Dolby Vision Dynamische Tonemapping afspelen op HDR beamer

Gestart door williams, maart 5, 2020, 21:08:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mancaver

Citaat van: williams op maart 12, 2020, 19:46:25
Ik ben er mee bezig maar duurt even om alles netjes in Jip en janneke taal  en met foto's te voltooien . ;D
Alvast dikke HuLdE  :pompom:

Maks

Citaat van: williams op maart 12, 2020, 17:08:44
Hoi Max de vertex 2 is op dit moment de enige van de 3 die een setting heeft die bij het het binnenkomende LLDV signaal een macro kunt sturen naar je jvc .
Bij de andere 2 zal je zelf in de jvc naar de juiste ( aangemaakte ) user moeten schakelen .
Hou wel rekening dat als je macro's naar de jvc wilt sturen de vertex 2 met je jvc verbonden moet zijn met de bijgeleverde rs232 kabel .

De vertex 2 is kwa settings en upgrades zeker de beste en veilige keuze maar deze is aanzienlijk duurder dan de intergral 2 .

Bedankt will....heb hem meteen maar besteld incl de goblue. Ik zie dat je de custom gamma curves en color profiles gaat posten voor HDR, zodat die ingelezen kunnen worden via autocalll? Wijken die curves af van die van JAVS op het AVSforum:

https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/2923938-official-jvc-20ltd-rs640-x990-x9900-rs540-x790-x7900-owners-thread-100.html#post55203652

Want ook daar ben ik me aan het in verdiepen....het is me gelukt om via die JAVS tool een custom gamma in te lezen (dus niet via autocall), maar de color profiles nog niet...moet zeggen, heb alleen die van 85 nits ingelezen en nog niet die andere geprobeerd...maar het ziet er al een stuk beter uit.

Ben benieuwd wat je kan bereiken met autocal tav de color profiles + custom gamma curves....zie de handleiding wel tegemoet... :clapping:
groet max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

williams

CitaatBedankt will....heb hem meteen maar besteld incl de goblue. Ik zie dat je de custom gamma curves en color profiles gaat posten voor HDR, zodat die ingelezen kunnen worden via autocalll? Wijken die curves af van die van JAVS op het AVSforum:
     

Ik heb op dit moment de gamma curves van Dominic Chan erin zitten en gaf voor dit moment daar de voorkeur aan .,maar het zou maar kunnen dat de curven van JAVS beter tot zijn recht komen bij jouw .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

CitaatWant ook daar ben ik me aan het in verdiepen....het is me gelukt om via die JAVS tool een custom gamma in te lezen (dus niet via autocall), maar de color profiles nog niet...moet zeggen, heb alleen die van 85 nits ingelezen en nog niet die andere geprobeerd...maar het ziet er al een stuk beter uit.

Ben benieuwd wat je kan bereiken met autocal tav de color profiles + custom gamma curves....zie de handleiding wel tegemoet...
groet max   

ik weet ook van het bestaan van het andere tooltje om gamma curven te maken maar heb me daar nooit mee bezig gehouden ,denk wel dat je op het zelfde uitkomt daar de curven van JAVS en Dominic hier beiden mee gemaakt zijn ,het is alleen een andere manier van laden in je JVC .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Citaat van: reza op maart 12, 2020, 18:27:52
Je zal even contact moeten maken met het autocall programma, daar is internet voor nodig. Plus je moet de andere gamma curve er in laden.
Kleine correctie (sorry Reza..), er is GEEN internet voor nodig, wel een netwerk verbinding met je pc/laptop waar je autocal op draait.

hifiman

Citaat van: angelo41 op maart 12, 2020, 19:10:55
omdat ik deze zag


https://m.youtube.com/watch?v=-t7c7t5v5VI&t=1s

zoiezo de nieuwe shield heeft dolby vision.

Verstuurd vanaf mijn oneplus 7t pro met Tapatalk
De nieuwere kodi versies ondersteunen een netflix plugin. Kodi dsplayer (17.7) is helaas te oud en daarmee werkt de netflix plugin niet samen. De reden dat je kodi dsplayer wil en geen standaard kodi is dat standaard kodi een beperkt aantal bits intern gebruikt met als gevolg een minder mooi plaatje richting je weergever.

williams

Hier alvast een klein begin met de eerste voorbereidingen die nodig zijn om gamma curven en andere kleuren profielen te laden met behulp van autocal in onze JVC .

Als eerste een link naar het avs forum met een berg informatie voor de mensen die zich hier nog veder in willen verdiepen.

https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/2246658-jvc-calibration-software-v6-2015-models-x9000-x7000-x5000-rs400-rs500-rs600.html

Voor de mannen die hier mee aan de slag gaan DIT IS WEL OP EIGEN RISICO .

Voorbereidingen
------------------
- Noteer als eerste het serienummer van je JVC . Dit heb je nodig om de software te kunnen downloaden en later in te vullen in autocal.
- Download autocal van de page van JVC en lees de voorwaarden en druk op accept ( kijk wel even goed welke versie voor jouw geschikt is ,dit zie je terug aan het type nummer van je JVC)
- Hierna installeer je de software op je PC

Hieronder de link naar JVC met de versie van autocal die geschikt voor de x7900 serie .

https://www3.jvckenwood.com/english/download/dla-x990r_x790r_x590r_x9900be_x7900be_x7900we_x5900be_x5900we_x918_x818_x618_x518_rs640_rs540_rs440_calibrationsoft.html


- Start vervolgens je JVC op en sluit deze aan op je netwerk.
- Zoek vervolgens in het menu van je JVC bij netwerk het ip adres op die  je router hebt toegewezen  en schrijft dit op . Je kunt natuurlijk ook zelf een statische ip adres invoeren als je dat wilt .

Hier ook nog wat foto's van de page van JVC en de instelling van het netwerk in je JVC.





JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Aan De Slag.
---------------
Het is nu de bedoeling dat je eerst zorg dat de custom gamma curven en het custom kleuren profiel op je pc staat ,en zo dat je ze later teug kunt vinden om te laden.

Als eerste hierbij de link naar de custom curve van Dominic Chan .

https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/2222586-official-jvc-rs600-rs500-x950r-x750r-x9000-x7000-owners-thread-958.html#post55640884

Hier zie je in post 28733 de Bright curves staan  . download deze en pak ze uit .

En dan hier een link naar Dominic zijn Color profiel.

https://www.avsforum.com/forum/465-high-dynamic-range-hdr-wide-color-gamut-wcg/3097934-dolby-vision-including-hdr10-conversion-w-dtm-projectors-26.html

Hier zie je in post 754 zijn color profiel staan met de naam LLDV_A1 ,ook deze downloaden en uitpakken.

- Nu gaan we Autocal opstarten en controleer of je de juiste hebt. op de foto zie je de versie voor de o.a. de X7900.

- Druk vervolgens op settings en nu opent een ander venster waar je vervolgens bij A je ip adres moet invoeren die in je JVC staat en bij B je serie nummer van je JVC die achterop van je beamer staat.
- Heb je dit gedaan druk dan bij C op check om te controleren of autocal en de JVC elkaar zien ,en als dit goed is geeft dit ok aan .



JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Laden van het kleurenprofiel.
--------------------------------

-Kies in het menu van de JVC bij Picture Mode  Custom 5.
-Druk vervolgens op User Name Edit om de naam te veranderen zodat je later  weet welk profiel er bij de LLDV stand hoort . Ik heb dit zelf Dolby genoemd wat me logisch lijkt.
-Hierna druk je op Color profile en ook hier kies je een Custom namelijk 1.
-In autocall druk je nu op import /Export en ook nu opent zich een ander venster waarin staat bij Picture Mode Custom 5 en bij Color Profile Custom 1 ,en dit zijn nu precies de settings die we nu  in het menu hebben staan op dit moment in de JVC (mocht je in de JVC een ander profiel of mode gekozen hebben dat veranderd dat mee in autocal daar ze mekaar zien)



JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

-Verander nu de setting in dit venster van Picture Data (jpd) naar Color Profile (prof) ,nu is het venster leeg en als je erop drukt dan kun je Custom 1 selecteren en dan druk je op Import.
Er zal nu een venster open in je PC en vervolgens zoek je nu de Color profiel LLDV _A1 op van Domonic en hier dubbel klik je op en na een enkele seconden is het profiel geladen in de JVC.
Zoals je zult zien op je PC staan er in de map LLDV_A1  2 kleuren profielen, 1 die geschikt is voor JVC's  met een kleuren filter  (bv. x7900) en 1 voor JVC's zonder (x5900) het is dus aan jezelf welke je nodig hebt .
Zelf heb ik 2 picture modes aangemaakt met beiden .
Dit is het voor het laden van het kleurenprofiel  morgen ga ik verder met het laden van de gamma maar dit is hetzelfde kunstje .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams


Hierbij het 2e deel van het laden met autocal en dan met name de custom gamma curve .

Hieronder nog een keer de link naar de custom gamma's van Dominic van het avs forum

https://www.avsforum.com/forum/465-high-dynamic-range-hdr-wide-color-gamut-wcg/3097934-dolby-vision-including-hdr10-conversion-w-dtm-projectors-26.html

Ook hiervoor geld dat je deze moet uitpakken en daar neer zeten waar je ze zo terug kunt vinden om te selecteren als autocal daar om vraagt .
Zodra je deze uitpakt op je PC zal  je zien dat er drie varianten zijn namelijk 60 nits ,80 nits en 135 nits ,welke je zelf nodig het kan ik niet voor je beoordelen en dit is sterk afhankelijk hoeveel licht of nits je ter beschikking hebt en smaak naar welk beeld je kijkt . Om te beginnen zou ik de 80 nits variant nemen (deze heb ik zelf ook )en kijken hoe dit bevalt .
Mocht dit te weinig licht geven dan kun je kiezen om de 60 nits versie te kiezen of andersom .

Het wil dus zeggen dat 60 nits is geschikt voor als je weinig licht ter beschikking hebt ,80 nits voldoende of 135 te veel , maar ook dit is dus een kwestie van smaak .
Waar je ook mee kunt spelen is in elke map zitten nog twee files 1 is een gamma die is afgeregeld op een patroon  van 4000 nits en 1 is afgeregeld op een patroon van 1000 nits ,wat hou dit in ,nou de 4000 nits heeft dus wat meer detail met content tot 4000 nits en de ander aleen tot 1000 nits .
Ook hier heb ik voor de 1000 nits gekozen daar deze het best past  met het Sony LLDV -A1 kleurenprofiel wat dus gemaakt is voor de Sony oled a1 die om na bij 1000 nits ter beschikking heeft.
In de regel is het ook zo mocht je voor de 4000 nits variant kiezen dan resulteert  dit in een wat donker beeld op je scherm ,het is dan ook aan te raden om de 1000 nits variant te nemen en alle beeld informatie boven de 1000 nits te laten clippen .

AAN DE SLAG MET LADEN VAN DE CUSTOM GAMMA CURVEN.
----------------------------------------------------------------------

- Start je JVC op en selecteer de picture mode die je hebt aangemaakt waarin je het kleuren profiel hebt geladen.
- Druk vervolgens op Gamma en selecteer hier custom 1 ,2 of 3
- Bij Correction Value selecteer je IMPORT
- Start nu autocal op en kijk weer of autocal verbindig heeft met je JVC .
- Druk nu weer op import /export en selecteer nu gamma .
- Druk nu in het lege venster en selecteer de custom gamma die je hebt gekozen in de JVC
- Druk op import en nu opent een venster in Windows en zoek hier in de gamma curven van Dominic die je wilt laden en dubbelklik hierop en na enige tijd is je nieuwe gamme curve geladen.

NOG EEN TIP
----------------

Aangezien we drie custom gamma's hebben in de JVC , hebben we dus ook de mogelijkheid om 3 verschillende import gamma's te maken ,dit houdt dus in dat we bijvoorbeeld de gamma curve van 60 nits ,80 nits en 135 nits kunnen laden en zo makkelijk kunnen omschakelen en beoordelen welke voor ons het beste beeld geven



Volg dus gewoon de stappen zoals eerder met het laden van het kleurenprofiel maar nu dus met een gamma curve /profiel .

OOK HIER GELD OP EIGEN RISIKO

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

En nog wat foto's bij de uitleg.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

En nog een paar
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Citaat van: hifiman op maart 12, 2020, 20:59:15
Kleine correctie (sorry Reza..), er is GEEN internet voor nodig, wel een netwerk verbinding met je pc/laptop waar je autocal op draait.

Dat bedoel ik  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Maks

Citaat van: williams op maart 12, 2020, 20:23:01
Ik heb op dit moment de gamma curves van Dominic Chan erin zitten en gaf voor dit moment daar de voorkeur aan .,maar het zou maar kunnen dat de curven van JAVS beter tot zijn recht komen bij jouw .

Klopt, die zag ik ook staan...van het weekend maar eens proberen, ben benieuwd naar de wijze waarop je color profiles kan in laden en wat dat allemaal dat met het beeld. Zie het tegemoet! ;D
groet
max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

hifiman

Daarnet ook even gespeeld met het dolby vision verhaal en ziet er prima uit op mijn JVC X5000  :colgate:
Wel heb ik bij de custom hdr settings in de integral 2 gekozen voor sdr luminance gamma curve i.p.v. ST2084. Dit om te voorkomen dat mijn projector bij elke scheet de projector weer terugzet in gamma D. Dat is hiermee opgelost en bij het info scherm in het menu van de projector staat nog steeds HDR. Er veranderd ook niks aan het beeld, het is immers maar metadata en doet niks met de inhoud van de content.

Enig nadeel is dat als ik vervolgens weer op de TV kijk dan schakelt de TV NIET meer naar HDR met als gevolg een verkeerde gamma curve (bij de JVC kies ik zelf welke gamma ik wil hebben, middels de user settings, maar dat gaat op de TV dus niet).

Edit: dit laatste ondertussen middels IR commando's opgelost.

williams

CitaatKlopt, die zag ik ook staan...van het weekend maar eens proberen, ben benieuwd naar de wijze waarop je color profiles kan in laden en wat dat allemaal dat met het beeld. Zie het tegemoet! ;D
groet
max       

Zal later op de dag de rest van het laden met gamma i.c.m. autocal ook even afmaken  voor de mensen die dit willen gebruiken .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Maks

Hi all, nog even een vraag mbt de bronnen die je het beste kan aansluiten op de inputs van de integral2: apple tv 4k HDR en oppo 203 hebben een toegevoegde waarde....maar een HTPC ook? Dacht het niet aangezien die geen dolby vision kan afspelen of is er een andere reden waarom het wel verstandig om hem op de integral aan te sluiten...ook als de HTPC met madvr incl 3dlut tonemapping uitstuurt?
Hoor het graag.
gr max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

hifiman

Citaat van: Maks op maart 17, 2020, 19:52:15
Hi all, nog even een vraag mbt de bronnen die je het beste kan aansluiten op de inputs van de integral2: apple tv 4k HDR en oppo 203 hebben een toegevoegde waarde....maar een HTPC ook? Dacht het niet aangezien die geen dolby vision kan afspelen of is er een andere reden waarom het wel verstandig om hem op de integral aan te sluiten...ook als de HTPC met madvr incl 3dlut tonemapping uitstuurt?
Hoor het graag.
gr max
Toegevoegde waarde niet, maar kwaad kan het ook niet. Ik stuur alle bronnen er doorheen incl. htpc.

Maks

Bedankt hifiman, ik krijg hem van de week binnen, dus kan het nog niet testen.  Qua gebruikersvriendelijkheid voor vrouw en kids is het raadzaam om de apple direct op de integral aan te sluiten en niet via de oppo hdmi input, want dan moeten zij de oppo ook aanzetten en op hdmi bypass zetten...toch? Das natuurlijk weer een brug te ver, of heb ik het mis?

Kortom,
1. htpc op oppo hdmi input en oppo naar integral en dan naar av7703
2 apple direct naar integral en dan naar av7703

hoor het graag.
groet
max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

hifiman

Waarom niet gewoon de integral tussen uitgang surround receiver en display? Zo doe ik het ook....

Maks

Werkt dat goed met een normale oehlbach HDMI 4K cable van 0,5m naar integral naar hdmi fiber cable van 15m (die van home at the movies ;))naar de beamer...of gaat dat ten koste van de kwaliteit?
gr. max
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

pameijer

Citaat van: Maks op maart 18, 2020, 12:00:41
Werkt dat goed met een normale oehlbach HDMI 4K cable van 0,5m naar integral naar hdmi fiber cable van 15m (die van home at the movies ;))naar de beamer...of gaat dat ten koste van de kwaliteit?
gr. max
HDFury meldt op het AVSforum dat een minimale lengte van 2 meter wordt aanbevolen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Maks

huh, denk je ze lekker kort te houden ivm maximale kwaliteit, moet ik weer andere kopen...pfff...eerst maar eens proberen, bedankt voor de tip!
JVC-N9, Panamorph DCR, IVisions Tab tensioned 21:9 screen (145x330), Klipsch THX-Ultra 2 - 9.2.4, JVC Exofield, Samsung 98QN90a, Oppo BDP-203, Zidoo UHD 3000, Madvr Envy, Marantz AV8805, Marantz MM88077, Marantz MM8008,  Synology DS1813 en veel te veel dure kabels!

williams

ik heb zelf de hdfury intergral 2 al op diversen posities in mijn keten gehad en heb GEEN enkel probleem ermee gehad ,en ik heb een 10 meter optische HDMI kabel tussen mijn Marantz en de JVC zitten.
ik heb bv. de hdfury tussen mijn apple tv 4k gehad en de receiver en dan naar de JVC of bv. de hdfury bij mijn receiver en dan naar de JVC maar ook vlakbij mijn JVC gehangen dus ik heb alle opties wel gehad .
Buiten mijn optische kabel gebruik ik verder HDMI kabels van ru connected tussen mij bronnen en receiver .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.