was veel inteeld) in Europa door Amerikaanse en Deense coons hierheen te halen. Ook Europese kampioenen gehad en zo.
Ze is behoorlijk bekend in het coon wereldje.

Arme Tonja  ;)
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect

Xander32

Welke genetische modificatie heb jij doorgemaakt sinds Tonja in jouw leven kwam 🙄 🤓

Citaat van: Hannibal_ op oktober  2, 2024, 06:18:00Naar Tonja?
Nee hoor, was maar plaagstootje van haar.

Ze weet ook heel goed dat ik geen poezenbeesten in huis wil/kan hebben. Allergie. Is best moeilijk want ze heeft een cattery gehad. Ze fokte Maine coons en heeft de genenpool ook actief verrijkt (er was veel inteeld) in Europa door Amerikaanse en Deense coons hierheen te halen. Ook Europese kampioenen gehad en zo.
Ze is behoorlijk bekend in het coon wereldje.

Arme Tonja  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op oktober  2, 2024, 06:38:17Welke genetische modificatie heb jij doorgemaakt sinds Tonja in jouw leven kwam 🙄 🤓

Ik denk eerder dat het biochemische processen waren ;)

Hannibal_

Fase II: Gisteren het extra rackje in elkaar geschroefd.
Een soort IKEA kwadraat, zeg maar.

Nog even gechecked of de elicit wel 4 powerampjes kon aansturen. Rijkelijk laat, ik weet het. Koop je twee monoblokjes en een rack erbij en dan zou het gewoon niet kunnen, oepsie. De oude Cursa kon er 5 aansturen en geen seconde bij stilgestaan dat het intussen een andere is. Maar de elicit heeft dezelfde spec.  8)  :lookaround:

Nog wel even gepiekerd hoe de extra aan te sluiten. Maar 1 preout tenslotte. Op de Elicit. De Cursa had er twee  ??? .

Maar de exons hebben een link uitgang waarmee je ze gewoon door kunt lussen. Easy as 123.

Fase III: het spul herordenen dus.
Ik zie er altijd een beetje tegenop om het set uit elkaar te trekken. Maar rustig tijd voor genomen en voorgenomen de bedrading meteen goed op te kuisen.
Mislukt.
De bedrading dus.

Rest wel goed.
Tevreden met resultaat.
Kan beter bij cd speler om cd'tjes te laden, streamer staat minder weggestopt.

Zelfs Tonja vind het mooi, ook zonder harig ruilobject.

Voetjes/dempertjes voor onder de nieuwe monoblokjes besteld. Niet voor demping maar vooral om ze wat meer "lucht" te geven. Die dingen zijn eigenlijk een en al koelrib. Beetje ruimte eromheen kan geen kwaad.

Xander32

Het smoelt iig goed 👍🏻 En, wat is je eerste indruk betreffende sq?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Vandaag dae gedaan met Robbert en Douwe.
Was erg leuk en heel gezellig.

Home cinema had gave setup met beeld en geluid. Speelde bij binnenkomst een prachtige song uitgevoerd door lady gaga. Mooie belevenis! Daarna een stukje film die behoorlijk horror gehalte had maar met gave geluidseffecten.

Super demo!

Bijkomend effect is wel dat ik nog niet met helder hoofd en alle rust en tijd naar de set heb kunnen luisteren. Snipverkouden en wattenhoofd dus nog even afwachten wat het resultaat echt geworden is. Natuurlijk wel wat geprobeerd te luisteren tussendoor en dat was promising. Maar om daar echte resultaten aan te verbinden (voor zover die bestaan)...

Hannibal_

Bij thuiskomst gisteren viel me een update voor de Solo op. Eens gekeken wat het was en twee van mijn (en door vele anderen ook hoor) gevraagde aanpassingen zouden geïmplementeerd zijn.

- muziek services in de menu's kunnen selecteren zodat alleen die je gebruikt zichtbaar zijn in de dagelijkse omgang.

- de index van je eigen muziek library was incompleet. Ze lieten alleen het deel van de index zien van wat geladen was. Good practice om niet alles in één keer te laden maar de index is wel handig om in zijn geheel te hebben natuurlijk  ;D

Fijn.
Hij speelde er niet minder om en speelt er nu ook niet beter om. Maar toch.

Jakkes... wat een goede dingen zijn die exons 3 toch.

Xander32

Verder nog mooie dingen gezien en gehoord/ inspiratie opgedaan op de DAE?

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op oktober  6, 2024, 09:46:56Verder nog mooie dingen gezien en gehoord/ inspiratie opgedaan op de DAE?

Vooral een paar leuke nummers en ingangen om op verder te luisteren. Iemand van een ander groepje (voorheen ook hier) had Wilson's gekocht (luidsprekers) en dat begrijp ik ook wel na ze gehoord te hebben.

Inspiratie ook bij Rega, lekker gedelibereerd met Sam, importeur.
Robbert gaf aan dat ik nu met 4 exon's draaide. Moest dus fotootje laten zien. Vond hij wel erg mooi inderdaad. Reageerde ook leuk op de, enigszins voor de hand liggende vraag van Robbert, of hij dat beter vond dan de aethos. Tja... aan een verkoper vragen of hij de huidige top uit zijn assortiment zou verkiezen dus of niet meer verkrijgbare monoblokjes  ;D
Sam hield het genuanceerd op: "ik zou het wel weten ja, maar zou kiezen voor de geïntegreerde vanwege het ruimtebeslag". Je begrijpt ik stond daar bij  ;)  ;D

Maar de platenspelers weer eens bekeken en toch wel super mooi.
Tempted!

Verder stond alles er wat je verwacht.
Buiten Martin Logan.
Wel de importeur maar die verkoos een Pools merk die duidelijk teveel kleine drivers ingekocht hadden (in 1 speaker zaten wel 30 van die dingen schat ik).

Er werd wel vaak heel hard gedemo-ed.
Luid dus.

Leuk dus.

Hannibal_

Volstrekt boven verwachting leveren de exons meer op dan ik had kunnen denken. Bergen nieuwe ragfijne details en texturen in bekende details en klanken.

Het blijft bijzonder, vind ik, hoe brute kracht juist verfijning toevoegt.

Sam zei het gisteren ook al: die dingen leveren gewoon bergen stroom. Nummers die ik in vergelijkingen van DACs "grijs" gedraaid heb en tijden daarna niet meer kon draaien, leven ook op. Krall bv.

Lekkahr!

Xander32

Je hebt nooit een teveel aan vermogen  :nowink:
Super dat je weer een stap hebt gezet.

Citaat van: Hannibal_ op oktober  6, 2024, 18:36:52Volstrekt boven verwachting leveren de exons meer op dan ik had kunnen denken. Bergen nieuwe ragfijne details en texturen in bekende details en klanken.

Het blijft bijzonder, vind ik, hoe brute kracht juist verfijning toevoegt.

Sam zei het gisteren ook al: die dingen leveren gewoon bergen stroom. Nummers die ik in vergelijkingen van DACs "grijs" gedraaid heb en tijden daarna niet meer kon draaien, leven ook op. Krall bv.

Lekkahr!

chansig

Diana Krall en opleven in 1 zin. 😁😁😁

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Citaat van: chansig op oktober  6, 2024, 18:56:11Diana Krall en opleven in 1 zin. 😁😁😁

Gr. Hans

Lol... het waren twee zinnen. 1 alinea.  En dan moet je datzelfde nummer eens een hele dag draaien  ???
Maar als je toch iets draait van haar dan dit toch maar.

Of gewoon de wilde jaren van die man van haar, ver voor hij met die burk baccarat in zee ging... iets als my aim is true album.
Zo iets.

Hannibal_

Dit is duidelijk wat het eigenlijk altijd had moeten zijn.
Ik vermoed, eigenlijk al van meet af aan na aansluiten van de extra exons, dat de elicit ondanks dat de importeur aangaf dat rega versterkers allemaal dezelfde gain hebben, toch een fractie minder volume gegeven heeft.

Begrijp me niet verkeerd, na biampen met de elicit op het hoog en de exons op laag klonk het serieus goed, magisch noemde ik het, geloof ik. Maar ik heb ook niet voor niets geprobeerd het hoog een keer provisorisch wat extra te geven.

Eigenlijk was er dus toch onbewust misschien iets van onbalans.

Met 4 exons is dat in ieder geval verleden tijd.
Het klinkt mooi in balans en super gedetailleerd.

Heerlijk gewoon.

Met andere woorden, ze verdwijnen niet achter het schot als reserve. Die moet ik denk ik maar weer proberen te vinden, reserve exons. Want dit went wel heel erg makkelijk.

Vandaag komt als het goed is nog...
Terwijl ik het schrijf zijn ze er: een langere afgeschermde netwerk kabel (S-FTP) en twee afgeschermde powerkabels.

Zodat het definitief ingericht kan worden.

Weer een beetje verder prutsen  ;D

Hannibal_

Ik zat al een tijdje in mijn maag met mijn phono voorversterker. De ingebouwde in de elicit had het begeven en de Chinese buisjes vervanger gaf geen beleving voor mij. Ook niet na andere buisjes die DE buizen expert (Joost) mee uitgezocht had.

Waarschijnlijk gewoon niet mijn ding.

Ik had een Rega Aria (maar toch 1400€) in gedachten om mijn MM (exact) platenspeler op te zetten. Ik had dat tegen de Rega importeur (Sam) aan gehouden op de DAE en die had zoiets van: gewoon een Fono daarop zetten. Mijn idee dat het een groeipad zou kunnen zijn voor een betere platenspeler (P8/10 denk ik wel eens aan) waar potentieel een MC in komt begreep hij beter.

Dan zou het meer zin hebben.

Fijne vent, Sam. Hij kan ook (zoals iEar verkopers vaak) gewoon op de duurdere aansturen. Maar doet dat niet, is gewoon redelijk duidelijk over wat wat is.

Eens over nagedacht en eigenlijk wil ik gewoon komende winter lekker mijn plaatjes kunnen draaien, met huidige platenspeler. Die gewoon heel (!) goed klinkt. En op termijn komt er inderdaad misschien een andere, dat jeukt namelijk al wel even. Maar wanneer? Kan best nog even duren.

Kan ook volgende maand zijn.

Ik heb een Fono MK3 gehad en die beviel zeker goed, maar weggedaan omdat de elicit kwam die eigenlijk evengoed presteerde. Doosje minder, Tonja happy.

Ik weet dus hoe goed die is.
En hoe goed die beviel.

Vandaag dus een Fono MK V besteld.
Waar ik gewoon voorlopig van ga genieten en lekker plaatjes ga luisteren. Bij mijn oude krakkemikkige hifi sjopje. Dat gun ik hem dan ook weer wel.

Komt er op korte termijn een andere platenspeler dan is dat ook wat het is en neem ik mijn, niet gigantische naar verwachting, verlies. Die kans is hier namelijk altijd aanwezig ;)  ;D

Blij met besluit.

Hannibal_

Na het gigantische succes van het concert van Joe (Jackson) samen met Pascal (liep het de volgende dag te zingen uit volle borst en had nummers gevonden op YouTube), nu een concertje geboekt van de WC experience.

Kijken hoe dat land  ;D

Mijn lieve Tonja heeft lang in Raamsdonksveer gewoond, ook de herkomst van deze club die wereldberoemd is in heel Brabant.

Aan het voorgenieten geweest, fijn toch dat Qobuz kwaliteit muziek biedt.

Rowdy

Hoe verhoudt de Rega Fono MM mk3 ten opzichte van de ingebouwde phonoversterker in de Rega Brio? Heb je daar ervaring mee? De Rega Brio heeft een goede phonoversterker, maar bijvoorbeeld de Rega Elex heeft een betere phonoversterker.

Hannibal_

Citaat van: Rowdy op Vandaag om 18:58:43Hoe verhoudt de Rega Fono MM mk3 ten opzichte van de ingebouwde phonoversterker in de Rega Brio? Heb je daar ervaring mee? De Rega Brio heeft een goede phonoversterker, maar bijvoorbeeld de Rega Elex heeft een betere phonoversterker.

Gut...

Eigenlijk geen idee.
Ik heb de Fono mk3 vergeleken met de elicit mk3.
Was eigenlijk gewoon gelijkwaardig.

Elex ken ik net als de brio niet echt.

Maar rega levert meestal wel kwaliteit naar geld.

Als dat ding er is kunnen we ook gewoon wel eens afspreken dat ik hem meeneem? Is dan wel de mk5 en niet de mk3  ???

Geen probleem hoor, ik wil meestal ook gewoon dingen beoordelen voor ik switch.