Hannibal’s set

Gestart door Hannibal_, oktober 17, 2020, 08:00:17

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op mei 23, 2022, 20:31:11
80 uur al, je ziet nog geen slijtage [emoji6]. Goed om te horen dat ze bevallen.

Lol, nee... geen slijtage.

Wel grappig, ik had het me niet gerealiseerd, het verschil in hout van de oude en de nieuwe.
Het oude kersen was super glad, zoals kersen vaak is.

Dit mahonie heeft veel meer structuur in het hout, fineer neem ik aan, die zichtbaar is. Esthetisch is het dus volkomen anders, niet alleen de kleur.


Rens gaf wel heel heftige boodschap gisteravond... 300 uur inspelen...
Nou ja... wat is 300 uur op de komende 20 jaar dat ik er mee wil doen?

(300/(20*365*24))*100%  :blink:

0.16% dus dat valt op de looptijd wel mee, toch  :nowink:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Citaat van: Hannibal_ op mei 24, 2022, 05:48:23
Lol, nee... geen slijtage.

Wel grappig, ik had het me niet gerealiseerd, het verschil in hout van de oude en de nieuwe.
Het oude kersen was super glad, zoals kersen vaak is.

Dit mahonie heeft veel meer structuur in het hout, fineer neem ik aan, die zichtbaar is. Esthetisch is het dus volkomen anders, niet alleen de kleur.


Rens gaf wel heel heftige boodschap gisteravond... 300 uur inspelen...
Nou ja... wat is 300 uur op de komende 20 jaar dat ik er mee wil doen?

(300/(20*365*24))*100%  :blink:

0.16% dus dat valt op de looptijd wel mee, toch  :nowink:

Tsja materiaal is nogal stijf en dat moet losser komen, dus dat duurt gewoon eventjes.
Daarom had Ronald al geopteerd om in tegen fase te spelen met de speakers tov elkaar, zoals je uitslag groter is, zonder dat je enorme volumes gaat creeeren. (Niet handig met de buren etc).
Of eigenlijk gewoon genieten van muziek via de nieuwe totems en gaande weg verbeteringen ontdekken... Of niet ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Citaat van: Peerless Monster op mei 24, 2022, 13:47:42
Tsja materiaal is nogal stijf en dat moet losser komen, dus dat duurt gewoon eventjes.
Daarom had Ronald al geopteerd om in tegen fase te spelen met de speakers tov elkaar, zoals je uitslag groter is, zonder dat je enorme volumes gaat creeeren. (Niet handig met de buren etc).
Of eigenlijk gewoon genieten van muziek via de nieuwe totems en gaande weg verbeteringen ontdekken... Of niet ;).

Het mag niet van totem, hard spelen  :nowink:
Tijdens het inspelen.
Moet met zijden handschoentjes denk ik  ;)
Watjes zijn het  ;)

Vanmiddag de luidsprekers herplaatst, ze stonden op de positie van de oude Hawks.
RFTM (tegen mijn gewoonte in) vertelde dat het behoorlijk afweek van de positie die aangeraden werd door totem.

De spatiëring en luister afstand kwam goed overeen, maar de afstand tot de muur was bij mij 2x zo groot.

Gewoon om te proberen heb ik ze op de totem afstand gezet (30cm).
Als nieuwe uitgangspositie.
Er zal vast nog wat geschoven worden, mezelf kennende.
Ik vind het erg dicht bij de muur namelijk en visueel ben ik daar sowieso niet aan gewend.

Maar daar gaat het natuurlijk niet om, om wat ik qua zicht gewend ben.
Het heeft ook voordelen, ze staan minder in de loop, in het gedrang.

Heel verrassend komt het ook het gehele geluidsbeeld ten goede, lijkt het.
Verrassend vooral ook omdat ik eindeloos geschoven en geluisterd heb met de Hawks in het verleden en die klonken op zo'n 60cm van de muur het beste.

Ik ga nog eens rustig luisteren en het laten bezinken.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Je bedoelt RTFM Han? 🤣 RFTM is wat anders denk ik 😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Citaat van: Hannibal_ op mei 24, 2022, 15:17:40
Gewoon om te proberen heb ik ze op de totem afstand gezet (30cm).
Als nieuwe uitgangspositie.
Er zal vast nog wat geschoven worden, mezelf kennende.

Als de inspeeltijd 800 uur is, is het dan niet handiger om te wachten met schuiven totdat deze periode voorbij is ? Schijnbaar verandert er gedurende die 800 uur van alles en nog wat aan de weergave waardoor je zou kunnen blijven schuiven. Want 100 uur later klinkt het weer zus, 300 uur verder klinkt het weer zo.

Ik zou wachten totdat je in ieder geval zelf (los van de 800 uur) langere tijd ervaart: Er verandert niets meer.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Citaat van: Peerless Monster op mei 24, 2022, 15:57:38
Je bedoelt RTFM Han? 🤣 RFTM is wat anders denk ik 😊

Wat betekent dat dan?
;D ;D ;D

RTFM idd
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: chansig op mei 24, 2022, 16:15:43
Als de inspeeltijd 800 uur is, is het dan niet handiger om te wachten met schuiven totdat deze periode voorbij is ? Schijnbaar verandert er gedurende die 800 uur van alles en nog wat aan de weergave waardoor je zou kunnen blijven schuiven. Want 100 uur later klinkt het weer zus, 300 uur verder klinkt het weer zo.

Ik zou wachten totdat je in ieder geval zelf (los van de 800 uur) langere tijd ervaart: Er verandert niets meer.

Gr. Hans

Hans!

Jij maakt het helemaal van eieren (is dat een uitdrukking?)!!!

800 uur!
Zeg dan meteen 182.500 uur, hebben we meteen de hele verwachtte levensduur hier gehad  ;D

Maar, yep, je hebt gelijk, ik heb me ook voorgenomen om de totem plaatsing initieel (nou ja, na de 100 uur nu ongeveer) te blijven voeren tot ze ongeveer ingespeeld zouden moeten zijn.
Ik moet me daar wel in beheersen, want ik krijg zeker de neiging om voortijdig opnieuw schuif sessies te gaan doen.

Tenzij "ze" de huidige sound nu al te heftig vind (ik niet, maar leef met meer mensen in deze ruimte samen en ook de TV gaat er overheen).
Dat is overigens een zeer remote possibility, daar ze meestal dezelfde conclusie trekt (in dit geval een vollere, meaty-er sound) en daarmee okay is.

Het is echt wel een verschil, ik kan het ook niet goed verklaren, dacht dat luidsprekers gebaad waren bij ruimte er om heen.

Maar goed punt!

8 honderd fucking uur!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

#457
Ow sorry...ik had 800 in mijn hoofd zitten maar gelukkig zijn het er maar 300. :D

Maar gelukkig heb jij dan weer niet het punt gemist wat ik wilde maken. Succes in ieder geval.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Citaat van: chansig op mei 24, 2022, 17:55:06
Ow sorry...ik had 800 in mijn hoofd zitten maar gelukkig zijn het er maar 300. :D

Maar gelukkig heb jij dan weer niet het punt gemist wat ik wilde maken. Succes in ieder geval.

Gr. Hans

Hans,

Lol... no need for excuses... vond het wel een leuke relativering van waar ik stond, 8 honderd f#€&ing uur...

Ik mis zelden je punt  ;)
(denk ik dan... you are never sure, are ya?)
Dank je.

"Ze" is even flabbergasted als ik was toen ik de plaatsing aanpaste, trouwens.
Mijn hemel, het doet meer dan ik me had kunnen bedenken.
En "ze" is gelukkig even enthousiast over het geluid en de dynamiek als ik.
Ze was zelfs zo geïnspireerd dat ze direct haar favoriete muziek op ging zoeken en spelen.

Dat is dan wel weer jammer ;) ;D

Ik mag toch hopen dat nog 100-200 uur extra inspelen niet nog een keer zo'n stap brengt, want dan is het serieus niet goed voor het huis.

Heeft iemand nog stutten voor een huis?
Gewoon ter voorbereiding?

:blink:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Ik weet niet of de nieuwe geadviseerde positie blijvend is.
We gaan het zien, eerst nog beetje inspelen.

Ook Hannibal inspelen dus.
Ik heb het er wel eens over gehad, dacht ik.
Ik wissel weinig gear en dat heeft ook wel een beetje een reden.
Ik ben vaak wel content zolang ik lekker muziek hoor.
In het begin na een wijziging luister ik te veel naar "de wijziging" en niet meer naar de muziek.
Ik begrijp ook niet hoe sommigen zo vaak gear kunnen aanpassen en toch naar muziek kunnen blijven luisteren.

Misschien is het mijn technische natuur die alles wilt doorgronden.

Anyway ik ben langzaamaan weer bezig met luisteren naar mijn favoriete muziek.
En ik hoor er gelukkig ook de muziek in.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Barry32

Citaat van: Hannibal_ op mei 24, 2022, 15:17:40
Het mag niet van totem, hard spelen  :nowink:
Tijdens het inspelen.
Moet met zijden handschoentjes denk ik  ;)
Watjes zijn het  ;)

Vanmiddag de luidsprekers herplaatst, ze stonden op de positie van de oude Hawks.
RFTM (tegen mijn gewoonte in) vertelde dat het behoorlijk afweek van de positie die aangeraden werd door totem.

De spatiëring en luister afstand kwam goed overeen, maar de afstand tot de muur was bij mij 2x zo groot.

Gewoon om te proberen heb ik ze op de totem afstand gezet (30cm).
Als nieuwe uitgangspositie.
Er zal vast nog wat geschoven worden, mezelf kennende.
Ik vind het erg dicht bij de muur namelijk en visueel ben ik daar sowieso niet aan gewend.

Maar daar gaat het natuurlijk niet om, om wat ik qua zicht gewend ben.
Het heeft ook voordelen, ze staan minder in de loop, in het gedrang.

Heel verrassend komt het ook het gehele geluidsbeeld ten goede, lijkt het.
Verrassend vooral ook omdat ik eindeloos geschoven en geluisterd heb met de Hawks in het verleden en die klonken op zo'n 60cm van de muur het beste.

Ik ga nog eens rustig luisteren en het laten bezinken.

Naast plaatsing kan mass loading, onderste compartiment vullen met schelpenzand oid, helpen om de definitie van midden/laag wat meer definitie te geven. Zeker de moeite van het proberen waard.

Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Hannibal_

Citaat van: Barry32 op mei 26, 2022, 08:56:51
Naast plaatsing kan mass loading, onderste compartiment vullen met schelpenzand oid, helpen om de definitie van midden/laag wat meer definitie te geven. Zeker de moeite van het proberen waard.

Ja, klopt.
En goede suggestie hoor.
Heb jij je arrows "massloaded"?

Heb ik met de Hawks mee geëxperimenteerd.
Is niets voor mij, sorry.
Gaat het dunner van klinken, so not totem.
Volgens mij hebben die echt een levendige klankkast nodig.

Is anders dan bij veel andere luidsprekers denk ik.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Barry32

Ik heb de Arro's inderdaad van wat schelpenzand voorzien. Een kilo in iedere speaker. Hierdoor is de kast resonantie minder zonder dat de energie verdwijnt. Een 'vol' compartiment is teveel en verlies ik levendigheid.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Hannibal_

Citaat van: Barry32 op mei 27, 2022, 08:35:03
Ik heb de Arro's inderdaad van wat schelpenzand voorzien. Een kilo in iedere speaker. Hierdoor is de kast resonantie minder zonder dat de energie verdwijnt. Een 'vol' compartiment is teveel en verlies ik levendigheid.

Aha... misschien ben ik toen te enthousiast geweest  ;D
Doseren dus...

Nooit goed geweest in maat houden.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Barry32

#464
Citaat van: Hannibal_ op mei 27, 2022, 09:09:09
Aha... misschien ben ik toen te enthousiast geweest  ;D
Doseren dus...

Nooit goed geweest in maat houden.

Beetje uitproberen is onderdeel van de hobby toch. Ik heb het schelpenzand in verschillende hoeveelheden gehad. Tot de rand gevuld leverde strakke bas maar de mid range levendigheid was weg. Zonder zand leverde een zeer/te levendige mid range die de bas overstemde. Een kilo zand was het beste compromis voor de Arro in mijn beleving.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Hannibal_

Citaat van: Barry32 op mei 27, 2022, 10:33:03
Beetje uitproberen is onderdeel van de hobby toch. Ik heb het schelpenzand in verschillende hoeveelheden gehad. Tot de rand gevuld leverde strakke bas maar de mid range levendigheid was weg. Zonder zand leverde een zeer/te levendige mid range die de bas overstemde. Een kilo zand was het beste compromis voor de Arro in mijn beleving.

Mooi dat het naar tevredenheid gelukt is...

Ik ga eerst even door met inspelen  :dozingoff:
Haast 150 uurtjes verder...

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

De ultieme test qua laagweergave en dynamiek...

Tja, wat kun je meer verwachten?

Benieuwd naar het onweer dat later nog komt, moet fantastische ruimtelijke weergave opleveren.
Zou het?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Pathos

Leuke muziektip! Thx

Ps. Ik dacht dat de Forest "maar" 150u inspeeltijd nodig heeft? Dus.. je bent er al! 😃
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Hannibal_

Citaat van: Pathos op mei 28, 2022, 16:22:30
Leuke muziektip! Thx

Ps. Ik dacht dat de Forest "maar" 150u inspeeltijd nodig heeft? Dus.. je bent er al! 😃

Fijn album idd, alleen dusdanig thema dat ik het altijd "even" in zijn geheel wil horen.
Bij voorkeur.
80 minuten denk ik, zo even uit mijn hoofd.
Daar is niet altijd tijd voor, zeg maar  :nowink:

Ja, volgens totem ben ik er ruim intussen.
Volgens andere totem eigenaren is 200 uur de norm (ook bijna toch).
Volgens Rens nog niet (300 uur).
De buurtjes waren weg vandaag en ook voor het eerst op serieus volume gedraaid.
De onweersbui was groter dan de ruimte hier en strekte zich uit rond het hele huis voor mijn gevoel.

Mijn vriendin kwam zojuist thuis met een blik van "mijn hemel, kan het nog harder?"
Tijdens Sade.
Kan je de buren toch niet aandoen?
Ow... ik had niet gehoord dat die thuisgekomen waren  ::)

Lekker hoor.

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Pathos

Haha! Als de volumeknop langzaam steeds verder opengezet word, betekend dat het wel héél lekker klinkt! 😄 Goed teken dat je heerlijk hard kan draaien zonder vermoeid te worden. Minder goed teken voor je buurtjes 😉

Toevallig... had net ook even een uurtje Sade op staan. Verveeld nooit.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

B-art

#470
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Hannibal_

Citaat van: Pathos op mei 28, 2022, 19:19:34
Haha! Als de volumeknop langzaam steeds verder opengezet word, betekend dat het wel héél lekker klinkt! 😄 Goed teken dat je heerlijk hard kan draaien zonder vermoeid te worden. Minder goed teken voor je buurtjes 😉

Toevallig... had net ook even een uurtje Sade op staan. Verveeld nooit.

Ik denk, hoop, niet dat ze heel lang thuis waren.
En ik heb veel gedaan voor hen in het Hemelvaarts weekeinde.

Dan is het maar compensatie voor al het werk.

Het is nog steeds een beetje wennen hoor.
Het klinkt toch net even anders.
Maar inderdaad wel erg mooi.

Momenteel staat de bijlage op.
Ook zo'n lekker album
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: B-art op mei 28, 2022, 19:42:46
Hoe klinkt dit op jouw totems Hannibal. Moet hard

https://tidal.com/track/181541520
https://open.spotify.com/track/6ZM2gbb26eSdzFNXOfd1CF?si=ZJRwzUqgQECULSSHIkm65Q&utm_source=copy-link

Ik heb alleen one second van hen.

Maar gevonden op Qobuz.

Zal eens kijken als ik de ruimte weer voor mezelf heb  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Barry32

Citaat van: Hannibal_ op mei 29, 2022, 09:01:53
Ik denk, hoop, niet dat ze heel lang thuis waren.
En ik heb veel gedaan voor hen in het Hemelvaarts weekeinde.

Dan is het maar compensatie voor al het werk.

Het is nog steeds een beetje wennen hoor.
Het klinkt toch net even anders.
Maar inderdaad wel erg mooi.

Momenteel staat de bijlage op.
Ook zo'n lekker album

Artiest naam kan niet beter ;D. Zal hem ook eens op de lijst zetten.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Hannibal_

Citaat van: Barry32 op mei 29, 2022, 10:01:45
Artiest naam kan niet beter ;D. Zal hem ook eens op de lijst zetten.

Later hebben ze zich omgedoopt tot crazy P.
BBC invloeden geloof ik?

Ik kan dit, hun meest gezochte volgens mij, niet vinden op Qobuz, gek genoeg.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.