Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Mitch-- op mei 16, 2021, 11:08:41
Dat de Dyn's de verfijning hebben geloof ik wel, maar de 'ballen' van de JBL's.... twijfel aldaar

Denk ik ook. Misschien is het inderdaad onverenigbaar.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Contour op mei 16, 2021, 10:42:23
Wat is er anders aan het geluid? Enige verschil de NUC?

Nee gelijke omstandigheden met een set die helemaal getuned is/was op de Spendors.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Dus nu de Spendors maar de rest van de set afgestemd op de JBL's?

Dura

Citaat van: HuubF op mei 16, 2021, 11:35:17
Denk ik ook. Misschien is het inderdaad onverenigbaar.
Het hangt denk ik ook van het volume af; ik heb met Dyns vaak het gevoel dat ze echt lekker gaan klinken op hogere volumes; ik bedoel niet snoeihard, maar op het volume dat je gebruikt als je ook een gesprek voert komen ze niet echt los.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Contour op mei 16, 2021, 11:42:24
Dus nu de Spendors maar de rest van de set afgestemd op de JBL's?

Nee de huidige set is afgestemd op de Spendors. Dat levert een mooi, onderhoudend geluid op. De aanpassinkjes voor de JBL's zaten in plaatsing, stands, Bybees dus vastgeplakt aan de speakers. Met 'was' bedoel ik dat de Spendors er op den duur toch uit gaan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Citaat van: HuubF op mei 16, 2021, 11:04:41
Compleet verschillend geluid. De Spendors de verfijning, JBL's de ballen.

Het verschil is goed voel- en hoorbaar met All The Rowboats van Regina Spector. De Spendors geven dat erg mooi weer, het is ook een mooie opname. De JBL's maken het nummer een overdonderende ervaring maar geven je niet het gevoel dat het zo'n mooie opname is.

Beide speakers hebben iets wat ik graag wil. Als compromis hou ik het nog steeds op een Dynaudio vloerstaander. Het JBL pad aflopen zie ik niet zo zitten.
Dat snap ik echt niet"de ballen"...het zijn kleinere speakers en meer ballen, volgens mij bij gelijke DB moet juist de spendor meer ballen hebben,verklaar je nader Huub....zet ze alle twee op 80 DB en ik wil jou eens weer horen.......🤔🤔
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

HuubF

Citaat van: Carrol op mei 16, 2021, 12:12:48
Dat snap ik echt niet"de ballen"...het zijn kleinere speakers en meer ballen, volgens mij bij gelijke DB moet juist de spendor meer ballen hebben,verklaar je nader Huub....zet ze alle twee op 80 DB en ik wil jou eens weer horen.......🤔🤔

Jeetje wat uitdagend!  ;)

Ja de JBL's zijn erg meeslepende speakers. En dat heeft niets te maken met het aantal dB's.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Hannibal_

Citaat van: HuubF op mei 16, 2021, 12:21:23
Jeetje wat uitdagend!  ;)

Ja de JBL's zijn erg meeslepende speakers. En dat heeft niets te maken met het aantal dB's.

En ehhhh... parallel aansturen? Paar extra eindtrapjes er bij om geen impedantie problemen te krijgen....
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Dynaudio vloerstaanders van het betere soort hebben echt wel ballen. Met een Sub 6 erbij is het helemaal af.  :angel:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

gerard123

Citaat van: HuubF op mei 16, 2021, 11:04:41
Compleet verschillend geluid. De Spendors de verfijning, JBL's de ballen.

Het verschil is goed voel- en hoorbaar met All The Rowboats van Regina Spector. De Spendors geven dat erg mooi weer, het is ook een mooie opname. De JBL's maken het nummer een overdonderende ervaring maar geven je niet het gevoel dat het zo'n mooie opname is.

Beide speakers hebben iets wat ik graag wil. Als compromis hou ik het nog steeds op een Dynaudio vloerstaander. Het JBL pad aflopen zie ik niet zo zitten.

Fijn nummer, de baslijn geeft een voelbaar fundament waar de rest op gebouwd is. Mooie combi van electronica en 'echte'  stem en piano.

Tabcam

Citaat van: HuubF op mei 16, 2021, 11:04:41
Compleet verschillend geluid. De Spendors de verfijning, JBL's de ballen.

Het verschil is goed voel- en hoorbaar met All The Rowboats van Regina Spector. De Spendors geven dat erg mooi weer, het is ook een mooie opname. De JBL's maken het nummer een overdonderende ervaring maar geven je niet het gevoel dat het zo'n mooie opname is.

Beide speakers hebben iets wat ik graag wil. Als compromis hou ik het nog steeds op een Dynaudio vloerstaander. Het JBL pad aflopen zie ik niet zo zitten.
Mooi nummer, je mag vaker de tracks delen waar je onderscheid in hoort :clapping:!  Denk dat luidsprekers met weinig vervorming bij luidere volumes ook een weg vooruit zouden kunnen zijn.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jahtari

Al deze plussen en minnen van deze speakers hou je altijd. Sommige hebben ergens meer een piek of een kwaliteit waardoor dit bij sommige nummers lekkerder klinkt. Zo kun je wel bezig blijven.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dura

Citaat van: jahtari op mei 17, 2021, 09:29:26
Al deze plussen en minnen van deze speakers hou je altijd. Sommige hebben ergens meer een piek of een kwaliteit waardoor dit bij sommige nummers lekkerder klinkt. Zo kun je wel bezig blijven.
^^
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

scrutinizer

Zo blijven we ook bezig omdat het myfidelity betreft  ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Citaat van: jahtari op mei 17, 2021, 09:29:26
Al deze plussen en minnen van deze speakers hou je altijd. Sommige hebben ergens meer een piek of een kwaliteit waardoor dit bij sommige nummers lekkerder klinkt. Zo kun je wel bezig blijven.

En dan komen we de bij de belangrijkste upgrade die je jezelf cadeau kunt doen.

Luisteren naar wat je allemaal wél hebt en tevredenheid.

Blijven focussen op dingen die niet goed gaan is een neverending story.

In de High-end audioscene lees je vaak over de heilige graal waarnaar men op zoek is....


Lekker verder zoeken..............


Ik weet wel dat vanaf het moment ik ben gaan downgraden naar een eenvoudig Kef 2.1 setje in de huiskamer en wat 2e hands Dynaudio spullekes voor in de dedicated luisterruimte het grote genieten is begonnen......

2e hands heeft mijn voorkeur. Het maakt dingen bereikbaar waarvan je vroeger alleen maar kon dromen. En t wisselt ook zoveel makkelijker want als je het een beetje gunstig hebt gekocht vang je altijd weer je eigen centjes terug.

Kijk, dat wisselt lekker.....


Ook kan ik sympathie opbrengen voor de zelfbouwers, mooie tak van sport ook binnen de audiohobby.

Veel leukere manier van HIFI beleven ook dan stomweg iedere keer naar de W&W's van deze wereld te rennen voor het zoveelste te dure component. En natuurlijk zijn ze daar altijd aardig voor je. Jij bent tenslotte degene die hun winkel overeind houdt...

Terwijl ik het schrijf denk ik, waarom in dit topic😁

ajbeefde

Citaat van: twani op mei 17, 2021, 10:38:10

Veel leukere manier van HIFI beleven ook dan stomweg iedere keer naar de W&W's van deze wereld te rennen voor het zoveelste te dure component. En natuurlijk zijn ze daar altijd aardig voor je. Jij bent tenslotte degene die hun winkel overeind houdt...



;D ^^
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

scrutinizer

En zo beleeft ieder zijn hobby Theo.
Ik denk als we dat onszelf voorhouden en inzien kunnen we weer met plezier verder hobbien ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Deze week heb ik het rijk alleen, de geliefde is met een vriendin naar Texel. Net ver genoeg.  :devil:

Dus alle ballen op de hifi... Ik heb me er inmiddels mee verzoend dat de Spendors de deur uitgaan. Het zijn goede speakers maar het kan beter. Omdat ik er een redelijk bedrag voor terug wil hebben neem ik de tijd.

Ik had al geconstateerd dat de JBL HDI1600's evenwichtiger klinken als ze wat lager staan. Het zal een akoestiek-dingetje zijn; zo vlak bij de grond worden reflecties misschien beter gedempt en de afstand tot de vloer is korter en tot het plafond langer. Een zelfgelijmde stand van 40 cm hoog was al een verbetering. Vanochtend heb ik draadeinden van 15 cm in de schroefgaten van de JBL's gedraaid om te kijken wat er dan gebeurt. Nog lager dus en een soort van zwevende opstelling. Dat klinkt verrassend goed, hoewel je natuurlijk wel op de 4e ring naar een concert ergens beneden zit te luisteren. Maar omdat het geluid zo mooi is neem ik dat op dit moment voor lief.

De draadeinden zijn wel een beetje wankelig dus dit is geen permanente oplossing. Het staat ook een beetje lullig. Daarom wordt er morgen een IsoAcoustics ISO-200 bezorgd om de JBL verantwoord laag neer te kunnen zetten. Dat kan op verschillende hoogten en met wat tilt naar achteren. Daar kan ik dan weer even mee experimenteren.

Zo wordt het een soort mini-L100.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Geinig, die speakers zo. Net of ze pootjes hebben gekregen. Zou een gezichtje op het speakerdoek maken, zullen de kleinkinderen leuk vinden!  :D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: Richi op mei 17, 2021, 11:55:34
Geinig, die speakers zo. Net of ze pootjes hebben gekregen. Zou een gezichtje op het speakerdoek maken, zullen de kleinkinderen leuk vinden!  :D

Gisteren waren er een paar, ze toonden zich blij verrast!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Citaat van: Richi op mei 17, 2021, 11:55:34
Geinig, die speakers zo. Net of ze pootjes hebben gekregen. Zou een gezichtje op het speakerdoek maken, zullen de kleinkinderen leuk vinden!  :D

haha, ja lijken soort minions
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

richarde1

Moet gelijk denk aan die reclame van een biermerk, is walking fridge..... :clapping:

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI