CineMike Apple 4K TV modificatie

Gestart door Vik, juli 17, 2019, 17:12:15

Vorige topic - Volgende topic

dchris

Afgelopen zondag wederom mogen genieten bij Anton, dit was de derde keer dat ik zijn geweldige set mocht beluisteren en aanschouwen, dit keer met Trinnov Waveforming én dus de Apple TV upgrade.

Mijn grootste hobby naast Home Cinema/Audio is Muziek luisteren en muziek maken, dit doe ik nu zo'n 25 jaar op semi-prof niveau.
Dit bezoek werd daarom spontaan een test/muziek dag, waarbij wij elkaar steeds nieuwe en leuke muziek lieten horen.
Ook heb ik de nieuwe upgrade van de Apple TV mogen horen, één op één met de vorige Cinemike versie welke Anton heeft. Vooropgesteld is dat de huidige versie vóór de upgrade al fantastisch is, dus de vraag is, wat blijft er dan over?

Graag verzanden wij bij het omschrijven van iets waar emotie in zit in geijkte termen, en dat komt omdat gevoel iets is wat moeilijk te omschrijven valt. Dingen die mij en de heren opvielen.
1) Het laag is strakker geworden
2) De Dynamiek is veel meer open, de soundstage is nu meer op de op voorgrond aanwezig en zit niet diep In het scherm maar komt hiervan los. Dit komt de ruimtelijkheid ten goede, je hebt het idee naar surround te luisteren terwijl het stereo is.

En het laatste punt is niet uit te drukken in feiten of cijfertjes. Emotie, het gevoel dat je erbij bent, dat er live iemand voor jou speelt. Dat is wat deze upgrade doet. We hebben meerdere keren hetzelfde stuk geluisterd, switchend tussen de de "normale cinemike" Apple TV en de nieuwe upgrade, de conclusie bleef hetzelfde. Er is meer emotie overdracht, je hoort niet alleen een gitaar, je voelt elke aanraking en vibratie van de klankkast, het resoneert in je.
Daar gaat het immers om, gevoel.

Alles in Anton zijn set is op elkaar afgestemd en over nagedacht, waardoor deze nu op een dusdanig niveau zit dat kleine wijzigingen direct invloed hebben op de gehele beleving. Dit komt omdat deze set op het hoogste niveau opereert, en dan kun je dit soort wijzigingen waarnemen.

Mvg,

Dchris

pameijer

Citaat van: Vik op mei  6, 2025, 08:50:16CineMike heeft de modificatie voor de 2022 modellen van de ATV 4K verder uitgebreid en verbeterd. De grootste vooruitgang zit in het geluid en die stap is behoorlijk groot heb ik zelf ervaren.

De prijs voor de Stufe 1 modificatie is aangepast naar €1.900.

Klanten met de vorige versie kunnen hun ATV laten upgraden naar de nieuwste versie en betalen dan het verschil van €700 (oude prijs: €1.200).

Mijn demo ATV is inmiddels aangepast naar de nieuwste versie en kan uitgebreid getest worden.  8)
Beetje laat, de nieuwe Apple TV 2025 staat al te trappelen om voorgesteld te worden  ;). Alhoewel ik dit bedrag zelf nooit zal neerleggen voor zo'n upgrade, ben ik wel oprecht benieuwd hoe de verschillen door mij ervaren zullen worden!
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Vik

De basis is er al, en die nemen we mee naar de nieuwe modellen. Heel spannend zal het waarschijnlijk niet worden: zoals altijd een snellere processor, wat extra features, en dit keer meer gericht op Apple Intelligence.

De ontwikkelingen gaan door dat is altijd zo geweest, en wij gaan daar gewoon in mee.

Citaat van: pameijer op mei  6, 2025, 23:10:43Beetje laat, de nieuwe Apple TV 2025 staat al te trappelen om voorgesteld te worden  ;). Alhoewel ik dit bedrag zelf nooit zal neerleggen voor zo'n upgrade, ben ik wel oprecht benieuwd hoe de verschillen door mij ervaren zullen worden!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Top dat je er bij was!  8)

Citaat van: dchris op mei  6, 2025, 09:30:03Afgelopen zondag wederom mogen genieten bij Anton, dit was de derde keer dat ik zijn geweldige set mocht beluisteren en aanschouwen, dit keer met Trinnov Waveforming én dus de Apple TV upgrade.

Mijn grootste hobby naast Home Cinema/Audio is Muziek luisteren en muziek maken, dit doe ik nu zo'n 25 jaar op semi-prof niveau.
Dit bezoek werd daarom spontaan een test/muziek dag, waarbij wij elkaar steeds nieuwe en leuke muziek lieten horen.
Ook heb ik de nieuwe upgrade van de Apple TV mogen horen, één op één met de vorige Cinemike versie welke Anton heeft. Vooropgesteld is dat de huidige versie vóór de upgrade al fantastisch is, dus de vraag is, wat blijft er dan over?

Graag verzanden wij bij het omschrijven van iets waar emotie in zit in geijkte termen, en dat komt omdat gevoel iets is wat moeilijk te omschrijven valt. Dingen die mij en de heren opvielen.
1) Het laag is strakker geworden
2) De Dynamiek is veel meer open, de soundstage is nu meer op de op voorgrond aanwezig en zit niet diep In het scherm maar komt hiervan los. Dit komt de ruimtelijkheid ten goede, je hebt het idee naar surround te luisteren terwijl het stereo is.

En het laatste punt is niet uit te drukken in feiten of cijfertjes. Emotie, het gevoel dat je erbij bent, dat er live iemand voor jou speelt. Dat is wat deze upgrade doet. We hebben meerdere keren hetzelfde stuk geluisterd, switchend tussen de de "normale cinemike" Apple TV en de nieuwe upgrade, de conclusie bleef hetzelfde. Er is meer emotie overdracht, je hoort niet alleen een gitaar, je voelt elke aanraking en vibratie van de klankkast, het resoneert in je.
Daar gaat het immers om, gevoel.

Alles in Anton zijn set is op elkaar afgestemd en over nagedacht, waardoor deze nu op een dusdanig niveau zit dat kleine wijzigingen direct invloed hebben op de gehele beleving. Dit komt omdat deze set op het hoogste niveau opereert, en dan kun je dit soort wijzigingen waarnemen.

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Marco66

Woonkamer: Laiv Crescendo Verse & Chorus mono amps, T+A R10
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

anton

Heb ondertussen diverse films mogen bekijken (disney en netflix) via de apple tv met de laatste CM aanpassingen.  Vorige keer met Dennis en Viktor uitgebreid vergeleken met allerlei  soorten muziek, onze bevindingen staan enkele posts hierboven. Was wel nieuwsgierig wat deze aanpassingen met film zouden gaan doen. Conclusie; ook bij film is het effect van de aanpassingen goed hoorbaar. De filmmuziek pakt je nog wat lekkerder maar vond vooral bij aktie en horror dat dreiging/klappen/schoten enz. nog weer wat prominenter neer werden gezet. Heb uiteraard wel films gekeken waarvan ik de diverse scenes al meerdere malen heb beluisterd met uiteraard hetzelfde geluidsniveau....., vind het toch weer iedere keer fascinerend wat Mike klaar krijgt  met zijn mods  :clapping:  :clapping: .
Als je benieuwd bent naar de verschillen zou ik zeggen: breng je eigen Apple device mee en kom gezellig een middag/avond langs. Altijd gezellig met ht freaks  :pompom:  ;D  :coffee:

reza

Dat vind ik wel leuk om te doen!
Ik app je snel om wat af te spreken :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Cobraatje

Ik was al langere tijd op zoek naar een 2e hands Apple TV 4K Cinemike.
De aanslag op mijn hifibudget de laatste 2 jaar; Lyngdorf MP40 2.1, Mark Levinson no.535H, Monitor Audio Platinum 100 3G-C350 en Gold 50 6g, LG Oled 83G6 was dermate groot dat ik voor de 2e hands optie ging.

Helaas komen de ATV CM niet vaak voorbij en toen afgelopen week er op Kleinanzeigen.de een ATV CM voor ook nog een zeer nette prijs beschikbaar kwam, direct toegeslagen.
Het is de uitvoering met de 2024 tuning.

Gisteren aan het vergelijken geweest en wat een enorm verschil met de apps via de LG of de standaard ATV.
Beeld is wat scherper, minder ruis en kleuren lijken meer contrast te hebben.
Bij geluid is het verschil groot, veel meer impact, ruimtelijkheid en beleving.
Standaard hoort nu dof en als vanachter een gordijn aan.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED 83G6 - Lyngdorf MP40 2.1 - Mark Levinson no. 535H - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50 - Apple TV 4K 128GB Cinemike

Vik