PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Gestart door PascalP, juli 12, 2018, 16:02:14

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Teejoo

Citaat van: reza op juli  6, 2021, 21:20:42
Had je deze al eens gezien?
Zet de richtlijnen voor de stand van je hoogte speakers wel in een ander daglicht ;)

https://youtu.be/_4KOPWIWeQM
Hoezo dan? Hij heeft het over een auro setup?

reza

Je hebt het filmpje niet gezien?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Citaat van: reza op juli  6, 2021, 21:20:42
Had je deze al eens gezien?
Zet de richtlijnen voor de stand van je hoogte speakers wel in een ander daglicht ;)

https://youtu.be/_4KOPWIWeQM

Moet zeggen dat ik eerder iemand heb gesproken die ook alles via Auro 3D speelde en het ook het allerbeste vond.
Best interessant vind ik...
Leuk en duidelijk filmpje, en ja wat is nou beter? Atmos of Auro? Of?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Als je je beseft dat Auro eerst was en dat Dolby daarna maar " wat richtlijnen" heeft gegeven zodat ze het Atmos mochten noemen maar het "betere" geluidsbeeld niet afhankt van hoeveel graden maar dat het gewoon goed genoeg is als er maar hoogte speakers zijn vind ik wel interessant. En voor veel mensen lost dit wel heel veel problemen op.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Citaat van: reza op juli  6, 2021, 22:05:17
Als je je beseft dat Auro eerst was en dat Dolby daarna maar " wat richtlijnen" heeft gegeven zodat ze het Atmos mochten noemen maar het "betere" geluidsbeeld niet afhankt van hoeveel graden maar dat het gewoon goed genoeg is als er maar hoogte speakers zijn vind ik wel interessant. En voor veel mensen lost dit wel heel veel problemen op.

En een Voice Of God speaker recht boven je... dat lijkt mij alleen al een schot in de roos.
Volgend jaar ga ik over op atmos (of Auro?) en ben best nieuwsgierig naar dit alles.
Zijn er uberhaupt mensen hier op het forum die een Auro set up hebben?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Citaat van: reza op juli  6, 2021, 21:20:42
Had je deze al eens gezien?
Zet de richtlijnen voor de stand van je hoogte speakers wel in een ander daglicht ;)

https://youtu.be/_4KOPWIWeQM

Ga hem morgen even checken achter de laptop  :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Citaat van: buckler op juli  6, 2021, 22:14:47
En een Voice Of God speaker recht boven je... dat lijkt mij alleen al een schot in de roos.
Volgend jaar ga ik over op atmos (of Auro?) en ben best nieuwsgierig naar dit alles.
Zijn er uberhaupt mensen hier op het forum die een Auro set up hebben?
Ja hoor, meerdere. Kamidioblitz heeft er sowieso eentje met 6 speakers, geen vog. En ik heb er half eentje met 4 speakers. M'n fronts hangen redelijk volgens de Auro richtlijn, m'n rears niet.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L09 met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Teejoo

#2082
Citaat van: reza op juli  6, 2021, 22:05:17
Als je je beseft dat Auro eerst was en dat Dolby daarna maar " wat richtlijnen" heeft gegeven zodat ze het Atmos mochten noemen maar het "betere" geluidsbeeld niet afhankt van hoeveel graden maar dat het gewoon goed genoeg is als er maar hoogte speakers zijn vind ik wel interessant. En voor veel mensen lost dit wel heel veel problemen op.
En dat geloof je zelf.. Auro heeft ook richtlijnen waar iets moet hangen, dat zie je ook in het filmpje. Hij heeft het verder vooral over native auro content. Daarvan geloof ik direct dat dat ook heel goed kan klinken in een Auro setup. Maar ja, dat is er bijna niet.

De auro upmixer daarentegen pushed veel te veel naar de hoogtekanalen naar mijn mening. Dat is totaal niet natuurlijk meer. Het klinkt echter op het eerste gezicht spectaculair, maar het klopt gewoon niet. Je zet dat ook goed aan de volumes op de Trinnov als auro geactiveerd wordt. Het grote voordeel voor veel mensen is zoals je zelf ook aangeeft dat de speakers qua plaats veel eenvoudiger te bevestigen zijn omdat ze redelijk tegen de wand zitten.

reza

Ik geloof dat zeker. Ook omdat ik dat namelijk zelf ook ervaar. Mijn hoogte speakers hangen ook niet volgens de "Dolby richtlijnen" en ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die het slecht vind klinken.

Ik ben zelf ook niet van de auro opmixer ik vind na het een aantal keer goed te hebben geluisterd en vergeleken met atmos zeker een stuk minder omdat de focus vooral aan de voorkant bevind.

Ik vind uiteraard wel dat de fronts Heights ook echt voor je moeten hangen en de rears achter je ( voor het beste resultaat ) maar het hoeft dus niet.
Dat komt in het filmpje ook gewoon naar voren.
Niet dat zijn waarheid perse DE waarheid is maar voor mij persoonlijk klopt het zeker.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

#2084
Atmos kan ook niet tippen aan Auro3D. Native niet, en ook de upmixer is vele malen beter. Auro3D is gewoon een veel fraaier product en heeft ook een veel langere ontwikkeling door gemaakt. Ik ben kort geleden nog bij forum lid Audiomanagement geweest en die heeft gewerkt voor Auro3D. Leuke gesprekken gehad en zelf heb ik destijds samen met CineMike een hele tour gehad in het hart van Auro3D.

Het mooie van de up mixer is dat deze de "native core" van de DTS Master of True HD op de schijf helemaal intact laat. Door de grond laag intact te houden bereik je al een extra kwaliteit. Dolby trekt de core (grond laag) helemaal uit zijn verband (dubbele processing) en gaat vervolgens de hoogte kanalen erbij mixen. Ook de plaatsing van de hoogte kanalen is een stuk eenvoudiger en nog een voordeel vind ik en spreek uit eigen ervaring: Atmos content afspelen op een Auro3D speaker lay out werkt op zich goed genoeg en geeft een prima resultaat. Anders om geen goede resultaten mee.

In de film wereld maak je gewoon geen kans tegen partijen als Dolby die hebben veel te veel macht. Auro3D wordt veel gebruikt voor muziek mixen en in Duitsland is het enorm populair en zijn er best wel wat studio's die zich hier mee bezig houden. Ze hebben zeker wel een markt en pakken ook hier en daar wat films tussen door.

Zelf heb ik enkele klanten zoals Philip (HTip "The Chamber of Dreams") die bewust hebben gekozen voor een Auro3D lay out en bij elke film gebruik maken van de up mixer met daarbij de mogelijkheid om ook gebruik te maken van een Dolby Atmos core.

Auro 11.1 Film American Sniper wins oscar for best sound editing

Keuzes!  8) :music:


Citaat van: buckler op juli  6, 2021, 21:51:25
Moet zeggen dat ik eerder iemand heb gesproken die ook alles via Auro 3D speelde en het ook het allerbeste vond.
Best interessant vind ik...
Leuk en duidelijk filmpje, en ja wat is nou beter? Atmos of Auro? Of?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Dan gaat er ergens iets niet goed in de grond laag of configuratie. Net zoals elke immersive sound beleving hoort dit gewoon een aanvulling te zijn op een goede grond laag en niet anders om. Als er teveel nadruk wordt gelegd op de hoogte kanalen is het bijna altijd te wijten aan slechte configuratie van de grond laag is mijn ervaring.

Citaat van: Teejoo op juli  7, 2021, 08:01:49
En dat geloof je zelf.. Auro heeft ook richtlijnen waar iets moet hangen, dat zie je ook in het filmpje. Hij heeft het verder vooral over native auro content. Daarvan geloof ik direct dat dat ook heel goed kan klinken in een Auro setup. Maar ja, dat is er bijna niet.

De auro upmixer daarentegen pushed veel te veel naar de hoogtekanalen naar mijn mening.Dat is totaal niet natuurlijk meer. Het klinkt echter op het eerste gezicht spectaculair, maar het klopt gewoon niet. Je zet dat ook goed aan de volumes op de Trinnov als auro geactiveerd wordt. Het grote voordeel voor veel mensen is zoals je zelf ook aangeeft dat de speakers qua plaats veel eenvoudiger te bevestigen zijn omdat ze redelijk tegen de wand zitten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Citaat van: vik op juli  7, 2021, 09:05:22
Dan gaat er ergens iets niet goed in de grond laag of configuratie. Net zoals elke immersive sound beleving hoort dit gewoon een aanvulling te zijn op een goede grond laag en niet anders om. Als er teveel nadruk wordt gelegd op de hoogte kanalen is het bijna altijd te wijten aan slechte configuratie van de grond laag is mijn ervaring.
Ik zou niet weten wat er niet goed kan gaan bij de hoog of laag configuratie: Je ziet aan de meters aantoonbaar dat bij Auro de hoogtekanalen vol geduwd worden. Dat kan nooit kloppen en dat hoor je ook. Let wel, dat is de upmixer. Native is een heel ander verhaal.


Teejoo

#2087
Citaat van: vik op juli  7, 2021, 08:56:04
Atmos kan ook niet tippen aan Auro3D. Native niet, en ook de upmixer is vele malen beter. Auro3D is gewoon een veel fraaier product en heeft ook een veel langere ontwikkeling door gemaakt. Ik ben kort geleden nog bij forum lid Audiomanagement geweest en die heeft gewerkt voor Auro3D. Leuke gesprekken gehad en zelf heb ik destijds samen met CineMike een hele tour gehad in het hart van Auro3D.

Het mooie van de up mixer is dat deze de "native core" van de DTS Master of True HD op de schijf helemaal intact laat. Door de grond laag intact te houden bereik je al een extra kwaliteit. Dolby trekt de core (grond laag) helemaal uit zijn verband (dubbele processing) en gaat vervolgens de hoogte kanalen erbij mixen. Ook de plaatsing van de hoogte kanalen is een stuk eenvoudiger en nog een voordeel vind ik en spreek uit eigen ervaring: Atmos content afspelen op een Auro3D speaker lay out werkt op zich goed genoeg en geeft een prima resultaat. Anders om geen goede resultaten mee.

In de film wereld maak je gewoon geen kans tegen partijen als Dolby die hebben veel te veel macht. Auro3D wordt veel gebruikt voor muziek mixen en in Duitsland is het enorm populair en zijn er best wel wat studio's die zich hier mee bezig houden. Ze hebben zeker wel een markt en pakken ook hier en daar wat films tussen door.

Zelf heb ik enkele klanten zoals Philip (HTip "The Chamber of Dreams") die bewust hebben gekozen voor een Auro3D lay out en bij elke film gebruik maken van de up mixer met daarbij de mogelijkheid om ook gebruik te maken van een Dolby Atmos core.

Auro 11.1 Film American Sniper wins oscar for best sound editing

Keuzes!  8) :music:
Vind jij ;-). Verder is idd ook niet op te boxen tegen Dolby en DTS, helemaal eens. Net als je opmerking dat Auro over een Atmos layout niet goed klinkt. Maar zou jij dan in een dedicated HT een Auro layout adviseren ipv Dolby?

En het feit dat er een oscar voor best sound editing wordt vergeven heeft denk ik meer met de soundengineer te maken dan het format waarin wordt gemixt. Dolby heeft er iets meer gewonnen..https://www.hdtvtest.co.uk/n/Dolby-celebrates-Oscar-winners-at-the-2020-Academy-Awards. Idem DTS-X.

Teejoo

Citaat van: reza op juli  7, 2021, 08:43:25
Ik geloof dat zeker. Ook omdat ik dat namelijk zelf ook ervaar. Mijn hoogte speakers hangen ook niet volgens de "Dolby richtlijnen" en ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die het slecht vind klinken.

Ik ben zelf ook niet van de auro opmixer ik vind na het een aantal keer goed te hebben geluisterd en vergeleken met atmos zeker een stuk minder omdat de focus vooral aan de voorkant bevind.

Ik vind uiteraard wel dat de fronts Heights ook echt voor je moeten hangen en de rears achter je ( voor het beste resultaat ) maar het hoeft dus niet.
Dat komt in het filmpje ook gewoon naar voren.
Niet dat zijn waarheid perse DE waarheid is maar voor mij persoonlijk klopt het zeker.
Het ging mij om de quote 'als er maar speakers hangen'. Ook je hoogte laag moet met beleid ingericht worden qua plaatsing en type. Anders wordt het ook niks.

vik

Geen goede plaatsing/ integratie van de grond laag is wat ik bedoel. Kan zijn door plaatsing of slechte akoestiek. Dan is de balans gewoon niet goed tussen de grond kanalen en de hoogte kanalen. Let op: ik heb het over een native Auro-3D speaker lay out en niet over het afspelen van Auro met een Atmos speaker lay out.

Als alles Auro3D goed geïntegreerd is volgens de eisen dan is het een grote bubble en wordt er geen onderscheid gemaakt tussen hoogte en grond laag. (mijn ervaring)  ;)

Citaat van: Teejoo op juli  7, 2021, 09:33:33
Ik zou niet weten wat er niet goed kan gaan bij de hoog of laag configuratie: Je ziet aan de meters aantoonbaar dat bij Auro de hoogtekanalen vol geduwd worden. Dat kan nooit kloppen en dat hoor je ook. Let wel, dat is de upmixer. Native is een heel ander verhaal.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Citaat van: Teejoo op juli  7, 2021, 09:45:42
Het ging mij om de quote 'als er maar speakers hangen'. Ook je hoogte laag moet met beleid ingericht worden qua plaatsing en type. Anders wordt het ook niks.

Dan ben ik misschien niet helemaal duidelijk geweest.
Uiteraard moet je wel enigszins nadenken over de plaatsing maar het wordt/kan dus met veel minder "bemoeienis" van de Dolby richtlijnen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Als ik puur naar mezelf kijk  ben ik een voorstander van "native" en betekent dat mijn voorkeur uit gaat naar een Atmos layout vanwege de UHD releases.

Citaat van: Teejoo op juli  7, 2021, 09:35:11
Vind jij ;-). Verder is idd ook niet op te boxen tegen Dolby en DTS, helemaal eens. Net als je opmerking dat Auro over een Atmos layout niet goed klinkt. Maar zou jij dan in een dedicated HT een Auro layout adviseren ipv Dolby?

En het feit dat er een oscar voor best sound editing wordt vergeven heeft denk ik meer met de soundengineer te maken dan het format waarin wordt gemixt. Dolby heeft er iets meer gewonnen..https://www.hdtvtest.co.uk/n/Dolby-celebrates-Oscar-winners-at-the-2020-Academy-Awards. Idem DTS-X.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Citaat van: vik op juli  7, 2021, 10:49:13
Als ik puur naar mezelf kijk  ben ik een voorstander van "native" en betekent dat mijn voorkeur uit gaat naar een Atmos layout vanwege de UHD releases.
Dat lijkt mij ook omdat Dolby bij UHD zo'n beetje de de facto standaard is. Ik heb me trouwens altijd verbaasd hoe dit is gegaan aangezien bij blu-ray juist DTS-MA zo'n beetje de standaard is. En vroegah bij DVD's juist weer DD.

Verder ben ik zoals je weet juist een processing hooligan die alle kanalen wil gebruiken, dus ook daarom Atmos ipv native :D

PascalP

Net even filmpje gekeken, interessante opmerking dat hij zegt dat je de speakers ook gewoon recht naar het midden kan laten knallen ipv indraaien richting MLP.
Hier ben ik het eigenlijk totaal niet mee eens en heb ook wel eens door de technische Auro richtlijnen en informatiebladen gekeken en de hoeken van de hoogtelaag komt best wel nauw is wat ik eruit haalde ;)

Maar dan nog, of Auro nu wel/niet beter is dan Atmos of de Dolby Surround upmixer (of DTS:X en Neural:X voor mijn part), zal mij allemaal een rotzorg zijn gezien mijn processor helemaal geen Auro afspeelt :P  :devil:

Wel heb ik eens een filmpje gezien een Duitser (weet ff niet meer zeker of het Lars Mette of Grobi was) die de verschillende upmixers achter mekaar liet horen en dan de versterkers van de grondlaag uitschakelde, daar was wel duidelijk op de horen dat Dolby Surround vrij subtiel is met de hoogtelaag, DTS Neural:X al een flink stuk meer, en bij Auromatic klonk de hoogtelaag onderhand net zo 'gevuld' als de grondlaag.
Moet ik er wel bijzeggen dat ik nog NOOIT een native Auro track op een Auro setup gehoord heb dus zelf kan ik er weinig over oordelen.
Mijn beredenatie is dan ook dat Auromatic (de upmixer dus en geen native track) té veel pushed naar de hoogtelaag en het daardoor heel geweldig en bombastisch klinkt maar verre van hoe het eigenlijk hoort te zijn.
Maar als het zo is wat Vik zegt dat Auro de grondlaag eigenlijk onaangeroerd laat en de hoogte info enkel 'extra' erbij doet, verlies je in ieder geval geen informatie op de grondlaag, dit is dan wel weer een plus.
Mijn eigen ervaring met de Dolby Surround upmixer is dat bij sommige films het soms lijkt alsof sommige details verloren gaan of minder dynamisch zijn, wellicht vanwege hoe deze upmixer werkte en het ipv op 1 discreet kanaal 'verdeeld' over de surround + hoogte en het als het ware uit elkaar trekt.
DTS Neural:X upmixer ga ik geen woorden vuil aan maken want die is gewoon ruk, Dolby heeft het stukken beter voor mekaar en wissel af en toe af tussen deze wel/niet gebruiken.

Maar in wezen draai ik zoveel mogelijk native/direct en zoals gezegd speelt het hele Auro verhaal voor mij geen rol ;)
Dus kwa speaker layout blijft de Atmos layout leidend voor mij. Maar ook dit krijg ik niet op de graad nauwkeurig dus is het ook een benadering hoe het zo goed mogelijk in mijn ruimte past, net als bij de meesten denk ik.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#2094
Citaat van: PascalP op juli  7, 2021, 14:59:05

Wel heb ik eens een filmpje gezien een Duitser (weet ff niet meer zeker of het Lars Mette of Grobi was) die de verschillende upmixers achter mekaar liet horen en dan de versterkers van de grondlaag uitschakelde, daar was wel duidelijk op de horen dat Dolby Surround vrij subtiel is met de hoogtelaag, DTS Neural:X al een flink stuk meer, en bij Auromatic klonk de hoogtelaag onderhand net zo 'gevuld' als de grondlaag.
Moet ik er wel bijzeggen dat ik nog NOOIT een native Auro track op een Auro setup gehoord heb dus zelf kan ik er weinig over oordelen.
Mijn beredenatie is dan ook dat Auromatic (de upmixer dus en geen native track) té veel pushed naar de hoogtelaag en het daardoor heel geweldig en bombastisch klinkt maar verre van hoe het eigenlijk hoort te zijn.

Maar als het zo is wat Vik zegt dat Auro de grondlaag eigenlijk onaangeroerd laat en de hoogte info enkel 'extra' erbij doet, verlies je in ieder geval geen informatie op de grondlaag, dit is dan wel weer een plus.
Dat was grobi dacht ik, en idd erg goed te horen.

Ik heb nog eens nagedacht over die opmerking van Victor, maar bij nader inzien vind ik dat voor een upmixer helemaal niet zo logisch omdat je dan zowel in de grondlaag als in de hoogtelaag dezelfde (hoogte) geluiden/informatie laat horen. Want dat zou er dan gebeuren volgens die filosofie als de grondlaag niet wordt aangepast.

Native Auro opgenomen is het uiteraard geen issue.

Raymen

yep grobi met ik dacht need for speed
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

PascalP

Idd, Need for Speed, Fast & Furious, zoiets was het...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Raymen

#2097
Ja als ze die garage deur open doen
Met die 3 koenigsegg auto dingen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Ik kan geen Duits dus ik maak daar geen pindakaas van...

Maar ik heb vanmiddag wat gezocht en gegoogled en forums gelezen etc etc en vrijwel altijd vinden ze Auro beter.
Zelfs een Auro set up met atmos film matriaal via de Auro upmixer.
Maar wat ik ook las is dat zodra je de Auro upmixer gaat gebruiken (wat je 99% van de tijd gaat doen met het beschikbare matriaal) de VOG niet mee doet.
Dat lijkt me niet de bedoeling, athans niet mijn bedoeling. Mocht dit uberhaupt kloppen he

Ps, op mijn Lyngdorf zit Auro en bij jou niet schreef je Pascal maar ja ik las weer wat op het forum aan de andere kant van de zee dat je met iets moois aan het testen bent waar het toevallig ook op zit?
Jaja Big Brother he  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek