Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: Kingpin op januari 10, 2021, 11:37:17
Tja Huub wil een referentie set, en gezien de apparatuur die hij wisselt zal zo'n rack ook wel in z'n budget passen. Als je basis al niet goed is blijf je klooien.
Idd mooie racks en ja ook beproefd door metingen aantoonbare verschillen dat het daadwerkelijk wat doet.

http://www.copulare.de/handwerkskunst.html

prachtige racks zeg!  :worship:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Citaat van: Kingpin op januari 10, 2021, 11:27:15
En toch snap ik sommige dingen niet.
Je hebt een prachtige set maar miereneukt over verschillen die in mijn ogen kleine marges zijn maar ontzettend veel kosten terwijl je speakers (a) niet fullrange kunnen weergeven en (b) je apparatuur ook niet ideaal is geplaatst.
Daar kan je zeker meer winst op halen.
Wat ik een goed rack vind is de Copulare Audio Racks bijvoorbeeld. Misschien wat voor jou.

De speakers zijn inderdaad niet full range maar geven voldoende laag weer. Ik vind het juist mooi dat goed hoorbare midden en hoog plus de extra ruimtelijkheid van een kleinere speaker. Voor zolang het duurt, ik ga ooit vanzelf weer naar een vloerstaander verlangen.

De plaatsing van de spullen kan niet veel beter en is bepaald na oneindig veel schuiven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ajbeefde

Citaat van: HuubF op januari 10, 2021, 11:49:50

De plaatsing van de spullen kan niet veel beter en is bepaald na oneindig veel schuiven.


Het staat er wel een beetje "zielig" bij....... ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: Kingpin op januari 10, 2021, 11:37:17
Tja Huub wil een referentie set, en gezien de apparatuur die hij wisselt zal zo'n rack ook wel in z'n budget passen. Als je basis al niet goed is blijf je klooien.
Idd mooie racks en ja ook beproefd door metingen aantoonbare verschillen dat het daadwerkelijk wat doet.

http://www.copulare.de/handwerkskunst.html
Het enige dat aangetoond wordt in die meting is dat het rek minder (<2 micrometer!) ver heen en weer trilt dan een standaard rek, wat dat ook mag zijn. Niet echt schokkend en of dat invloed heeft op het geluid... Daar zullen de meningen wel weer over verdeeld zijn.

Groeten...

Kingpin

Citaat van: Kwabbernoot op januari 10, 2021, 12:13:04
Het enige dat aangetoond wordt in die meting is dat het rek minder (<2 micrometer!) ver heen en weer trilt dan een standaard rek, wat dat ook mag zijn. Niet echt schokkend en of dat invloed heeft op het geluid... Daar zullen de meningen wel weer over verdeeld zijn.

Groeten...
Net zoals met andere voetjes, kabels, snot etc ...  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

NAF

Laat ik dan ook nog maar eens een leuke suggestie doen nu zo'n beetje alles weer ter discussie staat.
Ik denk dat jij met de volgende verandering het grootste verschil t.o.v. Wat jij nu hebt kunt maken.

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1642427333-dynaudio-confidence-c2-buitengewone-high-end-speakers.html?previousPage=lr

Kosten net zoveel als een setje Contours 20i nieuw als ik het juist zag op internet maar zijn een stapje higer.

Ik lees een paar posts terug nog dat alles naar volle tevredenheid is maar ondertussen zie ik al voorstellen voor versterkers, luidspreker kabels, apperatuur voetjes en audio racks langs komen.

Vandaar de bekende knuppel in het hoenderhok, doe een stap met je speakers   ;D
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

toetertje

Zou de Gato die hier te koop staat, van sultankat niets voor je zijn?

scrutinizer

Het is als met de AA...Je moet wel in goed gezelschap vertoeven..... ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vergeerr72

Citaat van: toetertje op januari 10, 2021, 12:21:37
Zou de Gato die hier te koop staat, van sultankat niets voor je zijn?
Ik zag ergens een audio flight set(voor en eindversterker) te koop staan. Die zou bij mij hoog op de lijst van interessante opties staan.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Dura

Ik heb ooit een tijdje zitten rommelen met racks en voetjes onder apparatuur, en met uitzondering van CD spelers heb ik onder solid state apparatuur nooit een verschil kunnen horen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

vergeerr72

Citaat van: Dura op januari 10, 2021, 12:26:32
Ik heb ooit een tijdje zitten rommelen met racks en voetjes onder apparatuur, en met uitzondering van CD spelers heb ik onder solid state apparatuur nooit een verschil kunnen horen.
Deze ervaring deel ik ook maar voetjes onder speakers is een ander verhaal.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

Citaat van: vergeerr72 op januari 10, 2021, 12:24:15
Ik zag ergens een audio flight set(voor en eindversterker) te koop staan. Die zou bij mij hoog op de lijst van interessante opties staan.
Staat bij wenw audio.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mitch--

Citaat van: vergeerr72 op januari 10, 2021, 12:24:15
Ik zag ergens een audio flight set(voor en eindversterker) te koop staan. Die zou bij mij hoog op de lijst van interessante opties staan.

Die EV ziet er wel aan de voorkant uit alsof ie aan 'zwaar' leven heeft gehad..... :unhappy:

Ik zou deze passeren...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

ajbeefde

Citaat van: Mitch-- op januari 10, 2021, 12:46:46
Die EV ziet er wel aan de voorkant uit alsof ie aan 'zwaar' leven heeft gehad..... :unhappy:

Ik zou deze passeren...

Denk niet dat Frank2 dat met je eens zal zijn, staat bij zijn vriend dus moet wel pure klasse zijn en uitstralen.......  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

roeleken

als ik de foto van Huub z'n opstelling zo zie, zou ik toch een RelT7i subje toevoegen.  Die kun je echt makkelijk kwijt.
Of je koopt een nog betere versterker.    En je gaat toch pas over dure kabels denken als je tevreden bent over je hele set.

Eigenlijk staat die kast in de weg :)  Kun je hier niet een oplossing voor maken?  Laag mooi meubel voor je hifi set en mooie design kast hoger ophangen.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

vergeerr72

Citaat van: Mitch-- op januari 10, 2021, 12:46:46
Die EV ziet er wel aan de voorkant uit alsof ie aan 'zwaar' leven heeft gehad..... :unhappy:

Ik zou deze passeren...
Het zijn onduidelijke foto's maar bij de schroeven zit het er inderdaad zo niet helemaal jofel uit. Misschien dat @frank2  hem in het echt heeft gezien?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Ik zou voor de KR set gaan. Of de Kenwood voor- en eindversterker set.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Citaat van: ajbeefde op januari 10, 2021, 12:48:51
Denk niet dat Frank2 dat met je eens zal zijn, staat bij zijn vriend dus moet wel pure klasse zijn en uitstralen.......  ;)
Pure klasse A wel in dit geval.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Mitch--

Citaat van: vergeerr72 op januari 10, 2021, 12:50:33
Het zijn onduidelijke foto's maar bij de schroeven zit het er inderdaad zo niet helemaal jofel uit. Misschien dat @frank2  hem in het echt heeft gezien?

lijkt wel schade door oververhitting oid... verf helemaal gebubbeld..

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

Citaat van: Mitch-- op januari 10, 2021, 12:55:06
lijkt wel schade door oververhitting oid... verf helemaal gebubbeld..

Lekker laten staan dus....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Dura

Citaat van: vergeerr72 op januari 10, 2021, 12:27:50
Deze ervaring deel ik ook maar voetjes onder speakers is een ander verhaal.
Zeker weten. Het blijft me verbazen hoeveel verschil dat kan maken.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.