Silent Angel Bonn N8 ethernet switch

Gestart door naish123, oktober 15, 2019, 15:54:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bmateijsen

Citaat van: Raphie op januari  9, 2021, 16:46:45
je hebt de foto's van het mainboard gezien toch? Het is gewoon een switch van 25,00 in een alu doosje.
Tevens weet je mag ik,aannemen hoe het osi model werkt. De output van een switch is galvanisch gescheiden, de "ruis" van een switch is dus helemaal niet interesant, want die ruis wordt niet verpakt in de het data pakketje en verlaat door de galvanische scheiding het poortje niet.
Moet ik jou dan nou uitleggen? Jij verkoopt die zooi. Als verkopers al geeneens weten hoe het werkt.....l

Ik verkoop die zooi niet..... En ja ik weet hoe het OSI model werkt en dat die storingen bij data dus niet uit mogen maken. Maar er veranderd ook niets aan de DATA, want anders komt het pakket niet aan.

Maar nogmaals er zijn (niet in de hifi) metingen gedaan met switches, waarin duidelijk blijkt dat er verschillen zijn.

HuubF

Citaat van: bmateijsen op januari  9, 2021, 16:54:47
Ik verkoop die zooi niet..... En ja ik weet hoe het OSI model werkt en dat die storingen bij data dus niet uit mogen maken. Maar er veranderd ook niets aan de DATA, want anders komt het pakket niet aan.

Maar nogmaals er zijn (niet in de hifi) metingen gedaan met switches, waarin duidelijk blijkt dat er verschillen zijn.

Tsja, en je hoort het toch ook gewoon?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bmateijsen

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 16:59:23
Tsja, en je hoort het toch ook gewoon?

Dat mag van Raphie al helemaal niet ;-).

Raphie

#353
Citaat van: bmateijsen op januari  9, 2021, 16:54:47
Ik verkoop die zooi niet..... En ja ik weet hoe het OSI model werkt en dat die storingen bij data dus niet uit mogen maken. Maar er veranderd ook niets aan de DATA, want anders komt het pakket niet aan.

Maar nogmaals er zijn (niet in de hifi) metingen gedaan met switches, waarin duidelijk blijkt dat er verschillen zijn.
kan jij mij uitleggen wát er gemeten is en waar (op welk punt in de keten) en waarom dit van invloed zou kunnen zijn elders in de keten?
Je ontwijkt namelijk mijn antwoord ik geef aan dat het niet kan. Mag jij me uitleggen waarom het wel zou moeten uitmaken.
En voor dat je uberhaupt een poging gaat doen, -126dB op een voedingslijn heeft NIKS te maken met een analoge ruisvloer (die bij de gemiddelde high end hifi set zo rond de -85dB zit.) Maar kom maar door ..... :popcorn:
JBL PRX Power!

Raphie

#354
Citaat van: bmateijsen op januari  9, 2021, 17:00:11
Dat mag van Raphie al helemaal niet ;-).
jawel hoor GAS is a bitch, daar moet je geen grappen over maken. Iedereen die een zak geld uitgeeft "hoort" het. Dat heet confirmation bias. Dubbel blind is dan weer een ander verhaal.
JBL PRX Power!

Teleflubbie

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 16:54:24
Wat mij een beetje tegenstaat is dat skeptici het uitwisselen van informatie onder 'believers' frustreren. Als dat zou zijn om ons te beschermen is dat nog wel lief, maar ik vermoed dat ze het ook leuk vinden. Met onleesbare topics tot gevolg.

Als iemand nergens in gelooft is een korte zakelijke mededeling ('Nou ik vind van niet hoor!') al meer dan voldoende.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar in mijn geval doe ik dat inderdaad in de hoop je te beschermen, van een prijzige miskoop.
Denk dat je met dat geld op een andere manier veel meer kan bereiken in je set
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

HuubF

Citaat van: Teleflubbie op januari  9, 2021, 17:04:02
Ik kan niet voor anderen spreken, maar in mijn geval doe ik dat inderdaad in de hoop je te beschermen, van een prijzige miskoop.
Denk dat je met dat geld op een andere manier veel meer kan bereiken in je set

Now we're getting somewhere! Ik nodig je uit in mijn topic.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rob46

Citaat van: Teleflubbie op januari  9, 2021, 15:42:58
Inderdaad, maar je kan je euro maar 1x uitgeven.
Doe dat dan aan iets wat echt "zoden aan de dijk zet"
Dat bepaald ieder voor zich ....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Rob46

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 16:59:23
Tsja, en je hoort het toch ook gewoon?
Hoe subjectief ook; maar eens[emoji106]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

HuubF

Citaat van: bmateijsen op januari  9, 2021, 17:00:11
Dat mag van Raphie al helemaal niet ;-).

Zou er iets met zijn gehoor aan de hand zijn? Hij is ook al niet zo gehoorzaam en luistert best wel slecht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op januari  9, 2021, 17:48:35
Zou er iets met zijn gehoor aan de hand zijn? Hij is ook al niet zo gehoorzaam en luistert best wel slecht.
niet op de man Huub..... je kan het over de as van de inhoud niet "winnen" berust er dan gewoon in geniet van wat je denkt te horen. Heb je mij verder niet bij nodig.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op januari  9, 2021, 17:51:11
niet op de man Huub..... je kan het over de as van de inhoud niet "winnen" berust er dan gewoon in geniet van wat je denkt te horen. Heb je mij verder niet bij nodig.

Tsja wat is 'inhoud' bij een hobby waar je je oren permanent bij nodig hebt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rob46

Citaat van: Raphie op januari  9, 2021, 17:51:11
niet op de man Huub..... je kan het over de as van de inhoud niet "winnen" berust er dan gewoon in geniet van wat je denkt te horen. Heb je mij verder niet bij nodig.
Met dit onderwerp komt er nooit een winnaar uit de bus. Jouw opmerking: 'geniet in wat je denkt te horen', is precies waar dit alles over gaat. Daar hebben we niemand anders bij nodig. Waar! Het is leuk om ervaringen op een forum zoals deze uit te wisselen. Leuk om je set te laten zien waar gelukkig de meeste onder ons gelukkig mee zijn. Het is fijn om tips aangereikt te krijgen. Het is mooi om te lezen dat er zelfs vriendschappen ontstaan. Het is mooi dat wij ook op een positieve manier met elkaar kunnen sparren. Het is fijn om te ervaren dat er in de meeste topics met respect naar elkaar wordt gecommuniceerd. Het is mooi om mens te zijn....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Raphie

eens, ik rijd ook op zondag niet naar Staphorst om te verkondigen dat god niet bestaat  :D maar daarom kunnen we nog wel feiten delen.

Citaat van: Rob46 op januari  9, 2021, 20:21:25
Met dit onderwerp komt er nooit een winnaar uit de bus. Jouw opmerking: 'geniet in wat je denkt te horen', is precies waar dit alles over gaat. Daar hebben we niemand anders bij nodig. Waar! Het is leuk om ervaringen op een forum zoals deze uit te wisselen. Leuk om je set te laten zien waar gelukkig de meeste onder ons gelukkig mee zijn. Het is fijn om tips aangereikt te krijgen. Het is mooi om te lezen dat er zelfs vriendschappen ontstaan. Het is mooi dat wij ook op een positieve manier met elkaar kunnen sparren. Het is fijn om te ervaren dat er in de meeste topics met respect naar elkaar wordt gecommuniceerd. Het is mooi om mens te zijn....
JBL PRX Power!

Rob46

Als het bij 'delen' blijft lijkt mij dat prima [emoji106]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Tabcam

Citaat van: Raphie op januari  9, 2021, 20:27:04
eens, ik rijd ook op zondag niet naar Staphorst om te verkondigen dat god niet bestaat  :D maar daarom kunnen we nog wel feiten delen.
Raar voorbeeld. We kunnen wetenschappelijk gezien niet bewijzen dat God niet bestaat. Dus feiten kunnen weliswaar een kant op wijzen maar zekerheid heb je niet.

Ik vind ook dat je dit soort voorbeelden er beter niet bij kan halen. Dit vervuild eerder de discussie.

Qua Silent Angel Bonn N8, is het niet mogelijk dat het helpt in situaties met veel ruis en niet goed genoeg afgeschermde apparatuur? Ik vind de ASR metingen wel heel erg kort door de bocht. Ze zouden juist moeten uitzoeken wanneer het potentieel wel uit maakt. Niet in één situatie waarin het niet uit maakt want gelijk wordt iedereen die zegt wel wat te horen voor (goed)gelovig uitgemaakt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Raphie

#366
Citaat van: TabCam op januari  9, 2021, 21:03:24
Raar voorbeeld. We kunnen wetenschappelijk gezien niet bewijzen dat God niet bestaat. Dus feiten kunnen weliswaar een kant op wijzen maar zekerheid heb je niet.

Ik vind ook dat je dit soort voorbeelden er beter niet bij kan halen. Dit vervuild eerder de discussie.

Qua Silent Angel Bonn N8, is het niet mogelijk dat het helpt in situaties met veel ruis en niet goed genoeg afgeschermde apparatuur? Ik vind de ASR metingen wel heel erg kort door de bocht. Ze zouden juist moeten uitzoeken wanneer het potentieel wel uit maakt. Niet in één situatie waarin het niet uit maakt want gelijk wordt iedereen die zegt wel wat te horen voor (goed)gelovig uitgemaakt.
definieer ruis? wel eens de ruisvloer gemeten van je bron? je versterker? je speakers op 1m afstand? wat je zie dan als ruisvloer? zal i.g.g. <85dB zijn, maar dat kan je al niet meten omdat een perfect stille huiskamer op 23:00 nog steeds niet verder komt dan <60dB met alle lampen, trafo's en koelkast uit.

Nu meet men een 1/2dB ripple verschil op -128dB  :D Iedereen hier begrijpt hopelijk dat dB's ook nog eens logaritmisch zijn? Nou mag jij aan mij uitleggen hoe dat een impact kan hebben? Dat is als vergelijk dat jij op de top van de mount Everest staat en in het dal laat een mier een scheetje, terwijl er al 20 straaljagers overvliegen. Zo ongeveer.......
Sorry hoor, maar als je dit soort vragen stelt en al geeneens weet hoe de verhoudingen liggen, dan zegt dat toch al genoeg? dan ben je gewoon slachtoffer van marketing. Om het maar even niet te hebben op welke freq deze "verbetering" gemeten wordt. Kunnen we het gaan hebben over Fletcher Munson en Nyquist–Shannon. Mag ook, maar je zal toch iets meer de diepte in moeten om te begrijpen wat je koopt.
JBL PRX Power!

Rob_Dingen

Citaat van: Raphie op januari  9, 2021, 21:13:02
definieer ruis? wel eens de ruisvloer gemeten van je bron? je versterker? je speakers op 1m afstand? wat je zie dan als ruisvloer? zal i.g.g. <85dB zijn, maar dat kan je al niet meten omdat een perfect stille huiskamer op 23:00 nog steeds niet verder komt dan <60dB met alle lampen, trafo's en koelkast uit.

Nu meet men een 1/2dB ripple verschil op -128dB  :D Iedereen hier begrijpt hopelijk dat dB's ook nog eens logaritmisch zijn? Nou mag jij aan mij uitleggen hoe dat een impact kan hebben? Dat is als vergelijk dat jij op de top van de mount Everest staat en in het dal laat een mier een scheetje, terwijl er al 20 straaljagers overvliegen. Zo ongeveer.......
Sorry hoor, maar als je dit soort vragen stelt en al geeneens weet hoe de verhoudingen liggen, dan zegt dat toch al genoeg? dan ben je gewoon slachtoffer van marketing. Om het maar even niet te hebben op welke freq deze "verbetering" gemeten wordt. Kunnen we het gaan hebben over Fletcher Munson en Nyquist–Shannon. Mag ook, maar je zal toch iets meer de diepte in moeten om te begrijpen wat je koopt.
Dat geld ook voor vervorming van versterkers dat is ook maar een scheetje van een mier ten opzichte van de vervorming in speakers.

Rob

brt

Tja, conformation bias of niet; ik hoorde wel verschil met de Silent Angel switch tussen mijn router en streamer. Echter vond ik het geen verbetering; het mid hoog werd vooral aangezet en dat was het enige verschil wat ik kon ontwaren. Dat geeft een idee van meer lucht, maar er werden vooral bepaalde frequentes versterkt, kreeg ik de indruk.

Al met al is ie terug gegaan. Later heb ik nav de Alpha Audio test wel een Meraki switch 2e hands op de kop getikt en deze via een goede stroomkabel op mijn netfilter aangesloten en dát was wel een interessante verbetering. Ik was voor de Meraki 1/6e kwijt van wat de SA kost en het effect was gewoon beter.
Daarna ook nog de boel ontkoppeld middels viber, van de router naar de switch, maar dat vond ik een marginaal verschil. Echter kostte me dat 45,- extra dus dat heb ik gewoon geprobeerd en ook maar zo gelaten voor de gemoedsrust.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

HuubF

Citaat van: Raphie op januari  9, 2021, 21:13:02
definieer ruis? wel eens de ruisvloer gemeten van je bron? je versterker? je speakers op 1m afstand? wat je zie dan als ruisvloer? zal i.g.g. <85dB zijn, maar dat kan je al niet meten omdat een perfect stille huiskamer op 23:00 nog steeds niet verder komt dan <60dB met alle lampen, trafo's en koelkast uit.

Nu meet men een 1/2dB ripple verschil op -128dB  :D Iedereen hier begrijpt hopelijk dat dB's ook nog eens logaritmisch zijn? Nou mag jij aan mij uitleggen hoe dat een impact kan hebben? Dat is als vergelijk dat jij op de top van de mount Everest staat en in het dal laat een mier een scheetje, terwijl er al 20 straaljagers overvliegen. Zo ongeveer.......
Sorry hoor, maar als je dit soort vragen stelt en al geeneens weet hoe de verhoudingen liggen, dan zegt dat toch al genoeg? dan ben je gewoon slachtoffer van marketing. Om het maar even niet te hebben op welke freq deze "verbetering" gemeten wordt. Kunnen we het gaan hebben over Fletcher Munson en Nyquist–Shannon. Mag ook, maar je zal toch iets meer de diepte in moeten om te begrijpen wat je koopt.

De diepte in?? Ik vertrouw alleen wat ik hoor omdat mij gebleken is dat technische bespiegelingen meestal onbetrouwbaar zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Citaat van: Raphie op januari  9, 2021, 21:13:02
definieer ruis? wel eens de ruisvloer gemeten van je bron? je versterker? je speakers op 1m afstand? wat je zie dan als ruisvloer? zal i.g.g. <85dB zijn, maar dat kan je al niet meten omdat een perfect stille huiskamer op 23:00 nog steeds niet verder komt dan <60dB met alle lampen, trafo's en koelkast uit.

Nu meet men een 1/2dB ripple verschil op -128dB  :D Iedereen hier begrijpt hopelijk dat dB's ook nog eens logaritmisch zijn? Nou mag jij aan mij uitleggen hoe dat een impact kan hebben? Dat is als vergelijk dat jij op de top van de mount Everest staat en in het dal laat een mier een scheetje, terwijl er al 20 straaljagers overvliegen. Zo ongeveer.......
Sorry hoor, maar als je dit soort vragen stelt en al geeneens weet hoe de verhoudingen liggen, dan zegt dat toch al genoeg? dan ben je gewoon slachtoffer van marketing. Om het maar even niet te hebben op welke freq deze "verbetering" gemeten wordt. Kunnen we het gaan hebben over Fletcher Munson en Nyquist–Shannon. Mag ook, maar je zal toch iets meer de diepte in moeten om te begrijpen wat je koopt.
Heb je de te technische kennis dan om de gevolgen te bepalen?  Hoe kan het dat bij de ASR metingen van bv. De Arcam's dan zoveel jitter ontstaat. Kan die ruis overslaan op een klok? En hoezo 1/2 dB rimpel op -128 dB? Dat is beter dan welke dac dan ook. Waar haal je dat figuur vandaan? Waarom moet ik ruis definiëren? Is het woord ruis niet duidelijk genoeg?

Je theatrale woordgebruik en het stapelen van discussieonderwerpen maakt dat ik niet veel heil in een uitwisseling van argumenten zie.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dura

#371
Ik heb ook even de Silent Angel in huis gehad; het verschil met een Netgear switch vond ik best goed hoorbaar en de SA was naar mijn smaak beter. Maar ik vond ze ook allebei minder klinken dan wifi. Dus het ding ging retour, en de kabel ging eraf. Ik heb dat eerder in dit draadje uitbreider beschreven.
De reden dat ik het herhaal is de suggestie dat er geen verschil zou zijn.
Makkelijk, maar eigenlijk is die opmerking niet zoveel anders als zeggen dat er wel verschil is. Beide hypothesen zou je wetenschappelijk kunnen testen; panel van tig personen, dubbelblind natuurlijk, voor alle luisteraars gelijke condities etc.
Dat hebben beide kanten hier niet gedaan.
Begrijpelijk, heel veel werk en kosten, en het verwijt dat het niet gebeurd is dus in de praktijk zinloos en geldt bovendien voor allebei de kanten, kan in de discussie dus weggestreept worden.
Wat wel verschillend is dat de ene kant zegt:" ik heb verschillen waargenomen", en de andere kant zegt a) "Ik heb het ook geprobeerd en volgens mij maakt het geen bal uit" of b) "dat kan helemaal niet volgens mijn opvatting van de realiteit, je moet het je verbeeld hebben".
A) is er een persoonlijke waarneming, daar valt niets op af te dingen. B) is complexer: er heerst een zweem van wetenschappelijkheid, maar zonder echte onderbouwing. Tegelijkertijd wordt er dan wel iets wat personen denken waar te nemen als onzin en zelfbedrog weggezet. Als beide apparaten identiek zouden zijn wel valide, maar het ding is meer dan het bord. Het zou me overigens niets verbazen als er een tweak met zeer lage materiaalkosten zou zijn toegepast, maar dat terzijde.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

chansig

Mijn hypothese is dat de wetenschap omtrent de mens (biologisch, sociaal en psychologisch) vele malen ingewikkelder (en zich nog jaren en jaren verder gaat ontwikkelen en antwoorden opleveren) is dan de wetenschap omtrent geluidsweergave.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dura

Citaat van: chansig op januari  9, 2021, 22:59:48
Mijn hypothese is dat de wetenschap omtrent de mens (biologisch, sociaal en psychologisch) vele malen ingewikkelder (en zich nog jaren en jaren verder gaat ontwikkelen en antwoorden opleveren) is dan de wetenschap omtrent geluidsweergave.

Gr. Hans
Gezien de huidige ontwikkelingen van die wetenschap zou in mijn ogen de hypothese dat we alles al weten veel verbazender zijn.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

chansig

Ik verwacht vanuit de wetenschap mbt de geluidsweergave over 20 jaar geen nieuwe inzichten die gaan verklaren dat er verschillen zijn welke nu worden waargenomen.

Maar dat kan ik makkelijk zeggen aangezien ik nauwelijks technische kennis heb.

Wel loop ik al bijna 20 jaar mee op de verschillende fora en in die afgelopen 20 jaar is het in ieder geval nog niet gelukt om bv de waargenomen verschillen tussen kabels technisch te duiden.

En dit is redelijk algemeen gesteld...daar ben ik me bewust van. Maar de bedoeling zal wel helder zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.