MadVR Envy - Mad VR in een aparte box (geen HTPC) (?)

Gestart door The Luggage, maart 11, 2019, 12:57:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vik

Er zijn al professionele (studio) tests gaande waarbij de upscale kwaliteiten van de Envy en lumagen worden vergeleken. Ze gebruiken een Tektronix hdmi tester en tijdens deze testen worden als het ware 4K beelden gedownscaled, en via hoogwaardige technieken wordt er een mathematical analysis gemaakt van de upscale kwaliteiten vs het orgineel. Ook de DTM wordt onder de loep genomen. Avs kennende zal dat wel los lopen en ook daar bekend worden schat ik.

Citaat van: PascalP op augustus 14, 2020, 12:57:41
Interessant topic, ben eens benieuwd naar 'echte' head to head resultaten van de Envy vs. de Lumagens.
En dan niet enkel de DTM, maar ook andere aspecten zoals scaling en auto aspect switching etc voor CIH.

Echter deze comment baart me enige zorgen, lijkt me niet de bedoeling dat het beeld er té processed of artificial uit gaat zien?
Heb zelf nooit MadVR op een HTPC in het echt gezien dus weet niet hoe gebruikers daarvan het ervaren?

Me for eg, I dont like (At all) the current implementation of Highlight, Contrast and Shadow recovery within MadVR and I am of the opinion they should not be on, these when on will look OK for some scenes, but in others will aim to make things washed out, artificially edge sharpened, flatten, or bring a sense of unnaturalism to the image due to contrast boosting, this is on the PC side of course, but I know they are based on the same algorithms.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

#301
En ook leuk om ff snel te lezen is deze post van een gebruiker... Of kijk ik door een 'roze' bril?  8)
Kwam dit tegen op het AVSforum:


Just for interest :)......... Interesting also, from their blog they have sold a VERY large number of Envy units ...
Google translate was used ...

Xtrem Screen
Feedback from the owner of an extraordinary video installation that we upgraded last week by replacing its old Lumagen Radiance Pro video processor with the exceptional MadVR Envy Extreme. This processor completes an already impressive video chain made up of a 4k Sony VPL-VW5000ES video projector, a Samsung 8K TV, a Zappiti Pro 4K, and an Elite Slim On-ceiling DBC Daylight Reference 1.1 gen2 screen.
Didier S .:
"That's it the Madvr Envy is in the plathis, delivered, installed and regulated by Franck.
For the moment a resolution setting has been made for the Sony 5000.
For 8K TV, depending on the film, I make a few small modifications, this also
allows me to familiarize myself with the Madvr Envy menus!
And it's really a killer, nothing to do with my Lumagen radiance pro.
it's a completely different image: we are in another galaxy
and the "whaou" follow "Genial", "crazy image" or
"hallucinating" and so on, whatever the source and the content (
including DVDs, series for which the result is breathtaking
via TV) ... I have never seen such an image either in SDR or HDR.
Just an example on the fast and furious hobbs and shaw uhd blu-ray
viewed with the sony on the Xtrem Screen Daylight Reference 1.1 gen 2 canvas: I have more
details, depth, relief, and above all so much more
brightness while keeping deep blacks and tops whites that never clip. Madvr's Dynamic Tone Mapping does a remarkable job.
The image is so realistic that one has the impression that one can
fit into the screen. It's stunning!
Especially since by removing all the
black bands (one of the many functions available on the envy) the image occupies the entire screen without distortion and the effect is even more grandiose.
It's very promising because it is only the beginning since many upgrades and updates are
coming and my two broadcasters (TV 8K and VW5000ES) have not yet been calibrated.
This machine is a real killer (yes I like this expression !!!).
I dare not imagine the result when there will be artificial intelligence and
motion flow.
A huge thank you to Franck and Laurent from Xtrem Screen, whom I had
the chance to meet a few years ago and who have revolutionized
my installation. I like their expertise combined with their human side and
the passion that characterizes them. "
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Citaat van: buckler op augustus 28, 2020, 18:34:44
Nu kan ik helemaal niet meer wachten...  :blush:
Dat snap ik.

Wat bedoelt hij met het verwijderen van de zwarte balken?

buckler

Ik denk dat hij bedoelt dat er een feature op zit die black bars detect.
Zodat het beeld bij 2.35 films automatisch beeldvullend word zonder de zwarte balken boven en onder...
Ik denk dat hij dat bedoelt
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Het belangrijkste is dat jij een leuk vooruit zicht hebt op wat er komen gaat want je hebt het verdiend gozer!  :headbanging:



Citaat van: buckler op augustus 28, 2020, 18:32:08
En ook leuk om ff snel te lezen is deze post van een gebruiker... Of kijk ik door een 'roze' bril?  8)
Kwam dit tegen op het AVSforum:


Just for interest :)......... Interesting also, from their blog they have sold a VERY large number of Envy units ...
Google translate was used ...

Xtrem Screen
Feedback from the owner of an extraordinary video installation that we upgraded last week by replacing its old Lumagen Radiance Pro video processor with the exceptional MadVR Envy Extreme. This processor completes an already impressive video chain made up of a 4k Sony VPL-VW5000ES video projector, a Samsung 8K TV, a Zappiti Pro 4K, and an Elite Slim On-ceiling DBC Daylight Reference 1.1 gen2 screen.
Didier S .:
"That's it the Madvr Envy is in the plathis, delivered, installed and regulated by Franck.
For the moment a resolution setting has been made for the Sony 5000.
For 8K TV, depending on the film, I make a few small modifications, this also
allows me to familiarize myself with the Madvr Envy menus!
And it's really a killer, nothing to do with my Lumagen radiance pro.
it's a completely different image: we are in another galaxy
and the "whaou" follow "Genial", "crazy image" or
"hallucinating" and so on, whatever the source and the content (
including DVDs, series for which the result is breathtaking
via TV) ... I have never seen such an image either in SDR or HDR.
Just an example on the fast and furious hobbs and shaw uhd blu-ray
viewed with the sony on the Xtrem Screen Daylight Reference 1.1 gen 2 canvas: I have more
details, depth, relief, and above all so much more
brightness while keeping deep blacks and tops whites that never clip. Madvr's Dynamic Tone Mapping does a remarkable job.
The image is so realistic that one has the impression that one can
fit into the screen. It's stunning!
Especially since by removing all the
black bands (one of the many functions available on the envy) the image occupies the entire screen without distortion and the effect is even more grandiose.
It's very promising because it is only the beginning since many upgrades and updates are
coming and my two broadcasters (TV 8K and VW5000ES) have not yet been calibrated.
This machine is a real killer (yes I like this expression !!!).
I dare not imagine the result when there will be artificial intelligence and
motion flow.
A huge thank you to Franck and Laurent from Xtrem Screen, whom I had
the chance to meet a few years ago and who have revolutionized
my installation. I like their expertise combined with their human side and
the passion that characterizes them. "
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Ik hou hem nog even offline tot er wat dingen duidelijker zijn. Heb nog wat vragen uitstaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

buckler

Misschien kan ik er wel een paar dingen over zeggen want ik heb er nu ondertussen al een aantal films mee gespeeld...

Om te beginnen is de Envy werkelijk een prachtig apparaat om te zien en enorm indrukwekkend als geheel door zijn flinke formaat.
Mooi afgewerkt en hij past qua looks heel goed bij mijn Oppo 203 door hetzelfde soort front.
Achterop een hele rits aan aansluitingen die allemaal zeer degelijk ogen en aanvoelen.
Voorop zit een blauw led lichtje waar je doormiddel van een draai wieltje de lichtsterkte mee kan afstellen ,wat zeer netjes zit weggewerkt aan de onderzijde van het apparaat en achter het front paneel weg valt.
Met dit wieltje kan je de lichtsterkte van het het led lampje feller afstellen of uitzetten.
Er zit een keurig klein afstandsbedieninkje bij wat lekker in de hand ligt en zeer goed werkt zonder storingen of dat je hem gericht moet gebruiken.
Wat mij als eerste opviel is hoe enorm simpel het menu is en alles is zeer goed te begrijpen, er zit ook een soort perminant stand op en een stand wat je tussendoor kan instellen als soort test en welke weer vervalt zodra je de unit weer opnieuw opstart, zo kan je lekker wat dingetjes uitproberen zonder er aan vast te zitten, vond ik erg handig.
Werner had voor mij al de Lut calibraties gedaan en het werkt nu zo makkelijk dat als je geen gedoe wilt en alleen de boel maar aan wilt zetten en een filmpje kijken het allemaal automatisch werkt door de Envy alleen maar aan te zetten... alles gaat verder automatisch en ik hoef niks te doen. DVD , Blu Ray , UHD HDR alles switched vanzelf en is plug and play.
Voor mijn geval staat het ook zo ingesteld dat ik geen zwarte balken meer heb en het geheel zich aanpast voor mijn Paladin DCR lens, dit werkt ook perfect... zelfs als we 16.9 matriaal zo afspelen ziet het geheel er zeer goed uit en zie ik niet dat het omgezet word naar 2.40:1 ratio, athans ik niet. Dit doet de Envy enorm goed vond ik dat ik maar heb besloten het zo te laten en dus geen zwarte balken links en rechts heb bij 16.9 ratio maar ook hier heb je natuurlijk zelf de keuze in.
Wat mij ook gelijk opviel bij blu rays en zelfs bij dvd's dat de upscaling van een zeer hoog niveau is, en hier zijn ook de scherptes afzonderlijk in te stellen van off naar sharp.
Ik persoonlijk ben niet helemaal weg van de CMD motion van JVC en in het menu van de Envy zit al de motion optie maar dat is nog work in progress en dat gaat binnenkort volgen tijdens een van de volgende software updates dus dat kan een mooie optie worden denk ik en hoop ik (want die van de JVC vind ik minder goed dan die van mijn oude LS!0000).
Tja, en dan het beeld... dat is werkelijk smullen en ik vind het persoonlijk een (enorm)flinke stap voorwaarts vergeleken met wat de JVC tone mapping doet. Lichte scenes zoals bijvoorbeeld felle wolken geeft hij door met zeer veel detail waar de JVC ze totaal niet laat zien maar ook het geheel door de 3D Lut calibratie ziet het er zo enorm goed uit dat dat eerlijk gezegd zeer moeilijk te verwoorden is en ik kan alleen maar zeggen ga met je eigen ogen eens kijken en dan ben ik ervan overtuigd dat je onder de indruk ben van dit geheel en prachtig plaatje wat hij neerzet.
Zo begon het bij mij ook, ik ging kijken naar de NX9 en zag hem toen met DCR lens en daarna met madVR en er was voor mij geen weg meer terug  :wacko:
Sterker nog , bij mij thuis waar ik nog meer lichtsterkte heb door de kortere afstand en iets kleinder beeld met beter doek dan bij Werner thuis is het nog indrukwekkender dan ik eerst had gezien in de demo, puur genieten.
Tuurlijk zitten er nog een aantal kleine dingetjes aan de Envy die nog niet helemaal 100% kloppen maar daar ga ik nog even niet op in omdat dat in mijn ogen niet helemaal eerlijk is omdat het nu nog gaat om een beta versie software maar als iemand serieuze interesse in een Envy heeft en het toch graag wilt weten kan ik dat best van te voren vertellen per mail of contact Werner even zou ik zeggen maar in alle eerlijkheid stelt het vrij weinig voor en word alles zeer binnenkort opgelost in de komende firmware updates maar ik vond het wel zo netjes om te vermelden dat er ook nog kleine dingetjes verbeterd kunnen worden en dat ik niet klink als een commercial hahaha lol. Ook al meen ik het allemaal wel zo mocht het toch zo overkomen.
Het enige minpuntje wat ik kon vinden qua design is dat hij geen wifi heeft en bekabeld moet worden maar dit heeft de reden dat dat onstabiel kan zijn is mij verteld en ook daar is wat voor te zeggen.
Nee tot nu toe niks dan lof, nou ja op de prijs na dan want dat is ook in mijn ogen ,terwijl ik hem toch gekocht heb, wel heel extreem hoe goed hij ook mag presteren.

Als ik nog andere dingetjes ondervind meld ik ze zeker hier in dit topic maar voor nu ben ik zeer onder de indruk en vind ik alles vrij simpel werken en met een mooi en duidelijk menu...en dat zegt best wel iets dat ik dat zeg want ik ben zeker niet technisch aangelegd voor dit soort spullen en heb ik absoluut niet de know how voor dit soort apparatuur en ik wil hier bijna mee zeggen 'als ik ermee uit de voeten kan dan kan iedereen het'  :)
Conclusie is eigenlijk (als je dat zo graag wilt): 'Plug and Play'

Zie dit overgens niet als een soort review want A daar heb ik de kennis niet voor en B ben ik nooit zo van de reviews, ik ga altijd liever zelf met mijn eigen ogen kijken. En C ik schrijf dit hier ook maar om andere forum leden die er in geinteresseerd zijn een idee te geven wat ze ongeveer kunnen verwachten zonder die technische verwoordingen en aspecten te vermelden.

Ps, sorry voor de slechte foto, de madVR verdient beter :blush:

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Oh, en misschien nog wat geks en wat volgens mij absoluut niet kan maar ik durf te zweren dat mijn audio ook beter klinkt nu... :hehe: :wacko:
Al kan dit niet? Maargoed het lijkt wel zo... rustiger/cleaner.
Tja?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Kjelt

Citaat van: buckler op september  7, 2020, 19:30:24
Ps, sorry voor de slechte foto, de madVR verdient beter :blush:
Voorkant boeit niet  :D we willen fotos vd achterkant !  :tounge2:

papaleo

Ja,ik wil de achterkant ook wel zien...
En ik heb nog steeds geen antwoord van Werner gehad wbt de behuizing deze zou bij de eerst volgende uitgave 'kleiner' anders zijn dan deze die jij nu hebt...tenminste zo heb ik het begrepen.

Hoe staat het met de warmte ontwikkeling...en koeling?
Ik zie dat de Envy bij jouw behoorlijk 'krap' in een kastje staat,ik neem aan als de Envy op volle toeren moet werken deze behoorlijk warm gaat worden en er dan de nodige koelvinnen moeten gaan draaien hoe zit het met dat geluid,of word de Envy passief gekoeld en dus geruisloos is?

En goed om te lezen dat de Envy je bevalt...ook al is deze nog niet helemaal af.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Mooie review! Kun je nog wat meer vertellen over dat 16:9 omzetten naar 21:9?

buckler

Citaat van: Kjelt op september  7, 2020, 19:48:14
Voorkant boeit niet  :D we willen fotos vd achterkant !  :tounge2:

Snap ik Kjelt en die fotos mag Werner dan nemen van zijn unit want ik ga hem echt niet weer uit die kast trekken... :threadclosed:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Goeie vraag betreffende de koeling... en Werner dacht dat het wel een dingetje zou zijn maar niks geen probleem.
Er zit in het menu een optie waar je de koeling kan instellen van low tot high en afstelling low is fluisterstil en high ietsje luider.
Bij mij staat hij op low en inderdaad in een kast, al speel ik wel met het deurtje open.
Dit geeft geen problemen, bij Werner staat hij dacht ik op medium en word die van hem vrij warm en hij heeft hem daarom ook in een open rek gezet. Opgelost.
Dat die van hem warmer word dan de mijne kan misschien ook komen doordat hij de extreme heeft en ik de pro maar weet dit niet zeker, sterker nog ik denk dat dat geen verschil maakt nu ik erover nadenk.
In het menu kan je ook ,bv tijdens het film kijken, de actuele temperatuur van de Envy zien en die van mij staat meestal op 58 graden en ik heb een keer 62 graden gezien en volgens Werner is dit prima en niks loos en kan ik hem gewoon op standje low laten staan.

De unit ,en dus front, zou volgens mij niet kleinder worden hoor... dit is mij nooit verteld of ik heb iets gemist. Er zou een ander frontje komen van beter materiaal en een stalen logo ipv een plastic sticker. Dat is ook het geval bij mij nu.

Het omzetten van 16.9 materiaal naar ratio 2.40:1 word puur geregeld door de Envy en niet door andere sources.
Ik zelf kies voor dit omdat ik niet mijn Paladin lens wil verwijderen voor ratio 16.9 films.
Je zou eigenlijk moeten zien dat het beeld dan iets minder is wegens de omzetting maar call me stupid maar ik zie het niet, sterker nog ik moet in het Envy menu kijken welke ratio het eigenlijk is anders zou ik het niet weten. Zo goed doet hij dit. Vervorming , pixels of uitgetrokken breedtes of weet ik veel wat zieik echt niet... ik was hier echt blij mee want het was op voorhand een gokje omdat ik bij Werner het alleen had gezien in de correcte ratio en met zwarte vlakken aan de zijkant.
Je kan in het menu aanvinken welke ratio jou scherm is, en nu weet ik wel dat ik een voorzet lens heb en hoeverre dit daar invloed op heeft weet ik niet en laat ik aan de kenners over om daar op te antwoorden voordat ik wat fout's schrijf hier.

Wat trouwens ook geweldig is dat je in de Envy de hoeveelheid nits in kan stellen (zonder dat het invloed heeft op de 3d lut calibratie of gamma) en de hdr beelden kunnen zo met veel licht(power) worden weergegeven en dit alles is mogelijk in zeer kleine stapjes, of juist donkerder met meer contrast en diepte. Contrast en scherpte etc etc  zijn ook allemaal in te stellen in verschillende standen en alles is zo overzichtelijk in het menu dat iedereen dat kan. Werkt echt zeer mooi en makkelijk.
Ben vast nog veel dingen vergeten te vermelden en ik heb er zelf absoluut weinig verstand van maar ik kan je wel zeggen dat je installateur hem zo kan inregelen dat het 100% plug and play is voor alle formaten , alle ratio's en met lut calibraties voor rec.709 of bt.2020 wat hij dan zelf automatisch kiest.
En die lut calibratie schilt echt enorm met de dtm van jvc waar dit aan ontbreekt.
Al doet en kan de madvr zoveel meer dan alleen dat...
En nogmaals dit is geen review (want daar heb ik geen kaas van gegeten).
@Werner, als ik wat fout schrijf corriseer me aub en plaats jij aub de foto's van de achterkant van de Envy unit als je tijd heb
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

#316
Leuk te lezen dat je erg tevreden bent  ;)

Een paar zaken wil ik even "corrigeren" het omzetten van 19/9 naar 2/35 gaat wel degelijk gepaard met beeldverlies en een wat andere (niet 100% correcte) beeldverhouding. Ik weet dat jij het absoluut zo wil en dat het je verder niet stoort maar het is er wel degelijk. Toch een belangrijk puntje omdat heel wat mensen anders gaan denken dat er een "magische stand" is die perfect 16/9 naar 2/35 gaat omvormen, wat dus niet mogelijk is zonder beeldverlies. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit absoluut niet willen, en andere zullen er, net zoals jij, geen probleem mee hebben.

Wat koeling betreft heb je het perfect uitgelegd, er zijn dus 3 standen in de Envy, de eerste" stille" modus is een continu koeling met constant "toerental" van de ventilatoren. De twee andere standen zijn actieve standen waarbij de snelheid van de ventilatoren aangepast gaat worden aan de temperatuur van de unit. Deze standen zijn iets luider dan de vaste koeling zonder aanpassing van de snelheid.
Mijn unit loopt wat warmer omdat hij in een rack zit met meerdere toestellen waardoor de warmte ontwikkeling in het rack door optelsom van de verschillende toestellen hoger is en omdat de video kaar ook wat zwaarder is.

Ik wil gerust wat foto's maken van de achterkant hoor maar het is echt niets spannend, gewoon wat er op een PC te vinden is HDMI in en uit, een paars USB poorten en de standaard zaken die je op een ander moederboard en video kaart kan terugvinden, niets spectaculair ;)

Het frontje is inderdaad wat aangepast en het plastic logo is nu van metaal geworden, de remote werkt zowel op RF als infra rood, dus geen problemen met ontvangst of wat dan ook.
Je kan dus inderdaad de mate van tone mapping instellen aan de hand van de hoeveelheid Nits die je wil (of gemeten hebt) op je scherm. Hierbij kan je onderscheid maken tussen 16/9 en 2/35 omdat de lichtopbrengst bij beide uiteraard iets anders is vanwege meer of minder pixels die worden aangestuurd in verschillende formaten.

Verder kan je in het menu kiezen tussen "permanent" standen en aangepaste standen, je kan dus naar hartelust experimenteren ieder keer als je de unit terug opstart gaat hij naar de permanent settings (die je uiteraard ook zelf eerst hebt ingesteld.


home@the movies

Citaat van: Teejoo op september  7, 2020, 20:48:24
Mooie review! Kun je nog wat meer vertellen over dat 16:9 omzetten naar 21:9?

Lees even mijn opmerking hierover voor er verkeerde conclusies worden getrokken ;-)

Citaathet omzetten van 19/9 naar 2/35 gaat wel degelijk gepaard met beeldverlies en een wat andere (niet 100% correcte) beeldverhouding. Ik weet dat jij het absoluut zo wil en dat het je verder niet stoort maar het is er wel degelijk. Toch een belangrijk puntje omdat heel wat mensen anders gaan denken dat er een "magische stand" is die perfect 16/9 naar 2/35 gaat omvormen, wat dus niet mogelijk is zonder beeldverlies. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit absoluut niet willen, en andere zullen er, net zoals jij, geen probleem mee hebben.

home@the movies

CitaatIk zelf kies voor dit omdat ik niet mijn Paladin lens wil verwijderen voor ratio 16.9 films.

Je hoeft de lens niet te verwijderen om 16/9 te zien maar dan ga je dus links en rechts van je scherm, zwarte balken hebben, iets wat JIJ dus absoluut niet wil  ;D ;D ;D ;D ;D

In "normale " omstandigheden schakelt de Envy perfect tussen 16/9 en 2/35 met de juste aspect ratio en zonder enig beeldverlies. alleen heb je dan dus wel links en rechts van je beeld zwarte balken, en dus een kleiner beeld dan bij 2/35 wat dus steeds het geval is als je alles "correct" wil weergeven.


home@the movies

#319
Citaatik kan je wel zeggen dat je installateur hem zo kan inregelen dat het 100% plug and play is voor alle formaten , alle ratio's en met lut calibraties voor rec.709 of bt.2020 wat hij dan zelf automatisch kiest.

Er zijn dus 2 LUT calibraties gemaakt waarbij we, voor de REC709 color space, nog steeds het P3 kleurenfilter gebruiken maar de 3D lut dit gaat remappen naar REC709. Op die manier hoef je dus geen andere preset in de projector te gaan kiezen. Het enige "nadeel" is dat je door het gebruik van het filter dus een klein beetje licht gaat inboeten, echter bij de meeste situaties is dat geen enkel probleem. je kan er uiteraard ook voor kiezen om dit niet te doen en in de projector een afzonderlijke calibratie te maken voor rechts 709 zonder filter, alleen dien je dan wel zelf te schakelen tussen een geheugen voor HDRP3 en eentje voor REC709.

Het nadeel van de JVC Frame adapt stand is dus dat er geen CMS aanwezig is waardoor je dus enkel de grey scale kan aanpassen en verder geen correcties kan maken aan de color space.
Met het gebruik van de Envy heb je dus enerzijds de mogelijkheden van de 3D lut, en heb je ook nog een keer het CMS van de JVC ter beschikking omdat de envy gaat tone mappen naar een SDR gamma waarbij het CMS wel bruikbaar is. Zo kan je echt een zeer mooie combi maken om alles zeer mooi te fine tunen.

buckler

Citaat van: home@the movies op september  7, 2020, 21:54:42
Lees even mijn opmerking hierover voor er verkeerde conclusies worden getrokken ;-)

I know i know... maar eerlijk is eerlijk ik zie het verschil echt niet en moet echt op de filmhoes of madvr info kijken welke ratio het daadwerkelijk is maar ik weet dat je gelijk heb en hoe het zit al zie ik het niet.  :crazy:
Denk dat jij wat te bescheiden bent en meer in je vak ingaat dan menig van ons... jij ziet elk procentje verlies gelijk en de meeste zien dat niet zo overduidelijk.
Ik durf wel te stellen dat vele met mij het in mijn set up niet zullen zien.
Nou dat zegt volgens mij dat de Envy het best aardig doet ^^

Plaats aub die fotos als je tijd heb want dan zijn Kjelt en Leo ook gelukkig ;D
Thanks voor je hulp en correctie.
Ps, ik heb echt genoten met hoeveel passie je alles installeerde en de enorme hoeveelheid tijd je erin stak om het allemaal perfect te krijgen.
En ik dacht dat ik een perfectionist was haha lol
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

Citaat van: buckler op september  7, 2020, 22:18:20
I know i know... maar eerlijk is eerlijk ik zie het verschil echt niet en moet echt op de filmhoes of madvr info kijken welke ratio het daadwerkelijk is maar ik weet dat je gelijk heb en hoe het zit al zie ik het niet.  :crazy:
Denk dat jij wat te bescheiden bent en meer in je vak ingaat dan menig van ons... jij ziet elk procentje verlies gelijk en de meeste zien dat niet zo overduidelijk.
Ik durf wel te stellen dat vele met mij het in mijn set up niet zullen zien.
Nou dat zegt volgens mij dat de Envy het best aardig doet ^^

Plaats aub die fotos als je tijd heb want dan zijn Kjelt en Leo ook gelukkig ;D
Thanks voor je hulp en correctie.
Ps, ik heb echt genoten met hoeveel passie je alles installeerde en de enorme hoeveelheid tijd je erin stak om het allemaal perfect te krijgen.
En ik dacht dat ik een perfectionist was haha lol

Als jij blij bent ben ik dat ook  ;D ;D van zodra er nog wat updates zijn kom ik nog wel even langs om de zaken aan te passen waar nodig, wordt vervolgd  ;)

buckler

Citaat van: home@the movies op september  7, 2020, 22:09:13
Er zijn dus 2 LUT calibraties gemaakt waarbij we, voor de REC709 color space, nog steeds het P3 kleurenfilter gebruiken maar de 3D lut dit gaat remappen naar REC709. Op die manier hoef je dus geen andere preset in de projector te gaan kiezen. Het enige "nadeel" is dat je door het gebruik van het filter dus een klein beetje licht gaat inboeten, echter bij de meeste situaties is dat geen enkel probleem. je kan er uiteraard ook voor kiezen om dit niet te doen en in de projector een afzonderlijke calibratie te maken voor rechts 709 zonder filter, alleen dien je dan wel zelf te schakelen tussen een geheugen voor HDRP3 en eentje voor REC709

Was voor mij totaal geen probleem dat je het filter gebruikt met de NX9 in combinatie met de DCR lens, zeker met de nits in de MadVR op 100 tot 125 heb ik bijna een lasbril nodig zoveel licht... zelfs bij hdr.
Prachtig.
Jarenlang voor moeten sparen maar dan heb je ook wat...
Audio upgrade word de volgende stap
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Citaat van: home@the movies op september  7, 2020, 22:22:47
Als jij blij bent ben ik dat ook  ;D ;D van zodra er nog wat updates zijn kom ik nog wel even langs om de zaken aan te passen waar nodig, wordt vervolgd  ;)

Dank je wel en komt zeker goed.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

mooi om te lezen heren! Geniet er lekker van Buckler!  :popcorn:

Maar Werner zoals ik begrijp doe je dus de boven en onderkant croppen met 16/9 content in Buckler zijn geval, beschikt de Envy ook over NLS (mocht iemand dat willen toepassen)?

Ook interessant trouwens om te lezen dat de JVC geen CMS doet icm Frame Adapt, dit wist ik niet en bewijst maar weer de toegevoegde waarde van een externe videoprocessor die deze taak dan overneemt. En dit ook nog vele malen nauwkeuriger kan.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono