Hannibal’s set

Gestart door Hannibal_, oktober 17, 2020, 08:00:17

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Hannibal_

Citaat van: Rowdy op maart 20, 2022, 13:28:35
Ikea Lack

Hmmmm die heb ik ook nog wel ergens op zolder of bij mijn zoontje....
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Goed....
Daar gaat ie....

Even kleine motivatie waarom ik dit ga testen.
Sommigen op het forum hier weten dat ik proudly tweakless speel.
Veel zaken begin ik niet aan om rusteloos te gaan vergelijken namelijk.
Niet omdat ik een "niet gelover" ben maar, nou ja, andere redenen ;)
Ik geloof wel in buiten houden van verstoringen en interferentie, afschermen dus waar nodig en galvanisch of optisch ontkoppelen van digitale bronnen op mijn DAC.

Voor de rest houd ik dan ook nog wel van een beetje overdreven dik koper.
Daar houdt het dan verder wel zo'n beetje op.

Waarom dan in hemelsnaam deze giant leap?
Omdat we het hier over simpelweg geheel andere en veel gevoeliger techniek hebben.
Met name gevoelig voor trillingen (en interferentie ook, maar daar gaan we geen verschil maken met deze dingen lijkt me zo).
De signalen die daarbij verkregen worden ondergaan ook serieus intensievere versterking.

Okay.... Let's go..
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

#302
Hmmmmmm....
Esthetisch is het niet helemaal

Edit, geen idee, in werkelijkheid de platenspeler gewoon rechtop  >:(

Apropos... ik houd 1 base over, mijn platenspeler heeft maar drie voetjes  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

#303
Als een resencent aangeeft, "normaal gesproken, bla bla... maar in dit geval....", tja dan schiet ik van nature direct in argwaan.

Zaak dus, als ik dit toch doe, om mezelf zo neutraal mogelijk op te stellen bij het luisteren.
Ik heb daar ooit wel eens over geschreven: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170791.msg3203642#msg3203642

Ik heb Matt Bianco genomen, who's side are you on en me beperkt tot 1 kant.
Het is een LP met behoorlijk wat laag, maar ook samenzang, een flugelhorn, piano, etc. Voldoende variate maar ook voldoende laag als dat een issue zou zijn qua trillingen die weer terug opgepikt worden, of zo.

Omdat dit wel zo'n LP is waar ik vaak vooral casual naar luister, deze eerst een paar keer aandachtig beluisterd met zonder basedingentjes. Gezellig muziekje is het toch.

De basedingen er onder.... Zucht, ze zijn wel schuif eager, a tad slippery basterds, zeg maar.
Ik vraag me af of de platenspeler er überhaupt wel lekker op blijft staan met hanteren van de stofkap, naald en dergelijke.
Valt mee.

Wederom spelen. Het bekruipt me, de gedachten zijn letterlijk "GVD, krijg ik eens onooglijke rommel om te proberen van mijn Hifi zaak dan ga je me toch niet vertellen dat die, voor mijn vriendin onacceptabele meuk, werkt? Kl#&*%ak".
Dat meen ik niet, ik mag hem namelijk erg graag.

Tja, bij sommige stukken waar ik voorheen er vanuit ging dat Basia met de lastige achternaam alleen zong (er zit ook samenzang met Mark Reilly in en stukken met reverb) is er overdubbing gebruikt valt me op.
Was niet eerder opgevallen.
Bas is strakker, van ielheid is geen sprake.
Ik denk dat daarmee de detaillering ook tegemoet gekomen wordt.

Natuurlijk terug gewisseld met zonder de bases en weer met bases.
Zelfde verschil.
En leuk die overdub.

Klaar mee nu, ik kan die kant van de LP serieus even niet meer horen.
Sowieso de kanttekening dat ik bij de lunch ook een enkel biertje gedronken heb en zowel vooraf als ook na.
Mogelijk verzin ik dus alles bij elkaar in de zin dat mijn brein wellicht benevelder is dan ik denk, al voelt het niet zo.

Even Aja van Steely gewassen en aan het draaien, wil gewoon even lekker muziek luisteren.
Lekker klinkt het zeker, erg blij met het nieuwe element.

En ja, de basedingetjes zitten er nog onder.
Ik ben een praktisch mens, ze er onderuit halen is nu extra moeite waar ik geen zin in heb  ;)

Wel even denken hoe ik de WAF wat kan bijdraaien  :nowink:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Leuk om te lezen. En lekker prutsen zo op zondagmiddag. En als het dan ook nog eens erg fijn klinkt...

Genieten!  :clapping:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Peerless Monster

Oh nee Han!!! Het eind is zoek nu.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Een non-believer die van zijn geloof is gevallen... Hier klopt iets niet [emoji848]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

ruud2

waar ik meer moeite mee heb is de prijs van deze dingen.

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

naish123

Axedo AirBase; hetzelfde materiaal maar dan mooier verpakt.

https://hifi.nl/artikel/5303/Axedo-AirBase-dempers.html

Hannibal_

Citaat van: Richi op maart 20, 2022, 19:18:18
Leuk om te lezen. En lekker prutsen zo op zondagmiddag. En als het dan ook nog eens erg fijn klinkt...

Genieten!  :clapping:

Lol... beetje prutsen is het idd wel....

Citaat van: Peerless Monster op maart 20, 2022, 19:25:21
Oh nee Han!!! Het eind is zoek nu.

Geen zorg, lees even de motivatie van gisteren rond half 4 geloof ik, Rens.
Dan weet je dat dat mee gaat vallen.

Citaat van: vergeerr72 op maart 20, 2022, 19:37:06
Een non-believer die van zijn geloof is gevallen... Hier klopt iets niet [emoji848]

Idem, lees even de motivatie, Ronald.
Don't worry, Je hoeft geen roze netwerk dingen of paarse andere spullen op te gaan sturen.
Geruststellend toch?

Citaat van: ruud2 op maart 21, 2022, 10:03:07
waar ik meer moeite mee heb is de prijs van deze dingen.

Ja, het prijsplakkertje was 46 euro geloof ik voor 4.
En dat leek oud, joost mag weten wat het tegenwoordig kost

Citaat van: naish123 op maart 21, 2022, 10:13:29
Axedo AirBase; hetzelfde materiaal maar dan mooier verpakt.

https://hifi.nl/artikel/5303/Axedo-AirBase-dempers.html

Inderdaad veeeeel mooier.
Maar niet hetzelfde materiaal, deze zijn niet van aluminium, maar eerder een soort composiet/hars achtig spul.

(al weet ik niet of dat verschil maakt)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

#310
De WAF viel mee: "Eigenlijk zie je ze nauwelijks zitten, lijkt gewoon een glimmend plaatje"...

Nu weet ze natuurlijk intussen al wat meer van mijn HIFI beleving en de bijbehorende offers, een kleine greep:

Heb je echt die DAC (V-DAC) nodig? - Ja.

Is het niet leuk als we de opstelling omgooien voor? - Ja, dat is niet leuk en gebeurd ook niet.

Moet je echt een andere versterker (Mira3 vs Mira1)? is de huidige niet te repareren? - Ja. Nee.

Is het niet leuk als we de opstelling omgooien voor? - Ja, dat is niet leuk en gebeurd ook niet.

Moet je echt weer een andere DAC (R-DAC)? - Ja.

Is het niet leuk als we de opstelling omgooien voor? - Ja, dat is niet leuk en gebeurd ook niet.

Moeten er echt 3 versterkers bij? - Nee, de huidige gaat naar mijn studeerkamer, effectief 2 dus.

Is het niet leuk als we de opstelling omgooien voor? - Ja, dat is niet leuk en gebeurd ook niet.

Moet er echt zo'n zware en grote stekkerdoos bij? - Netfilter en ja.

Is het niet leuk als we de opstelling omgooien voor? - Ja, dat is niet leuk en gebeurd ook niet.

Zijn die dikke kabels echt noodzakelijk? - Afgeschermde kabels en ja.

Jullie begrijpen dat dit de verkorte versie is, toch?  ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

 ;D Ik lag me een bult. Zo herkenbaar.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kwabbernoot

Citaat van: ruud2 op maart 21, 2022, 10:03:07
waar ik meer moeite mee heb is de prijs van deze dingen.

Master base. 4 stuks voor 40 euro valt toch wel mee? Ja, het is veel geld voor wat je krijgt maar in vergelijking met de standaard tweaks, lijkt mij dit niet zo onbenullig veel.

Groeten..

Hannibal_

Citaat van: Richi op maart 21, 2022, 11:20:50
;D Ik lag me een bult. Zo herkenbaar.

Gelukkig dat het niet alleen hier zo werkt  ;D

Overigens een groot plus van dit forum is dat je foto's van enorme installaties kunt laten zien en fijntjes toe kunt spelen: zie, zo slecht is het hier nog niet ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: Kwabbernoot op maart 21, 2022, 11:37:31
Master base. 4 stuks voor 40 euro valt toch wel mee? Ja, het is veel geld voor wat je krijgt maar in vergelijking met de standaard tweaks, lijkt mij dit niet zo onbenullig veel.

Groeten..

Ik heb er eventueel 1 over.
Als er iemand is die iets met 5 pootjes heeft ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

ruud2

Citaat van: Hannibal_ op maart 21, 2022, 11:16:30
De WAF viel mee: "Eigenlijk zie je ze nauwelijks zitten, lijkt gewoon een glimmend plaatje"...

Nu weet ze natuurlijk intussen al wat meer van mijn HIFI beleving en de bijbehorende offers, een kleine greep:

Heb je echt die DAC (V-DAC) nodig? - Ja.

Is het niet leuk als we de opstelling omgooien voor? - Ja, dat is niet leuk en gebeurd ook niet.

Moet je echt een andere versterker (Mira3 vs Mira1)? is de huidige niet te repareren? - Ja. Nee.

Is het niet leuk als we de opstelling omgooien voor? - Ja, dat is niet leuk en gebeurd ook niet.

Moet je echt weer een andere DAC (R-DAC)? - Ja.

Is het niet leuk als we de opstelling omgooien voor? - Ja, dat is niet leuk en gebeurd ook niet.

Moeten er echt 3 versterkers bij? - Nee, de huidige gaat naar mijn studeerkamer, effectief 2 dus.

Is het niet leuk als we de opstelling omgooien voor? - Ja, dat is niet leuk en gebeurd ook niet.

Moet er echt zo'n zware en grote stekkerdoos bij? - Netfilter en ja.

Is het niet leuk als we de opstelling omgooien voor? - Ja, dat is niet leuk en gebeurd ook niet.

Zijn die dikke kabels echt noodzakelijk? - Afgeschermde kabels en ja.

Jullie begrijpen dat dit de verkorte versie is, toch?  ;)

hoog tijd voor een eigen luisterruimte ?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

Citaat van: Kwabbernoot op maart 21, 2022, 11:37:31
Master base. 4 stuks voor 40 euro valt toch wel mee? Ja, het is veel geld voor wat je krijgt maar in vergelijking met de standaard tweaks, lijkt mij dit niet zo onbenullig veel.

Groeten..

dan zijn die elementen van Axedo net even wat beter doordacht en in de markt gezet met een ring en een viltje.
grofweg kost dit in alu honeycomb 80 euro / m2  en wat zaagwerk. ( 5x5 cm - zaagverlies ca. 400 uit een m2 x10 euro / st...)
uiteraard in vele andere soorten dikten en materialen verkrijgbaar.
en ja , de meeste binnendeuren zijn van hetzelfde principe maar dan in hardboard en karton.


Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

vergeerr72

Citaat van: ruud2 op maart 21, 2022, 13:02:58
hoog tijd voor een eigen luisterruimte ?
Of tweaks die niet zichtbaar zijn, zoals die roze en paarse dingen?  Je hoort zelfs verschillen met die masterfbase dingen, heb ik nog niet verschil mee gemerkt: The Force  is strong in you[emoji16]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

#318
Citaat van: ruud2 op maart 21, 2022, 13:02:58
hoog tijd voor een eigen luisterruimte ?

Die heb ik toch? ;)

Misschien eerder een extra garage, voor de andere hobby ;) )

Citaat van: vergeerr72 op maart 21, 2022, 13:27:41
Of tweaks die niet zichtbaar zijn, zoals die roze en paarse dingen?  Je hoort zelfs verschillen met die masterfbase dingen, heb ik nog niet verschil mee gemerkt: The Force  is strong in you[emoji16]

Super strong!
Zo sterk dat ik het verschil zie tussen upgrade en tweak ;)




en is roze en paars niet meer voor meisjes?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

#319
Citaat van: Hannibal_ op maart 21, 2022, 13:42:57en is roze en paars niet meer voor meisjes?
Er is net al duidelijk geworden wie de beslissingen neemt, helpt dus mee in jouw geval[emoji106]

Ps. Je mag die LP van JP als wisseltrofee  weer terug hebben. Jij hebt hem met verve verdiend.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

De evaluatie van de basejes is overigens nog niet rond.

Gezien het lastige A/B vergelijk is de strategie nu om een flinke periode platen te spelen met de basejes er onder, met wat meer verschillende LP's ook.

Ook omdat ik nog steeds nieuwe zaken ervaar vanwege het vernieuwde element.
De lakmoesproef wordt dan: als ik er helemaal aan gewend ben qua nieuwe situatie gaan ze er een keer onderuit om te zien (horen) wat er dan gebeurd.

Wordt dus nog wel vervolgd, maar zal wel even duren.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

Citaat van: Hannibal_ op maart 21, 2022, 14:21:46
De evaluatie van de basejes is overigens nog niet rond.

Gezien het lastige A/B vergelijk is de strategie nu om een flinke periode platen te spelen met de basejes er onder, met wat meer verschillende LP's ook.

Ook omdat ik nog steeds nieuwe zaken ervaar vanwege het vernieuwde element.
De lakmoesproef wordt dan: als ik er helemaal aan gewend ben qua nieuwe situatie gaan ze er een keer onderuit om te zien (horen) wat er dan gebeurd.

Wordt dus nog wel vervolgd, maar zal wel even duren.

Slimme benadering. Als het écht een verbetering is dan zul je ze meteen weer terug willen eronder. Of ze eronder uit halen als je merkt dat er iets niet klopt. Overigens tweak ik hier ook bijster weinig. Gewoon apparatuur, goede kabels, stroomregenerator en een goed meubel.

Hannibal_

#322
Citaat van: Mediator op maart 21, 2022, 15:22:59
Slimme benadering. Als het écht een verbetering is dan zul je ze meteen weer terug willen eronder. Of ze eronder uit halen als je merkt dat er iets niet klopt. Overigens tweak ik hier ook bijster weinig. Gewoon apparatuur, goede kabels, stroomregenerator en een goed meubel.

Ja, twee dingen tegelijk testen, ongeveer, is gewoon niet handig.
Ik kom uit de IT en daar willen we dat ook bij voorkeur voorkomen, meer dingen tegelijk wijzigen.

Maar ik ben weer ontzettend enthousiast over het plaatjes draaien, heb zelfs visioenen over P6jes en zo. Maar goed, er moet wel iets te wensen over blijven en wat graduele verbetering voor de toekomst overblijven.
Dit is al zo'n verbetering dat ik echt versteld sta.

Maar jou electronica ziet er wel bijzonder uit, trouwens.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

#323
Ik zag trouwens dat je soortgelijke luidsprekers hebt als xander, ben ik erg benieuwd naar. Vrijdag komt een van mijn vrienden met zijn luidsprekers om die op mijn eindblokken te horen. En vice versa wil ik zijn luidsprekers graag horen op mijn set.

Hij greep net naast een setje exon's, anders waren we ze samen gaan halen.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Zo, weer geland.

Gister einde middag ontzettend hyper, mijn vriendin kwam thuis en die had zoiets van: je stuitert nog harder dan je zoon.

Nou, dat kwam best binnen, zeg maar, want die tetst de laatste tijd behoorlijk heftig door het huis.
Ze had gelijk ook.

Overigens, om misverstanden te voorkomen, niets dan credit voor mijn meisje.
Je zou toch samenwonen met zo'n koppige, eigenwijze audiofiel die langzaam maar toch zeker de hele erker vol zet met audio componenten. En zo gehecht is aan die spullen, dat ie er geen afstand van kan doen.  :blush:
Kom je thuis, staat er een platenwasser op het aanrecht.

Tja... lijkt me best lastig, zo nu en dan.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.