Tabcam's set, where can I get...

Gestart door Tabcam, mei 31, 2020, 10:51:44

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

Die lineaire voeding op de Rivo gaat een hoop doen.
Bij mij wel in ieder geval.
Veel plezier alvast.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

RCD

Citaat van: Tabcam op mei  1, 2026, 21:09:23Grootste probleem is niet meten (kan ook met dB meter)
Beter de spanning meten dat is veel nauwkeuriger.

Citaat van: Tabcam op mei  1, 2026, 21:09:23Stel ik het bij en meet het één keer goed, hoor ik na een paar omwisselingen toch weer volumeverschil. Heb er nog geen echte verklaring voor :nopompom:.
Dat kan eigenlijk niet, alleen maar als hij iets reset als de spanning er af is.

Rob

Tabcam

De Lineo is dit weekend helaas niet geleverd. De volumeverschillen blijven apart en heb me erbij neergelegd dat ik geen verklaring heb.

De Rivo is nog wel twee keer onderuit gegaan als ik de eigen integratie van Volumio pak. De Tidal Connect werkt wel goed. Ik mis ook een aantal playlists in de Tidalintegratie maar dat werkt gewoon via de Tidal app zelf. Die heb ik sowieso nodig ivm daily mix ook met de Eversolo dis ach, geen noemenswaardig nadeel.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Nou, de Lineo is nu pas binnen. Had toevallig ook bezoek vandaag van een ZelfBouwAudioforumlid. Die vond het zonder de Lineovoeding al flink verbeterd t.o.v. 2 jaar geleden maar vond de stemmen en bekkens wel beter kon.

Het aansluiten van de Lineo ging niet geheel probleemloos, de voeding stond op aan maar het Rivo+lampje brandde niet :nopompom:. Na enig fröbelen sprong het lampje op rood en na het drukken op het Rino+knopje startte hij op. Een minuutje wachten en de Rivo+ stond weer op online.

Oh, dat maakt toch verschil. Ergens niet zoveel verschil verwacht. Instrumenten en stemmen klinken net ietsjes echter, treble is iets aangenamer, kortom, al is het subjectief, ik ben er wel uit.

Zaterdag komt @Richi benieuwd wat hij nu van de set vindt!

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Ik kan het allemaal niet bijbenen. Al die veranderingen. Maar hoe denk je terug aan de Lyngdorf SDA2400? Die ik eens meebracht?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Kingpin

Told you ..

Je hebt een instelling op de Rivo+ waarbij deze vanzelf opstart zodra er spanning wordt aangeboden (van de Lineo5).
Deze moet je even aanzetten, dan hoef je verder niets meer met de Rivo+ te doen.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Tabcam

Citaat van: DofN op mei  5, 2026, 17:49:13Ik kan het allemaal niet bijbenen. Al die veranderingen. Maar hoe denk je terug aan de Lyngdorf SDA2400? Die ik eens meebracht?
Ik denk dat het de laatste tijd eerder lijkt te versnellen. Een soort van het geheel is meer dan de som der delen. Ik bouw op steeds beter fundament en hoor meer verschillen dan vroeger.

De Lyngdorf was zeker goed maar vier TDAI 3400 is wel veel. Zit echter wel met een scheef ook naar LAIV Harmony GanM / Cresendo te kijken :wacko:.

Tabcam

Citaat van: Kingpin op mei  5, 2026, 17:52:37Told you ..

Je hebt een instelling op de Rivo+ waarbij deze vanzelf opstart zodra er spanning wordt aangeboden (van de Lineo5).
Deze moet je even aanzetten, dan hoef je verder niets meer met de Rivo+ te doen.
Die ken ik alleen brandde het Rivo+ lampje ook niet rood, ergo, geen voedingsspanning.

Richi

Wat een k*t ding zeg! :devil: Blij dat ik mijn T8 weer terug krijg binnenkort. :hehe:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

DofN

Citaat van: Tabcam op mei  5, 2026, 18:52:45Ik denk dat het de laatste tijd eerder lijkt te versnellen. Een soort van het geheel is meer dan de som der delen. Ik bouw op steeds beter fundament en hoor meer verschillen dan vroeger.

De Lyngdorf was zeker goed maar vier TDAI 3400 is wel veel. Zit echter wel met een scheef ook naar LAIV Harmony GanM / Cresendo te kijken :wacko:.

Eens. Vier TDAI3400 is overbodig. Maar ondanks alles.. Mocht Lyngdorf morgen een zeer krachtige stereo EV uitbrengen. Zou ik het zeker proberen.

Ik zal eens kijken wat LAIV Harmony GanM / Cresendo is/zijn.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

sschot

Denk dat Laiv mooi soul heeft, misschien ook Denafrips......

Heb je de K13 nog in huis? Zet hem er eens tussen, heel benieuwd naar jouw bevindingen  ;D
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

Tabcam

Citaat van: sschot op mei  5, 2026, 19:10:23Denk dat Laiv mooi soul heeft, misschien ook Denafrips......

Heb je de K13 nog in huis? Zet hem er eens tussen, heel benieuwd naar jouw bevindingen  ;D
Kan helaas miet, de MiniDSP Flex Eight heeft geen digitale uitgangen. Alternatief is CamillaDSP maar dan heb ik een meerkanaals pre-amp / volume control nodig of een actieve analoge crossover, dan heb ik maar één dac nodig.

Tabcam

Vandaag wat meer getest en ook nog gemeten. eerst met REW wat testbestanden gemaakt met een multitoon van 30-20.000 Hz. Daarna afgespeeld en beide apparaten meten precies 132.6 mV bij -30 dB op de MidWoofer.

Daarna gaan afspelen met Tidal en warempel, het lijkt weer erg gelijk. Maar na een paar keer wisselen klopt het niet meer :wacko:.

Daarna ben ik wat lokale bestanden gaan afspelen en dan lijkt het niet fout te gaan maar dan wissel ik ook niet want ik laat beide apparaten doorspelen. Kortom, het echte vergelijken kan nu pas beginnen :tongue2:.

Hannibal_

Wat een gek gedrag van de solo met die volume wisselen...

Je hebt toch niet per ongeluk de feature aan staan die ik van jou heb leren kennen, toch?
Volume nivellering?

Het houd je in ieder geval lekker bezig  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

Tabcam

Nee, ik heb een schurftige hekel aan Volume Normalization als die niet op de preamp gedaan wordt, je verliest dan bitjes en dat vind ik erg hoorbaar met veel hedendaagse nummers door de dynamic compressen / Loudness War.

Wat ik raar vind is dat hetzelfde nummer via Tidal Connect wordt gespeeld en gewisseld tussen twee apparaten en dan van volume gaat verschillen na een antal omwisselingen. Op beide apparaten zou het uit moeten staan maar het blijft software :wacko:.

Kingpin

Citaat van: Tabcam op mei  7, 2026, 13:31:17Wat ik raar vind is dat hetzelfde nummer via Tidal Connect wordt gespeeld en gewisseld tussen twee apparaten en dan van volume gaat verschillen na een antal omwisselingen. Op beide apparaten zou het uit moeten staan maar het blijft software :wacko:.
Tidal op "Exclusive Mode" staan ?
Dan bypassed deze alle volume settings (destop) anders kan het nog zijn dat Windows roet in het eten gooit.

Kwam dit nog tegen ...

CiteerWhen using Tidal Connect (e.g., to a Wiim or Cambridge Audio streamer), the app may default to a certain volume percentage (e.g., 43%) on every new track, regardless of where you set it previously.

Fix

- Ensure "Normalize Volume" is turned off in the Tidal app settings.
- Alternative: Set your streamer/receiver to a fixed volume and use the Tidal app's in-app volume slider exclusively.

Tabcam

Ik werk op iPad, voor zover ik weet is daar geen exclusive mode.
Ik had gedacht dat de Volume Normalization op beide apparaten ui voldoende was en wist niet eens waar die op iOS zat. Blijkt bij My Collection alleen op het hoogste niveau te vinden te zijn :wacko:. Heb die nu ook uit gezet.

Tabcam

Ik werk op iPad, voor zover ik weet is daar geen exclusive mode.
Ik had gedacht dat de Volume Normalization op beide apparaten ui voldoende was en wist niet eens waar die op iOS zat. Blijkt bij My Collection alleen op het hoogste niveau te vinden te zijn :wacko:. Heb die nu ook uit gezet.

Heb ook gelijk Adaptive Streaming uit gezet, nergens voor nodig op een vast netwerk

Hannibal_

Citaat van: Tabcam op mei  7, 2026, 13:31:17Nee, ik heb een schurftige hekel aan Volume Normalization als die niet op de preamp gedaan wordt, je verliest dan bitjes en dat vind ik erg hoorbaar met veel hedendaagse nummers door de dynamic compressen / Loudness War.

Wat ik raar vind is dat hetzelfde nummer via Tidal Connect wordt gespeeld en gewisseld tussen twee apparaten en dan van volume gaat verschillen na een antal omwisselingen. Op beide apparaten zou het uit moeten staan maar het blijft software :wacko:.

ik bedoelde op de solo he, niet op tidal.
de solo heeft ook zo'n functie. Ik heb ooit gehad dat ik het volume van mijn versterker verder omhoog moest draaien dan ik gewend was en toen stond dat per ongeluk nog aan (van etentje).
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

Tabcam

Ik had de volume normalization op zowel de EverSolo T8 als de Rivo+ uit. Dus ja, ook die op de 'solo' staat uit. Nu hij ook in de iOS Tidal app uit staat verdwijnen verschillen helaas als sneeuw voor de zon.

Tabcam

Gisteren is @Kingpin en vanochtend @Richi (met zijn vader, gezellig) langs geweest en alhoewel er soms een klein verschilletje lijkt te worden waargenomen is het erg lastig zeker te zijn.
Daarbij komt dat de Rivo+ meermalen is gecrasht, rare opstartkuren heeft en te warm lijkt te worden. Een echt open doos verhaal helaas :nopompom:.

Pas met het bezoek van @Kingpin gisteren kon hij me vertellen dat het bij hem thuis veel sneller en soepeler werkt. Hij was ook degene die me kon vertellen dat de Rivo+ bij hem thuis veel koeler werkt. Onze conclusie, er is wat met de hardware aan de hand. Kan gebeuren maar daarbij komt dat er geen daadwerkelijke geluidsverbetering in mijn set zit.

Het was hetzelfde met een mooie Altair, die bracht ook geen verschillen t.o.v. de BlueSound. Voor mij is het nu duidelijk dat het apparaat niet gehouden gaat worden. Ik vind de app van de WiiM ook het fijnst dus dat komt qua bediening ook mooi uit.

Al met al dus much ado about nothing. Ach ja, het was wel gezellig met de bezoekjes en ik geniet nog heerlijk van de muziek, nu verzorgd door de WiiM Ultra streamer die, zonder rare Tidal fratsen, keurig zijn werk doet O0.

brt

Balen dat de Rivo+ tegenvalt, gelukkig dat je hem terug kan sturen.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Kingpin

Was zeker gezellig gisteren, en lekker eten Douwe !

Tja jouw Rivo+ ... man man wat een ellende.
1 ding is zeker, dit is in geen velden of wegen een goede Rivo+.
Zoals we gisteren ook constateerden, te warm, te vaak crash of geen verbinding of ... tja in 'standby' modus toch alles afspelen (hoe dan) :-\
Mijn bibliotheek is letterlijk 4x zo groot en ik schiet er doorheen. Radio, NAS, SSD etc geen problemen (gelukkig), ik heb danwel geen Tidal of Qubuz.
Nee die Rivo+ snel terugsturen.

Daarbij hebben we alle 3 de streamers vergeleken en tja als er al verschillen zijn dan is het zo miniem in Tabcam's set dat de keus voor een goede App de doorslag geeft.
Zelf denk ik dat in Tabcam's set de verschillen er nagenoeg niet zijn omdat de streamers op de MiniDSP zijn aangesloten die alles buffert en resampled naar een vaste frequentie (reclocked).

holco

Gewoon prima spul dat MiniDSP, maar uiteindelijk heeft het ook zijn grenzen.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Tabcam

Tja, vooral jammer dat door de mindere / tragere werking van de Rivo+ de Tidal app het fijnste werkte en die juist voor de verschillen zorgde :wacko:. Achteraf was gelijk met de eigen bibliotheek vergelijken toch beter geweest maar achteraf kijk je koe in zijn kont :tongue2:.

Wel fijn dat het uiteindelijk met alle hulp en tips duidelijk is geworden. Dank daarvoor :clapping:!

@holco Ik vind het geen grote beperking als ik luister hoe het hier in een huiskamer klinkt. Ben een tevreden muziekliefhebbe O0.