Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes!

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

Vorige topic - Volgende topic

bartd en 2 gasten bekijken dit topic.

AudioEnZo

Huub, ga je pas nieuwe luidsprekers aanschaffen als je gesetteld bent in het nieuwe appartement? Want als dat nu al zou doen weet je natuurlijk niet hoe die uit gaan pakken in jullie nieuwe stekkie.
Of komen er eerst "tijdelijke" speakers als de Neumans verkocht zijn?
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

HuubF

Citaat van: AudioEnZo op Gisteren om 12:57:40Huub, ga je pas nieuwe luidsprekers aanschaffen als je gesetteld bent in het nieuwe appartement? Want als dat nu al zou doen weet je natuurlijk niet hoe die uit gaan pakken in jullie nieuwe stekkie.
Of komen er eerst "tijdelijke" speakers als de Neumans verkocht zijn?

Eerst iets tijdelijks, als we daar zitten iets permanents. Iets tussen een tweedehands Kef LS50 (als echt alles tegenzit) en een Dynaudio Legend met Sugden eindversterkers of, als alles meezit en de buren mee lijken te vallen, een Dynaudio Confidence 20a en als de buren zelf herrie maken toch maar die ATC SCM100asl.
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

LD001

Citaat van: HuubF op juli  3, 2026, 21:20:05Ja en dan te koop zetten wat dan niet lukt?

Dezelfde redenering zou je ook voor je huidige huis kunnen hebben (met aanzienlijk meet financiële risico's): zet je dat nu ook te koop?

AudioLaan

Als je je huis over twee jaar verkoopt in plaats van nu heb je er een gratis setje scm 150asl erbij gok ik. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

pjotr2701

Citaat van: LD001 op Gisteren om 15:40:34Dezelfde redenering zou je ook voor je huidige huis kunnen hebben (met aanzienlijk meet financiële risico's): zet je dat nu ook te koop?

Huub gaat tijdelijk zwerver worden, daarom alles verkopen...

Ik denk alleen dat je een huis in Nederland makkelijker verkoopt als een setje Neumann... Maar hier in Hoogeveen zie ik wel dat het duidelijk langer te koop staat en er niet meer wordt overgeboden... De stijgende rente en onzekerheid zijn daar debet aan...

brt

Citaat van: pjotr2701 op Gisteren om 20:37:29Huub gaat tijdelijk zwerver worden, daarom alles verkopen...

Ik denk alleen dat je een huis in Nederland makkelijker verkoopt als een setje Neumann... Maar hier in Hoogeveen zie ik wel dat het duidelijk langer te koop staat en er niet meer wordt overgeboden... De stijgende rente en onzekerheid zijn daar debet aan...

En vergeet Hoogeveen niet  :tounge:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

pjotr2701

Citaat van: brt op Gisteren om 21:53:45En vergeet Hoogeveen niet  :tounge:

Tja, het speelt zeker een rol, hoewel wij het erg naar onze zin hebben. Woon er nu vier jaar..

brt

Citaat van: pjotr2701 op Gisteren om 22:29:12Tja, het speelt zeker een rol, hoewel wij het erg naar onze zin hebben. Woon er nu vier jaar..

Was ook maar een geintje joh ;)
Te makkelijk om hem niet te maken.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

pjotr2701

Citaat van: brt op Gisteren om 22:37:11Was ook maar een geintje joh ;)
Te makkelijk om hem niet te maken.

Voordeel van Hoogeveen is veel ruimte en dus een losse luisterkamer achter het huis.. Erg plezierig moet ik zeggen...

brt

Citaat van: pjotr2701 op Gisteren om 22:45:45Voordeel van Hoogeveen is veel ruimte en dus een losse luisterkamer achter het huis.. Erg plezierig moet ik zeggen...

Ja ik zag de foto langskomen, heerlijk, zo'n eigen plek!

mmuetst

Citaat van: brt op Gisteren om 21:53:45En vergeet Hoogeveen niet  :tounge:
Wat is daar mis aan, hoe meer naar het oosten in Nederland hoe vriendelijker ze worden. Ik was laatst bij een knaapje in de buurt van Kampen met een prachtige audio set, maar vooral de nuchtere vriendelijkheid deed mij goed.
En ik ken ook een knaapje in Apeldoorn die regelmatig een sessie geeft voor een stelletje mafkezen die veel geld uitgeven aan audio spulletjes. Maar ga elke keer met een goed gevoel en een glimlach op mijn gezicht weer terug naar het kille en onpersoonlijke Utrecht   :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

HuubF

Citaat van: mmuetst op Vandaag om 00:22:00Wat is daar mis aan, hoe meer naar het oosten in Nederland hoe vriendelijker ze worden. Ik was laatst bij een knaapje in de buurt van Kampen met een prachtige audio set, maar vooral de nuchtere vriendelijkheid deed mij goed.
En ik ken ook een knaapje in Apeldoorn die regelmatig een sessie geeft voor een stelletje mafkezen die veel geld uitgeven aan audio spulletjes. Maar ga elke keer met een goed gevoel en een glimlach op mijn gezicht weer terug naar het kille en onpersoonlijke Utrecht  :D

De beste vriendin van mijn vrouw is vorig jaar van Leiden naar de kop van Drente verhuisd, van een appartement naar een boerderij-achtige setting met een enorm stuk land. We zijn daar natuurlijk al een paar keer geweest en het is een mengeling van een wensdroom, een sprookje en de laatste stap vlak voordat je in urn of kist verdwijnt. De mensen daar zijn ongelofelijk aardig inderdaad. De dichtstbijzijnde zit op 150 meter en zie je alleen met oud en nieuw. Of als er over en weer een ei of kopje suiker nodig is.

Wij zijn stadsmensen. Erg goed in het scannen van onze omgeving en precies die mensen selecterend waarmee we dan leuke dingen gaan doen zoals naar de film, naar de kroeg, voetbal kijken, kaarten, tennissen, verjaardagen, elkaar helpen in moeilijke tijden... zonder daar uren voor in de auto te hoeven zitten. Ons groepje hier in Leiden Noord bevat een mens of 20. Helaas wel aan het uitdunnen maar dat krijg je als je de 70 bent gepasseerd.
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

pjotr2701

Dat begrijp ik, wij zijn ook stadsmensen en hebben ervoor gekozen dicht bij het centrum van Hoogeveen te wonen (loopafstand). Maar als ik dan in een grote stad loop, dan trekt het wel...

Aan de andere kant, mijn hobby audio kan nooit in een stad zoals nu. Kan 24 uur per dag luisteren, niemand die er last van heeft... Dat is me ook wat waard als je minder mobiel wordt.
Groet!