Tompj’s audio: no nonsense, de muziek telt.

Gestart door tompj, augustus 23, 2020, 12:31:52

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Wanneer komt de E-650? Ik ben zo benieuwd hoe je die gaat ervaren. De E-270 is ook prachtig, maar jouw nieuwe heb ik steevast als zeer vloeiend en met veel finesse ervaren 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tompj

Citaat van: Xander32 op mei  2, 2025, 08:30:45Wanneer komt de E-650? Ik ben zo benieuwd hoe je die gaat ervaren. De E-270 is ook prachtig, maar jouw nieuwe heb ik steevast als zeer vloeiend en met veel finesse ervaren 🎶
Ik pik hem vandaag op!
Ik heb echter pas vanaf zondagavond gelegenheid hem te beluisteren.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Accuphase E-650 met AD-50 en Leben CS300
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Xander32

Ai, wat een beproeving 🫣😳😅

Citaat van: tompj op mei  2, 2025, 09:35:47Ik pik hem vandaag op!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Heel leuk vooruitzicht !
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Peerless Monster

Citaat van: tompj op mei  1, 2025, 13:18:58Overigens grappig dat ik veel reacties krijg op de te koop staande e-270 van mensen die hem graag willen komen beluisteren. Dit om te kijken of het geluid bevalt.

Hoe denken mensen dat te kunnen doen in een verder compleet vreemde context? Totaal onmogelijk om een versterker te beoordelen omdat je toch echt naar een heel systeem luistert.

Ik bedank overigens daarvoor, want ik heb geen zin in mensen die enkel op zoek zijn naar een nieuwe luisterervaring. Ik ben geen winkel.

Dus je verwacht voor jezelf van een winkel wel dat het apparaat thuis goed moet klinken, maar hoe ga je dit dilemma dan oplossen? Dat ze niet mogen luisteren voordat je gaat kopen, omdat je zelf geen winkel bent? Maw je leent hem ook niet uit om hem in die context te beluisteren?

Ik vind je redenatie nogal bijzonder.
Of begrijp ik het helemaal verkeerd.

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

brt

Citaat van: Peerless Monster op mei  2, 2025, 18:30:39Dus je verwacht voor jezelf van een winkel wel dat het apparaat thuis goed moet klinken, maar hoe ga je dit dilemma dan oplossen? Dat ze niet mogen luisteren voordat je gaat kopen, omdat je zelf geen winkel bent? Maw je leent hem ook niet uit om hem in die context te beluisteren?

Ik denk dat @tompj meer doelt op ellenlange luistersessies bij hem thuis en daar geen trek in heeft. En dat snap ik wel. Prima om even te luisteren of het apparaat het doet, maar daarna lekker thuis ermee aan de slag.

Dat is de tweedehands markt en daar betaal je ook naar.
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

tompj

Citaat van: Peerless Monster op mei  2, 2025, 18:30:39Dus je verwacht voor jezelf van een winkel wel dat het apparaat thuis goed moet klinken, maar hoe ga je dit dilemma dan oplossen? Dat ze niet mogen luisteren voordat je gaat kopen, omdat je zelf geen winkel bent? Maw je leent hem ook niet uit om hem in die context te beluisteren?

Het lijkt mij niet zo heel vreemd dat ik geen zin heb om in mijn huiskamer allerlei mensen te ontvangen die eens willen kijken of ze een Accuphase goed vinden klinken. Nog even los van het gegeven dat ze dat nooit kunnen bepalen in de context van mijn systeem. Als jij dat vreemd vindt, so be it. Ik heb daar in ieder geval geen zin in.

Uiteraard altijd mogelijk om te kijken of alles in orde is met het apparaat.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

JoWa

Ik zit er ook zo in.
De Dyns mogen ze komen beluisteren of ze het doen, geen sessie van een kwartier of langer.
Hun thuis set-up qua accoustiek en randapparatuur is toch anders.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 + 2200/1 - Spendor D7 - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Peerless Monster

Dan wens ik jullie veel succes met de verkoop. Het zijn geen spullen die je zomaar koopt. Dat doen jullie ook niet.

Als ik me als koper op de tweedehands markt beweeg, dan neem ik daar gewoon tijd voor net als jullie dat ook doen (eigen ervaring met ts). Dus nogmaals succes.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Contour

Hangt van de prijs af, als je kopers geen kans tot echt luisteren geeft, zal je een lage prijs moeten hanteren, om  de gok voor ze te rechtvaardigen.

Xander32

Alle begrip voor jullie standpunt, al sta ik er net wat anders in.

D.w.z. dat wanneer er de intentie is om de koopwaar over te nemen en daarenboven die ander ook een medeliefhebber is en van daaruit, vanuit die hobby eveneens interesse heeft in mijn set, vind ik het niet erg om samen ietwat langer te luisteren. Al moet dat zeker niet het hoofddoel zijn/ worden.

Citaat van: tompj op mei  2, 2025, 23:51:13Het lijkt mij niet zo heel vreemd dat ik geen zin heb om in mijn huiskamer allerlei mensen te ontvangen die eens willen kijken of ze een Accuphase goed vinden klinken. Nog even los van het gegeven dat ze dat nooit kunnen bepalen in de context van mijn systeem. Als jij dat vreemd vindt, so be it. Ik heb daar in ieder geval geen zin in.

Uiteraard altijd mogelijk om te kijken of alles in orde is met het apparaat.
Citaat van: JoWa op mei  3, 2025, 09:57:04Ik zit er ook zo in.
De Dyns mogen ze komen beluisteren of ze het doen, geen sessie van een kwartier of langer.

tompj

Citaat van: Xander32 op mei  3, 2025, 10:09:54Alle begrip voor jullie standpunt, al sta ik er net wat anders in.

D.w.z. dat wanneer er de intentie is om de koopwaar over te nemen en daarenboven die ander ook een medeliefhebber is en van daaruit, vanuit die hobby eveneens interesse heeft in mijn set, vind ik het niet erg om samen ietwat langer te luisteren. Al moet dat zeker niet het hoofddoel zijn/ worden.

Zeker. Kernwoorden: intentie tot kopen.

RZeemering

alle apparaten behalve de speakers is toch lastig luisteren wat het doet of hoe het klinkt als je de ruimte en set niet kent?
En speakers kun je alleen maar luisteren of de sound je bevalt. Of ze het daadwerkelijk ook in je ruimte goed doen kun je niet zomaar in een onbekende ruimte luisteren.
Ik heb hier ook nog nooit iemand gehad die tweedehands een apparaat bij me kocht serieus ging luisteren of de sound beviel. Het is altijd checken of er geluid uit komt. Soms ontstaat er een leuk gesprek en blijven mensen langer hanger. Maar dat is een keuze die je dan beide op dat moment maakt.
Dus ik vind het ook wel logisch dat ts en anderen geen mensen over de vloer willen hebben die aangeven te willen luisteren of de sound ze bevalt. Dan ben je 4 mensen verder inclusief tijd en weet je nog niet of het verkocht wordt.
Als het goed is weten mensen een beetje van reviews en gebruikerservaringen of het in hun set zou passen. Past het niet dan maar weer verkopen. Dat is wat mij betreft ook het risico wat je loopt op de tweedehands markt (naast geen garantie).
Meestal betaal je ook wat meer in de winkel ook als het tweedehands spul betreft. Daar staat dan service en meedenken/advies tegenover.
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

blue-eyes

Citaat van: JoWa op mei  3, 2025, 09:57:04Ik zit er ook zo in.

Dat doe ik dan ook altijd. Doen ze het, zien ze er goed uit? Prima. Klank wel of je smaak, etc. Precies wat je zegt, kan je niet vergelijken met je eigen situatie.

En als langer dan dat geluisterd, dan is dat uit respect voor de eigenaar, omdat hij graag zijn set wil laten horen, of het gewoon klikt, is het leuk wat langer te blijven en te praten over van alles.

Maar normaal: ziet er uit zoals beloofd, werkt het 100%, betalen en gaan.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

vanzomereng

Als iemand van ver is gereisd en m.i.z. dus serieuse belangstelling heeft, mag die beste man of vrouw, hier best ff wat langer luisteren en mogelijk wat gezellig kletsen over audio en muziek.   M.i.z. niet veel anders dan een (vreemd) forum genoot die hier op luisterbezoek komt.

Heb ik uiteindelijk genoeg van die beste man of vrouw, dan weet ik wel wat muziek stukjes te vinden, welke zeer geschikt zijn voor een snelle evacuatie  :D 
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

RZeemering

Ik had gisteren ook een zeer vermakelijke verkoop.
We hebben denk ik 20 minuten geluisterd of de speakers OK waren. Dat lijkt lang maar met Magnepans moet je echt goed luisteren of er op bepaalde frequenties niet iets mee gaat trillen.
En ik denk dat we zeker een uur gekletst hebben over kunst. Erg leuk. Maar dat is dan omdat zoiets vanuit beide ontstaat.
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

fietser

Ik heb mijn Mangers ook via MP verkocht. Koper wilde ze niet beluisteren. Toch maar even aangesloten om te laten horen dat ze oké waren. Je weet nooit of er transport schade komt en dat bij jou gelegd wordt.

Maximus_Aurelius

Ik denk wanneer iemand serieus is dat hij alleen de intentie heeft om te luisteren of alles naar behoren werkt.
Bij sommige producten moet men even de tijd nemen en ja dat kan ook wel eens half uur zijn of iets langer.
Daarna misschien nog wat kletsen zodat wanneer het een apparaat betreft kan afkoelen.

Zelf een keer gehad met een Duitser, oeps even nuanceren een Bayern(conservatief doen ;) ). Die luisterde een uurtje onder genot van een kopje koffie en leuk babbelen.
Daarna alles geregeld en afgehandeld.

Wanneer ik iets zal kopen tweede hands en ik zou niet kunnen testen/beoordelen of het na behoren werkt dan heb ik mijn bedenkingen en bedank ik vriendelijk. Tevens wanneer ik arriveer en de persoon in kwestie, verkoper komt mij al gejaagd over en gaat klok kijken dan is het ook adios. Helaas zonde voor de verkoper maar niet voor mij want ik combineer het meestal met iets ;). Ik amuseer me wel ;).

Maar volledige luistersessies om te bepalen of het je smaak is dan moeten ze nieuw kopen of naar een winkel gaan om dit te beoordelen.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

tompj

Waarom wordt er zo slecht gelezen? Ik heb nergens gezegd dat er niet in alle rust geluisterd mag worden.

Het gaat mij inderdaad enkel om luistersessies of de versterker iemands smaak is. Zinloos in een vreemde context en ik heb er ook geen behoefte aan.

Spijkie

Precies, zo lees ik het ook. Iemand komt voor jou versterker en weet dus wat hij koopt en hoeft daardoor alleen maar even te horen te testen of alles het doet.

Iemand die denkt van goh zo'n accuphase kon weleens wat zijn, even luisteren want ik heb nog nooit zo'n ding gehad heeft weinig zin om bij jou te gaan luisteren.
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

FS249

Eens met het eerste. Het 2de is, wat mij betreft, voorbehouden aan forum leden.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Cassettedeck: Nakamichi 480, Draaitafel: Sony PS- X4.

Xander32

Een potentiële koper die een apparaat komt ophalen en voordien kort even wil checken of al functionaliteit voldoet van het apparaat, dat is idd wat anders dan een M&G.

Xander32

... het is bijna zover 😊 ⏰

roeleken

Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

tompj

Nog maar heel kort de eerste luisterervaring. Duidelijk meer resolutie, detail, diepte en autoriteit. Prachtig! De E-700 liet dat ook horen. Op het eerste gehoor lijkt de E-650 iets minder puntig te zijn dan de E-700.

Ik word er voor nu alvast heel blij van. Morgen heb ik de tijd om in alle rust te luisteren.
IMG_1251.jpeg