Attitude en gedrag....

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 26, 2020, 12:21:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: beunky op januari 26, 2020, 21:26:58
Tot op zekere hoogte. Het is niet de bedoeling om iedereen maar zo grof mogelijk te bejegenen.
En ook niet iedereen zit continu te wachten op jouw (algemeen) mening.
Het forum wordt een stuk beter als we collectief zouden stoppen met overal wat roepen en dat stug blijven volhouden.

Klopt en wat mij betreft begint dat dus met je te realiseren dat het maar een forum is en het aan jezelf is wat je kiest wat je voelt en welke beslissing je van daaruit maakt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

simsatit

Citaat van: chansig op januari 26, 2020, 21:12:38
Ik ook...maar een keuze die jezelf maakt. Het is wat mij betreft ook maar een forum een geen real life. Jou ken ik niet en jij mij niet. De kans is niet heel groot dat we elkaar (vaak) gaan tegenkomen. Dus wat maakt het uit wat ik van je ideeën vindt ? Wat mij betreft neem je jezelf te serieus als je je laat leiden op een forum door waar anderen zeggen/vinden etc.

Jij maakt mooie spullen, je hebt passie, je gelooft in de verschillen die ze teweeg brengen en ga zo maar door. Ik heb niets met de waargenomen verschillen. En dat zeg ik dan. Tsja en ? En een ander doet dit nog wat steviger. Lekker laten gaan...of niet en dan maak je de keuze die je hebt gemaakt.

Gr. Hans

Dat ben ik met je eens.
Wordt er alleen niet gezelliger op voor sommige, als, bv met zo een kabeltopic de 1 stevig, en de ander er nog wat steviger 'overheen' gaat.
De een houd van macho gedrag en de ander niet.
Ik zal je advies te harte nemen, dan post ik misschien ook weer eens wat meer :headbanging: :thumbs-up:
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

chansig

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 26, 2020, 21:25:51
Jij vind het maar een forum
En jij vind het leuk om dus de boel op stang te jagen
Dus moeten andere zich maar aan jou aanpassen ?

Vind je dat zelf normaal gedrag ?
Zou jij zelf zo bejegend willen worden ?
Natuurlijk ga je zeggen dat je dat niet uitmaakt maar het lijkt me stug dat jij het leuk zou vinden als iemand in jouw huis binnen kwam en begint te roken terwijl jij aangeeft dat niet te willen

"Bekijk het maar ik ga roken"
Dat vind jij normaal gedrag dus ?

Zo ja hoor je hier niet thuis.

Je leest van alles gezien de wijze waarop je je vragen stelt. Ik ga er geen antwoord op geven. Trek de conclusies die je wilt trekken maar schuif ze ajb niet in mijn schoenen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: simsatit op januari 26, 2020, 21:34:44
Ik zal je advies te harte nemen, dan post ik misschien ook weer eens wat meer :headbanging: :thumbs-up:

Top...want de dingen die je maakt en de wijze waarop zijn wat mij betreft het posten waard. Ook op dit forum.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

beunky

Citaat van: chansig op januari 26, 2020, 21:33:56
Klopt en wat mij betreft begint dat dus met je te realiseren dat het maar een forum is en het aan jezelf is wat je kiest wat je voelt en welke beslissing je van daaruit maakt.

Gr. Hans

Voor mij begint het met nadenken over de vraag: wat is de toegevoegde waarde van mijn post in het licht van het topic?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

chansig

Mwah....daarmee zou heeeeeel veel van de posts komen te vervallen en niet alleen die van mij.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

NielsLu

Citaat van: beunky op januari 26, 2020, 21:42:51
Voor mij begint het met nadenken over de vraag: wat is de toegevoegde waarde van mijn post in het licht van het topic?

Ik ben niet zo'n hele actieve poster (wel min of meer actieve meelezer) op het forum maar volgens mij sla je hier de spijker op z'n kop. Ik zie regelmatig reacties van mede forumgebruikers waarvan ik de toegevoegde waarde er echt niet van in zie.

Als iemand bijv. de meerwaarde inziet van verschillende soorten kabels (zogenoemde believers), waarom zo iemand dan afbranden omdat hij/zij denkt verschillen te horen? Laat zo iemand lekker in z'n eigen waarde, daar wordt het een stuk gezelliger van.

Citaat van: chansig op januari 26, 2020, 21:52:42
Mwah....daarmee zou heeeeeel veel van de posts komen te vervallen en niet alleen die van mij.

Gr. Hans

Misschien is dat helemaal zo gek nog niet  ;) Dan blijven de topics een stuk dichter bij het onderwerp denk ik.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

chansig

En als de winst van dit topic nu is dat Simsatit weer zijn bouwsels gaat posten...mooi toch ?

Want zijn passie is wat mij betreft mooi om te lezen. Los van de vermeende veranderingen in het geluid...daar heb ik dan weinig mee.

En beide meningen zijn voor mij even waardevol voor een forum.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

beunky

Citaat van: chansig op januari 26, 2020, 21:52:42
Mwah....daarmee zou heeeeeel veel van de posts komen te vervallen en niet alleen die van mij.

Gr. Hans

Eens. En dat zou het forum wel eens veel goed kunnen doen.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Witalik

Citaat van: chansig op januari 26, 2020, 21:02:24
Ik vind, serieus, dat die mensen zich niet zo moeten aanstellen en dat ze door weg te blijven ze zorgen voor een eenzijdig forum. Van mij mag je alles posten wat je wilt. Het lijkt er zeer vaak op dat dit andersom niet het geval is.

En ws ten overvloede...je verpest het voor jezelf.

Gr. Hans

Ik snap het wel in het geval van die kabel en stekker gebeuren. Als er telkens dan wordt gemeld in iemand ze eigen topic dat het niet kan en dat het het maar enen en nullen zijn snap ik best dat diegene niks meer daarover gaat schrijven.  Die moet zich dan eigenlijk elke keer 'verantwoorden' want zo werkt toch een forum.

Degene die het niet gelooft moet zo nodig vertellen dat het niet kan , en verwacht daarmee toch een reactie want anders zou deze daar niks over zeggen lijkt me. Dus ik begrijp het in deze zin wel dat iemand niet meer de moeite neemt hiervoor.

Best zonde , ik vond het grappig om te lezen. Ik heb zelf geen ervaring met verschillen in kabels en stekkers. De ene koopt ook dure kabels en hoort er niks over maar de andere die er zo mooi over de verschillen kan praten krijgt dat des te meer.  ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

chansig

Citaat van: beunky op januari 26, 2020, 22:13:07
Eens. En dat zou het forum wel eens veel goed kunnen doen.

Zou je alleen op inhoud moeten gaan posten. Nobel streven...en het wordt er ook wel een beetje saai door.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Witalik op januari 27, 2020, 01:25:49
Ik snap het wel in het geval van die kabel en stekker gebeuren. Als er telkens dan wordt gemeld in iemand ze eigen topic dat het niet kan en dat het het maar enen en nullen zijn snap ik best dat diegene niks meer daarover gaat schrijven.  Die moet zich dan eigenlijk elke keer 'verantwoorden' want zo werkt toch een forum.

Degene die het niet gelooft moet zo nodig vertellen dat het niet kan , en verwacht daarmee toch een reactie want anders zou deze daar niks over zeggen lijkt me. Dus ik begrijp het in deze zin wel dat iemand niet meer de moeite neemt hiervoor.

Best zonde , ik vond het grappig om te lezen. Ik heb zelf geen ervaring met verschillen in kabels en stekkers. De ene koopt ook dure kabels en hoort er niks over maar de andere die er zo mooi over de verschillen kan praten krijgt dat des te meer.  ;D

Nee...ik snap die gevoelens in die zin dus niet. Zeker niet als er binnen de forumregels gereageerd wordt.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Ik kan me best vinden in wat Frank zegt. Online is nu eenmaal een geschreven medium met snel verkeerd begrepen boodschappen, stokpaardjes en 'heilige' oorlogen. Nou is dat op zich niet zo erg, maar het schelden, in diskrediet brengen zonder enige inhoudelijke onderbouwing, inhoudsloze post ter "support" en allelei andere debattechnieken maken dat je echt stevig in je schoenen moet staan en tevens topics veel minder leesbaar.

Ben het eens met Kjelt dat het op slot gooien van een paar AfterHours topics, met het grootste aandeel in dit soort posts, al heel veel zou schelen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mancaver

Citaat van: chansig op januari 27, 2020, 07:39:11
Nee...ik snap die gevoelens in die zin dus niet. Zeker niet als er binnen de forumregels gereageerd wordt.
Er zijn members die dit tot kunst hebben verheven, het trollend reageren 'binnen' de regels van het forum. Maakt dat het dan acceptabel? IMO niet...

J.A.F._Doorhof

Ik dus niet met het op slot gooien
Ik ga ook voorstellen om topics die op slot zouden moeten niet op slot te doen maar direct de mensen die daartoe leiden eraf te gooien.

We zitten op een punt dat we moeten gaan beslissen of we

1. Topics op slot gaan gooien omdat een zeer kleine groep zich niet kan gedragen
2. Mensen eraf te gaan gooien die zich keer op keer niet kunnen gedragen.

Nr1 zou betekenen dat je dus de trollen de macht geeft om topics die andere interessant vinden op slot te gooien.

Dit soort types kickt daar echter op en als het ene topic dicht is verhuizen ze naar de volgende.

Ik ben dat ook eigenlijk vanaf nu gewoon voor een "kun je je niet gedragen dan ga je eraf" beleid
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

#90
Citaat van: mancaver op januari 27, 2020, 07:59:30
Er zijn members die dit tot kunst hebben verheven, het trollend reageren 'binnen' de regels van het forum. Maakt dat het dan acceptabel? IMO niet...

Dan zal er een regel op bedacht moeten worden. En dat gaat niet omdat het dus om interpretatie gaat. Samen bepaal/definieer je of het trol gedrag is. Niet alleen degene die iets als trollen benoemt.

Stel jij vind een post van mij trol gedrag en je benoemt dat, dan zeg ik oké. Misschien beaam ik het ook nog wel. En dan kunnen we wat mij betreft weer verder. Als jij door blijft gaan komt Klaasje, Pietje, Henkie...geven je nog een likje want ze vinden mijn posts over het algemeen ook niet zo leuk, of ik heb een keer om ze gelachen of wat dan ook. Ik krijg nog wat likjes van mijn matties en een "rel" is geboren.

Ondertussen heb ik nergens last en jij voelt je niet goed en besluit je terug te trekken van het forum. Ik zeg doen...niet goed voor je als je je zo slecht voelt door wat er op een forum gebeurt. Moet je weg ? Van mij zeker niet.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mancaver

Citaat van: Baardmannetje op januari 26, 2020, 20:45:10
De toon boeit me vrij weinig tot niets.
En daarom zie ik sommigen vaak (beledigend) posten met een 'toontje' welke vaak op 2 manieren opgevat kan worden. Ik heb dan toch vaak het gevoel dat deze 'toppers' dondersgoed weten dat dat 'toontje' een reactie oproept waar deze 'toppers' weer op kunnen reagreren met een nieuw (beledigend) 'toontje'. Dit mijn heren is escalerend posten om een topic te ontwrichten of een andere member zwart te maken 'binnen de forumregels'


chansig

Stel dat het allemaal waar is wat je denkt en je krijgt er allerlei nare gevoelens bij ? En dan ? Dan ga je dit proberen te beïnvloeden via een ander ?

Lijkt me het meest frustrerende wat er is. Iets beïnvloeden waar je ws geen invloed op hebt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

#93
Hans daarom ben ik bezig met een andere aanpak

Want dit soort uitspraken
Citaat
Ondertussen heb ik nergens last en jij voelt je niet goed en besluit je terug te trekken van het forum. Ik zeg doen...niet goed voor je als je je zo slecht voelt door wat er op een forum gebeurt. Moet je weg ? Van mij zeker niet.

Citaat
Lijkt me het meest frustrerende wat er is. Iets beïnvloeden waar je ws geen invloed op hebt.

En dan ook je opmerking dat je hoopt bij de 5 namen te horen die de boel altijd opstoken het in ieder geval al voor 1 lid een rot situatie maakt.

Word ik dus kotsmisselijk van
Niet JIJ bepaald hoe mensen zich hier voelen. Als JIJ je niet kan gedragen conform wat andere doen dan ga je er toch echt binnenkort als de brandweer af als het aan mij ligt.

Nu alleen nog de mods en de rest van het forum die het met dit soort trol regels eens is en we kunnen er weer een forum van maken waar iedereen zich thuis voelt. Ook als je niet zo sterk in je schoenen staat

Kijk jij bent direct maar ik ook nu even
Jij bent een van de mensen waar regelmatig problemen mee zijn. Je weet dat zelf ook dondersgoed.

Uitspraken die je hier doet laten overduidelijk zien dat je maar 1 doel hebt. Doen wat JIJ goed vind en leuk en dat is stoken en als mensen niet tegen JOUW manier ben posten kunnen dan lezen ze maar niet

Kijk zo werkt een community niet.
Je gedraagt je conform de groep of je zout zelf maar op.

Dus ik draai het heel simpel om
Als jij zo door blijft gaan dan krijg je zonder inmenging van het mod team van mij een van voor een half jaar.

Dus als ik jou was zou ik of vanaf nu alleen inhoudelijk reageren en al die stomme grapjes voor je eigen situatie houden of je vliegt eraf. 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

holco

Helemaal mee eens, het gebeurt regelmatig dat ik wat post in mijn eigen topic en dan komt er een post overheen die werkelijk kant nog wal raakt maar schijnbaar heel komisch is in een voor hun bepaalde context, je vraagt dan netjes wat er bedoeld wordt en als antwoord zou ik dan niet goed in mijn vel zitten en of het een en ander mij dwars zit :nopompom:
Nu kan ik best wel wat hebben, maar een ander die misschien een vraag of opmerking wil maken denkt wellicht laat maar want er zit weer zo'n nar tussen.

Citaat van: mancaver op januari 27, 2020, 07:59:30
Er zijn members die dit tot kunst hebben verheven, het trollend reageren 'binnen' de regels van het forum. Maakt dat het dan acceptabel? IMO niet...
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

pietjepc

Het schijnt over het algemeen ook nogal moeilijk te zijn de hand in eigen boezem te steken. Het 'probleem' ligt altijd bij de ander...

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 27, 2020, 08:22:32
....Als JIJ je niet kan gedragen conform wat andere doen dan ga je er toch echt binnenkort als de brandweer af als het aan mij ligt.

Jezus...

Als je dit gaat doorvoeren dan mag je mij ook van het forum verwijderen, graag zelf dan. Maar dan wel met inbegrip van al mijn berichten.

Jij veranderd namelijk de regels. Maar dan wel met consequenties.

J.A.F._Doorhof

#97
Absolute consequenties
En het is dus blijkbaar nodig

En misschien baardmannetje is het dan tijd eens in de spiegel te kijken en je af te vragen of je hier wil blijven en gewoon lekker mee te praten of dat je liever wilt stoken en trollen en dan de consequenties draagt.

Simpel toch?
Net als in het echte leven. Als jij de boel in een situatie verknalt voor andere word je eruit gezet. Heel makkelijk.  En ik denk 100% normaal.

Ik denk daarnaast dat we een redelijke mild en erg goed mod team hebben dus er zal echt niet iemand afvliegen omdat hij of zij een keer wat verkeerds post. Zoals gezegd er is beleid. Dus mensen die normaal willen mee doen hebben hier geen enkele last van.

Let wel
Er zullen nog steeds verhitte discussies zijn. Er zal nog steeds stekende humor zijn. Maar topic gericht. Niet op de man. En ontopic.

Is jouw drijfveer duidelijk een topic of een persoon monddood te maken dan krijg je dus de consequenties te dragen .

Weet je nu al dat je dat niet kan..... Vreemd gedrag. Want dan geef je dus eigenlijk al toe een trol te zijn. Denk dus dat je mijn idee wel in perspectief moet zien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Cobraatje

Ik ben voor een andere aanpak.
'Polderen' en uitleg geven met hoop op verandering werkt niet bij emotionele vampieren(categorie die gedijt bij conflict en zich daardoor beter voelt).

Forumbeheer(die imo zeer soepel zijn) hoeft wat mij betreft geen (ellen)lange uitleg en discussies gaan voeren.
Regels zijn duidelijk, conformeer jij je niet aan de regels: waarschuwing, tijdelijke kick en daarna kick.

J.A.F._Doorhof

Voor de duidelijkheid
Ik ben voor een beleid waarin alles kan en mag. Ook politiek misschien weer ooit. Maar waar keihard ontopic gereageerd mag worden. Vind je LCD beter dan oled be my guest.

Maar verdedig het, onderbouw het, gebruik stekende humor naar de techniek of product. Maar blijf weg van op de man spelen.

Laten we het gewoon leuk maken en interessant en geen mensen wegjagen. We verliezen regelmatig mensen die uren in een topic stoppen over verdorie hun EIGEN bouw projecten en zo geklierdt worden dat ze vertrekken.

Als je dat normaal vind....
Dan mag je van mij inderdaad vertrekken.

Dus voor iemand weer mijn woorden verdraaid geen censuur of monddood maken. Maar wel zorgen dat iedereen gewoon op een normale manier mee doet en alles wat echt totaal niet met een topic te maken heeft word verwijderd.

Gaat iemand off topic blijft dat gewoon staan als het een normaal gevoerde discussie is. Dus je mag rustig over het buren praten in een kabel topic. Gebeurt ook in een bar. Maar die steken onder water naar personen toen moeten gewoon afgelopen zijn.

En ik kan me niet indenken dat elk normaal denkend mens het daar niet mee eens is.

Zoals gezegd voorstel ligt bij het admin team
Ben je het ermee eens feel free om het hier te laten weten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"