Purifi versterkers

Gestart door Tabcam, oktober 5, 2019, 18:21:01

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rob_Dingen

Citaat van: chansig op december 15, 2020, 17:57:22
Klopt...bleef vandaag ook al door mijn hoofd zingen: er klopt iets niet.

Volgende keer eerst koffie.

Maar wat ik wilde zeggen is dat ervaringen te belangrijk gemaakt worden.

Gr. Hans
Had ook niets anders verwacht van jou.
Anders had je me teleur gesteld.

Rob

chansig

Citaat van: Rob_Dingen op december 15, 2020, 18:03:44
Had ook niets anders verwacht van jou.
Anders had je me teleur gesteld.

Rob

:D

Graag gedaan.

Gr. Hans



Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Citaat van: Rob_Dingen op december 15, 2020, 17:52:14
Dat maak jij er van helaas is niet alles uit te leggen of te verklaren zoals wel vaker in audio.
Het is een tijd geleden dat ik de 1200 gehoord heb en dat was een proto type van Bruno, daar was ik van onder de indruk.
Die had net zoveel drive als mijn eindversterker.
Toen de eerste nCore 400 uitkwam heb ik die meteen gekocht en die had dat dus niet net zoals de UCD400 dat niet had.
Ik heb nu een set nCore 1200 liggen met voedingen maar moet ze nog in een kast bouwen.
Misschien moet ik er wel op terug komen als deze klaar zijn, maar dat verwacht ik niet.

Rob
Hierin verschillen we wel enorm, volgens mij is alles wel uit te leggen of te verklaren, zolang je maar juist zoekt :)
Prototype kan altijd anders zijn natuurlijk, dus altijd oppassen.
Veel plezier met bouwen, bouw ook inneens een Eigentakt versterker dan kan je die ook vergelijken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Teejoo

Citaat van: scoc op december 15, 2020, 10:53:13
Dan kan je best wegblijven van nieuwe series B&W's want die hebben dat nog aanzienlijk meer tegenover de oude reeksen.
Is dat zo? Volgens mij zijn deze juist een stuk beter omdat ze niet meer die metalen tweeter hebben.
Ik moet ze eens gaan beluisteren. Mijn in-ceilings die ik als Atmos gebruik klinken in elk geval niet scherp, maar goed. geen idee hoe zich dat in een normale speaker vertaald.

Rob_Dingen

Citaat van: katwax op december 15, 2020, 18:32:21
Hierin verschillen we wel enorm, volgens mij is alles wel uit te leggen of te verklaren, zolang je maar juist zoekt :)
Weet niet wat jou niveau van electronica kennis is maar leg het maar eens uit dat zou ik graag leren.

Rob

Tabcam

Citaat van: katwax op december 15, 2020, 18:32:21
Hierin verschillen we wel enorm, volgens mij is alles wel uit te leggen of te verklaren, zolang je maar juist zoekt :)
Prototype kan altijd anders zijn natuurlijk, dus altijd oppassen.
Veel plezier met bouwen, bouw ook inneens een Eigentakt versterker dan kan je die ook vergelijken.
Vind het grappig dat Bruno Putzeys het verschil tussen het geluid van de NCore en Purifi niet had verwacht. Meettechnisch durf ik de verschillen niet te verklaren en wie weet houden mijn oren me voor de gek :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

#931
Citaat van: Rob_Dingen op december 15, 2020, 19:24:15
Weet niet wat jou niveau van electronica kennis is maar leg het maar eens uit dat zou ik graag leren.

Rob

Dan ga je er al vanuit dat er een verschil is en het verschil in de elektronica zit.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Faxe

Citaat van: Rob_Dingen op december 15, 2020, 17:21:09
Tribunaal betekend rechtbank dus wat je nu precies wil zeggen weet ik niet.

Wat betekent betekend in deze ziin?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

Rob_Dingen

Citaat van: chansig op december 15, 2020, 19:33:35
Dan ga je er al vanuit dat er een verschil is en het verschil in de elektronica zit.

Gr. Hans
Dat is er ook Hans en schijnbaar ben ik niet de enige die dat hoort.

Rob

katwax

Citaat van: Rob_Dingen op december 15, 2020, 19:24:15
Weet niet wat jou niveau van electronica kennis is maar leg het maar eens uit dat zou ik graag leren.

Rob
Ik zeg niet dat ik weet waar het verschil zit, maar het moet wel te verklaren zijn of gaan we het steken op het feit dat Bruno zijn magische woorden erover heeft uitgesproken?

Citaat van: TabCam op december 15, 2020, 19:30:08
Vind het grappig dat Bruno Putzeys het verschil tussen het geluid van de NCore en Purifi niet had verwacht. Meettechnisch durf ik de verschillen niet te verklaren en wie weet houden mijn oren me voor de gek :tongue2:.
Hij had niet verwacht dat het verschil "zo" hoorbaar zou zijn. Dat is iets anders dan geen verschil verwachten :)
Nu moest je het hem vragen zou hij dit trachten te verklaren met een technische uitleg, het is misschien deze uitleg dat Rob nodig heeft.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Koen K

Citaat van: Rob_Dingen op december 15, 2020, 20:14:56
Dat is er ook Hans en schijnbaar ben ik niet de enige die dat hoort.

Rob

Ah, is het al gehoord? Ik dacht dat het tot nog toe alleen maar wat casual luistersessies met voorkennis van het spelende apparaat waren?

Koen K

Ik mag hopen dat Bruno Putzeys in elk geval nog wel voldoende gezond verstand over heeft om blind te vergelijken voor hij dingen begint te roepen?

Rob_Dingen

Citaat van: Koen K op december 15, 2020, 20:22:18
Ik mag hopen dat Bruno Putzeys in elk geval nog wel voldoende gezond verstand over heeft om blind te vergelijken voor hij dingen begint te roepen?
Met het verstand van Bruno zit het wel goed.

Koen K

Daar ga ik ook wel van uit ja. Heeft er iemand een linkje naar de betreffende test?

Rob_Dingen

Citaat van: katwax op december 15, 2020, 20:20:30
Ik zeg niet dat ik weet waar het verschil zit, maar het moet wel te verklaren zijn of gaan we het steken op het feit dat Bruno zijn magische woorden erover heeft uitgesproken?
Jij zegt dat het volgens jou wel zo is en ik heb Bruno zijn woorden er niet bijgehaald.

Citaat van: katwax op december 15, 2020, 20:20:30
Nu moest je het hem vragen zou hij dit trachten te verklaren met een technische uitleg, het is misschien deze uitleg dat Rob nodig heeft.
Ik heb de uitleg niet nodig dat is waar jij naar op zoek bent ik niet meer.
Hier ben ik 25 jaar geleden al mee gestopt anders was alles reproduceerbaar en in hokjes te stoppen wat niet zo is.

Rob

Koen K

#940
Het hoeft niet in een hokje gestopt te worden, maar het is wel leuk om vast te kunnen stellen dat het geen gezwets is.

chansig

Citaat van: Rob_Dingen op december 15, 2020, 20:14:56
Dat is er ook Hans en schijnbaar ben ik niet de enige die dat hoort.

Rob

Yep en God bestaat ook want er zitten iedere zondag mensen in de kerk,

Of de lamp (die van Huub) doet ook wat...want anderen horen het ook,

Een zilveren stekker doet ook wat want mijn vrouw hoort het ook,

Mean while...ervaar wat je ervaar. Je doet er niemand kwaad mee. Maar bovenstaande vorm van argumentatie zijn mijn inziens niet sterk.

Sluit overigens ook niet uit dat er wel degelijk een verschil is. Mijn logica denkt dan: Als het verschil door de elektronica komt dan is dat inzichtelijk te maken.

Wat ik van techneuten heb begrepen is dat audio elektronica geen abacradaba is. Wie ben ik om dat in twijfel te trekken.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Gezien dat er bij bovenstaande argumentatie geloven e.d er weerbij worden gehaald, graag alleen vragen stellen ofwel uit eigen ervaringen/metingen bijdragen posten. Het zonder ervaringen uitwisselen van meningen graag in andere topics. Alvast bedankt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

scoc

Citaat van: Teejoo op december 15, 2020, 19:10:44
Is dat zo? Volgens mij zijn deze juist een stuk beter omdat ze niet meer die metalen tweeter hebben.
Ik moet ze eens gaan beluisteren. Mijn in-ceilings die ik als Atmos gebruik klinken in elk geval niet scherp, maar goed. geen idee hoe zich dat in een normale speaker vertaald.

Ga zelf horen zou ik zeggen maar ik vind het zeker. Heb zowel de 804D3 gehad alsook de 700S2 serie.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

chansig

Citaat van: TabCam op december 15, 2020, 21:33:01
Gezien dat er bij bovenstaande argumentatie geloven e.d er weerbij worden gehaald, graag alleen vragen stellen ofwel uit eigen ervaringen/metingen bijdragen posten. Het zonder ervaringen uitwisselen van meningen graag in andere topics. Alvast bedankt.

Je haalt het enige niet essentiële uit mijn post om een punt te maken.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Citaat van: Rob_Dingen op december 15, 2020, 20:35:28
Jij zegt dat het volgens jou wel zo is en ik heb Bruno zijn woorden er niet bijgehaald.
Ik heb de uitleg niet nodig dat is waar jij naar op zoek bent ik niet meer.
Hier ben ik 25 jaar geleden al mee gestopt anders was alles reproduceerbaar en in hokjes te stoppen wat niet zo is.

Rob
Het was Tabcam die verwees naar iets wat Bruno gezegd heeft. Voor Koen dit was in een interview met Darko volgens mij (is een podcast).
Jij vraagt mij naar uitleg, ik geef toe dat ik er de kennis niet voor heb, maar dat die wel te vinden is bij Bruno. Ik kan zelf Bruno niet altijd volgen, mijn technische audio kennis is daarvoor te beperkt.

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jaaptina

#946
Purifi Eval1 laat zich heel fijn aansturen door de Minidsp SHD Studio streamer en Ares ll dac combo. Geen aan/uit plop- of klikgeluiden.

Er moet nog ergens een lampje voorop komen.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Raphie

Maaruh, is Purifi nu wel,beter dan dan laatste UCD's of is de hype al weer een beetje over?
JBL PRX Power!

AudioEnZo

Tussen de ucd en purifi zit toch nog de ncore?

Tabcam

Citaat van: jaaptina op januari 17, 2021, 12:05:38
Purifi Eval1 laat zich heel fijn aansturen door de Minidsp SHD Studio streamer en Ares ll dac combo. Geen aan/uit plop- of klikgeluiden.

Er moet nog ergens een lampje voorop komen.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Welke input buffer gebruik je of heb je de bypass? Zelfs met de OPA1612 hoor ik een inschakelplop.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i