Attitude en gedrag....

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 26, 2020, 12:21:59

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

KillerbeeNL

#275
Maar WAAROM hebben mensen hier moeite om dingen gewoon LOS te laten en TELKENS weer het laatste woord te hebben met lappen onleesbare en duizelingwekkende lappen tekst.

Wat mij betreft werkt negeren dan het best en dan verstomd deze mening gewoon dood i.p.v. het eindeloze welles nietes discussie.

Accepteer non de ju toch eens dat mensen andere meningen hebben en die ook blijven ventileren zolang er op gereageerd wordt.
De pot verwijt de ketel over uitlokken van een reaktie , en Frank dan toch weer over het EV topic beginnen en hier weer je gelijk halen.

RELAXsssssss




Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Leeuwarden

Citaat van: Kwabbernoot op januari 28, 2020, 20:05:12
Waarom maak je hem dan?

Ik quote die opmerking omdat het een sarcastische beledigende opmerking is en dan mag volgens de regels zonder waarschuwing een ban worden gegeven. Ik adviseer een week in de kerker...

chansig

Citaat van: Rob_Dingen op januari 28, 2020, 18:55:47
Dat heb ik net geschreven Hans.
Het stopt voor mij als ik het zelf uitgeprobeerd heb dan weet ik of het werkt of niet in mijn situatie.
Waarom zou jij mij dan moeten vertellen dat het niet zo is?
Dus ik ben totaal niet vooringenomen.
Schijnbaar kun jij het met mij alleen maar eens zijn als ik het niet hoor ( wat ook wel gebeurt)
Ik vind ook dat je het wel moet zeggen als de ervaring er is dus zelf uitgeprobeerd hebt.
Ikzelf kan niet mee praten over zaken die ik zelf niet heb geprobeerd omdat ik dan niet zeker ben van mijn zaak.
Heb je al verteld dat ik nooit zeg dat is onmogelijk omdat ik al vaker het tegendeel heb meegemaakt.
Als meerdere mensen ergens over een product dezelfde positieve mening heeft op verschillende fora trigert dat mij om het ook eens uit te proberen.
Dat is voor mij een deel van de hobby en dan nog deel ik de mening niet altijd.
Jij wil niet graag ab testen dat respecteer ik en ging daar ook niet op door toen je op bezoek was.
Heb je wel serieus interesse ben je weer welkom dan probeer ik of ik je kan laten horen wat ik ook hoor.
En wat mij betreft even goede vrienden als dat niet zo is.

Nee...een ab overtuigt mij niet meer. Een ABX heb ik geen zin meer in. Daarnaast ook niet meer op zoek naar verschillen. Dus ik ben een hopeloos geval als het om audio gaat.  :D

Ik stelde de vraag omdat ik op "zoek" ben naar wanneer het bv voor jouw onzin wordt. Had de vraag beter zo kunnen stellen: Wanneer wordt het voor jouw onzin wat een ander schrijft.

Mijn behoefte is als het dan om posten gaat anders. Niet om gelijk te krijgen, maar wel om te laten weten hoe ik erover denk. Je zal mij over het algemeen ook niet zien schrijven dat de ander ongelijk heeft maar wel dat ik er anders over denk. Mensen lezen dat over het algemeen niet goed. Of laten het anders binnenkomen of wat dan ook.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Ik zit met enige twijfel of ik dit wel moet posten maar ik doe het toch.

Citaat van: TabCam op januari 28, 2020, 14:49:28
Tot bezinning komen is altijd goed. Ik ben alleen bang dat men juist muziek gaat posten waar ofwel meer vuur dan wel telkens hetzelfde e.d. :nopompom:

Dit soort maatregels help helaas niet tegen kwaadwillenden. Beetje humor helpt wel om topics draagbaar te maken @gvc :pompom:

Citaat van: Hanky Panky op januari 28, 2020, 14:59:15
Er zijn genoeg voorbeelden op dit forum waar de ene deelnemer humor inbrengt en de ander uit zijn broekje springt van woede....

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 28, 2020, 15:20:58
Ik denk dat je daar een punt hebt HP.
Kijk humor is leuk maar kan ook kwetsend zijn.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 28, 2020, 16:34:20
...
Trol gedrag is niet iets wat opvalt, Het is subtiel, het is berekenend maar bovenal het is puur opzettelijk.
Het kan zijn om leuk te doen maar meestal is het gewoon om de boel te ontwrichten.

Type willekeurig een verhaal van 3 zinnen en ik kan je laten zien hoe je alleen een negatieve draai kan geven.
Het bovenstaande is ironisch, ergens erg grappig en exemplarisch, Frank. Het gaat van een humoristische suggestie via een beetje humor en humor kan gevaarlijk zijn naar kwetsende humor.  Sorry, dat begrijp ik niet :nopompom:. Zou ik dat ooit bedoeld hebben, kwetsende humor? Waarom wordt er dan toch op deze weg ingeslagen?

Eveneens ironisch is dat @HP nu de "tere slachtofferzieltjes" wil beschermen tegen humor. Mensen die niet op de mod knop mogen drukken (dat is "laf") maar iemand mag jou niet openbaar tot de orde roepen? Wat wil je nu @HP? Humorloze stevige discussie? Zie je het echt niet of begrijp je het niet? Ergens geloof ik dat niet!

Willen we een gedragsverandering op het forum dan helpt dit topic niet, helpt meningen uitwisselen niet, het enige dat helpt is daadwerkelijk ons gedrag veranderen. De huidige manier houdt dit gedrag in stand.

Moderators mogen wat mij betreft sneller ingrijpen bij kwetsend,  off-topic en ander trolgedrag. Dan leren we vanzelf wel wat voor gedrag toelaatbaar is. Misschien ook handig om direct te melden waarom het uit de hand gelopen gedrag niet toelaatbaar was.

Is dit gemakkelijk, nee helemaal niet. We zijn al jaren op deze manier bezig. Ik ga in ieder geval mijn best doen. Dat betekent voor mij op mijn handen zitten en niet reageren alhoewel mijn eerste ingeving dat wel is. Mocht het nodig zijn ga ik goed nadenken of de mod-knop niet een minder topic vervuilend idee is. Het geeft in ieder geval minder off-topic posts.


Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kjelt

Citaat van: simsatit op januari 28, 2020, 18:26:22
Ik had volgens mij aangegeven binnen de veiligheids normen gewerkt te hebben.
Dwz alle verbindingen dmv adereindhulzen in serieuze kroonstenen en alles afgeschermd, idem in de groepenkast met uiteraard een dedicated groep.
zou niet weten wat je nog meer zou moeten doen qua veiligheid.
Als ik het teruglees,
Je gebruikte massieve kern vd draad in een zelfgevlochten kabel.
Dat is tegen de regels omdat een massieve kern vd draad bij veelvuldig bewegen/buigen kan breken en alleen in buizen gebruikt mag worden.
Als je het hebt over adereindhulzen heb je het over snoer. Dat is een ander topic dan.
Overigens heb ik het zelf ook wel eens gedaan maar zet het niet op een forum en weet ik dat de desbetreffende kabel muurvast zit, oeps zet ik het toch op een forum  :D

diceman

Las net even hier doorheen.
Pffff, wat begint als een uiteenzetting, verzand wederom in welles-nietes, is niet te geloven.

Is één van de reden dat ik al jaren minder post, me niet ( meer ) meng in topics, want voor je het weet,   :hehe: :crazy:

Is jammer, daar het een mooi forum is, de meeste leden hetzelfde ambiëren, namelijk gezellig keuvelen over audio en aanverwanten artikelen.Maar als je even niet oplet, vliegt de spreekwoordelijke vlam in de pan.

De waarheid ligt vaak in het midden echter is het inherent aan de mens. Is het niet op te maken uit de tekst / bevalt het antwoordt me niet is het onwaar / waar dan verdedig ik mijn standpunt desnoods met "zwaar geschut".

simsatit

Citaat van: Kjelt op januari 28, 2020, 20:26:54
Als ik het teruglees,
Je gebruikte massieve kern vd draad in een zelfgevlochten kabel.
Dat is tegen de regels omdat een massieve kern vd draad bij veelvuldig bewegen/buigen kan breken en alleen in buizen gebruikt mag worden.
Als je het hebt over adereindhulzen heb je het over snoer. Dat is een ander topic dan.
Overigens heb ik het zelf ook wel eens gedaan maar zet het niet op een forum en weet ik dat de desbetreffende kabel muurvast zit, oeps zet ik het toch op een forum  :D


HET ZIT IN BUIZEN, namelijk 1mm wandikte PTFE, serieus, hoe veilig met het van jou zijn!
Dit is industrieel materiaal, praktisch onverwoestbaar en elektrisch NIET geleidend, t spul kost 10€ per meter en voor iedere ader van 8 meter is een eigen buis gebruikt.

pfff
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

J.A.F._Doorhof

@tabcam
Ging me er meer om dat wat mensen ook schrijven je het altijd zo kan draaien dat je het negatief uitlegt als je maar wil. En daar ligt het probleem.

Enige reden dat ik het ev topic erbij haal is omdat je daar goed ziet hoe hard mensen tegen elkaar kunnen staan. Dat iemand er dan weer van maakt dat ik dat post alleen om mijn gelijk te halen.... Voila voorbeeld.

Was namelijk helemaal niet de reden maar vind het een goed voorbeeld. En zo gaat dat dus. Van alles is een negatieve spin te maken.

Als we daar nu eens mee stoppen en eerst denken aan de positieve kant.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

simsatit

Citaat van: Kjelt op januari 28, 2020, 20:26:54
Als ik het teruglees,
Je gebruikte massieve kern vd draad in een zelfgevlochten kabel.
Dat is tegen de regels omdat een massieve kern vd draad bij veelvuldig bewegen/buigen kan breken en alleen in buizen gebruikt mag worden.
Als je het hebt over adereindhulzen heb je het over snoer. Dat is een ander topic dan.
Overigens heb ik het zelf ook wel eens gedaan maar zet het niet op een forum en weet ik dat de desbetreffende kabel muurvast zit, oeps zet ik het toch op een forum  :D


Wat je ook had kunnen teruglezen is hoe ik daar benaderd werd en bij jou als mod mijn ongelijk haalde.
Nu dit weer wordt opgerakeld krijg ik weer sterk de behoefte om dit forum achter mij te laten, kijk ik ben van de DIY, heb heel veel zaken zelf gemaakt, heb daar een topic over op een ander forum (stereo forum) vooral omdat ik hier gewoon niet serieus genomen werd, op zich niet erg, maar als je dan een heel stel posters over je heen krijgt die je gewoon kapot willen maken qua betrouwbaarheid...
ik zou zeggen good job.

Ik durf hier mijn topics niet te plaatsen want het is toch niet veilig volgens jou en je medestanders
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

twani

#284
Citaat van: simsatit op januari 28, 2020, 20:48:49
Wat je ook had kunnen teruglezen is hoe ik daar benaderd werd en bij jou als mod mijn ongelijk haalde.
Nu dit weer wordt opgerakeld krijg ik weer sterk de behoefte om dit forum achter mij te laten, kijk ik ben van de DIY, heb heel veel zaken zelf gemaakt, heb daar een topic over op een ander forum (stereo forum) vooral omdat ik hier gewoon niet serieus genomen werd, op zich niet erg, maar als je dan een heel stel posters over je heen krijgt die je gewoon kapot willen maken qua betrouwbaarheid...
ik zou zeggen good job.

Ik durf hier mijn topics niet te plaatsen want het is toch niet veilig volgens jou en je medestanders

Jee man.  Je rakelt de hele kwestie tot in detail zelf weer op toch.

Niets aan de hand en post ongeacht het commentaar nou gewoon eens door.

Edit: want interessant of men het er nou mee eens is of niet.

Lekker belangrijk wat anderen vinden.

oeli

Citaat van: Rob_Dingen op januari 28, 2020, 16:59:52
Maar als je er dat niet voor over hebt is ook prima maar val de mensen die er wel mee bezig zijn dan niet lastig.
Zelfde geld voor versterkers dac's enz.
Ik lees veel en zeg nooit dat kan niet totdat ik het zelf geprobeerd heb en bijv in mijn setup wel of niet werkt.
Als ik dat getest heb en uit het op een forum is dat voor mij een feit en voor de ander suggestief, ook dat zal altijd blijven.
Iedereen die echt leergierig is die is ook bereid om te experimenteren.

Rob

Dit is wel een beetje dubbel. Je vindt dus dat de wetenschap-volgers moeten accepteren dat de niet-wetenschappers nou eenmaal bepaalde mening hebben. Maar je accepteert niet dat de wetenschappers ook een bepaalde mening hebben en dus niet hoeven te luisteren. Dan ben je toch zelf alsnog je mening aan het opleggen? Het is alsof een gelovige en een ongelovige een discussie hebben en de gelovige zegt 'ik accepteer dat je er niet in gelooft maar ga nou gewoon eens bidden'.

Waarom zou ik een kabel moeten lenen als ik a) niet geloof dat die kabel verschil maakt en b) als ie al
verschil maakt dat dit psychoakoestiek is.

Maw waarom zou je dan niet willen accepteren dat er mensen zijn die geen behoefte hebben aan luister testen omdat ze daar niet in geloven.

chansig

Verander eerst maar wat ik wil dan kunnen we het daarna over onze verschillen hebben.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Perfectionist

Citaat van: twani op januari 28, 2020, 21:12:40
Jee man.  Je rakelt de hele kwestie tot in detail zelf weer op toch.

Niets aan de hand en post ongeacht het commentaar nou gewoon eens door.

Lekker belangrijk wat anderen vinden.

Exact. Laat het achter je. Een goed voornemen zou zijn dat iedereen wat meer incasseert, dan escaleert er ook minder. Hoeven wij ook niet in te grijpen.
Een beter forum begint bij jezelf.

simsatit

Citaat van: Perfectionist link=topic=174528.msg3300769#msg3300769
Hoeven wij ook niet in te grijpen.

Dat was ook precies wat jullie toen niet deden, en als ik het topic van Frank2 bekijk, ik zou daar posts uit kunnen quoten die pas echt aangeven hoeveel er getolereerd is ten koste van anderen.

Ik hoop dat het nu beter gaat hier en er wat scherper gekeken wordt naar serieus pestgedrag, lijkt me niet dat je dat wilt hebben op een forum?

En dat heeft geen moer te maken met tere zieltjes.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Hanky Panky

Citaat van: TabCam op januari 28, 2020, 20:20:52
Ik zit met enige twijfel of ik dit wel moet posten maar ik doe het toch.


Had het maar niet gedaan....

alles wat je mij probeert te laten zeggen slaat helemaal nergens op. En dat weet je.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Perfectionist

Citaat van: simsatit op januari 28, 2020, 21:49:06
Dat was ook precies wat jullie toen niet deden, en als ik het topic van Frank2 bekijk, ik zou daar posts uit kunnen quoten die pas echt aangeven hoeveel er getolereerd is ten koste van anderen.

Ik hoop dat het nu beter gaat hier en er wat scherper gekeken wordt naar serieus pestgedrag, lijkt me niet dat je dat wilt hebben op een forum?

En dat heeft geen moer te maken met tere zieltjes.

Wij beoordelen of iets serieus pestgedrag is en dan zullen we idd ingrijpen.
Maar als je de vele rtm's zien mogen mensen soms ook wel wat meer incasseren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Rob_Dingen

#291
Citaat van: oeli op januari 28, 2020, 21:14:00
Dit is wel een beetje dubbel. Je vindt dus dat de wetenschap-volgers moeten accepteren dat de niet-wetenschappers nou eenmaal bepaalde mening hebben.
Dat heb ik nergens gezegd.
Ik zeg dat mensen die dit uiten op een forum meestal geen wetenschappers zijn op dat gebied.
Ik deel hier direct ook geen mening maar een ervaring.

Citaat van: oeli op januari 28, 2020, 21:14:00
Maar je accepteert niet dat de wetenschappers ook een bepaalde mening hebben en dus niet hoeven te luisteren.
Dat accepteer ik zeker als ze wetenschapper zijn op dat gebied maar vooralsnog zijn die hier niet.
Verder accepteer ik alles wat er gezegd word hecht alleen geen waarde aan.

Citaat van: oeli op januari 28, 2020, 21:14:00
Het is alsof een gelovige en een ongelovige een discussie hebben en de gelovige zegt 'ik accepteer dat je er niet in gelooft maar ga nou gewoon eens bidden'.
Weet niet wat ik hier mee moet heb ik geen verstand van.

Citaat van: oeli op januari 28, 2020, 21:14:00

Waarom zou ik een kabel moeten lenen als ik a) niet geloof dat die kabel verschil maakt en b) als ie al
verschil maakt dat dit psychoakoestiek is.
Ten eerste moet je helemaal niets van mij.
Ik denk zelf dat het leuk tijdverdrijf is.
Verder vind ik dat je vooringenomen bent want je wil het niet eens proberen en slaat daarmee meteen de discussie dood.
Tot nu toe ben ik de enige hier op het forum die mensen uit wil nodigen om bij mij thuis te komen om te kijken hoe ver we hier in kunnen komen om wat testen te doen.
Want praatjes vullen geen gaatjes zeg ik altijd maar er is een iemand die er tot op de dag van vandaag op in is gegaan terwijl niemand iets te verliezen heeft behalve ikzelf.
Als die persoon dan zijn ervaring deel word hij meteen neer gehaald.

Ik zou het mooi vinden als je iets kan weerleggen op technisch vlak van wat ik tot nu toe in alle topics gepost heb.

Rob

simsatit

Citaat van: Perfectionist op januari 28, 2020, 21:56:03
Wij beoordelen of iets serieus pestgedrag is en dan zullen we idd ingrijpen.
Maar als je de vele rtm's zien mogen mensen soms ook wel wat meer incasseren.

Daar had ik geen idee van, gebruik die knop niet, maar als ik discriminatie zou zien zou ik geen seconde nadenken, gelukkig nog nooit gezien hier, wat dat betreft top van de forummers hier👍👍

Fijn dat jullie goed willen kijken als er ordinair pestgedrag is dat op te lossen, respect voor jullie taak🤛👍
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

maar goed, ik zal het achter mij laten.
Ik wil eerdaags een draaitafel gaan bouwen en daar ik eigenlijk heel weinig ervaring heb met draaitafels ga ik hier wel een topic openen in het zelfbouw gedeelte, vast veel vinyl adepten die mij iig met de afstelling kunnen helpen.

Ga het dan maar weer eens proberen, dingen met stroom, nah, laat maar.
Maar draaitafel moet kunnen toch? wat kan daar nou mis mee gaan? ......
toch?😂😉
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

NielsLu

Citaat van: simsatit op januari 28, 2020, 22:07:24
maar goed, ik zal het achter mij laten.
Ik wil eerdaags een draaitafel gaan bouwen en daar ik eigenlijk heel weinig ervaring heb met draaitafels ga ik hier wel een topic openen in het zelfbouw gedeelte, vast veel vinyl adepten die mij iig met de afstelling kunnen helpen.

Ga het dan maar weer eens proberen, dingen met stroom, nah, laat maar.
Maar draaitafel moet kunnen toch? wat kan daar nou mis mee gaan? ......
toch?😂😉

Gewoon doen! En als er negatieve (nare) reacties zijn, gewoon negeren  ;)
Ik heb respect voor mede forumleden die dergelijke apparaten zelf bouwen!
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Geert (gvc)

Citaat van: Rob_Dingen op januari 28, 2020, 21:57:25
Dat accepteer ik zeker als ze wetenschapper zijn op dat gebied maar vooralsnog zijn die hier niet.
En ingenieurs, die beroepshalve wetenschap toepassen?
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Citaat van: simsatit op januari 28, 2020, 22:07:24
maar goed, ik zal het achter mij laten.
Ik wil eerdaags een draaitafel gaan bouwen en daar ik eigenlijk heel weinig ervaring heb met draaitafels ga ik hier wel een topic openen in het zelfbouw gedeelte, vast veel vinyl adepten die mij iig met de afstelling kunnen helpen.

Ga het dan maar weer eens proberen, dingen met stroom, nah, laat maar.
Maar draaitafel moet kunnen toch? wat kan daar nou mis mee gaan? ......
toch?😂😉

Hooguit dat je hem vierkant maakt in plaats van rond :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

#298
Citaat van: simsatit op januari 28, 2020, 22:07:24
maar goed, ik zal het achter mij laten.
Ik wil eerdaags een draaitafel gaan bouwen en daar ik eigenlijk heel weinig ervaring heb met draaitafels ga ik hier wel een topic openen in het zelfbouw gedeelte, vast veel vinyl adepten die mij iig met de afstelling kunnen helpen.

Ga het dan maar weer eens proberen, dingen met stroom, nah, laat maar.
Maar draaitafel moet kunnen toch? wat kan daar nou mis mee gaan? ......
toch?😂😉

Gewoon ongecensureerd posten wat je bouwt want dat willen echt heel veel mensen wél zien.

En je wat minder aantrekken van die paar lui "die wat van je willen wat het dan ook moge zijn"

Ik weet namelijk dat je mooie dingen bouwt, ergens ooit eens gezien op een forum maar weet zo snel niet meer waar....

chansig

Likje voor Twani en duimpje voor simsatit. Dus kom maar op met dat bouwsel.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.