Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: HuubF op maart  9, 2021, 19:24:15
We zitten hier niet op hififorum Koen. Als jij van mij verlangt dat ik bij ELKE bevinding meld dat het subjectief is moet je hier vooral niets meer lezen.

Ik kom ook even een klein plasje doen. :D

Nee...je (ieders) ervaringen zijn subjectief en vervolgens komt de verklaring welke gevonden worden in de zogenaamde (en dan bedoel ik niet dat ze niet bestaan) feitelijkheden. En die beweging is niet logisch en toch ook weer wel. Want iets (de ervaring) kan er natuurlijk niet zomaar zijn...die moet verklaard worden. Zilver klinkt dun, koper rond, een lamp verlichtend etc, etc.

De "boosheid" naar mensen die vervolgens vertellen dat de verklaring niet klopt is mijn inziens raar en gek. Want de ervaring die je hebt wordt op geen enkele wijze tegengesproken...die is er namelijk voor diegene.

Wordt nu alweer moe als ik de post teruglees..maar ik ben wel uitgedruppeld. Rits dicht en door.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Citaat van: Peerless Monster op maart  9, 2021, 18:48:37
Je brengt het als een feit 🤣
Je zou je zelf eens moeten teruglezen...
Hilarisch.

Fijn dat je je ermee vermaakt. Als je nog iets inhoudelijks te melden hebt hoor ik het wel.

Citaat van: HuubF op maart  9, 2021, 19:24:15
We zitten hier niet op hififorum Koen. Als jij van mij verlangt dat ik bij ELKE bevinding meld dat het subjectief is moet je hier vooral niets meer lezen.

Er is een verschil tussen subjectieve zaken en dingen die simpelweg niet kloppen. Je kunt best van mening zijn dat Saturnus de mooiste planeet is, maar als je beweert dat er bier gebrouwen wordt klets je gewoon uit je nek.

HuubF

Citaat van: Koen K op maart  9, 2021, 20:02:21
Fijn dat je je ermee vermaakt. Als je nog iets inhoudelijks te melden hebt hoor ik het wel.

Er is een verschil tussen subjectieve zaken en dingen die simpelweg niet kloppen. Je kunt best van mening zijn dat Saturnus de mooiste planeet is, maar als je beweert dat er bier gebrouwen wordt klets je gewoon uit je nek.

Ik ben een jaar eerder gestopt met werken omdat ik kennelijk gevoelig was voor stress. Als jullie echt je gelijk willen halen in dit topic hou ik er mee op. Ik vind dit namelijk serieus niet leuk.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Wat een onzin, ik wil niemand zijn reis ontnemen, maar regelmatig gebruik van woorden als "ik meen" "ik denk" "ik vermoed" "ik hoop" "ik vind" maakt het e.e.a. een stuk behapbaar.
ipv absolute termen "er is" "ik hoor" "zeer duidelijk" etc etc. Wanneer je met absolute termen wil smijten, dan roept dat vragen op, wanneer je je iets gematigder opstelt dan blijven die uit.

Win/Win toch? het gaat niet om de proza, maar om de stijlkeuzes. Maar Huubf verdomd dat, maar speelt dan wel de verloren onschuld als er weer eens vragen komen.

Citaat van: Dura op maart  9, 2021, 19:33:43
Het lijkt wel een woke beweging, waarbij iedere literaire uitlating aan strengcorrecte criteria moet voldoen.
Dit is Huub's eigen topic, waar hij gezien de titel zeer duidelijk van plan is op zijn eigen wijze een set samen te stellen en daarvan verslag te doen; zijn aankopen met zijn geld (meestal) en gemaakt onder zijn overwegingen.
En daar heeft ie een zeer subjectieve methode bij; dat hebben er veel meer, maar hij schrijft ze ook nog  expliciet en zo eerlijk en open mogelijk op.
Daar kun je het niet mee eens zijn, en dat kun je hier dan ook kwijt.
Maar stug volhouden dat het allemaal helemaal verkeerd is, en dat in confronterende termen opschrijven is alsof je telkens een interieurdesigner naar binnenkijkend voor je raam hebt staan schreeuwen dat je het helemaal fout doet. Even leuk, maar als die niet leert dat je zijn 'goede raad' liever niet hebt en stug blijft staan schreeuwen vraag je je al snel af wat er mis met hem of haar is en hoe je ervan af komt.
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op maart  9, 2021, 20:06:49
Wat een onzin, ik wil niemand zijn reis ontnemen, maar regelmatig gebruik van woorden als "ik meen" "ik denk" "ik vermoed" "ik hoop" "ik vind" maakt het e.e.a. een stuk behapbaar.
ipv absolute termen "er is" "ik hoor" "zeer duidelijk" etc etc. Wanneer je met absolute termen wil smijten, dan roept dat vragen op, wanneer je je iets gematigder opstelt dan blijven die uit.

Win/Win toch? het gaat niet om de proza, maar om de stijlkeuzes. Maar Huubf verdomd dat, maar speelt dan wel de verloren onschuld als er weer eens vragen komen.

Raphie, dit is een van de weinige topics die nog een beetje leesbaar zijn. Maakt het het daarom interessant voor jou om te beesten hier?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K

Citaat van: HuubF op maart  9, 2021, 20:04:57
Ik ben een jaar eerder gestopt met werken omdat ik kennelijk gevoelig was voor stress. Als jullie echt je gelijk willen halen in dit topic hou ik er mee op. Ik vind dit namelijk serieus niet leuk.

Ik vind het wel serieus raar dat je de hele tijd doorgaat met posten op een manier die kritische reacties uitlokt, om vervolgens te gaan piepen als je die krijgt.

Maar het is zeker niet mijn bedoeling om je plezier in de hobby te verpesten, dus ik zal me hier niet meer melden.

HuubF

Citaat van: Koen K op maart  9, 2021, 20:10:33
Ik vind het wel serieus raar dat je de hele tijd doorgaat met posten op een manier die kritische reacties uitlokt, om vervolgens te gaan piepen als je die krijgt.

Maar het is zeker niet mijn bedoeling om je plezier in de hobby te verpesten, dus ik zal me hier niet meer melden.

Ja Koen, je verpest het plezier in het schrijven. Ik heb geen idee wat jou en Raphie bezielt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: Raphie op maart  9, 2021, 20:06:49
Wat een onzin, ik wil niemand zijn reis ontnemen, maar regelmatig gebruik van woorden als "ik meen" "ik denk" "ik vermoed" "ik hoop" "ik vind" maakt het e.e.a. een stuk behapbaar.
ipv absolute termen "er is" "ik hoor" "zeer duidelijk" etc etc. Wanneer je met absolute termen wil smijten, dan roept dat vragen op, wanneer je je iets gematigder opstelt dan blijven die uit.

Win/Win toch? het gaat niet om de proza, maar om de stijlkeuzes. Maar Huubf verdomd dat, maar speelt dan wel de verloren onschuld als er weer eens vragen komen.

Ik snap dit wel maar het is natuurlijk nu ook weer niet zo moeilijk om zelf bij alles wat Huub (in dit geval) typt te bedenken dat het zijn mening is en niet een vast gegeven?

Het is verrotte lastig je mening geven als je steeds moet oppassen op hoe je het allemaal verwoordt. Ik kan mij voorstellen dat dat de lol er wel uithaalt.

Groeten...

chansig

Citaat van: HuubF op maart  9, 2021, 20:04:57
Ik ben een jaar eerder gestopt met werken omdat ik kennelijk gevoelig was voor stress. Als jullie echt je gelijk willen halen in dit topic hou ik er mee op. Ik vind dit namelijk serieus niet leuk.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling dat jij je k*t gaat voelen. Als het helpt om het topic te sluiten moet je dat zeker doen. Maar ik voel al aankomen waar dit heen gaat.

Je eigen aandeel in dit proces/patroon is niet groter of kleiner als die van een ander die je dit nu voor de voeten werpt. Je bent er gewoon onderdeel van. Als je dat niet wilt, reageer je niet zoals je dat doet.

Maar met een beetje mazzel komen er genoeg steunbetuigingen en gaat men wel weer even weg.

Dan kom je gewoon tzt weer even gezellig in mijn topic "het vertier" halen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op maart  9, 2021, 20:17:20
Ik snap dit wel maar het is natuurlijk nu ook weer niet zo moeilijk om zelf bij alles wat Huub (in dit geval) typt te bedenken dat het zijn mening is en niet een vast gegeven?

Het is verrotte lastig je mening geven als je steeds moet oppassen op hoe je het allemaal verwoordt. Ik kan mij voorstellen dat dat de lol er wel uithaalt.

Groeten...

Huub is zich heeeeeeeel bewust van wat hij schrijft. Tenminste dat is mijn stellige overtuiging.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Volgens mij is het gewoon een "spiegologies eksperiment"

Lekker tegendraadse dingen roepen, hier de reacties op afwachten en daarna hierover de slachtofferrol aannemen....


Huub, neem je ons in de maling?? :)


Raphie

Citaat van: chansig op maart  9, 2021, 20:24:40
Huub is zich heeeeeeeel bewust van wat hij schrijft. Tenminste dat is mijn stellige overtuiging.

Gr. Hans
Klopt nickname "Claymore Galore"  :D
JBL PRX Power!

addesmo

He Huub, leg dit allemaal even naast je neer en maak ons deelgenoot van alle nieuwe spullen die je binnen hebt! Ik waardeer wel je bevindingen en manier van beleving in ieder geval.

Kwabbernoot

@Chansig: Had jij ook niet ooit een onderschrift in de trant van: alles wat ik schrijf is mijn mening en puur subjectief? Waar kwam dat vandaan dan?

Citaat van: chansig op maart  9, 2021, 20:24:40
Huub is zich heeeeeeeel bewust van wat hij schrijft. Tenminste dat is mijn stellige overtuiging.

Gr. Hans
Dus als niemand er meer tegen in gaat stopt hij vanzelf, denk je?

Groeten...

Peerless Monster

Citaat van: Koen K op maart  9, 2021, 20:02:21
Fijn dat je je ermee vermaakt. Als je nog iets inhoudelijks te melden hebt hoor ik het wel.

Waar staat dat ik iets inhoudelijks moet melden?
Doe jij overigens ook niet. Je loopt alleen maar stront te verkopen hier. 🤣
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Hmmmmm er staat ook gezellig in de topic naam...

Misschien kunnen we dat weer een beetje terugbrengen mannen
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Citaat van: Hannibal_ op maart  9, 2021, 20:49:28
Hmmmmm er staat ook gezellig in de topic naam...

Misschien kunnen we dat weer een beetje terugbrengen mannen

Han wat ben je toch ook een wijs man. Maar jij hoort ook tot dat cluppie 50+ ? 🙄
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op maart  9, 2021, 20:39:26
@Chansig: Had jij ook niet ooit een onderschrift in de trant van: alles wat ik schrijf is mijn mening en puur subjectief? Waar kwam dat vandaan dan?

Groeten...

Klopt...dat kwam uit de periode van het hifiorum.

Citaat van: Kwabbernoot op maart  9, 2021, 20:39:26
Dus als niemand er meer tegen in gaat stopt hij vanzelf, denk je?

Groeten...

Nope...dan komt Huub gezellig in mijn topic op bezoek.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Citaat van: Peerless Monster op maart  9, 2021, 20:51:32
Han wat ben je toch ook een wijs man. Maar jij hoort ook tot dat cluppie 50+ ? 🙄

Ja... wel 50+ inderdaad... wijs? Hmmmm wel wat meegemaakt... maar wijs...
Zeker niet echt verlicht.

Welk clubje?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op maart  9, 2021, 20:52:09
Klopt...dat kwam uit de periode van het hifiorum.

Gr. Hans

Yep, het valt je misschien niet op maar zo af en toe lijkt het hier bijna net zo erg.

Citaat van: chansig op maart  9, 2021, 20:52:09
Nope...dan komt Huub gezellig in mijn topic op bezoek.

Gr. Hans

Dat was toen hij zelf niets nieuws te melden had en het hier dus stil was. Nu heeft hij wel wat te vertellen dus wie weet...

Groeten...

J o e p

Is er nergens een knopje om op te drukken zodat je een mailtje gaat krijgen als het hier weer over muziek gaat?
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

jahtari

Het is hier wachten of de Naim meer bruutheid brengt, of dat huubf dan weer de verfijning mist.  :coffee:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op maart  9, 2021, 20:56:16
Yep, het valt je misschien niet op maar zo af en toe lijkt het hier bijna net zo erg.

Groeten...

Oh...ik begrijp de frustratie/ergernis/irritatie wel hoor. Alleen de gedachte dat het alleen bij de ander zou liggen niet. Begreep ik toen ook al niet. Daarbij of daarnaast kijk ik inmiddels wel anders naar op die discussies terug.
Citaat van: Kwabbernoot op maart  9, 2021, 20:56:16

Dat was toen hij zelf niets nieuws te melden had en het hier dus stil was. Nu heeft hij wel wat te vertellen dus wie weet...

Groeten...

Wie weet...

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Huub,ga lekker door met posten en jou hobby,ik vind het namelijk wel vermakelijk,en azijn pissers heb je overal...dus... lekker doorgaan
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Contour

Laat je niet verjagen uit je eigen topic! Gewoon lekker door hobbyen hier.

De heren criticasters kunnen wellicht een speaker ofzo gaan afbouwen?  :laugh: