Verslechtering van het forum sinds laatste software update?

Gestart door Scarp, mei 2, 2004, 20:05:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scarp

Een paar dingen vallen me op:
1) Na een post duurt het vaak 2 seconden voordat de pagina gemaakt wordt (onderaan staat page created in 2.xxxx seconds). Dit was sneller volgens mij.
2) Af en toe krijg ik weer meldingen dat er een connectie fout was naar de database. Dit zag ik nagenoeg niet op de vorige versie en nu al een paar keer vandaag.

Hebben anderen dit ook? Of ligt het aan mij ? :)

MarcoV

Ik merk ook wat vertraging, en heel af en toe een foutmelding. Daarbij heb ik nog steeds problemen met mijn inbox (maximaal 14 berichten), dus helaas heeft de update niet geholpen.

Marco

jeroen_B

het posten van een bericht duurt heel lang af en toe en soms gebeurt er helemaal niets meer als ik op verzenden druk.

R


J.A.F._Doorhof

Posten van berichten duurt wat lang inderdaad ik weet niet waar dat wegkomt, maar de andere mensen hebben daar geen last van gelukkig.

foutmeldingen heb ik hier nooit, ook geen problemen met de inbox etc.
HEEL af en toe heb ik een server busy maar een refresh lost dat op (1-2x in de maand).

Waarom dat posten lang duurt is me niet bekend, mischien heeft het wat te maken met de compressed output die we gebruiken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Ik zie geen voordelen tov YabbSE van een paar maanden geleden, dus vanwaar de omschakeling op SMF ??   En waarom die search functie nu nog niet werkt  ???

Scarp

Tis niet zo heel erg. 2 seconden is te doen en af en toe lijkt het iets beter. Het viel me echter gewoon op.

Komt er nou binnenkort nog een update aan?

Misschien een idee om een dag vantevoren het aan te kondigen zodat mensen niet ineens verrast zijn ermee. Ik kan me zo voorstellen dat als je iets via PM bespreekt ofzo en het forum is er ineens niet dat je niet gelijk een email adres of iets dergelijks hebt.

J.A.F._Doorhof

WOW geen verschil met Yabbe SE ???

Ben je al die dB crashes vergeten, de enorm lange laadtijden, de profielen die niet wilde blijven hangen, een zoekfunctie die TOTAAL niet goed functioneerde (ok is beter dan niet aanwezig ;D).

YABBSE sucks voor dit soort grote boards :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

We gingen ineens van een goed werkend board naar enorme (>30 sec) laadtijden.   Dat lijkt mij een ander probleem dan het niet geschikt zijn van YabbSE.   Maar goed ik zie alleen de voorkant :) 

Erik

In het begin even die melding "could not connect" gehad, daarna niet meer. Soms duurt het idd 2 sec voor je antwoord er staat.
Eén tip voor Frank, mocht je weer gaan updaten en je weet dat het even een paar uurtjes kan duren als het tegen zit, vervang dan de tekst "only takes a minute", door iets anders.

Voor de rest eigenlijk nog geen problemen gezien. Valt mee gezien het grote aantal leden en gasten wat hier vertoefd.

edit: net weer die melding maar als ik er nog een keer op klik staat het toopic er wel, dus niet echt een probleem (voor mij).
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Die tip is fantastisch, maar goed het zou maar 30 seconden duren LOL
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

;D Altijd van het ergste uitgaan, dan kan het alleen maar meevallen is mijn motto ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MdB

Het laden van de laatste tien berichten:
Pagina opgebouwd in 45.86 seconden met 17 queries.  :-\
Beter duur dan niet te koop.

J.A.F._Doorhof

Correct, was even een search test aan het doen, sorry :D.

Nieuwe tekst voor de update.
Hi,
We weten niet wanneer we terug zijn het zou 1 minuut duren maar die is al voorbij :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Melvin

De notify mailtjes komen ook niet consequent aan  :-\

Ik heb nu bv. een notify op de hele Te Koop sectie, maar voor aparte messages krijg ik geen notify meer. Kennelijk heft het eerste het laatste op = bug !

SiR-ROUND

Hoi,

Posten duurt idd lang, maar ik heb ook random vertraging op het laden van topics.

Verder heb ik nu ineens een textbijlage bij de notify zitten?

Notifies hebben nog nooit helemaal goed gewerkt bij mij. Ik denk dat het door het werken op drie verschillende PC's komt en iets met coockies ofzo?

Soms krijg ik spontaan geen notifies meer, terijl ze wel in de lijst staan.

Maar goed, dat probleem was er al toen ik nog in Utreg woonde.

suyver

Het forum is bij mij ook (met vlagen) erg traag en de notify's werken ook niet helemaal naar behoren: soms krijg ik ook spontaan geen notifies meer, terijl ze wel in de lijst staan.

Maar mijn grootste probleem blijft toch wel de search... het wordt zo langzamerhand een beetje belachelijk zo lang als dat duurt... :(

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

R

Ik moet eigenlijk toegeven dat het vandaag wel beter lijkt. Misschien maakt het uit dat ik achter een dikke universiteit backbone zit ipv planet adsl thuis.

<edit> totdat ik deze post wilde posten :-X ???

suyver

Citaat van: Ruben op mei  3, 2004, 10:33:29
Misschien maakt het uit dat ik achter een dikke universiteit backbone zit ipv planet adsl thuis.

Nee, dat maakt niets uit: ik heb een 100 Mb/s internetverbinding direct op het backbone en toch is het ook bij mij best wel traag (soms): 20 seconden voor een pagina-opbouw heb ik vandaag al gezien...


-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

J.A.F._Doorhof

Freek,
SMF is aan het testen met de search dus SOMS kan ook ik het forum niet bereiken.
Ik ben echt ENORM pissed off op SMF juist omdat op bv www.fotoclubnop.nl wel de search als een wilde gaat, de update ging daar ook ineens goed, ik wil dat hier ook.

Ik doe dus echt mijn best.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

R


FrankB

Laden van pagina's gaat prima "Page created in 0.14 seconds with 20 queries" maar inderdaad het posten duurt wel een seconde of 2 a 3 voordat ie doorgaat.

Ach, heb wel een beetje geduld voor m'n favo forum  ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

suyver

"Page created in 17.125 seconds with 18 queries."  :(

Frank, misschien een domme vraag, maar ik stel hem lekker toch ( ;) ) : Op AVSforum komen veel en veel meer mensen en daar zijn ook veel en veel meer threads. Toch werkt de zoekfunctie daar prima en heel erg snel. Waarom neem je niet gewoon de zelfde forumsoftware als zij hebben, dan ben je toch meteen van alle problemen af? ???


-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

MarcoV

Citaat van: suyver op mei  3, 2004, 14:12:43
"Page created in 17.125 seconds with 18 queries."  :(

dan ben je toch meteen van alle problemen af? ???


en mijn misschien krijg ik mijn inbox dan ook weer werkend  ;)

Marco

J.A.F._Doorhof

AVS draait op slechtere software dan SMF, daarom snappen ze het daar ook niet

Als dit niet snel wordt opgelost gaan we MISCHIEN inderdaad over.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"