Musical Fidelity X series “the missing link>> mooi wit is niet lelijk

Gestart door Ralf67, april 23, 2018, 20:35:45

« vorige - volgende »

Ralf67 en 2 gasten bekijken dit topic.

chansig

Wat goed is moet je niet te lang naar luisteren. Raak je alleen maar verpest.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Goed is relatief, zit nog steeds in een bepaalde tweedehands prijsklasse, het is al vaker aangekaart, wil je echt beter zul je meer een diepte investering moeten gaan doen, of accepteren dat je aan het sidegraden bent overgeleverd.

chansig

Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Precies  :D

Wil geen open dipole.
Wil geen Audiolamp enzovoort.

De optie van Sonics in de woonkamer wordt ook al besproken.

Heb geen haast met de verkoop , en ook geen andere luidsprekers op het 👀.

jahtari

Een echte stap vooruit betekent geen audiotegel of -lamp maar een betere speaker.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Contour

Exact, je zit nu steeds in hetzelfde prijssegment en ook nog eens dezelfde merken te hengelen. Dus steeds ietsje anders, maar niet echt beter. Nu volgt dan steevast het antwoord dat dit deel van de hobby is, OK, dat kan, maar ben je dan niet eens benieuwd naar een hoger segment speaker?  Geen aanval hoor, maar oprechte intresse.

Ralf67

Ralf67

Even verder in eigen topic.

Sonics mogen weg, maar hoeven niet weg.

Als ze blijven is het geen straf.

Koopje van de week en weer een mooie ervaring rijker.
Als je een setje Dali luidsprekers koopt wat niet voldoet aan de wensen ?

Beetje omgekeerde wereld weer.

AudioGek 2024 🔊

Citaat van: Ralf67 op september 17, 2023, 17:08:46Even verder in eigen topic.

Sonics mogen weg, maar hoeven niet weg.

Als ze blijven is het geen straf.

Koopje van de week en weer een mooie ervaring rijker.
Als je een setje Dali luidsprekers koopt wat niet voldoet aan de wensen ?

Beetje omgekeerde wereld weer.

Huh slaat dit ineens op mij ? Volgens mij heb ik je niet afgekat toch. Ik zeg vanaf het begin al dat ze niet bevallen.

Gaan we weer.... dacht wel dat dat inmiddels klaar was. Of mogen er geen vragen meer gesteld worden in je topic. Het is toch ook raar dat je ze nu al weg doet terwijl ze zo mooi zijn

Ralf67

Nee , gaat om de ongezouten mening van Contour.

Daarom ook verder in mijn eigen topic.

Jij wisselt net zo vaak van luidsprekers als ik schoenen .

Heb namelijk ook een aardige sneaker collectie  :D

AudioGek 2024 🔊

Citaat van: Ralf67 op september 17, 2023, 17:19:23Nee , gaat om de ongezouten mening van Contour.

Daarom ook verder in mijn eigen topic.

Jij wisselt net zo vaak van luidsprekers als ik schoenen .

Heb namelijk ook een aardige sneaker collectie  :D

Valt de laatste tijd wel mee :)
En jij kan er zo te zien ook wel wat van haha.

Ralf67

Ja , en ik erken het tegenwoordig ook gewoon.

Scheelt een hoop geneuzel.

Deel van de hobby zeg maar.

AudioGek 2024 🔊

Citaat van: Ralf67 op september 17, 2023, 17:22:18Ja , en ik erken het tegenwoordig ook gewoon.

Scheelt een hoop geneuzel.

Deel van de hobby zeg maar.

3 setjes dit jaar. Valt mee :)
Oh bij mij is het zeker geen hobby om te wisselen. Als ik nu luidsprekers heb in deze ruimte en het bevalt wel.. dan ben ik wel van plan om ze te laten. Ik ben dat wisselen namelijk behoorlijk zat. En er zit nooit geen stop op. En anders wordt het alleen maar upgraden.  Maar niet meer maandelijks oid

Ralf67

Ralf67

Paar dagen later geniet ik nog steeds van de Sonics.

Ze staan te koop, en er is voorzichtige interesse van enkele Duitse kopers.

Even kijken wat dit gaat worden.

Soms gaan de dingen opeens heel snel.

dre73

Er staat nog een setje te koop op MP.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ralf67

Ja , heb ze gezien.

Alleen die vraagprijs ?

Contour

Hogere prijsklasse inderdaad, grotere materiaal inzet, duurdere drivers, filters etc, met als doel betere klank.

Ralf67

Ja , daar gaan we weer 8) .

Ga jij lekker je kurk plakken en je ebben houten damschijven plaatsen

Contour

Je vroeg toch waarom die speakers tegen de 4K moeten kosten, nou daarom. Er zijn grenzen aan wat je in het segment tot 1000 euro tweedehands kunt bereiken als luidspreker ontwerper.

Ralf67

Ik zou graag willen dat je hier weg blijft.

Zit niet op je geneuzel te wachten.

Contour

Wees gerust, ik ben weer weg, ga jij weer lekker je plaatjes draaien op die Sonics, voor je het weet kaapt een duitser ze weg..  ;D

Ralf67

Zo heb jij je punt weer gemaakt.

Ga lekker je dipooltjes Tweaken met van die meuk van Berret en consorten.

J.A.F._Doorhof

Kunnen we even een beetje volwassenen met elkaar omgaan aub ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

JeroenGRT

Ik vond de sonics anima erg goed klinken, andere luidsprekers van dat merk nog nooit gehoord. Ik kan mij zo voorstellen dat die sonics die je nu hebt wel wat ruimte nodig hebben.

https://www.stereophile.com/standloudspeakers/707sonics/index.html

Kom anders eens een keer naar Harbeth luisteren als je in de buurt bent.

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)