Objectieve meetbaarheid geluidskwaliteit

Gestart door oeli, november 23, 2019, 08:17:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bert stoltenborg

Citaat van: minplus op december 30, 2019, 21:38:13
Ik ga er vanuit dat jij en de anderen op minstens VWO-niveau alles over gehoor en hersenwerking geleerd hebben. In dat geval kan ik jullie in een aantal uren hopelijk uitleggen waar de problemen op dat punt zitten want dat is mijn vakgebied.
Dat gaat echt niet lukken in een bericht van wat regels op een forum, maar jullie zijn van harte welkom bij mij thuis om er hier uitvoerig info over te krijgen en de dingen te bespreken.

Ik ga er vanuit dat jullie dit als mateloos arrogant neerzetten. Het zij zo.

Je hint dat je iets interessants te melden hebt en dekt je meteen in door er niets over te willen zeggen op een logistiek zinnige manier en te suggereren dat mensen die dat raar vinden je wel arrogant zullen vinden, dus die zijn stom.  ;D. Ben je iets in de alternatieve geneeskunde?  ;D
Ik bazel maar wat.

Tabcam

Citaat van: Baardmannetje op december 31, 2019, 12:08:48
Lijkt mij logisch, toch?

Als men er al van overtuigd is dat bijvoorbeeld versterkers, mits voldaan wordt aan bepaalde randvoorwaarden, weinig verschil zullen opleveren dan kun je als je juist wel geïnteresseerd bent in verschillen je beter richten op onderdelen van een set die waarschijnlijk wel verschillen opleveren. Speakers dus.
Het ging ook alleen om luidsprekers. Ik bedoelde of Toole andere soorten luidsprekers heeft getest dan de omkaste, recht naar voren gerichte varianten.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Citaat van: pieper op november 23, 2019, 08:36:53
Dat is al gedaan maar ook dat wordt ondanks de duidelijke bewijzen zonder enige onderbouwing aan de kant geschoven.
https://youtu.be/ZyWt3kANA3Q


Ook ligt er nog een miljoen dollar klaar voor degene die dit in een D.B.T kan bewijzen dat ie het verschil hoort maar niemand wil blijkbaar zomaar een miljoen verdienen.

de door James Randi 1 million dollar challenge is nog niet gewonnen https://gizmodo.com/james-randi-offers-1-million-if-audiophiles-can-prove-305549
Die keutel is inmiddels ook al weer ingetrokken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: TabCam op december 31, 2019, 12:42:31
Het ging ook alleen om luidsprekers. Ik bedoelde of Toole andere soorten luidsprekers heeft getest dan de omkaste, recht naar voren gerichte varianten.

Geen idee.

Maar ook niet relevant voor wat hij wilde aantonen, toch? En ik vermoed dat voor andere principes van luid spreken (...) dezelfde uitkomsten gelden.

dre73

Citaat van: Baardmannetje op december 31, 2019, 12:10:31
Daar ontkom je niet aan.

En als je denkt dat juist die schakeling het high uit het end haalt... Dan zijn we eigenlijk wel uitgeluld...

;D

Heb je toevallig een schema van zo'n kastje?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

op eigen verzoek verwijderd.

#205
Citaat van: TabCam op december 31, 2019, 12:48:35
Die keutel is inmiddels ook al weer ingetrokken.

Je doelt hierop?

Prachtig stuk trouwens.

;D

op eigen verzoek verwijderd.


Rob_Dingen

Citaat van: Baardmannetje op december 31, 2019, 12:08:48
Als men er al van overtuigd is dat bijvoorbeeld versterkers, mits voldaan wordt aan bepaalde randvoorwaarden, weinig verschil zullen opleveren dan kun je als je juist wel geïnteresseerd bent in verschillen je beter richten op onderdelen van een set die waarschijnlijk wel verschillen opleveren. Speakers dus.
Wie is men?
Dat speculeert dat je iedereen bedoelt.
En wat is weinig en wat is veel.
En alleen richten op speakers daarmee zeg je dat de rest niks uitmaakt.
Waar ik het wel mee eens ben is dat de speaker het belangrijkste is, daarna versterker voorversterker DA converter en bron.
En voornamelijk de combinatie eindversterker met speaker.

Rob

chansig

Citaat van: Rob_Dingen op december 31, 2019, 10:08:57
Je komt maar langs altijd gezellig.
Alhoewel ik bij jou een beetje twijfel ;D
Stuur maar een PM dan spreken we iets af.

Rob

Ga ik doen, Baard had zichzelf ook al uitgenodigd. Dus als die ook welkom is dan komen we ws met 2en.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Rob_Dingen op december 31, 2019, 13:41:15
Wie is men?
....
En voornamelijk de combinatie eindversterker met speaker.

We hadden het toch over Toole (en consorten)..?

Weinig is (hoogstwaarschijnlijk) onhoorbaar en veel het tegenovergestelde in deze context. En inderdaad naast de speaker en de akoestiek (vooral) doet de rest er niet heel veel toe. Of het moet kapot zijn...

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op december 31, 2019, 13:46:16
Ga ik doen, Baard had zichzelf ook al uitgenodigd. Dus als die ook welkom is dan komen we ws met 2en.

Hè! Gezellig!

:smile:

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

dre73

Citaat van: Baardmannetje op december 31, 2019, 13:07:59
Hoezo?

Wil je er een maken?

Ik wil eens zien wat er dan allemaal in de signaalweg komt.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Geert (gvc)

Citaat van: frank2 op december 31, 2019, 12:07:28
:popcorn:En dat is nu juist niet zo.
Geavanceerde stroomvoorziening is belangrijker dan akoestiek en goede speakers, begrijp ik je correct? Dus aan iemand die een basis hifi-setje in de gemiddelde baksteen/beton woonkamer naar een hoger niveau wil tillen adviseer je vooraleerst te investeren in stroomvoorziening?
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Tabcam

Klein gokje maar wat ik denk dat Frank bedoeld is dat je met een beroerde stroomvoorziening veel minder hoort of het een goed dan wel minder goed systeem is. De netstroomvervuiling doet dan lijken alsof ze beide even gedetailleerd zijn, terwijl het met een goede stroomvoorziening anders kan blijken te zijn.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Rob_Dingen

Dus ik moet iemand binnen laten die dit post?

CitaatGeitenschijt.

CitaatDan zou ik deze nog maar eens gaan lezen.
Het is er wel de tijd van het jaar voor, plezier!

CitaatIk woon dan wel niet in een uithoek maar een beetje gaan lopen zitten abx-en voor de lol? Als je de uitkomst al weet?
Nee toch..?

CitaatIk vind neuken na al die jaren ook nog steeds enig.

CitaatSchrijf je nou dat audiofielen meer zouden moeten neuken? Misschien zit daar wel een correlatie... Dat hoe minder er geneukt wordt, hoe audiofieler de persoon? Als ik de gemiddelde bezoeker van zo'n show zie denk ik inderdaad niet dat er enorm van hatseflats is gegaan die ochtend.

En vooral de laatste quote die is geniaal van baardmannetje.

CitaatVooringenomenheid, heet dat.

Voorruit dan maar, wil wel eens zien wat voor kerel het is ;D

Rob

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: dre73 op december 31, 2019, 14:04:10
Ik wil eens zien wat er dan allemaal in de signaalweg komt.

Relais gestuurd. Jacco heeft ooit een deugdelijke gemaakt. Daarmee zijn dan ook gelijk de enige serieuze ABX-en gedaan die ik heb meegemaakt.

scrutinizer

Citaat van: Rob_Dingen op december 31, 2019, 14:18:40
Dus ik moet iemand binnen laten die dit post?

En vooral de laatste quote die is geniaal van baardmannetje.

Voorruit dan maar, wil wel eens zien wat voor kerel het is ;D

Rob

Het is jou tijd, Rob. ;)

Citaat van: Baardmannetje op december 31, 2019, 14:19:49
Relais gestuurd. Jacco heeft ooit een deugdelijke gemaakt. Daarmee zijn dan ook gelijk de enige serieuze ABX-en gedaan die ik heb meegemaakt.

Jacco heeft wel meer gecreerd.  Het Dek(kers)t de lading ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Rob_Dingen op december 31, 2019, 14:18:40
Dus ik moet iemand binnen laten die dit post?

Hahaha.

Je nodigde mij zelf uit... Dus wil je nou wel of niet dat ik langs kom?

;)




Rob_Dingen

Citaat van: Baardmannetje op december 31, 2019, 14:30:34
Hahaha.

Je nodigde mij zelf uit... Dus wil je nou wel of niet dat ik langs kom?

;)
Dat staat er toch duidelijk.
Wie is Jacco?

op eigen verzoek verwijderd.

Dekkers.

Ik zal je even een PM sturen voor een afspraak.

frank2

Citaat van: TabCam op december 31, 2019, 14:16:06
Klein gokje maar wat ik denk dat Frank bedoeld is dat je met een beroerde stroomvoorziening veel minder hoort of het een goed dan wel minder goed systeem is. De netstroomvervuiling doet dan lijken alsof ze beide even gedetailleerd zijn, terwijl het met een goede stroomvoorziening anders kan blijken te zijn.

Mooi verwoord. Heb al te vaak gehoord dat de speakers niet goed zijn, terwijl de stroom de oorzaak is. Ben er van overtuigd dat de meeste speakers stukken beter kunnen klinken als men de stroomvoorziening opnorde zou hebben.

En ja akoestiek is belangrijk, gelukkig is dit in mijn huis nooit een probleem geweest, deze is best goed. Zo niet met een vloerkleed hoogpolig kom je al een heel eind....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

scrutinizer

#222
Citaat van: Baardmannetje op december 31, 2019, 14:49:15
Dekkers.

Ik zal je even een PM sturen voor een afspraak.


Maar zelfs J.Jones had volgers... ;D

We zien hem hier niet meer. Te weinig voet in aarde ......? ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Rob_Dingen

#223
Citaat van: scrutinizer op december 31, 2019, 14:29:45
Het is jou tijd, Rob. ;)

Jacco heeft wel meer gecreerd.  Het Dek(kers)t de lading ::)
Ach ik ga altijd van het goede in de mens uit  ;D
Jacco Dekkers ken ik niet.

Rob

chansig

Citaat van: frank2 op december 31, 2019, 15:03:54
Ben er van overtuigd dat de meeste speakers stukken beter kunnen klinken als men de stroomvoorziening opnorde zou hebben.


Ben ervan overtuigd dat de meeste speakers beter kunnen klinken als men de akoestiek op orde zou hebben. Zoals bv geen extra 35 dB rond de 40 Hz.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.