Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: ajbeefde op maart 22, 2022, 08:42:59
Ik denk juist dat Huub de rust zelf is en het overige publiek er zich meer "druk" om maakt......  ;)

Ik denk dat je daar gelijk in hebt.   ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Ik voel me al weer helemaal beter ondanks een akelige rest-hoest, dus de oplossingenmachine draait op volle toeren.

De afgelopen dagen kreeg ik het gevoel dat ik volkomen vast zat met de mogelijkheden die ik in huis heb. De Hegel klinkt mooi maar daar houdt het op, de Blak is in geen enkele combinatie te dwingen tot het enige wat de Hegel goed doet, de Toppings zijn weer gewoon de beste dac en voorversterker ter wereld. Leveren dus niets verrassends en mogen ook weg.

Er kan dus voor een duizendje of 6 de ramsj in.

Ondertussen wil ik een workbench waarbij ik deels luister naar de raad van mijn getrouwen, geld wil vrijhouden voor eventuele volgende stappen en stiekum ook kan hopen dat ik er eindelijk wel ben.

Working on it...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: HuubF op maart 22, 2022, 11:56:58
Ik voel me al weer helemaal beter ondanks een akelige rest-hoest, dus de oplossingenmachine draait op volle toeren.

De afgelopen dagen kreeg ik het gevoel dat ik volkomen vast zat met de mogelijkheden die ik in huis heb. De Hegel klinkt mooi maar daar houdt het op, de Blak is in geen enkele combinatie te dwingen tot het enige wat de Hegel goed doet, de Toppings zijn weer gewoon de beste dac en voorversterker ter wereld. Leveren dus niets verrassends en mogen ook weg.

Er kan dus voor een duizendje of 6 de ramsj in.

Ondertussen wil ik een workbench waarbij ik deels luister naar de raad van mijn getrouwen, geld wil vrijhouden voor eventuele volgende stappen en stiekum ook kan hopen dat ik er eindelijk wel ben.

Working on it...

Naim, gewoon doen, je weet dat je er gelukkig van wordt  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Mitch-- op maart 22, 2022, 12:16:16
Naim, gewoon doen, je weet dat je er gelukkig van wordt  :)

Kan, hoewel dat ook weer ellende oplevert.

Eerst iets gedegen-maar-goedkoops met lekker veel inregelmogelijkheden, een stuk of 10 apparaten en kabeltjes verkopen en dan zie ik wel.

Het eerste apparaat dat er tijdelijk (of permanent?) in mag is een NAD C658. Met meetmicrofoon en Dirac. Vooruit dan maar.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Citaat van: HuubF op maart 22, 2022, 12:33:17
Kan, hoewel dat ook weer ellende oplevert.

Eerst iets gedegen-maar-goedkoops met lekker veel inregelmogelijkheden, een stuk of 10 apparaten en kabeltjes verkopen en dan zie ik wel.

Het eerste apparaat dat er tijdelijk (of permanent?) in mag is een NAD C658. Met meetmicrofoon en Dirac. Vooruit dan maar.

Dat is de volgende miskoop. Die gaat gegarandeerd ook weer de verkoop in. Ik lees teveel dat nad ook steriel klinkt. In ieder geval zeker niet warm.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

addesmo


Mitch--

Citaat van: HuubF op maart 22, 2022, 12:33:17
Kan, hoewel dat ook weer ellende oplevert.

Eerst iets gedegen-maar-goedkoops met lekker veel inregelmogelijkheden, een stuk of 10 apparaten en kabeltjes verkopen en dan zie ik wel.

Het eerste apparaat dat er tijdelijk (of permanent?) in mag is een NAD C658. Met meetmicrofoon en Dirac. Vooruit dan maar.

Naim Unity Nova, zeer gedegen en maar 1 apparaat, makkie  :headbanging:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: frank2 op maart 22, 2022, 12:47:22
Dat is de volgende miskoop. Die gaat gegarandeerd ook weer de verkoop in. Ik lees teveel dat nad ook steriel klinkt. In ieder geval zeker niet warm.

De reden is uitsluitend de Dirac module en de lage prijs. Er zijn ook hele volksstammen die me verwijten dat ik te weinig aandacht aan dat soort dingen geef. Ik kan niet iedereen tegelijk tevreden stellen Frank!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Mitch-- op maart 22, 2022, 13:13:43
Naim Unity Nova, zeer gedegen en maar 1 apparaat, makkie  :headbanging:

Ik zoek het nu eerst in het flexibele, goedkope en toch gedegene. Ik zou dan trouwens eerder een NAP250dr als versterker willen met een NAC272 als streamer/vv. Maar dat is ook effe duurder dan zo'n NAD.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Citaat van: HuubF op maart 22, 2022, 13:15:12
De reden is uitsluitend de Dirac module en de lage prijs. Er zijn ook hele volksstammen die me verwijten dat ik te weinig aandacht aan dat soort dingen geef. Ik kan niet iedereen tegelijk tevreden stellen Frank!

Je bent toch geen voorstander van dsp.? Tuurlijk helpt het om bassen te beteugelen,  maar zorgt ook voor minder natuurlijk geluid in mid en hoog al is dat maar zeer weinig...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mitch--

Citaat van: HuubF op maart 22, 2022, 13:18:00
Ik zoek het nu eerst in het flexibele, goedkope en toch gedegene. Ik zou dan trouwens eerder een NAP250dr als versterker willen met een NAC272 als streamer/vv. Maar dat is ook effe duurder dan zo'n NAD.

Tsja, maar wat verwacht je van de NAD tov van wat je nu hebt of de Hegel? NAD was in het verleden ook niet echt een goed huwelijk met de toen, 'heilig gewaande' en 'vanaf nu is upgraden zinloos want dit is de toekomst', purify versterker....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: frank2 op maart 22, 2022, 13:18:07
Je bent toch geen voorstander van dsp.? Tuurlijk helpt het om bassen te beteugelen,  maar zorgt ook voor minder natuurlijk geluid in mid en hoog al is dat maar zeer weinig...

Klopt, maar ik zal toch ooit moeten onderzoeken of mijn oneindige zoektocht misschien vergemakkelijkt kan worden door een ander compromis dan wat ik gewend ben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Citaat van: HuubF op maart 22, 2022, 13:24:48
Klopt, maar ik zal toch ooit moeten onderzoeken of mijn oneindige zoektocht misschien vergemakkelijkt kan worden door een ander compromis dan wat ik gewend ben.
Daar heb je zeker gelijk in. Ik heb hier de anthem room correctie uitgebreid getest, zonder is een klein beetje mooier vooral in hoog en mid, ook als de roomcorrectie alleen aanstaat voor de lagere hz. Tot bijvoorbeeld 200 hz.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Contour

Dit (DSP) heb je toch al meermaals getest? Als je steeds weer opnieuw dingen moet gaan testen wordt het pad wel erg lang.

Ik zou dan toch eerst beginnen met een nieuwe speaker, hier niet op besparen. Dan deze optimaal opstellen. Daarna de versterker en de rest.

katwax

Citaat van: frank2 op maart 22, 2022, 13:18:07
Je bent toch geen voorstander van dsp.? Tuurlijk helpt het om bassen te beteugelen,  maar zorgt ook voor minder natuurlijk geluid in mid en hoog al is dat maar zeer weinig...
Je doet een aanpassing aan het laag en het veranderd het geluid in mid en hoog? Dan is het toestel defect  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: Mitch-- op maart 22, 2022, 13:24:09
Tsja, maar wat verwacht je van de NAD tov van wat je nu hebt of de Hegel? NAD was in het verleden ook niet echt een goed huwelijk met de toen, 'heilig gewaande' en 'vanaf nu is upgraden zinloos want dit is de toekomst', purify versterker....

Ik heb de Hegel niet hoog zitten qua Roon implementatie (wel het gebruiksgemak), streaming en dac. Want dat heb ik allemaal uitgebreid kunnen vergelijken. Het totaalgeluid is vreemd genoeg wel mooi in balans. Ondanks de vreemde digitale omzettingen en gebrek aan details.

De Purifi van NAD heb ik al 2 keer in huis gehad, de eerste keer met de Dynaudio Contour's die ik toen had. Dat klonk wel mooi maar wat licht. Met de JBL HDI1600's was het juist wel erg goed. In de tijd dat de Roksan Blak kapot was heb ik hem nog één keer in huis gehad samen met een A*BNB 500 van MichelDW. Omdat die laatste meer dan 500 euro goedkoper was ging de NAD weer terug.

Maar nu lijkt het me wel weer wat. En als het NAD setje, met Dirac en al, de ATC's toch niet aan de praat krijgt gaan die er maar eens uit. Ik ben die lastig aanstuurbare speakers onderdehand ook een beetje zat.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Contour op maart 22, 2022, 13:28:59
Dit (DSP) heb je toch al meermaals getest? Als je steeds weer opnieuw dingen moet gaan testen wordt het pad wel erg lang.

Ik zou dan toch eerst beginnen met een nieuwe speaker, hier niet op besparen. Dan deze optimaal opstellen. Daarna de versterker en de rest.

Nee ik heb het niet echt getest. Wel een beetje op het gehoor gerommeld met de DSP van Roon maar niet met een meetmicrofoon.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

gerard123

Er staat een Lyngdorf 2170 op dit forum te koop. Die heeft bij mij veel rust gebracht. Maar klasse d en dsp, dat zal voor velen niet de weg zijn.

CZ79

Citaat van: katwax op maart 22, 2022, 13:34:40
Je doet een aanpassing aan het laag en het veranderd het geluid in mid en hoog? Dan is het toestel defect  ;D
Zal wel zo zijn dat wanneer het laag beter onder controle is dat het mid/hoog anders uitpakt dan wat je daarvoor gewend was
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

sschot

Citaat van: HuubF op maart 22, 2022, 12:33:17
Kan, hoewel dat ook weer ellende oplevert.

Eerst iets gedegen-maar-goedkoops met lekker veel inregelmogelijkheden, een stuk of 10 apparaten en kabeltjes verkopen en dan zie ik wel.

Het eerste apparaat dat er tijdelijk (of permanent?) in mag is een NAD C658. Met meetmicrofoon en Dirac. Vooruit dan maar.

Heel benieuwd naar je bevindingen en ervaring met deze streamer vv combi. Lees graag de opgedane ervaringen!

Leuk dat je dit probeert........
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

katwax

Citaat van: cz79 op maart 22, 2022, 15:14:55
Zal wel zo zijn dat wanneer het laag beter onder controle is dat het mid/hoog anders uitpakt dan wat je daarvoor gewend was
Dat is mogelijk, maar dat kan je dan niet wijten aan de DSP die het mid of hoog aanpast en zeker niet minder natuurlijk klinken. Het zou dan net natuurlijker/correcter moeten klinken.
Kan ook zijn dat je hierdoor duidelijker gebreken in het mid en/of hoog hoort, maar die waren er ook ervoor al dan.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

scrutinizer

Citaat van: HuubF op maart 22, 2022, 13:15:12
De reden is uitsluitend de Dirac module en de lage prijs. Er zijn ook hele volksstammen die me verwijten dat ik te weinig aandacht aan dat soort dingen geef. Ik kan niet iedereen tegelijk tevreden stellen Frank!
Je zou kunnen beginnen bij jezelf........ ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Marco66

Denk dat je meeste winst haalt met mooie monitoren zoals Harbeth of zo.
Zijn al vele apparaten gepasseerd wat het schijnbaar niet is met als gemene deler de atc's.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Cyreg

Je zou eens 'n integrated versterker van Exposure kunnen proberen: 3010S2D INT (oud model) of 'n 3510 INT (opvolger)
Zal met jouw luidsprekers nooit dun of met te weinig body spelen  :clapping:

Wordt qua PRaT geregeld vergeleken met Naim; echter geen digitale oplossing
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

jahtari

Huub aan de dsp, het moet niet gekker worden. Hulde om dit te proberen en ben zeer benieuwd naar de resultaten.  :coffee:

Mooi ook om met al het opgehaalde geld van de verkopen een set actieve atc25a te scoren....  :devil:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub