Welke BK Subwoofer?

Gestart door sonsan, juni 25, 2018, 19:49:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

solitaire

Mijn Sunfire sub heeft naar het schijnt ook problemen met de auto-on/off, maar ik gebruik deze funktie wel domweg omdat het super handig is (maakt het weten dat dit een risico is je leven minder OK, terwijl van zo veel dingen die je doet in je leven je de risico's niet weet en ze gewoon doet zonder je minder OK te voelen ...)
Hinterm Horizont geht's weiter.

sonsan

#101
Helaas heeft het wijzigen van stopcontact niet geholpen. Zojuist bij het aanzetten van de sub begon direct het gebrom. Bij het bewegen van het netsnoer varieerde de brom weer. Het komt van de speaker, dat heb ik nu goed kunnen localiseren. Zou het netsnoer dan defect zijn? Ik had nog een netsnoer liggen van de MS subs en die heb ik nu gemonteerd. Tot nu toe gaat het goed, maar ik begin nu toch wel wat huiverig te worden....
@Solitair, ik heb je nogmaals een geluidsbestand gestuurd van de opname van vanavond.

Edit: ik vraag me nu ook af of de sub misschien gestoord word door de front speaker die redelijk dicht bij de sub staat, zo'n 5-10 cm afstand. Maar die zal toch wel magnetisch afgeschermd zijn..... Maar dan snap ik de link met het netsnoer nog niet.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

solitaire

het zou mooi zijn als jossie je geluidsfragmenten ook hoort, hij is degene die technisch capabel is

juist het variabele van het karakter, en dat het lijkt uit de driver te komen, geeft mij nog steeds het idee dat er inwerking van signaal/storing plaatsvind ergens
Hinterm Horizont geht's weiter.

sonsan

Ik heb Jossie een PB gestuurd! Begin er langzaam wel een beetje van te balen..... ( maar geef nog niet op!)
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67

Wat je nog kan testen.

-vanaf een andere cd middels een haspel.
Zodanig dat je echt op een andere groep zit dan modem/ master-slave blok.

- andere stroomkabel dan de bijgeleverde van BK gebruiken.

sonsan

#105

- Een andere groep kan ik nog wel proberen. Blijft het wel vreemd dat de andere vier subs die ik van MS heb gehad probleemloos hebben gewerkt in dezelfde setting als nu.
- Ik heb nu inderdaad een andere stroomkabel gemonteerd. Gisteravond ging dat goed. Maar het gebrom begon juist met een andere kabel dan meegeleverd een paar dagen geleden. Die was dan welleswaar aangesloten op de master/slave maar daar ligt het dus blijkbaar ook niet aan. Die kabel  heb ik toen omgewisseld met de originele.

Ik heb BK nog maar eens op de hoogte gebracht. Ik hoop dat zij nog met ideeën komen. Nu is het wel lastig dat je geen winkel hebt waar je met de sub naar toe zou kunnen gaan. Maar ik hoop dat BK meedenkt en met een oplossing komt (misschien de versterker vervangen zodat niet de hele sub terug moet)
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67

Dat zou dan idd een logische stap zijn, de plate amp uitwisselen.

Dat is redelijk eenvoudig en kan zonder solderen.

jossie

Ik heb het geluidsfragment beluisterd, dat geluid komt exact overeen met een 100 Hz sinus/blokgolf. Dat is rimpel van de gelijkgerichte voedingsspanning (2x 50 Hz = 100 Hz).

Er is dus een probleem in de versterker. Kan retour.
Omni !

sonsan

Zojuist een reactie gekregen van Tom van BK. Hij weet ook niet zeker wat nu het probleem is. Hij gaat mijn mails nog eens nalezen en de verschillende geluidsbestanden beluisteren. Daarna hoopt hij met een oplossing te kunnen komen.

Is dat ook voor een niet al te technisch iemand te doen, zo'n plate amp verwisselen? Ik kan wel een computer (blindelings...) uit en in elkaar schroeven maar aan audio apparatuur heb ik me nog nooit gewaagd....:-)
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

sonsan

Citaat van: jossie op augustus 10, 2018, 10:26:17
Ik heb het geluidsfragment beluisterd, dat geluid komt exact overeen met een 100 Hz sinus/blokgolf. Dat is rimpel van de gelijkgerichte voedingsspanning (2x 50 Hz = 100 Hz).

Er is dus een probleem in de versterker. Kan retour.
Zo, super Jossie! Geweldig dat je zo snel en enkel op een geluidsbestand deze conclusie kan trekken! Ik ga, met jouw goedvinden, deze informatie bij BK neerleggen. Kijken wat hun reactie is.
Nogmaals dank, ik ben hier heel blij mee!
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

jossie

Citaat van: sonsan op augustus 10, 2018, 10:28:51
Is dat ook voor een niet al te technisch iemand te doen, zo'n plate amp verwisselen? Ik kan wel een computer (blindelings...) uit en in elkaar schroeven maar aan audio apparatuur heb ik me nog nooit gewaagd....:-)

Dit is eenvoudiger ;-) zeker met de ogen open.
Omni !

jossie

Citaat van: sonsan op augustus 10, 2018, 10:30:44
Zo, super Jossie! Geweldig dat je zo snel en enkel op een geluidsbestand deze conclusie kan trekken! Ik ga, met jouw goedvinden, deze informatie bij BK neerleggen. Kijken wat hun reactie is.
Nogmaals dank, ik ben hier heel blij mee!

Heéeel soms zit ik er naast ;-)

Stuur maar op.
Omni !

sonsan

Allemaal heel hartelijk bedankt voor het meedenken en het aanbieden van (mogelijke) oplossingen. Het is nu aan BK hoe ze dit gaan oplossen. Ik hou jullie op de hoogte!
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

sonsan

#113
Het houd me toch bezig....
Nu ben ik al de hele middag muziek aan het afspelen, zonder problemen. Gewoon weer rechtreeks op de master/slave. Zit ik me te bedenken dat ik sinds twee weken een nieuwe tv heb gekocht, een 65 inch. De vorige was een 42 inch. Nu is het zo dat het gebrom sinds een week of twee speelt. Het zou natuurlijk toeval kunnen zijn maar het zal toch niet....?
Deze tv hangt veel dichterbij de sub dan de oude. En ook nog eens de kant waar de aan/uitschakelaar zich bevind, dus ook het stroom gedeelte. Nu ben ik niet zo technisch onderlegt om te verklaren of dit een veroorzaker zou kunnen zijn, maar het houd me dus wel bezig.

Bijgevoegd twee foto's van de huidige situatie. Ik heb gemeten dat de aan/uit schakelaar van de tv zich ong. 40 cm van de versterker af bevind. Vanavond gaat de tv weer aan dus ben zeer benieuwd of het gebrom weer terugkeert. Zo ja, dan verplaats ik de sub naar de andere kant van de tv waar enkel de hdmi aansluitingen bevinden.
Ook in afwachting waar BK mee komt...






Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67

Dit kan je toch eenvoudig zelf testen .

Gewoon subwoofer naar de andere kant.

sonsan

Ik heb deze dan ook een stuk naar voren geschoven. Nu al een dag of vijf geen problemen meer.
Ik wacht nog op een reactie van BK. Tom van BK gaat de geluidsbestanden analyseren en zou met een antwoord komen.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67

Een TV als veroorzaker van een brom zou voor het eerst zijn voor zover ik weet bij een BK subwoofer.

Maar het zou fijn zijn als je de veroorzaker te pakken hebt.

sonsan

Ik laat het zeker even weten als ik de oorzaak ontdekt hebt.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

PorscheHD

Goed ik zat vandaag eens de site van BK te bekijken maar kan maar niet bepalen welke subwoofer het beste voor mij zou zijn,

Situatie:

Mijn set is puur voor muziek in stereo, ik speel met een Marantz HD AMP, B&W 685S2. Ik vind de bass prima maar mis soms wat laag en dan met name het diepere laag. Ik kom van vloerstaanders,vandaar. Ik kan de subwoofer met LFE (die heeft de HD AMP) aansluiten of dan de Neurtrink kabel. De bedoeling is dat de subwoofer tot iets van max 40/45hz gaat spelen. De ruimte waar ik in luister is 5m bij 3m ongeveer niet helemaal gesloten hij is verbonden met de andere kamer middels een toog. Maar het speelt als een soort aparate kamer kwa akoustiek daarom de vloerstaanders weg gedaan vanwege teveelnagalm van bass etc.

Ik wil niet teveel uitgeven dus nijg naar de GIMINI maar gaat dat wel meerwaarde hebben vraag ik me af? XLS200? Ik heb gewoon echt geen idee.

Zou het dus op prijs stellen wat jullie mening is hierover.




chansig

Ik heb 2 XLS 200 subs. Erg tevreden. In de te koop sector staan er ook 2 te koop. Mijn speakers beginnen af te vallen bij 40/45 Hz. Met de subs erbij loopt het door tot 25 Hz.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

In de markt staan 2x xls200 in hoogglans zwart

PorscheHD

Ik zie het maar das 50,-verschil met normaal zwart en die heb ik liever ik haat hoogglans haha. Heb hem even een berichtje gestuurd. Wellicht toevallig vlakbij  ::)

Maar de XLS200 is dat een goede optie voor wat ik er mee wil?

Ralf67

Prima subwoofer voor kleinere ruimte.

PorscheHD


Ralf67