Rythmik subwoofers

Gestart door tmt, juli 1, 2020, 10:25:11

Vorige topic - Volgende topic

tmt

Als we zo pameijer erbij kunnen krijgen is nog even wachten ook geen probleem voor mij.
Iedereen (buiten raindog heeft hier nog niet op gereageerd) was van plan om een aankoop volgend jaar te doen, dus tegen eind van het jaar bestellen zou dan best kunnen.

Status: 8 subs voor $11.700 (377kg)

En als ik me niet vergis zijn het allemaal E15 versies, buiten ttzak die twijfelt nog tussen een E15 en een FVX15. Ik twijfel ook nog tussen die 2, maar de FX15 is echt diep, 14cm dieper dan de E15.

Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

pameijer

Iedereen die in het aardbevingsgebied woont krijgt echt een vergoeding vanwege de waardevermindering van je huis. Mijn postcode zit er ook tussen. Vanaf november kan ik een aanvraag doen, maar ik weet echt niet hoe lang het allemaal gaat duren.

Als ik jullie was zou ik zeker niet op mij wachten hoor, dan voel ik me straks nog verplicht om mee te doen, terwijl ik nog helemaal niet zeker ben of ik geen andere zaken leuker/belangrijker/lekkerder vind tegen die tijd. Mijn leven is beetje rollercoaster de laatste maanden....  :P
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

raindog

Ik heb er geen haast mee maar 6 maanden vind ik wel erg lang. Wellicht dat ik dan de voorkeur geef aan een gebruikte Rythmik sub er bij te kopen.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

tmt

Ik zal Rythmik al aanspreken en eens zien wat we kunnen bekomen.
Weet ttzak al welk model hij wil?

ttzak

Citaat van: tmt op juli 11, 2020, 22:14:44
Ik zal Rythmik al aanspreken en eens zien wat we kunnen bekomen.
Weet ttzak al welk model hij wil?
Nog niet helemaal  :blush:
Momenteel neig ik toch weer naar E15HP maar ik weet gewoon niet als die voldoende sterk zal uitkomen voor de ULF content van films..

tmt

Waiting for reply van Brian...

tmt

Ik heb antwoord gehad van Brian van Rythmik.
Hij heeft het moeilijk om veel korting te geven omwege van hun warranty: als er iets kapot gaat moeten ze gratis vervang spul shippen en de kosten zijn hoog.

Ik kan voorstellen dat we overeen komen dat shipping kosten altijd voor ons zijn, ik veronderstel dat de kans klein is dat er een volledig andere subwoofer moet verstuurd worden? En bvb een nieuwe amp lijkt me nu niet duur om te versturen?
Of is dat te gevaarlijk?

Contour

Hmmm, dat toont dan weinig vertrouwen in de geleverde kwaliteit... mag toch verwachten dat zo'n sub minimaal 10 jaar probleemloos speelt, of hebben zij ook last van brakke versterkers zoals zoveel merken helaas...

mijkie

Gaat wel om bijna 12k aan dollars, 8 dozen op een pallet stapelen en verzenden

Veel makkelijker kun je ze niet verkopen lijkt me

Wat vind hij veel korting, 50% [emoji6]
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

raindog

Ben het eens met Mijkie, ze laten een makkelijke verkoop liggen zo. Maar dat is hun goed recht natuurlijk. Wel jammer.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

ttzak

Spijtig..
Het probleem (voor ons) is dat ze in US sowieso al meer dan voldoende makkelijke verkoop hebben denk ik, dus er is voor hen weinig tot geen reden om korting te geven. Ik heb hen eens de vraag gesteld als ze een EU afdeling overwegen en kreeg toen als antwoord:
CiteerMaybe in a year or two. Right now our focus is still in US. We can expand US market more easily than that of EU. But maybe in a year or two that will change.

Mario D

We keep all costs to a minimum, so that we can provide you with the best value possible. Rest assured that a Rythmik Audio purchase is money well spent.

Dan zou ik gaan voor de korting die je krijgt en een goede aftersales hebben.
Zeker met een overseas product.

fluissie

Citaat van: Mario D op juli 21, 2020, 21:32:27
We keep all costs to a minimum, so that we can provide you with the best value possible. Rest assured that a Rythmik Audio purchase is money well spent.

Dan zou ik gaan voor de korting die je krijgt en een goede aftersales hebben.
Zeker met een overseas product.

Leuk neergezet maar dat beloven ze allemaal natuurlijk

Heb ergens gelezen dat de garantie afwikkeling niet zo simpel is als je doet zeggen nu

Cobraatje

Citaat van: ttzak op juli 21, 2020, 21:15:10
Spijtig..
Het probleem (voor ons) is dat ze in US sowieso al meer dan voldoende makkelijke verkoop hebben denk ik, dus er is voor hen weinig tot geen reden om korting te geven. Ik heb hen eens de vraag gesteld als ze een EU afdeling overwegen en kreeg toen als antwoord:

Audiophonics uit Frankrijk is dealer geweest in Europa.
Die zijn gestopt omdat de marges te klein waren.
Rythmik pakt geen enorme marges en om als EU dealer genoeg te verdienen werden de subs tav rechtstreeks bij Rythmik te bestellen te duur.

Misschien nu Rythmik moeilijker doet over gratis vervangende amps opsturen en minder korting geeft, dat het wel interessant wordt voor een EU distribiteur.

Citaat van: tmt op juli 21, 2020, 19:19:27
Ik heb antwoord gehad van Brian van Rythmik.
Hij heeft het moeilijk om veel korting te geven omwege van hun warranty: als er iets kapot gaat moeten ze gratis vervang spul shippen en de kosten zijn hoog.

Ik kan voorstellen dat we overeen komen dat shipping kosten altijd voor ons zijn, ik veronderstel dat de kans klein is dat er een volledig andere subwoofer moet verstuurd worden? En bvb een nieuwe amp lijkt me nu niet duur om te versturen?
Of is dat te gevaarlijk?

Het zal als er iets is bijna altijd om de amp gaan.
De amp is goed opgebouwd en de controle in China is goed; zijn broer runt het bedrijf in China.
B.v. duidelijk hoogwaardiger dan Velodyne, maar er kan altijd iets kapot gaan.

Als het alleen om de verzendkosten gaat van een amp van USA naar NL verzenden, dat zou imo afhankelijk van de extra korting die Rythmik dan geeft interessant kunnen zijn.
Als ze vanwege dat een NL-er gratis een vervangende amp ontving en die toen verkocht heeft, nog steeds willen dat de oude amp wordt opgestuurd dan wordt het erg prijzig.
Denk rond de €300-400,- aan extra kosten.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

ttzak

@tmt: Heb je bevestiging dat er géén korting (behalve de standaard 5% voor duals) is? Of is de "niet veel" naar jouw aanvoelen nog open?  ;)

jerry88

Ik denk dat je meer winst maakt met de valuta koers dan met een eventuele korting.
Volgens de grafiek loopt de sterkte van de euro t.o.v. de dollar nog steeds op.

ttzak

Citaat van: jerry88 op juli 25, 2020, 11:13:10
Ik denk dat je meer winst maakt met de valuta koers dan met een eventuele korting.
Volgens de grafiek loopt de sterkte van de euro t.o.v. de dollar nog steeds op.
Die mag de stijgende trend absoluut blijven verderzetten idd!  ;D

fluissie

En dan komen de verzendkosten er ook nog is overheen ?!

ttzak

Nee dat is alles inclusief.
Sub + verzending + BTW + invoerrechten + inklaringskost. Berekend zoals op invoercalculator.be.

mijkie

Heb je gerekend met de E15HP SE ?

fluissie

Citaat van: ttzak op juli 25, 2020, 18:20:56
Nee dat is alles inclusief.
Sub + verzending + BTW + invoerrechten + inklaringskost. Berekend zoals op invoercalculator.be.

Ah ok , dank voor je antwoord

ttzak

Citaat van: mijkie op juli 25, 2020, 18:32:37
Heb je gerekend met de E15HP SE ?
Oei, nee blijkbaar niet. Had $1273 als prijs gebruikt, wat de E15 is, heb m'n vorige post aangepast met de E15HP.

mijkie

thnx en de SE is nog wat duurder, zal dan tegen de 2k uitkomen totaal

ttzak

Duurder én elke 2 dagen stof moeten afdoen, no thanks!  :tounge:

mijkie

Iedere gek zijn gebrek [emoji1]