Waar heb jij ECHT spijt van ?

Gestart door J.A.F._Doorhof, juni 5, 2002, 16:38:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madhouse

Citaat van: LexiconLogan op februari 16, 2009, 17:01:36
dat ik een PSP heb gekocht..heb hem 3 minuten gebruikt...

Het blijft een leuk apparaat hoor  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Melbury

Citaatdat ik een PSP heb gekocht..heb hem 3 minuten gebruikt...

Dan was het zeker een impulsaankoop?

Voor mij als Wipeout liefhebber was het een 'Pulse' aankoop.  ;)

-madison-

Het vroege aankopen van een Lcd tv, €1100 betaald voor een 32'' lcd :-X
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

LexiconLogan

Citaat van: Madhouse op februari 16, 2009, 19:00:56
Het blijft een leuk apparaat hoor  ;)
Ik heb er niets mee..
Citaat van: Melbury op februari 16, 2009, 21:59:53
Dan was het zeker een impulsaankoop?

Voor mij als Wipeout liefhebber was het een 'Pulse' aankoop.  ;)


Nee, zelfs geen impuls aankoop. Ik had bedacht dat ik hem veel in het vliegtuig ging gebruiken...is niet
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Madhouse

Citaat van: LexiconLogan op februari 17, 2009, 09:43:13
Ik heb er niets mee..

Dan zien we die binnenkort in de 'te koop' sectie verschijnen?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

S@m

Spijt van de recente aankoop van m'n Xbox 360 Elite...

1 kind te jong, de ander te ongeduldig evenals pa...  :dontgetit:

Echter zonder al die 'ongelukkige' aankopen kwamen we geen stap verder in de ontwikkeling dus imo bestaat spijt niet  ;)

Btw de Xbox is in de aanbieding

LexiconLogan

Citaat van: Madhouse op februari 17, 2009, 09:45:17
Dan zien we die binnenkort in de 'te koop' sectie verschijnen?
Hij is te koop...
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Madhouse

Citaat van: LexiconLogan op februari 17, 2009, 09:50:42
Hij is te koop...

Ik hoef hem niet (nouja, mag hem niet kopen hahahhaa)  :-[
Vriendinlief gaat nu even voor met de dingen die ze wil in het huis. Ik heb al teveel aangeschaft de afgelopen tijd  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

blue-eyes

#83
De verkoop van mijn TAG McLaren set en de inruil hiervan op een Classe set (TAG is beter maar heeft geen toekomst), maar Classe heeft wel toekomstperspectief en ook betere EV's).

Op dat moment een goede beslissing. Op dit moment niet. De 2ehands prijzen zijn dermate gekelderd dat ik met het toenmalige geld (bedrag zou nu hetzelfde zijn) op dit moment de topmodellen van Classe had kunnen kopen. Nu moet ik sparen en sparen om eventueel het hogere model te kunnen aanschaffen, de vraag is of dat nog zinnig is ;)

Maar of dat een echte "spijt" vraag is? Nee. Veel meer mensen zullen bovenstaand gevoel hebben met de inzakken high-end tweehands markt.

Mijn les: ik investeer niet meer in high-end apparatuur. Mid-end heeft een dermate goede kwaliteit en high-end lijkt tegenwoordig een veel kortere levensduur te hebben.
Dus aanschaf vanaf 4 jaar oud, of de aanschaf van mid end (nieuw).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

S@m

Citaat van: Blue-Eyes op februari 17, 2009, 10:24:15
De verkoop van mijn TAG McLaren set en de inruil hiervan op een Classe set (TAG is beter maar heeft geen toekomst), maar Classe heeft wel toekomstperspectief en ook betere EV's).

`
Begrijp ik het nu goed...

...jij prefereert (prefereerde) een eventueel hoger toekomstig inruilbedrag boven kwaliteit?

blue-eyes

Inruil had er niets mee te maken (ik had nu ongeveer het zelfde ontvangen voor mijn inruil). Ik heb gekozen voor toekomst.
Echter de prijzen zijn dermate gezakt (tweedehands) dat ik NU een beter systeem had kunnen kopen dan indertijds voor hetzelfde geld. Ach, of je dat spijt moet noemen? Ik vind dat inherent aan de huidige slechte markt, vraag en aanbod. Kijk bijv. naar de Classe SSP600 voor 3000 euro (2 mnd oud), nieuw 9000 euro. Ik heb 3500 euro betaald voor een 3 mnd oude SSP300, 6000 nieuw. Dus nogmaals, spijt? Nee dat is de markt.

De teruggang in kwaliteit is bewust genomen omwille van de continuïteit. Ik heb voor mezelf een vereiste: ik wil alles van 1 merk. Dezelfde kwaliteit van een ander merk was op DAT moment onbetaalbaar (je praat over nieuwwaarde 65.000 euro). Op dit moment had het gekunt om iig de PRE, en DVD speler op gelijk niveau te houden.

Verder, al een beetje aangehaald. Ik ga niet voor de absolute 100% aan kwaliteit, maar ga wel ver (zie mijn set). Ik wil ook een set die smoelt en uit 1 merk bestaat. Met de toekomstige ontwikkelingen zoals BD kon ik dat niet meer voor elkaar krijgen met het merk TAG, ook al niet omdat ik niet overtuigt was van de EV kwaliteiten van de TAG. En deze uberhaupt al wou vervangen.

Nogmaals, de downgrade is bewust genomen. Geen spijt ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

S@m

Citaat van: Blue-Eyes op februari 17, 2009, 13:38:26
Ik wil ook een set die smoelt en uit 1 merk bestaat. Met de toekomstige ontwikkelingen zoals BD kon ik dat niet meer voor elkaar krijgen met het merk TAG, ook al niet omdat ik niet overtuigt was van de EV kwaliteiten van de TAG.

Aha, dat bedoel je met toekomst...helder!

WickedGame

Citaat van: -madison- op februari 17, 2009, 00:12:15
Het vroege aankopen van een Lcd tv, €1100 betaald voor een 32'' lcd :-X


Ach als je nagaat dat ik ooit een JVC 23" kocht voor 1199,- euro en dat dat een koopje was  :biggrin:

Tinus_

Citaat van: Blue-Eyes op februari 17, 2009, 13:38:26
Inruil had er niets mee te maken (ik had nu ongeveer het zelfde ontvangen voor mijn inruil). Ik heb gekozen voor toekomst.
Echter de prijzen zijn dermate gezakt (tweedehands) dat ik NU een beter systeem had kunnen kopen dan indertijds voor hetzelfde geld. Ach, of je dat spijt moet noemen? Ik vind dat inherent aan de huidige slechte markt, vraag en aanbod. Kijk bijv. naar de Classe SSP600 voor 3000 euro (2 mnd oud), nieuw 9000 euro. Ik heb 3500 euro betaald voor een 3 mnd oude SSP300, 6000 nieuw. Dus nogmaals, spijt? Nee dat is de markt.
Gelukkig behouden de EV en de analoge VV wel hun waarde. Maar inderdaad, als je nu ziet waar de SSP's voor worden aangeboden dan doet het wel ff pijn. Evenals je de CDP-502 van €9450 voor €3699.- ziet aangeboden worden maar zelfs voor die prijs raken ze hem niet meer kwijt.
Ik heb ook wel eens het gevoel dat er een bepaald merk word gehypt, een paar jaar geleden was het Parasound wat de klok sloeg, nu geeft Yanmik ze bijna weg en er is nog steeds geen interesse voor.

Rebuilding my HT

Tinus_

Citaat van: WickedGame op februari 17, 2009, 16:08:59
Ach als je nagaat dat ik ooit een JVC 23" kocht voor 1199,- euro en dat dat een koopje was  :biggrin:
Klopt ook maar als 6 jaar geleden niemand een plasma of een lcd had gekocht dan hadden de fabrikanten ze ook niet verder kunnen ontwikkelen.
Rebuilding my HT

Nahpets

Citaat van: Tinus_ op februari 17, 2009, 16:10:13
Gelukkig behouden de EV en de analoge VV wel hun waarde.

Valt ook best tegen. Kijk maar naar de Parasound monoblokken van Yanmik. Kijk maar naar de Classe VV van Peed. En ook mijn eigen Proceed Pre gaat het huis verlaten tegen een [DRAMA-mode] rampprijs [\DRAMA-mode]. Er lijken op dit ogenblik geen echte uitzonderingen te zijn.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

blue-eyes

Die prijsverschillen omdat je nu eenmaal early adopter bent zullen er altijd zijn.
De huidige ontwikkeling is imo iets anders. 2ehands prijzen zijn in een vrije val, zelf high-end geeft geen houvast meer voor een goede prijsstelling.

Die mono blokken van Yanmick zijn wel een heel typerend voorbeeld.

Waar ik dan wel om moet "lachen" is veel koper van de zoveelste Pioneer / Denon / Marantz receiver blijven beweren dat het beter is.
Wat ik wel vind is dat de mid-end meer richting high-end beweegt, zal ongetwijfeld een van de oorzaken zijn voor de grote prijsdalingen (afgezien van de emotie omtrent het MOETEN hebben van HDMI, HD (want dan is het beter).

Marketing is een groter goed dan kwaliteit in hedendaags audioland.

Maar, het bied natuurlijk ook veel mogelijkheden.
De echte liefhebber die op zoek is kan voor erg "weinig" geld een enorm mooie set kopen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

genesis

Hoor ik Blue-Eyes hier nu dingen 'staten' waar ik in het verleden om 'verketterd' werd. ;D

Genesis
Carpe Diem

blue-eyes

Genesis: je hebt gelijk. Altijd al gehad ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Rence

Dat ik op advies van forumleden mijn Rotel RSP-1098 processor/pre verkocht heb omdat dit een bejaard beestje was en deze ingeruild had op een Integra DSC-9.9 processor/ pre blindelings gekocht heb.

O, wat was dit verschrikkelijk, :(  ik ga nooit meer af van specs,want die zijn geweldig van de Integra, legio aansluit mogelijkheden,alle mogelijke instellingen, ziet er gelikt uit maar wat een bagger geluid kwam er uit.

Oke`,als je filmliefhebber bent, en je wilt per se de nieuwste formaten draaien dan is dit een mooi apparaat, maar audiofiel gezien zeer zwak. ;)
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

genesis

Citaat van: Rence op februari 18, 2009, 10:43:16
Dat ik op advies van forumleden mijn Rotel RSP-1098 processor/pre verkocht heb omdat dit een bejaard beestje was en deze ingeruild had op een Integra DSC-9.9 processor/ pre blindelings gekocht heb.

O, wat was dit verschrikkelijk, :(  ik ga nooit meer af van specs,want die zijn geweldig van de Integra, legio aansluit mogelijkheden,alle mogelijke instellingen, ziet er gelikt uit maar wat een bagger geluid kwam er uit.

Oke`,als je filmliefhebber bent, en je wilt per se de nieuwste formaten draaien dan is dit een mooi apparaat, maar audiofiel gezien zeer zwak. ;)

Afgaan op specs is 1 van de grootste valkuilen waar je maar kan intrappen. Dit zie je ook met auto's specs, die zeggen nix over de persoonlijke beleving. Kijk b.v. maar eens naar de specs van een buizen versterker, drama, maar beleving kan Nirvana zijn. (ondanks het geruis op lage volumes over de tweeter, zet je gewoon de volumeknop een tandje bij. ;D)

Ook het 'oude' spul waarvan eigenlijk iedereen denkt dat het is 'afgeschreven' als je weet wat kwaliteit is, kan je op stereo gebied werkelijk voor een habbekrats een topset samenstellen voor paar duizend euro. :inlove:

Genesis
Carpe Diem

Paul1967

Paar jaar geleden zag ik op ebay een 5.1 sacd van CCR- Chronicles (best of). Kostten 25 euro, verzenden vanuit Hong Kong 12 euro= 37 totaal.
Eindelijk na 3,5 week kreeg ik de sacd.....wat een domper :(. De 5.1 mix klonk helemaal nergens naar en het geluid was ook naadje.
Een oud en versleten cassettebandje afgespeeld op een Yoko bandjesdraaier klonk misschien nog wel beter.
37 euro verdween binnen een paar minuten in de prullenbak.

Dennistattoo

mijn 2 maanden oude Samsung LCD, alleen maar problemen mee :devil:
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

sj0er-D

Citaat van: -madison- op februari 17, 2009, 00:12:15
Het vroege aankopen van een Lcd tv, €1100 betaald voor een 32'' lcd :-X

me too.. 625 euro voor een 21" LG 4:3. maar hij is wel goed! en doet nog steeds dienst als slaapkamer tv.

skunk

spijt van de aankoop van mijn Sony BD300 had beter kunnen wachten op de 2e generatie spelers 350 etc
Woonkamer | Sony kd-49xh9505  | Panasonic dp-ub424 |Marantz SR5011 | teufel ultima 40 mk2 - 20 mk2 - UL 40 C MK2 | Nvidia Shield | Delta box |