Silent Angel Bonn N8 ethernet switch

Gestart door naish123, oktober 15, 2019, 15:54:09

Vorige topic - Volgende topic

AudioLaan

Ja dat. Het lijkt of het in de ene situatie prima werkt en in de andere niks toevoegt. Best gebruikelijk in de audio hobby. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

Struis

Zo interessant! Ik had goedkoop dezelfde combo gekocht, en ik vond het een behoorlijk verschil maken! Hoe grappig is dat toch.. Ik vraag me werkelijk af waarom dat per situatie blijkbaar verschilt...

Citaat van: Ralph71 op maart  2, 2023, 11:59:11Ik kan het ook niet onderbouwen, ben blij dat ik de Bonn N8 met Forester-F1 voeding met beperkt verlies heb kunnen verkopen. Een ervaring rijker en een illusie armer denk ik dan maar...  ;D
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Tribute (made in Grunn) voorversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Meitner MA-2 CD speler en DAC, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer, PS Audio Power Plant. Interconnects van Oyaide, Audioquest (Sky en Earth), power zelfmaak, Puritan en nog wat random spul, ethernetkabels van QED en Audioquest (Carbon).

AudioLaan

Citaat van: Struis op april  8, 2025, 20:27:03Zo interessant! Ik had goedkoop dezelfde combo gekocht, en ik vond het een behoorlijk verschil maken! Hoe grappig is dat toch.. Ik vraag me werkelijk af waarom dat per situatie blijkbaar verschilt...

Iedere situatie verschilt zoals je zegt. Zo ook het effect van dit soort dingen. Wat ook kan is dat ze een probleem oplossen maar er ook eentje inbrengen. Stel dat je geen probleem hebt? Dan krijg je er eentje bij. Nou ja, blijft leuk om te proberen en misschien lossen ze meer op dan ze veroorzaken. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

Struis

Ah ja, daar ben ik bekend mee inderdaad :) Ineens problemen krijgen waar je ze niet had. Blijkbaar geen goede match :) Maar ach, ik ben ITer, en daar heb je die dingen soms ook. Super iritant. Het idee voor mij is dat ik ze meestal probeer. Werkt het, of eigenlijk, word ik er blij van, dan cool, anders laat maar.. Wat niet wil zeggen dat het elders niet heel goed kan werken... Ach, deel van de reis toch? Ik vond de invloed van het netwerk op mijn dCS setup best overtuigend. Maar van de 4000 euro speakerkabels een achteruitgang :) Is dat omdat de kabels slecht waren? Vast niet... Maar misschien dat ze een slechte match waren voor Harbeth/Accuphase. Who knows.

Citaat van: Laan op april  8, 2025, 20:58:39Iedere situatie verschilt zoals je zegt. Zo ook het effect van dit soort dingen. Wat ook kan is dat ze een probleem oplossen maar er ook eentje inbrengen. Stel dat je geen probleem hebt? Dan krijg je er eentje bij. Nou ja, blijft leuk om te proberen en misschien lossen ze meer op dan ze veroorzaken. :)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Tribute (made in Grunn) voorversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Meitner MA-2 CD speler en DAC, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer, PS Audio Power Plant. Interconnects van Oyaide, Audioquest (Sky en Earth), power zelfmaak, Puritan en nog wat random spul, ethernetkabels van QED en Audioquest (Carbon).

AudioLaan

Wat ook kan is dat zo'n switch, maar ook dure speakerkabels of bijvoorbeeld powerconditioners bepaalde artefacten uit het signaal halen die men juist lekker vindt. Dan krijg je uitspraken als het klinkt minder dynamisch, te smooth, of ik mis slam e.d. Het is allemaal niet makkelijk en verklaarbaar. :)

Faxe

Silent Angel komt binnenkort ook met een nieuwe switch, de N8C. Kan er op internet niks over vinden maar er werd door Silent Angel melding van gemaakt in een e-mail.

Linkje naar de e-mail:https://mailchi.mp/silentangel.com/all-new-hi-fi-streaming-word-clock-genesis-gc-13774019?e=221579cbab
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

RZeemering

Dat zal geen goedkoop stackje worden...
Wel in 4 keer te letterlijk te 'upgraden' :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

mmuetst

Heb hier nog een high-end HP switch staan layer 3 waarbij je voor elke audio toepassing een eigen vlan kunt aanmaken. €20.000,- en hij is voor jou.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Kurt

Is er ook een aparte lineaire voeding verkrijgbaar voor die HP switch? :)

mmuetst

Citaat van: Kurt op april 10, 2025, 22:20:23Is er ook een aparte lineaire voeding verkrijgbaar voor die HP switch? :)
Nee, er zit een super low noice voeding in de switch zelf cool hé?. Daarom is ie ook niet goedkoop.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

jaco

Citaat van: mmuetst op april 10, 2025, 21:28:42Heb hier nog een high-end HP switch staan layer 3 waarbij je voor elke audio toepassing een eigen vlan kunt aanmaken. €20.000,- en hij is voor jou.
Dat zal lekker stil zijn, alles in een apart vlan, geen broadcast rommel van andere devices.

Het ding zal ook wel als een stofzuiger klinken en 200-300 watt continue gebruiken.

mmuetst

Citaat van: jaco op april 13, 2025, 06:10:12Dat zal lekker stil zijn, alles in een apart vlan, geen broadcast rommel van andere devices.

Het ding zal ook wel als een stofzuiger klinken en 200-300 watt continue gebruiken.
Nop, super stil, geen ventilatoren. En gezien je het woordje broadcast gebruikt. Voor audio (zoals een streamer) moet de bediening allemaal in het zelfde netwerk zitten (lees broadcast domein). Broadcast wil je minimaal hebben in je netwerk.
De gemiddelde thuis installatie maakt geen gebruik van naamresolutie zoals DNS voor lokale adressen. broadcast zal dus nodig zijn om de componenten te kunnen laten babbelen met elkaar. Deze switch zorgt voor minimaal broadcast.
En oh ja, hij verbruikt 14.4 watt maximaal.
En er zit een gigabit SFP aansluiting voor fiber kabel.

mmuetst

Voor de ultieme audio beleving heeft deze switch:

Quality of Service (QoS)
• Broadcast control
allows limitation of broadcast traffic rate to cut down on unwanted network broadcast traffic
• Rate limiting
sets per-port ingress enforced maximums and per-port, per-queue minimums
• Traffic prioritization
provides time-sensitive packets (like VoIP and video) with priority over other traffic based on DSCP or IEEE 802.1p classification; packets are mapped to four hardware queues for more effective throughput

Want ja, broadcast gaat ten koste van je audio signaal. Broadcast is namelijk net zo schadelijk als jitter en dat wil je natuurlijk niet. Andere switches doen hier niets aan. Deze professionele audio switch wel.

SpaceJS

Citaat van: mmuetst op april 13, 2025, 09:12:39Voor de ultieme audio beleving heeft deze switch:

Quality of Service (QoS)
• Broadcast control
allows limitation of broadcast traffic rate to cut down on unwanted network broadcast traffic
• Rate limiting
sets per-port ingress enforced maximums and per-port, per-queue minimums
• Traffic prioritization
provides time-sensitive packets (like VoIP and video) with priority over other traffic based on DSCP or IEEE 802.1p classification; packets are mapped to four hardware queues for more effective throughput

Want ja, broadcast gaat ten koste van je audio signaal. Broadcast is namelijk net zo schadelijk als jitter en dat wil je natuurlijk niet. Andere switches doen hier niets aan. Deze professionele audio switch wel.

dit zijn dingen die je al jaren normaal aantreft in professionele switches, niets bijzonders dus.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

Struis

Volgens mij zijn dat de soort switches die de Wereldomroep gebruikte voor hun uitzendingen.. Betrouwbaar en goed genoeg...

mmuetst

Citaat van: SpaceJS op april 13, 2025, 10:07:09dit zijn dingen die je al jaren normaal aantreft in professionele switches, niets bijzonders dus.
Ja maar als Silent Angel ze ineens verkoopt zijn ze wel bijzonder. Dus probeer ik ook deze onzin aan de man te brengen, en zeg nu zelf €20.000,- is toch een koopje, en dan heb ik het nog niet over laag 3 routeren, DHCP relay functie, shield UTP ondersteuning, rapid spanning tree protocol, kabel diagnose. En zo kan ik nog wel even door gaan.

mmuetst

Had ik al vermeld dat deze switch NTP ondersteunt zodat hij precies op tijd loopt met je andere apparatuur, dit om jitter te voorkomen.

mmuetst

Had ik al vermeld dat deze super audio switch de poorten kan monitoren? Dat kan deze! Zodat je audio signaal nog schoner is, je kunt controleren dat alle pakketjes goed aankomen. Dit verminderd natuurlijk nog meer jitter.
Geen retransmits meer op je netwerk. Puur zuiver signaal, en dat hoor je goed als Je naar muziek luisterd.

jaco

Citaat van: mmuetst op april 13, 2025, 09:12:39Voor de ultieme audio beleving heeft deze switch:

Quality of Service (QoS)

Ehhh zonder broadcast werkt je netwerk niet eens.

Ethernet signaal is goed of niet, klaar. Je hebt counters die je af kunt lezen of je error frames received. Dan heb je een probleem. Heb je die niet is het goed.

mmuetst

Citaat van: jaco op april 13, 2025, 14:38:13Ehhh zonder broadcast werkt je netwerk niet eens.

Ethernet signaal is goed of niet, klaar. Je hebt counters die je af kunt lezen of je error frames received. Dan heb je een probleem. Heb je die niet is het goed.
Dat klopt, maar broadcast is niet goed voor het audio signaal, dus je moet dat tot het minimum beperken, net als jitter.

jazzy

Zullen we het trollen om reactie uit de lokken gewoon achterwege laten? We hebben al lang vastgesteld dat dit ding op netwerkniveau helemaal niets doet.
HT: JVC N5 - Arcam AVR 390 - Teufel M800 FCR - Quad L-series 12" sub - WS Spalluto 120" 16:9
Woonkamer: Sony KD-65XF9005 - Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40
Serre: Samsung QBR 55 - Nvidia Shield

mmuetst

Citaat van: jazzy op april 13, 2025, 15:19:29Zullen we het trollen om reactie uit de lokken gewoon achterwege laten? We hebben al lang vastgesteld dat dit ding op netwerkniveau helemaal niets doet.
Boor je nu €20.000,- door mijn neus  :D
Is goed @jazzy, maar geef toe, ik kan zeker een zelfde mooi klets verhaal houden als menig fabrikant. Ik zal er mee stoppen.

mmuetst

Voor de nieuwsgierige, het gaat om deze switch:
https://andovercg.com/datasheets/hpe-1910-switch-series.pdf
Het is de kleine 8 Ports switch zonder POE. Ooit gekocht om thuis een oefen serverpark te bouwen met VMware Vsphere (dacht ergens versie 4.x). Het is een leuke switch en inmiddels al een beetje antiek. Misschien ga ik de switch nog eens inzetten in de mancave als ik meer netwerkaansluiting nodig heb. Zo niet dan verkoop ik hem voor een heel schappelijke prijs  ;).

jazzy

Dacht dat ik daar ook twee van in mijn netwerk had maar even ingelogd, blijkt de 1810 te zijn. Bijna hetzelfde maar jouw 1910 doet ook nog layer 3 routing. Perfecte switches voor thuisgebruik, ondersteunen VLANs en veel meer wat je waarschijnlijk nooit nodig gaat hebben.
HT: JVC N5 - Arcam AVR 390 - Teufel M800 FCR - Quad L-series 12" sub - WS Spalluto 120" 16:9
Woonkamer: Sony KD-65XF9005 - Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40
Serre: Samsung QBR 55 - Nvidia Shield

jaco

Hoe slimmer een switch is des te meer onzin protocollen draaien op elke interface. Dus een oud ontwerp is wellicht beter. En dan alle onzin protocollen uitschakelen.

Maar transport over ethernet is laag 1t/m3 van het OSI model. Dus een audio afspeler werkt met de resterende lagen. (Het zijn 7 lagen)
Daarin zitten window technieken en alles wordt daar gebufferd ge segementeerd en weer aan elkaar geplakt.

Hoe je met droge ogen kunt vertellen dat een switch minder jitter (in de uiteindelijke audio stream) heeft dan een andere snap ik niet.
Er waren 'vroeger' wel switch technieken van cut through in plaats van volledige buffering. Maar volgens mij bestaat dat niet meer. Ik lees er nooit meer wat over bij het merk wat wij gebruiken.