So much voor het conditioneren van de luisterruimte...

Gestart door Hannibal_, januari 5, 2020, 06:49:46

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Beeld en geluid is al voldoende prikkeling van mijn zintuigen, de aromatische geuren van Fluppie tegen die tijd, laat ik maar passeren.

Citaat van: Hannibal_ op december  2, 2023, 08:32:45Hoeft niet per se...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op december  2, 2023, 10:00:49Beeld en geluid is al voldoende prikkeling van mijn zintuigen, de aromatische geuren van Fluppie tegen die tijd, laat ik maar passeren.

Er zit een erkend dierenprepateur bij ons in de straat.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

... ik doe 't voor weinig, kost me enkel een scalpel voor het leeghalen en een busje bouwschuim voor 't vullen 🤓

Citaat van: vergeerr72 op december  2, 2023, 10:50:55Er zit een erkend dierenprepateur bij ons in de straat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op december  2, 2023, 10:00:49Beeld en geluid is al voldoende prikkeling van mijn zintuigen, de aromatische geuren van Fluppie tegen die tijd, laat ik maar passeren.

Is een nieuwe nette schone fluppie hoor  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

En wat vindt Fluppie IV van de muziekkenner van de baas des huizes? Doet ie al mee als de muziek aan gaat?
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm

Hannibal_

Citaat van: Richi op december  3, 2023, 08:43:28En wat vindt Fluppie IV van de muziekkenner van de baas des huizes? Doet ie al mee als de muziek aan gaat?

Ze laat geen afkeur merken (ook geen voorkeur trouwens  ;D).
Is ook nog jong.

Wel hebben we haar toilet even verplaatst. Ze gebruikte het als slaapplek  :) Niet erg maar er zit fijn zand in dat niet lekker was om op te slapen en ze smeet dat er uit  ;D

Wel apart, stond helemaal boven in de kooi, vaak slapen ze in een holletje "onder de grond" (al hebben we er ook een gehad die in de toenmalige kooi in het loopbuisje sliep). Op die plek maar een wat comfortabeler hokje gezet met zacht materiaal er in. Direct geadopteerd ook, misschien een hoogslapertje?
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect

Hannibal_

Zoals verwacht ontwikkelt Flup zich snel.
Groeit goed, begint ook wat meer te eten (en te schooien  ;) ).

In het begin sliep ze veel, maar inmiddels is ze ook lekker actief.
Maar wel relaxed, ze scharrelt ook gewoon rustig en op haar gemak door de kooi. Intussen heeft ze ook slaapplekjes onder in de kooi en ze ligt ook vaak in haar opgehangen tunneltje.

Wat ook verwacht was, is dat er weer geraddraaid moest worden.
Toch maar een ander rad gekocht voor haar. Een schoteltje dat wat minder rumoerig is dan het oude rad. Stil is het niet maar wel acceptabel.

Gezellig getrippel naast je bij luisteren 's ochtends.

Fluppie wilde jullie ook graag een gelukkig nieuwjaar toewensen, hence op "haar" kleine verstoringen draadje.

Een goed en gelukkig nieuwjaar iedereen!
Het was een mooi jaar 2023, laat 2024 enerverend en super zijn.

Han, Tonja, Pascal & Fluppie

Hannibal_

Nu had ik vrij genomen vandaag om eens heerlijk te luisteren naar de nieuwe aanwinst.

Omdat ik toch wel mee "moet" naar de familie met kerst  ???
Kennelijk.
Dus.

Even vergeten dat het kerstvakantie is en Pascal natuurlijk de hele dag thuis is en zit te gamen en YouTuben  :mellow:

En evidently heeft de aannemer die aan het werk is even verderop geen kerstvakantie nog  :blink:

:hmmm:

VlisChris

Citaat van: VlisChris op november  6, 2021, 23:13:28Niks dat een fles wodka niet oplost.

Is het niet de inhoud, dan is het wel de fles zelf.

Dit kan je nog bij de aannemer proberen   :D

Edit. Kan bij Pascal ook. Maar ik vermoed dat dat zoveel problemen oplevert dat de voordelen ondergesneeuwd raken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hannibal_

Citaat van: VlisChris op december 24, 2024, 11:12:58Dit kan je nog bij de aannemer proberen   :D

Edit. Kan bij Pascal ook. Maar ik vermoed dat dat zoveel problemen oplevert dat de voordelen ondergesneeuwd raken.

Nou... voor de aannemer...

Pascal is heel strikt: hij vindt zich nog niet oud genoeg.
Issieoknie.
Benieuwd hoe lang hij dat vol houdt  :smile:

Hannibal_

December 2023, de komst van Fluppie de vierde in ons gezin.
Een fijne Flup ook, niet heel luidruchtig maar toch best actief.

Gisteren is ze helaas (veel te vroeg) naar de eeuwige hamstertjes jachtvelden gegaan  ???

Gaat je goed Flup, dank voor de tijd samen

Citaat van: Hannibal_ op december  2, 2023, 08:49:02

Een scheetige nieuwe Fluppie heeft zijn weg gevonden naar ons gezinnetje.  :blush:  Heel jong en klein nog, lief wildstreepje maar verder nog niet veel tekening. Komt bij ouder worden nog wel. Ze was wat voorzichtig gisteravond maar intussen duidelijk bekend met haar nieuwe omgeving  ???

Ze gedraagt zich vooralsnog heel netjes en laat snoepgelcupjes gewoon in hun houdertje zitten. Joost mag weten wat ze daar in doen, het is nu al favoriet.

Ze zal vast ook streken gaan ontwikkelen, ondernemend typetje.

:blink:

Na afscheid genomen te hebben van Fluppie de IIIde, verwelkomen we Fluppie de IVde.

Welkom Flup  :xmas:

Richi

Jeetje, Flup IV is niet heel oud geworden. Gecondoleerd!
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm

Hannibal_

Nee, dat is zelfs een beetje een understatement  :unsure:

Thanks

brt

Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Hannibal_

Hannibal_

Er is al sinds vorige week zaterdag een lieve, scheetige, cute en gigantische nieuwe Fluppie (Flup?).

De vijfde dus.

Schichtig, jong, onervaren en leuk.
En groot!
En luidruchtig!  ???

Want een Syrische, AH hamster zeg maar.
Met een maand al groter dan de volwassen dwergjes die niet meer mogen.

Maakt meer geluid, gewoon omdat ze groter is.
En mijn hemel, wat filmpjes bekeken over die dingen (Tonja besloten) en ze worden ook gewoon nog serieus groter.

We gaan het meemaken.

De charme van het scheetebiefje is gigantisch tot nu toe.
Dus wel okay(ish).

Nu op vakantie dus training even onderbroken, maar het is wat het is. Komt vast goed.

Hannibal_

Hannibal_

En zoals verwacht ook een stoorzendertje van formaat op de vroege ochtend.

Xander32

Prioriteiten; muziekplezier of hamsterplezier 🤔
Tip; https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1200842/hamster-tomatensoep  😁

Citaat van: Hannibal_ op maart 15, 2025, 08:55:36En zoals verwacht ook een stoorzendertje van formaat op de vroege ochtend.

Hannibal_