Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Dura

http://www.hifiplus.com/articles/manujeol-audio-aetherwarp/

Deze moet er wel bij anders kan het natuurlijk nevernooitniet klinken, zonder quantums geen realiteit tenslotte toch?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Het eerste pakje is binnen: een USB end point met goeje voeding. Elke keer als ik er één nodig heb zijn ze weer goedkoper.  ;D

Dus de NUC weer terug naar de meterkast en de mR op de USB ingang van de Blak. De geluidskwaliteit is al gelijk heel wat beter.

Morgen zal dan eindelijk de Ayre QB-9 Twenty zijn plekje opeisen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Je bent er Huub.... gefeliciteerd...idd ziet er "koel" uit...veel plezier
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

kermy

En, wat zijn de eerste indrukken?


Met vriendelijke groet,

Kermy

Contour


HuubF

Citaat van: kermy op april  2, 2021, 13:05:11
En, wat zijn de eerste indrukken?


Met vriendelijke groet,

Kermy


Ik moet zeggen dat mijn verwachtingen hooggespannen waren. Sommigen zullen dan denken dat het daarom dus ook geweldig klinkt. En dat het maar tijdelijk zal zijn.

Nou dat hoop ik niet. Het geluid is geweldig. Natuurlijk, logisch (een begrip van mezelf), dynamisch en vol van nuances. Gewoon alles wat ik ooit aan positieve dingen heb gehoord in een dac in 1 doosje.

Wel tevreden dus.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: HuubF op april  2, 2021, 13:18:39

Ik moet zeggen dat mijn verwachtingen hooggespannen waren. Sommigen zullen dan denken dat het daarom dus ook geweldig klinkt. En dat het maar tijdelijk zal zijn.

Nou dat hoop ik niet. Het geluid is geweldig. Natuurlijk, logisch (een begrip van mezelf), dynamisch en vol van nuances. Gewoon alles wat ik ooit aan positieve dingen heb gehoord in een dac in 1 doosje.

Wel tevreden dus.  :worship:

Nice  8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

kermy

Citaat van: HuubF op april  2, 2021, 13:18:39

Ik moet zeggen dat mijn verwachtingen hooggespannen waren. Sommigen zullen dan denken dat het daarom dus ook geweldig klinkt. En dat het maar tijdelijk zal zijn.

Nou dat hoop ik niet. Het geluid is geweldig. Natuurlijk, logisch (een begrip van mezelf), dynamisch en vol van nuances. Gewoon alles wat ik ooit aan positieve dingen heb gehoord in een dac in 1 doosje.

Wel tevreden dus.  :worship:

Reikt je geheugen zover dat je de eerste ervaringen met de Ayre kan afzetten tegen de huidige?

Toen was je ook al enthousiast over de DAC, en ik weet eigenlijk niet meer waarom die toen het veld moest ruimen. Ga je als dit een blijver is nog investeren in een ander endpoint dan de MR?

Wel leuk om te zien dat die MR een soort draaideur bij jouw in de installatie heeft, vandaar ook de vraag of je misschien binnen de MR familie nog aan upgraden denkt.


Met vriendelijke groet,

Kermy

katwax

 :worship:
Ayre QB9, volgens de reviews is de endpoint van geen (weinig) belang, deze DAC is gemaakt als een tank :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

roeleken

Citaat van: kermy op april  2, 2021, 14:25:30
Reikt je geheugen zover dat je de eerste ervaringen met de Ayre kan afzetten tegen de huidige?


misschien heeft Huub een verkeerde herinnering hieraan  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

katwax

Citaat van: kermy op april  2, 2021, 14:25:30
Reikt je geheugen zover dat je de eerste ervaringen met de Ayre kan afzetten tegen de huidige?

Toen was je ook al enthousiast over de DAC, en ik weet eigenlijk niet meer waarom die toen het veld moest ruimen. Ga je als dit een blijver is nog investeren in een ander endpoint dan de MR?

Wel leuk om te zien dat die MR een soort draaideur bij jouw in de installatie heeft, vandaar ook de vraag of je misschien binnen de MR familie nog aan upgraden denkt.


Met vriendelijke groet,

Kermy
Probleem was dat het een usb only DAC is, dat kreeg ik toch te horen toen ik de QB9 enige tijd geleden vermeldde als DAC aan Huub
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Raphie

Mooi, voelt goed!, smoelt goed! En klinkt ook nog goed! Klaarrrrrrrrrr........   :D
JBL PRX Power!

r_flagg

Citaat van: Raphie op april  2, 2021, 15:38:45
Mooi, voelt goed!, smoelt goed! En klinkt ook nog goed! Klaarrrrrrrrrr........   :D


Klaarrrrrr ?????  :laugh:

Huub is nooit klaar denk ik ..... en dat levert vermakelijk leesvoer voor ons op
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

HuubF

Citaat van: kermy op april  2, 2021, 14:25:30
Reikt je geheugen zover dat je de eerste ervaringen met de Ayre kan afzetten tegen de huidige?

Toen was je ook al enthousiast over de DAC, en ik weet eigenlijk niet meer waarom die toen het veld moest ruimen. Ga je als dit een blijver is nog investeren in een ander endpoint dan de MR?

Wel leuk om te zien dat die MR een soort draaideur bij jouw in de installatie heeft, vandaar ook de vraag of je misschien binnen de MR familie nog aan upgraden denkt.

Jeetje het is een jaar of 10 geleden dat ik de eerste versie van de QB-9 had. Wat ik me herinner is dat ik heel tevreden was over het geluid in vergelijking met een Cambridge DacMagic. Omdat ik meerdere aansluitingen nodig had ging de QB-9 na een jaartje weg voor een PS Audio PerfectWave. Daarvan vond ik de geluidskwaliteit vergelijkbaar. Ik zocht toen voornamelijk een natuurlijk geluid om af te komen van dat digitalerige uit de begintijd van het streamen. Na de komst van de QB-9 kon de cd-speler inderdaad de deur uit. Het goede gevoel over de eerste QB-9 is altijd wel gebleven. Nu ik alleen nog maar een USB ingang nodig heb kan het weer.

De mR is inderdaad een draaideur. Omdat ze steeds goedkoper worden en er altijd wel eentje te koop staat hoef je geen voorraad aan te houden. Ik vind hem nog steeds lekker klinken; deze keer zit er een goede voeding bij dus hij past goed bij de QB-9.

Natuurlijk wordt hij een keer vervangen. Omdat ik al heel wat van die end points in huis heb gehad denk ik dat ik het dan hou op een hoger model van Sonore, dus de ultra- of optical-variant.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: katwax op april  2, 2021, 14:37:52
:worship:
Ayre QB9, volgens de reviews is de endpoint van geen (weinig) belang, deze DAC is gemaakt als een tank :)

Klopt, de QB-9 is ooit ontworpen om direct op een computer aan te sluiten. Probleem is dat de Roon server in de meterkast staat omdat de ventilator te veel lawaai maakt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op april  2, 2021, 15:59:12
Klopt, de QB-9 is ooit ontworpen om direct op een computer aan te sluiten. Probleem is dat de Roon server in de meterkast staat omdat de ventilator te veel lawaai maakt.
Is ook de reden waarom ik mijn htpc heb vervangen, ventilator was soms te horen ook al stond die in de kast. Denk dat de MR zeker geschikt is hiervoor :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op april  2, 2021, 16:56:23
Is ook de reden waarom ik mijn htpc heb vervangen, ventilator was soms te horen ook al stond die in de kast. Denk dat de MR zeker geschikt is hiervoor :)

De QB-9 zou direct aan de NUC kunnen hangen maar die staat op 10 meter afstand. Dus de mR, die op het netwerk is aangesloten, moet de QB-9 voorzien van USB.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De zoektocht naar een dac kunnen we als beëindigd beschouwen. Na een beetje warm te zijn gedraaid en na wat gewissel van xlr kabeltjes klinkt het nog steeds geweldig. Ik kan geen enkel zwak punt ontdekken.

In vergelijking met de prima Cambridge Audio 851n voel ik meer beleving, ambiance en een completere weergave van instrumenten en stemmen.

In vergelijking met de, ook prima, Auralic Vega G2 voel ik toch ook die extra beleving, er zit voor mij gewoon meer ziel in de QB-9. Dat de Auralic Vega G2 dan 6200 euro kost en de QB-9 als upgrade 'maar' 1700 euro vind ik een compliment voor Ayre. De Twenty is overigens niet te koop, het is een upgrade als service aan duizenden bestaande QB-9 gebruikers om de dac op hetzelfde niveau te brengen als de actuele Ayre lijn (die ook de toevoeging 'Twenty' kent). Ik heb de neiging dat nu eens niet als een marketing-verhaal weg te zetten.

Klaar? Op zich wel. De oorlogskas voor de dac is leeg. De versterker moet voorlopig blijven (maar is gelukkig uitstekend). De infrastructuur qua stroom en netwerk is op orde. Nu alleen nog even afwachten of die 3e verdieping er echt gaat komen want dan worden de speakers een paar maatjes groter. De Spendor A7's zijn heerlijk om naar te luisteren maar van wat meer conusoppervlak ben ik niet vies. Dat kan alleen niet in de woonkamer.

Misschien vraag ik, als Corona een beetje achter de rug is, Twani eens om me in te leiden in de wetenschap der Oude Dynaudio Speakers. Je hebt al voor een relatieve habbekrats een reusachtige speaker die een paar jaar geleden nog als absolute high end werd gezien. Voldoende ingespeeld en toch gewoon lekker klinkend.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67


Contour


B-art

Die mooie apparatuur behoeft toch echt een mooier audio meubel hoor,  kast weg
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Ralf67


HuubF

Citaat van: Contour op april  4, 2021, 10:41:21
Mooi compact high end systeem!

Mwah, ik denk dat alleen de Ayre QB-9 Twenty dat niveau wel heeft. De versterker en speakers kunnen nog heel wat beter. Alleen niet in deze woonkamer want dat is zonde.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)