Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

Soundsgood and 2 Guests are viewing this topic.

Kerkhoffd

Dat vind ik verrassend Rob. De Aurender N10 is op papier toch geen lichtgewicht. En ook nog fors aan de prijs. Wat ik interessant vind is dat deze streamer bestanden afspeelt uit cash. Dan schakel je zo'n beetje alle nadelige effecten van het transporteren van muziekbestanden via netwerkkabels uit. Heb hem hier thuis nooit gehoord, maar heb altijd wel de wens gehad hem nog een keer te lenen om zo zelf te kunnen beoordelen waar al die goede reviews vandaan komen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Sirius666

Quote from: Kerkhoffd on February  7, 2020, 20:34:28
Dat vind ik verrassend Rob. De Aurender N10 is op papier toch geen lichtgewicht. En ook nog fors aan de prijs. Wat ik interessant vind is dat deze streamer bestanden afspeelt uit cash. Dan schakel je zo'n beetje alle nadelige effecten van het transporteren van muziekbestanden via netwerkkabels uit. Heb hem hier thuis nooit gehoord, maar heb altijd wel de wens gehad hem nog een keer te lenen om zo zelf te kunnen beoordelen waar al die goede reviews vandaan komen.

Cache gok ik :D

Is niet verrassend want een mening. Lekker in je eigen set proberen dus ;)

Quote from: Rob_Dingen on February  7, 2020, 20:10:29
Ik heb al verteld dat een Aurender N10 niet beter zelfs iets minder klinkt dan de Mac Mini.
Snap wel waar je naar toe wil Huub dat heb ik ook geprobeerd daarvoor heb ik een dure PC gebouwd om met Roon te proberen om mijn Mac mini te benaderen, helaas nooit gelukt.
PC kost ongeveer €3000,- maar klinkt met Jplay Femto wel beter als de Mac mini.
Ik zou een combinatie maken met Roon voor leuke afspeel lijsten en Streamen maar ook de mogelijkheid houden om goede muziek die echt goed van kwaliteit is op een andere manier af te spelen.
Je kunt je Roon Rock Nuc gewoon houden en de Mac als endpoint gebruiken weet niet of je dat al geprobeerd hebt en voor echt serieus werk gewoon iTunes met Bitperfect gebruiken.

Rob

Hoe had je die 3k pc opgebouwd?

HuubF

Na een lange dag uithuizig weer aan het luisteren geslagen. Toch maar weer de microRendu als end point genomen. Klinkt toch wel veel beter dan de dac direct op Roon Rock.

Nog geen idee wat te doen en wanneer. Die Atoll ST200 doet geen Roon dus dat is nogal wat. Omdat ik er een dag tussenuit ben geweest ben ik nu weer gewend aan het geluid van Roon. Zoals  Peerless Monster pas op dit forum schreef: verschillen zijn alleen belangrijk als je vergelijkend luistert. Als je met je set kan genieten van muziek zonder je ergens aan te ergeren is het eigenlijk goed genoeg.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kerkhoffd

Quote from: Sirius666 on February  7, 2020, 20:38:34
Cache gok ik :D

Is niet verrassend want een mening. Lekker in je eigen set proberen dus ;)

Juist! Cache inderdaad.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rob_Dingen

Sorry type foutje van mij het moest de N100 zijn

Quote from: Kerkhoffd on February  7, 2020, 20:34:28
Dat vind ik verrassend Rob. De Aurender N10 is op papier toch geen lichtgewicht. En ook nog fors aan de prijs. Wat ik interessant vind is dat deze streamer bestanden afspeelt uit cash. Dan schakel je zo'n beetje alle nadelige effecten van het transporteren van muziekbestanden via netwerkkabels uit. Heb hem hier thuis nooit gehoord, maar heb altijd wel de wens gehad hem nog een keer te lenen om zo zelf te kunnen beoordelen waar al die goede reviews vandaan komen.
Bitperfect laad het nr ook eerst in het geheugen en speelt vanuit daar af.
Het verschil is ook niet groot maar het is er wel.
Problemen van reviews is dat ze vaak niet aansluiten met wat ik hoor of ervaar en dat geld ook voor fora waar van alles word geschreven.

Quote from: Sirius666 on February  7, 2020, 20:38:34
Hoe had je die 3k pc opgebouwd?

Ik heb een topic geopend op het forum zelfbouw audio, de basis zijn de spullen van Jcat usb en netwerk kaart en Jplay Femto als software.
In het begin wat zitten rommelen met instellingen maar nu klinkt het echt goed.
Hier de link http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=66&t=27745

Rob

Marco66

Blijft een persoonlijke smaak ding, ik heb met de Aurender N100h voor mijn gevoel een hele goede streamer in huis waar menig zelfbouw het niet bij haalt.
En de bouw en looks zijn natuurlijk ook wel op hoog niveau maar dat betaal je ook natuurlijk.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Kingpin

Vooral dat laatste...
Je eerste opmerking is heel persoonlijk, heb goedkope streamers gehoort (met wat aanpassingen) die zeer zeker niet onderdoen voor extreem dure streamers.
Want laten we eerlijk wezen, het is gewoonweg een doorgeefluik met een buffertje, en een implementatie om de metatags te displayen.
Maar ja audioland he, alsof het wiel opnieuw is uitgevonden, ik streamde in de jaren 90 al, op wat kleine wijzigingen na is er niets veranderd ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Maar effe hier. Vandaag bij de Baard weer een soort van tweakjes dag gehad. Het was een beetje houtje touwtje. Maar sowieso gezellig. Huub had een aantal mooi uitziende spullen meegenomen. Hij en Baard hebben voornamelijk de uitdaging opgepakt om te luisteren naar eventuele verschillen. Zelf zat ik simpelweg niet handig om ook maar iets zinnigs te kunnen zeggen over wat dan ook. Behalve dat het gezellig was.

Nog geprobeerd om Baard over te halen weer te gaan posten. Al was het alleen maar muziek. Maar geen haar in zijn baard die daar over na ging denken.

Nogmaals bedankt voor de gezelligheid.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Heb ff gelachen Hans... leuke post en een beetje zelfspot.. heerlijk
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Contour

@Huub, hoe deden jouw tweaks het in de set van baardmannetje?

HuubF

Quote from: Contour on February  8, 2020, 18:21:06
@Huub, hoe deden jouw tweaks het in de set van baardmannetje?

We hebben 2 dingen geprobeerd: de Audioquest Niagara 1200 (voor alle apparaten) en de Mytek Brooklyn dac+ (in plaats van directe digitale aansturing van de speakers). Verder was het te gezellig om nog wat anders te proberen.

Ik vond de Audioquest een verbetering. Daar kwam ik achter toen we na afloop de boel weer in de oude staat hadden hersteld. Je hoort al gauw een verbetering als je wat verwisselt maar een verslechtering is overduidelijk. Zonder Audioquest geen kippenvel bij FKA Twigs, met wel. Wat overigens ook wat zegt over de speakers. Die hebben dat kennelijk wel in zich.

Het analoog aansluiten van de Mytek viel mij tegen. Wel een wat minder digitale klank maar weinig details, erg vlak. Geen idee hoe dat kwam. We hadden het haastig aangesloten met de digitale coax kabels als interlink, misschien was het een instelling. In ieder geval was dat geen succes.

Eelco is vooral een luisteraar. Hij voorziet Hans en mij vaak van ideetjes voor lekkere muziek. Ik weet niet helemaal zeker of hij ook een verbetering hoorde. Maakt niet uit zijn set is voor hem hartstikke goed en met de Audioquest (volgens mij dan) zou ik daar ook mee kunnen leven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

De ervaringen mbt. DAC deelde jullie. De ervaringen van de Niagara waterfall niet. Zie het ook niet gebeuren dat hij zo'n mooi "apparaat" gaat aanschaffen.

Wat heet die zingende vrouw van jouw nu ook alweer ? Ben het weer vergeten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on February  8, 2020, 19:37:31
De ervaringen mbt. DAC deelde jullie. De ervaringen van de Niagara waterfall niet. Zie het ook niet gebeuren dat hij zo'n mooi "apparaat" gaat aanschaffen.

Wat heet die zingende vrouw van jouw nu ook alweer ? Ben het weer vergeten.

Gr. Hans

FKA Twigs.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kerkhoffd

Ook maar even opzetten hier thuis. En door deze laatste posts opnieuw geïnteresseerd in de Niagara 1200 of evt een Shunyata variant daarvan (ookal ontbreekt even het budget om daadwerkelijk op korte termijn weer wat nieuws te gaan aanschaffen).
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

HuubF

Quote from: Kerkhoffd on February  8, 2020, 22:35:43
Ook maar even opzetten hier thuis. En door deze laatste posts opnieuw geïnteresseerd in de Niagara 1200 of evt een Shunyata variant daarvan (ookal ontbreekt even het budget om daadwerkelijk op korte termijn weer wat nieuws te gaan aanschaffen).

Die Niagara moet je op zijn minst geprobeerd hebben. Woon je ver van Leiden af?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kerkhoffd

Quote from: HuubF on February  8, 2020, 22:51:00
Die Niagara moet je op zijn minst geprobeerd hebben. Woon je ver van Leiden af?

Helaas wel. Tussen Arnhem en Zutphen in. Maar denk dat ik met een beetje inspanning wel ergens een exemplaar moet kunnen lenen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kerkhoffd

Ben ook wel een beetje bang dat het te horen verschil weer niet subtiel zal zijn, en ik dus liefst meteen over zou willen gaan tot aanschaf. Ging ook zo met de Gaia's en de switch. Eerst maar wer eens sparen dus.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

HuubF

Quote from: Kerkhoffd on February  8, 2020, 23:14:27
Is er nog een specifiek nummer dat ik zou moeten opzoeken?

Zijn allemaal geweldig, maar ik testte vanochtend met Cellophane. Als je set het goed doet ontstaat er kippenvel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kerkhoffd

Ga ik morgenochtend even opzetten. Mijn dochter van 15 ligt pal boven de set te slapen, dus dat moet ik even uitstellen. Dank voor de muziektip. Net al wel even opgezocht op Qobuz. Ze is in ieder geval te streamen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

HuubF

Quote from: Kerkhoffd on February  8, 2020, 23:25:41
Ga ik morgenochtend even opzetten. Mijn dochter van 15 ligt pal boven de set te slapen, dus dat moet ik even uitstellen. Dank voor de muziektip. Net al wel even opgezocht op Qobuz. Ze is in ieder geval te streamen.

Kijk ook even naar de video's en optredens op YouTube. Is kunst.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na een rustige periode van zo'n 36 uur is de end-point-eritis weer in volle hevigheid uitgebroken.

Even boos zijn en alles in de kliko gooien heeft zin. Gisteren end points aan de kant gegooid en begonnen met alleen Roon Core op de Nuc, toen toch maar de microRendu als end point, zojuist weer begonnen met het batterij-pakket als voeding van de mR. Toch wel duidelijke verbeteringen. Weten we dat ook weer zeker.

Ik wil alleen van die batterijen af. Dus overweeg nu als tijdelijk eind point, totdat er een Naim kandidaat is, een Auralic Aries Femto over te nemen met sBooster. Zou minimaal net zo goed moeten zijn als de microRendu en heeft interessante extra mogelijkheden.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

In het geval van heftige aanvallen van end-point-upgraderitus kan ik maar twee medicijnen voorschijven;

  • Primare NP5
  • Allo Shanti voeding

Of het placebo's zijn, ik ben geen arts :tongue2:. komende week hoop ik dat de Allo Shanti voeding op de pijnbank wordt gelegd (gemeten).

Om eerlijk te zijn kijk ik met een scheef ook naar de Primare NP5, denk dat we hetzelfde virus hebben :nopompom:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Quote from: HuubF on February  8, 2020, 22:51:00
Die Niagara moet je op zijn minst geprobeerd hebben. Woon je ver van Leiden af?

Als je hier weer eens komt...neem maar mee.

Ga je nu ook je aansturing (digitaal in) veranderen ? Of wacht je daar nog even mee ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Soundsgood

Misschien eens een Farad power supply proberen op de microRendu?
Dutch & Dutch 8c