zoomplayer config hulp

Gestart door jeroen_B, mei 23, 2004, 16:35:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen_B

Ik heb zonet deze codecs geinstalleerd http://www.inmatrix.com/zplayer/formats/mpeg2.shtml

Hiermee kan ik nu dus transport streams mee afspelen via zoomplayer. VLC player is niet fijn in gebuik vind ik dus ik wil het eens via zoomplayer gaan proberen.

ZOomplayer speelt nu inderdaad de files af maar ffdshow en reclock gaan nu ook werken en de playback schokt. Hoe stel ik zoomplayer nu zo in dat hij geen ffdshow gebruikt, audio spdif gebruikt en moet ik reclock wel of niet gebruiken bij HD ?

Bij dvd kun je instellen hoe dvd afgespeeld moet worden maar ik zie geen plek waar je andere soorten formaten kan instellen. Maar ja, ik zie wel heeeeeel veel andere afstellingen in zoomplayer dus ik zal wel wat over het hoofd zien.

Uiteraard is dit weer voer voor de handleiding in het andere topic :D


jeroen

Johan Van Gompel

Hi,

In ffdshow kan je voor specifieke bestandstypen een ander profiel instellen. Zo kan je voor bv. een .avi bestand instellen dat de DivX/xVid specifieke filters gebruikt moeten worden. Op dezelfde manier kan je voor de extensie "ts" of "mp2" instellen dat er helemaal niets dient te gebeuren. Je kan ook een batch script schrijven waarmee je eerst ffdshow.ax unregistered en dan met Zoomplayer de TS file opent, maar een extra ffdshow profiel lijkt me net iets eenvoudiger. ;) Reclock lijkt me niet echt een probleem; houden zo.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

jeroen_B

hi,

Dat het zou moeten kunnen was ik al achter :D
Maar hoe doe ik dat en waar doe ik dat in zoomplayer?

jeroen

Johan Van Gompel

Niet in zoomplayer maar in de ffdshow configuratie!
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

jeroen_B

bij codecs ?

en dan een codec disablen ?

jeroen

Albert N

#5
Het kan natuurlijk ook in zoomplayer, maar dat is weer niet eenvoudigĀ  ;)
In Zoomplayer kan je per extensie bv .ts aangeven welke filters er gebruikt moeten worden

Albert

jeroen_B

Hi,

Ik weet niet wat jullie voor versies hebben maar ik kan nergens een .ts file vinden waarbij ik kan aangeven wat er met die file moet gebeuren. Het enigste wat ik zie is massa's met codecs waar ik geen flauw idee van heb wat die doen en wat ik eraan kan instellen.

jeroen_B

@albert,

ook in zoomplayer zie ik geen .ts file staan maar alleen codecs. Ik dacht ffdshow ergens te kunnen zien en daar aan te geven waarbij hij moet gaan werken maar die kan ik niet zien. Extensie files zie ik niet staan. Wat ik wel zie staan is codecs maar dat is zo onduidelijk dat ik niet zo maar dingen aan ga veranderen. Naar mijn idee kun je hier een codec aan een type file vastleggen.

Het lijkt wel of zoomplayer gemaakt is om onduidelijkheid te scheppen trouwens. Ik zie geen enkele structuur in het programma.

Albert N

#8
Het is inderdaad geen makkelijk programma.
Er zijn zoveel mogelijkheden dat het onoverzichtelijk is. Veel combi's werken ook gewoon niet.
Morgen ga ik de handleiding eerst eens doorlezen en wat uitproberen, dan wordt het misschien wat duidelijker.

Misschien dat een Zoomplayer gebruiker even wat input kan gevenĀ  ::)

EDIT: alles wat niet relevant was uit het topic weggehaald



jeroen_B

Ik kom er vanavond en morgenavond niet aan toe denk ik maar daarna weer met goede moed ertegen aan :D

Ik wil de ts streams wel goed aan de gang krijgen want wm9 files lopen beter bij mij als de ts streams. Het blijft schokken bij mij die ts streams.

Albert N

Hi,

Ik heb geprobeerd zoomplayer te configureren en in principe werkt het wel voor normale dvd weergave.

Wat ik wel mis in zoomplayer t.o.v. van theatertek is het bedieningsgemak en extra opties.
Theatertek is veel meer toegespitst op dvd playback. O.a. de aspect ratio control, beginpunt van de film aangeven, gamma e.d. kan hier per dvd titel ingesteld worden en ook opgeslagen. Dit en meer handige opties mis ik allemaal in Zoomplayer.

In principe werkt zoomplayer dus wel voor dvd playback, maar zodra ik via customized playback (voor TS/WM9) andere filter opties wil kiezen lukt dit niet.
Ook als ik zoomplayer alleen als media (NIET DVD player) gebruik voor TS en WM9 files werkt het allemaal prima. Bij voorbeeld met nvidia video decoder en AC3 audiodecoder.
De open source mpeg splitter heb ik ook geprobeerd maar deze nesteld zich overal in zodat andere dingen niet meer werken, deze heb ik dus weer verwijderd.

Al met al vind ik de configuratie van zoomplayer voor dvd playback EN mediaplayback i.c.m. ffdshow een absolute ramp en heel buggy. Er zijn zoveel mogelijkheden dat je door de bomen het bos niet meer ziet en het is gewoon onvoorspelbaar wat er iedere keer gebeurd bij een nieuwe instelling.
Overigens kan het best aan mijn beperkte kennis van zoomplayer liggen dat ik het niet goed werkend kan krijgen. Ook begrijp ik wel dat veel filters net nieuw zijn en dat het geheel dan nog experimenteel is. Hier kan Zoomplayer natuurlijk niets aan doen, deze bied alleen de mogelijkheid alles te gebruiken en te combineren.

Wat voor mij een oplossing zou zijn is als er ergens een werkende combi voor dvd playback met ffdshow ic.m. TS/WM9 playback zou worden beschreven met wat voor decoders dan ook.
Maar dat trial en error heb ik wel een beetje gehad. Voorlopig gebruik ik TT voor DVD playback en zoomplayer alleen voor TS/WM9 playback

Albert

Johan Van Gompel

Hi,

Zoom Player Professional 4.0 beta 3 is inderdaad behoorlijk buggy. Standaard DVD playback is perfect maar customized playback is problematisch. Bij mij gebruikt hij overigens geen ffdshow als ik voor "standard" opteer; ik heb dan maar een paar VOB files naar mijn HD gekopieerd om de combo Zoom Player/ffdshow/reclock te kunnen testen. Maar ook hier loopt het mis: bij de ene file geeft hij de tijd juist aan, bij een andere file krijg je dan weer "00:00" als lengte. Bij het afspelen van VOB files blijft hij ook steevast na ongeveer een half uur hangen. Nou ja, het is een beta versie natuurlijk maar van een beta _3_ verwachtte ik toch net ietsje meer.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

eddie-eddie

is het niet makkelijker om transportstreams af te spelen als je gewoon de extensie veranderd naar .trp?