Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Rob_Dingen op september 25, 2021, 13:27:40
Hier ligt de Blak op tafel.
Geen schema te krijgen en onmogelijk om te testen als hij uit elkaar ligt.
Als dat nog maar goed komt ;D

De fabrikant zélf reageert nergens op?  Geen losse componenten te koop bij Roksan?


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: vergeerr72 op september 25, 2021, 11:45:32

Ik was toch niet overtuigd van de Topping D90 die ik thuis gehad heb.  Is er nog een derde categorie buiten de meet-weters en de subjectivo's?

Wat ik goed vind aan de D90se is dat hij ontstellend strak en schoon klinkt zonder dat het daardoor klinisch wordt. De goedkopere Topping modellen hebben dat m.i. wel.

Ik ben een beetje klaar met apparaten die muzikaal klinken. Daar ben ik na een tijdje altijd op uitgekeken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vergeerr72

Citaat van: HuubF op september 25, 2021, 19:08:03
Wat ik goed vind aan de D90se is dat hij ontstellend strak en schoon klinkt zonder dat het daardoor klinisch wordt. De goedkopere Topping modellen hebben dat m.i. wel.

Ik ben een beetje klaar met apparaten die muzikaal klinken. Daar ben ik na een tijdje altijd op uitgekeken.
Ik naar mijn smaak was hij nog te klinisch. Kan een smaak dingetje zijn. Moet de categorie subjectivo's maar opgesplitst worden in de klinische subjectivo's en muzikale subjectivo's.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

HuubF

Citaat van: vergeerr72 op september 25, 2021, 19:20:50
Ik naar mijn smaak was hij nog te klinisch. Kan een smaak dingetje zijn. Moet de categorie subjectivo's maar opgesplitst worden in de klinische subjectivo's en muzikale subjectivo's.

De D90se is ook behoorlijk anders tov de D90. Ik ben trouwens zeker geen klinische subjectivo!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vergeerr72

Citaat van: HuubF op september 25, 2021, 19:34:08
De D90se is ook behoorlijk anders tov de D90. Ik ben trouwens zeker geen klinische subjectivo!
Jij bent je eigen buitencategorie @HuubF  [emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rob_Dingen

Citaat van: twani op september 25, 2021, 17:15:01
De fabrikant zélf reageert nergens op?  Geen losse componenten te koop bij Roksan?

Kennis zou hem repareren hij heeft een reparatie bedrijf en heeft contact gezocht en gevraagd om een service manual.
Ze reageren helemaal niet.
Het is niet echt een service vriendelijk apparaat je moet hem helemaal uit elkaar halen om te kunnen repareren en dan kun je dus niks meer meten of testen.
Heb Huub beloofd er naar te kijken en eventueel te repareren kosteloos als er maar geen haast is.
Als het probleem alleen in de eindtrap zit gaat het waarschijnlijk wel lukken zit het probleem eerder kan het niet is allemaal smd.
Daar staat meestal niets op dus weet je niet welke transistors het zijn en heb je dus echt het service manual nodig.

Rob

jossie

Dat is niet zo hoor Rob, elke pieptransistor heeft een code op z'n rug, dan kun je in smd kookboeken opzoeken wat het ws is, beetje afhankelijk van de omgeving van de tor is dat meestal vrij snel duidelijk.

Tien x loep is wel onmisbaar [emoji6]

Als ze alles eraf geschuurd hebben omdat de schakeling gruwelijk briljant is wordt het wel moeilijk...
Omni !

Rob_Dingen

Citaat van: jossie op september 26, 2021, 13:19:10
Dat is niet zo hoor Rob, elke pieptransistor heeft een code op z'n rug, dan kun je in smd kookboeken opzoeken wat het ws is, beetje afhankelijk van de omgeving van de tor is dat meestal vrij snel duidelijk.

Tien x loep is wel onmisbaar [emoji6]

Als ze alles eraf geschuurd hebben omdat de schakeling gruwelijk briljant is wordt het wel moeilijk...
Ben nog niet zo ver de helft van de mosfets zijn stuk en in de sturing nog niets gevonden tot 2 trappen voor de mosfets.
Doe eigenlijk haast nooit reparaties en al helemaal niet met smd, heb andere hobby's ;)
Maar weer iets geleerd als het torretje er maar niet uitgebrand is.

Rob

twani

Vooropgesteld dat mijn kennis van elektronica volstrekt ontoereikend is vroeg ik me nog wel even af of fabrikanten "ergens onderweg" in het circuit niet ergens nog een beveiliging tegen dit soort "misaansluitingen" inbouwen?

T is toch wel bizar dat een doodgewone aansluit-vergissing van de gebruiker de hele boel leeg doet fikken?

Of denk ik te simpel?

kermy

Citaat van: twani op september 26, 2021, 20:51:00
Vooropgesteld dat mijn kennis van elektronica volstrekt ontoereikend is vroeg ik me nog wel even af of fabrikanten "ergens onderweg" in het circuit niet ergens nog een beveiliging tegen dit soort "misaansluitingen" inbouwen?

T is toch wel bizar dat een doodgewone aansluit-vergissing van de gebruiker de hele boel leeg doet fikken?

Of denk ik te simpel?

Helaas Twani, je denkt inderdaad te simpel, en daar plukt Huub de wrange vruchten van. Als de eindtrappen en stuurtrappen dc gekoppeld zijn, dan vliegt de hele zooi om je oren als je zo'n aansluitvergissing maakt.

En als ik het zo lees is Rob ook al tot die conclusie gekomen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

kermy

Citaat van: HuubF op september 26, 2021, 22:48:50
Ik heb geen aansluitvergissing begaan.  :devil:

Nee, je ging ervan uit dat je de minnen van de kanalen wel aan elkaar kon hangen, en dat kan bij single ended eindtrappen, daar liggen die minnen al aan elkaar. Maar bij een gebalanceerde eindtrap duidelijk niet.

Hoe je het ook wend of keert, doordat de beide kanalen via de subwoofer met elkaar verbonden zijn geweest heeft de Blak de huidige status. En ja, heel lullig dat er nergens voor zoiets gewaarschuwd word.

En zo zijn aannames vaak de aanleiding voor veel ellende.



Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

De nieuwe ATC SCM19's staan nu bijna een hele week de hele nacht en bijna de hele dag te draaien. Dus een uur of 100. Vanochtend was de eerste ochtend dat ik niet het gevoel had dat er iets was veranderd. De verfijning en rust namen stapje voor stapje toe, wat er nog ontbreekt is het laatste stukje autoriteit. De 'oude' SCM19's hadden na een paar weken iets dwingends, dat zit er nu nog niet helemaal in. Hopelijk is dat geen inbeelding.

Verders heb ik vandaag de Ayre QB-9 Twenty op de post gedaan; er wordt eindelijk weer eens wat verkocht. Het wachten is op de komst van een nieuwe A*BNB Ncore 500 ter vervanging van het demo-exemplaar en een setje Atlas Mavros bruggetjes.

En dan zal ik wel goesting hebben in die Topping PRE90 voorversterker. Heb ik wel een extra setje Atlas Mavros XLR's nodig. Gelukkig heb ik nog niet al mijn XLR kabels verkocht (Cardas, Transparent).

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani


twani

Citaat van: HuubF op september 27, 2021, 17:26:26
De nieuwe ATC SCM19's staan nu bijna een hele week de hele nacht en bijna de hele dag te draaien. Dus een uur of 100. Vanochtend was de eerste ochtend dat ik niet het gevoel had dat er iets was veranderd. De verfijning en rust namen stapje voor stapje toe, wat er nog ontbreekt is het laatste stukje autoriteit. De 'oude' SCM19's hadden na een paar weken iets dwingends, dat zit er nu nog niet helemaal in. Hopelijk is dat geen inbeelding.

Verders heb ik vandaag de Ayre QB-9 Twenty op de post gedaan; er wordt eindelijk weer eens wat verkocht. Het wachten is op de komst van een nieuwe A*BNB Ncore 500 ter vervanging van het demo-exemplaar en een setje Atlas Mavros bruggetjes.

En dan zal ik wel goesting hebben in die Topping PRE90 voorversterker. Heb ik wel een extra setje Atlas Mavros XLR's nodig. Gelukkig heb ik nog niet al mijn XLR kabels verkocht (Cardas, Transparent).

Toe maar, per post.  Komt men "zoiets" kostbaars niet ophalen tegenwoordig   :o

HuubF

Citaat van: twani op september 27, 2021, 22:51:44
Toe maar, per post.  Komt men "zoiets" kostbaars niet ophalen tegenwoordig   :o

Hij woont in the middle of nowhere. Achterhoek of zo.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

marcush


HuubF

Citaat van: marcush op september 28, 2021, 18:14:46
Daar vertrouwt men de medemens (lees: verkoper) nog gewoon   8)

De Ayre is gelukkig goed aangekomen.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rob_Dingen

Nou Huub heeft mazzel de Roksan Blak draait weer.
Omdat er onder de €50 bestelling €20 verzendkosten zat voor €50 mosfets besteld omdat er dus meer waren heb ik ze mooi kunnen meten en matchen.
Moet alleen een duurtest doen omdat ik niet weet hoeveel ruststroom er liep wil ik hem op 45 graden of zo afstellen want de koelprofielen zijn maar klein.

Rob

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Richi

Citaat van: Rob_Dingen op september 30, 2021, 17:58:14
Nou Huub heeft mazzel de Roksan Blak draait weer.
Omdat er onder de €50 bestelling €20 verzendkosten zat voor €50 mosfets besteld omdat er dus meer waren heb ik ze mooi kunnen meten en matchen.
Moet alleen een duurtest doen omdat ik niet weet hoeveel ruststroom er liep wil ik hem op 45 graden of zo afstellen want de koelprofielen zijn maar klein.

Rob
Wat was er nu kapot Rob? En ik ben niet technisch, dus kan je het in Jip en Janneke taal uitleggen?  :smile:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a