draaitafel project op basis van een L76

Gestart door simsalabim, januari 29, 2020, 14:24:37

« vorige - volgende »

m9

Citaat van: simsatit op oktober 20, 2020, 11:57:47
je zoonie?
is het een puber? en is hij zo erg dat je hem wilt ruilen met mijn dt? 😂
Maar serieus, wat is een Zoonie?

zoonie klinkt meer als een mislukt diy project :sneaky:

simsalabim

IMG_1048.jpeg

IMG_1007.jpeg

IMG_1010.jpeg

Eindelijk na 4 jaar stil gelegen te hebben volop aan het genieten van deze platenspeler.

Ik had er best goede verwachtingen van, maar op bepaalde punten zijn die overschreden, ik luister eigenlijk helemaal geen cd meer momenteel.

toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

simsalabim

m9

dikke pluim :worship:

heb je een a-b vergelijk gedaan van de lenco l76 met en zonder ptp plate?

simsalabim

Citaat van: m9 op juli 14, 2024, 19:44:12dikke pluim :worship:

heb je een a-b vergelijk gedaan van de lenco l76 met en zonder ptp plate?

Dank!

heb de Lenco met het Goldring element in originele toestand gehoord maar dat was soso, met een andere arm en element is het een zeer capabele tafel maar ik ben voor de convertie gegaan.

Wat wel grappig is dat ik nu toch weer een Goldring element heb aangeschaft, namelijk de Goldring Ethos, wat een schitterend element is dit.. speelt een heel pak beter dan de Dynavector die die vervangen heeft  8)

IMG_1209.jpeg

simsalabim

Heb nu ook een Hegel phono pre, ook weer een prima stap omhoog tov de Rega fono.

Nu nog een speed controller bouwen!

En een nieuw bijpassend meubel in hetzelfde wortel eiken fineer gepolitoerd.

En, last but not least, de poten die ik in esdoorn heb gedraaid wil ik toch nog met ebben fineer beplakken, donker bruin/zwart vind ik toch mooier, ook worden de poten nog iets minder hoog.

De poten kan ik allen afzonderlijk stellen om perfect waterpas te stellen.

IMG_1211.jpeg

m9

netjes hoor.

voldoende schema`s te vinden voor een speedregulator en als ik me niet vergis ben ik die ooit eens tegengekomen op lencoheaven.

en anders staat er wel 1 op diyaudio.

de goldring is een low output mc element?

simsalabim

Citaat van: m9 op juli 15, 2024, 11:16:49netjes hoor.

voldoende schema`s te vinden voor een speedregulator en als ik me niet vergis ben ik die ooit eens tegengekomen op lencoheaven.

en anders staat er wel 1 op diyaudio.

de goldring is een low output mc element?

Ja heb het schema, de pcb en de chip, nu alles nog bestellen bij Farnell, is een hele bups onderdelen.
Is idd een ontwerp specifiek voor de Lenco motor ontworpen door iemand van Lencoheaven.

Goldring Ethos is idd een low output mc (0,5mV)

m9

Citaat van: simsatit op juli 15, 2024, 14:29:15Ja heb het schema, de pcb en de chip, nu alles nog bestellen bij Farnell, is een hele bups onderdelen.
Is idd een ontwerp specifiek voor de Lenco motor ontworpen door iemand van Lencoheaven.

Goldring Ethos is idd een low output mc (0,5mV)

is het nog steeds zo dat je als particulier voor minimaal 50euro dient te bestellen bij farnell  8)

ga voor 105gr celcius elco`s (panasonic fm/fc series).

ik zie de foto`s tegemoet zodra je met het project begint :pompom:

simsalabim

Citaat van: m9 op juli 15, 2024, 16:17:47is het nog steeds zo dat je als particulier voor minimaal 50euro dient te bestellen bij farnell  8)

ga voor 105gr celcius elco`s (panasonic fm/fc series).

ik zie de foto`s tegemoet zodra je met het project begint :pompom:

Goede tip!

Ik zal vet boven de 50 uitkomen dus dat zit wel goed..

Zal zeker posten.

Fox

Vraagje, moeten de voetjes niet ontkoppelt worden van trillingen van de vloer ed.?