Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: scrutinizer op maart  1, 2019, 11:16:42
Logica welke jij ontbeert ..... ;)

Voor mensen die onvoldoende afweten van de materie is logica gewoon een middel om tot een mening te komen.

Echte logica is bedoeld om ergens een objectieve uitspraak over te kunnen doen. Dat gaat met hifi niet lukken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

xlr8

Ik moet sommige pragmatische statements van Hans ook 2-3 keer lezen en snap dan uiteindelijk wel wat ie bedoeld maaruh... als Hans een indiaan zou zijn was zijn naam 'hij die in raadselen spreekt'   :D

chansig

Fan van Cruijff.

Voor de rest Huub: Ik snap prima hoe jij dingen leest. Maar jouw maatstaf om iets tot prietpraat te maken is niet de mijne. Dat is het enige wat ik zeg. Daarnaast denk ik dat "we" een redelijke balans hebben gevonden op dit forum.

Maar goed de Zeester komt er weer aan zweven...dus ik zeg: Ieder voordeel heb zijn nadeel.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart  1, 2019, 11:33:05
Fan van Cruijff.

Voor de rest Huub: Ik snap prima hoe jij dingen leest. Maar jouw maatstaf om iets tot prietpraat te maken is niet de mijne. Dat is het enige wat ik zeg. Daarnaast denk ik dat "we" een redelijke balans hebben gevonden op dit forum.

Maar goed de Zeester komt er weer aan zweven...dus ik zeg: Ieder voordeel heb zijn nadeel.

Gr. Hans

Jammer, een slotwoord. Zeester als in Scrutinizer?  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Klopt...met een beetje mazzel komt de ander ook nog.

Mijn rijpingsproces is een mooi proces geweest. Heeft me het geluid gebracht zoals ik het nu boven op zolder hoor. Wil er best verder over dimdammen. Alleen geen idee waar dan verder over. Mogelijk heb jij nog een richting ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart  1, 2019, 11:49:21
Klopt...met een beetje mazzel komt de ander ook nog.

Mijn rijpingsproces is een mooi proces geweest. Heeft me het geluid gebracht zoals ik het nu boven op zolder hoor. Wil er best verder over dimdammen. Alleen geen idee waar dan verder over. Mogelijk heb jij nog een richting ?

Gr. Hans

Prima toch... het heeft een mooi geluid opgeleverd met veel leerpunten voor mij. Het einddoel van onze zoektocht is nogal verschillend. Jij wil een soort waarheid creëren en ik zoek een geluid dat me blijft boeien, of het nou de waarheid is of niet. Ik stel me daardoor bloot aan van alles, jij bent daar minder gevoelig voor omdat het grootste deel van jouw waarheid zit in meetwaarden. En dan doet een mogelijk verschilletje tussen apparaten er minder toe.

Komen we tijdens ons leven niet meer uit want ik ben al 65 en uitontwikkeld. En ik vind het gezelliger om in de huiskamer te luisteren. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

xlr8

Met 65 jaar ben je bij lange nog niet uitontwikkeld, doorgaans meer rust en vrije tijd waardoor de audio hobby meer attentiewaarde krijgt ?

chansig

Citaat van: HuubF op maart  1, 2019, 12:00:13
Prima toch... het heeft een mooi geluid opgeleverd met veel leerpunten voor mij. Het einddoel van onze zoektocht is nogal verschillend. Jij wil een soort waarheid creëren en ik zoek een geluid dat me blijft boeien, of het nou de waarheid is of niet. Ik stel me daardoor bloot aan van alles, jij bent daar minder gevoelig voor omdat het grootste deel van jouw waarheid zit in meetwaarden. En dan doet een mogelijk verschilletje tussen apparaten er minder toe.

Komen we tijdens ons leven niet meer uit want ik ben al 65 en uitontwikkeld. En ik vind het gezelliger om in de huiskamer te luisteren. ;D

De vergelijking met het eten in een 3 sterren restaurant komt in me op. De Chef die zijn stinkende best doet en dan komt Huub die graag Appelmoes over zijn gerecht wil gieten. Met daarbij een rode Kers. Overigens bevalt het geluid met die prima metende apparaten me uitstekend. Ook ruk opgenomen muziek is prima te verdragen....is ook een mindset.

En je bent toch niet uitontwikkeld ? Met een beetje mazzel staat er volgend jaar een andere set.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart  1, 2019, 12:15:52
De vergelijking met het eten in een 3 sterren restaurant komt in me op. De Chef die zijn stinkende best doet en dan komt Huub die graag Appelmoes over zijn gerecht wil gieten. Met daarbij een rode Kers. Overigens bevalt het geluid met die prima metende apparaten me uitstekend. Ook ruk opgenomen muziek is prima te verdragen....is ook een mindset.

En je bent toch niet uitontwikkeld ? Met een beetje mazzel staat er volgend jaar een andere set.

Gr. Hans

Haha oh leuk we gaan toch door!  :pompom: :headbanging: :clapping: :worship:

Ik zie jou en Eelco dan weer in een cafetaria zitten, smikkelend van een bord patat met frikandel en saus naar keuze. Biertje erbij. Met de patat precies goed klaargemaakt en de frikandel exact op smaak. Genietend alsof het een sterrenrestaurant betrof. Terwijl ik dit opschrijf loopt het water me overigens in de mond want ik moet nog lunchen.

We komen hier toch nooit uit. Jij mist bij mij de precisie en ik mis bij jou de beleving. Hoe zou een set die er volgens mijn maatstaven mee door kan bij jou op zolder klinken, denk ik dan. Aan de speakers ligt het zeker niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Het gaat erom dat de Chef zijn stinkende best heeft gedaan op het gerecht en jij dan besluit je eigen smaak er over heen te gieten. Ik zou als Chef gek worden. Maar jij vindt het lekker dus wie kan er dan eigenlijk wat van zeggen ?

Mogelijk zet een Chef je buiten de deur..maar in de audio wordt je bedient op je fratsen/gedachten in welke soort dan ook. U gelooft erin dat een doekje naast de speakers een dieper laag geeft ? Prima hier hebben we werkelijk een heel schoon doekje....300 euro. Geen geld. Maar dan ben je mijn inziens met sausjes bezig...en ja dat mag allemaal.

Bij een Frikandel zou dat ws minder weerstand opleveren.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op maart  1, 2019, 11:33:05
Fan van Cruijff.

Voor de rest Huub: Ik snap prima hoe jij dingen leest. Maar jouw maatstaf om iets tot prietpraat te maken is niet de mijne. Dat is het enige wat ik zeg. Daarnaast denk ik dat "we" een redelijke balans hebben gevonden op dit forum.

Maar goed de Zeester komt er weer aan zweven...dus ik zeg: Ieder voordeel heb zijn nadeel.

Gr. Hans

Dus ik ben door geevalueerd......Dank je man. Teveel credit but taken ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: HuubF op maart  1, 2019, 13:02:05
We komen hier toch nooit uit. Jij mist bij mij de precisie en ik mis bij jou de beleving. Hoe zou een set die er volgens mijn maatstaven mee door kan bij jou op zolder klinken, denk ik dan. Aan de speakers ligt het zeker niet.

Neem je speakers mee...en de rest dan ook maar. Zou wel leuk zijn.

Maar de beleving zit niet in de set of de muziek. Die kan je gewoon zelf bepalen....ik hoor hem wel. Bij jou set hoor ik hem ook alleen wordt ik afgeleid door de zaken die er in mijn ogen niet goed gaan. Om de beleving bij mij te kunnen horen moet je goed kunnen luisteren.  :D

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op maart  1, 2019, 13:08:46
Het gaat erom dat de Chef zijn stinkende best heeft gedaan op het gerecht en jij dan besluit je eigen smaak er over heen te gieten. Ik zou als Chef gek worden. Maar jij vindt het lekker dus wie kan er dan eigenlijk wat van zeggen ?

Mogelijk zet een Chef je buiten de deur..maar in de audio wordt je bedient op je fratsen/gedachten in welke soort dan ook. U gelooft erin dat een doekje naast de speakers een dieper laag geeft ? Prima hier hebben we werkelijk een heel schoon doekje....300 euro. Geen geld. Maar dan ben je mijn inziens met sausjes bezig...en ja dat mag allemaal.

Bij een Frikandel zou dat ws minder weerstand opleveren.  :D

Gr. Hans

Wat er bij jou rond je bol bespannen zit tijdens het luisteren is niet veel anders en vind je er toe doen.
Soms raak ik je een beetje kwijt ...in je zweve(n)righeid. ;)

Jammer dat je altijd weer zo je best doet om mensen te vertellen hoe en wat ze moeten uhhh eten.
Zou je sieren bij jezelf te blijven en een ander zijn hobby en zienswijze te respekteren, Hans.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: chansig op maart  1, 2019, 13:08:46
Het gaat erom dat de Chef zijn stinkende best heeft gedaan op het gerecht en jij dan besluit je eigen smaak er over heen te gieten. Ik zou als Chef gek worden. Maar jij vindt het lekker dus wie kan er dan eigenlijk wat van zeggen ?

Mogelijk zet een Chef je buiten de deur..maar in de audio wordt je bedient op je fratsen/gedachten in welke soort dan ook. U gelooft erin dat een doekje naast de speakers een dieper laag geeft ? Prima hier hebben we werkelijk een heel schoon doekje....300 euro. Geen geld. Maar dan ben je mijn inziens met sausjes bezig...en ja dat mag allemaal.

Bij een Frikandel zou dat ws minder weerstand opleveren.  :D

Gr. Hans

Je bedoelt dan zeker de Opperchef, Hij die dit alles heeft gemaakt.

Want op dit moment doe ik precies wat Naim wil. De enige vrijheid die ik heb genomen is dat ik er ATC speakers aan heb geknoopt. Dus eten in een 3-sterrenrestaurant en daarna stiekum nog een hamburgertje om de hoek.

Wat betreft esoterica: jij was daar eerder mee dan ik.  :colgate:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Nee...ik bedoel de gewone chef. Was een bewuste om aan te geven hoe belangrijk ik zo'n man/vrouw dan vindt. Maar je hebt de set in je kamer gezet.....is weliswaar geen bewuste keuze...maar toch.  ;)

Klopt...de tegel. Ben er van overtuigd dat wat ik toen hoorde dit ook meende te horen. Laatste keer dat ik een set met lamp/tegel heb beluisterd was het voor mij geen bijzondere ervaring.

Wat ik op zicht dan wel weer een bijzondere ontwikkeling (van ervaren naar niet ervaren) vind. Maar ik vraag me af of ik daar ooit een antwoord op ga vinden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart  1, 2019, 13:27:20
...
Klopt...de tegel. Ben er van overtuigd dat wat ik toen hoorde dit ook meende te horen. Laatste keer dat ik een set met lamp/tegel heb beluisterd was het voor mij geen bijzondere ervaring.


Nou het begon met door KT88 aangepaste spullen. Dat leverde bij sommige sets een geweldig, levensecht geluid op. Ook bij jou trouwens, jouw set was een van de 5 die ik toen heb beluisterd en was toen overtuigd. Die bij Paul was het mooist.

We weten hoe het verder liep: KT hield ermee op, eerste veel te dure tegels op de markt, daardoor ruzie in de tent, Corks op de markt die nauwelijks werkzaam waren omdat 1 ingredient ontbrak en uiteindelijk werkende tegels (met magic potion) die een stuk goedkoper waren, de lamp. En het gaat nog steeds door maar ik ben tevreden met 2 werkende tegels en 1 lamp van 1 of 2 generaties terug.

En of het nou ingebeeld is of niet: het werkt voor mij nog steeds. Ik heb het geluid nooit zo mooi gekregen als bij de beste aangepaste sets die ik heb gehoord maar het is net voldoende. Met het beter worden van de set weet ik eerlijk gezegd niet zeker meer wat waar door wordt veroorzaakt. Maar een herschikking van de tegels leverde toch weer even een herkenning op. Omdat het effect iets sterker werd of door een opleving van de illusie, wie weet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

De geschiedenis ken ik. De ontwikkeling gaat ook gewoon door, nu komt het ook al in kabels te zitten en zijn er zaken die je op je speakerklemmen kan plaatsen. Iedere keer neemt de beleving/natuurlijkheid/ruimtelijkheid toe.

Mooi om te lezen dat het jou nog steeds raakt.

Mij doet het niets meer...geen idee waarom dat zo gaat. Zou ik het niet meer willen horen omdat ik nu anders tegen weergave van muziek aankijk ? Wil voor die gedachte best wel de deur op een kier houden. Maar inmiddels meen ik dat "het" er gewoon niet is. Maar een deur hoeft niet perse helemaal dicht.  :D

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart  1, 2019, 13:55:05
De geschiedenis ken ik. De ontwikkeling gaat ook gewoon door, nu komt het ook al in kabels te zitten en zijn er zaken die je op je speakerklemmen kan plaatsen. Iedere keer neemt de beleving/natuurlijkheid/ruimtelijkheid toe.

Mooi om te lezen dat het jou nog steeds raakt.

Mij doet het niets meer...geen idee waarom dat zo gaat. Zou ik het niet meer willen horen omdat ik nu anders tegen weergave van muziek aankijk ? Wil voor die gedachte best wel de deur op een kier houden. Maar inmiddels meen ik dat "het" er gewoon niet is. Maar een deur hoeft niet perse helemaal dicht.  :D

Gr. Hans

Er is heus ook nog wel wat anders aan de hand. Een jaar of zo geleden, toen je D&D's nog beneden stonden, hebben we halverwege de luistersessie mijn audiolamp voor de speakers gezet. Ik zag tot mijn stomme verbazing ineens Fink gewoon staan zingen, het geluid kwam voor mij letterlijk tot leven en alle scepsis die ik had verdampte. Jou leek het niets te doen. Dat verblufte me net zoveel als de verbetering van het geluid die ik meende waar te nemen.

Dus hoe dan ook, er gebeurt wat met die zooi. Maar of het nou illusie is of echt kan ik onmogelijk zeggen. Voorlopig ben ik blij dat het voor mij kennelijk nog steeds werkt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op maart  1, 2019, 13:02:05
Haha oh leuk we gaan toch door!  :pompom: :headbanging: :clapping: :worship:

Ik zie jou en Eelco dan weer in een cafetaria zitten, smikkelend van een bord patat met frikandel en saus naar keuze. Biertje erbij. Met de patat precies goed klaargemaakt en de frikandel exact op smaak. Genietend alsof het een sterrenrestaurant betrof. Terwijl ik dit opschrijf loopt het water me overigens in de mond want ik moet nog lunchen.

We komen hier toch nooit uit. Jij mist bij mij de precisie en ik mis bij jou de beleving. Hoe zou een set die er volgens mijn maatstaven mee door kan bij jou op zolder klinken, denk ik dan. Aan de speakers ligt het zeker niet.

Heb je bij Hans z'n set jouw internetzenders eigenlijk nog geluisterd? Wie weet hoe de D&D's bij jou thuis klinken, dan weet je gelijk in welke mate jouw akoestiek meespeelt :)

Een sausje is geen probleem. Misschien heeft de bouwer/chefkok dan geen eer van zijn werk maar volgens mij betaalt en bepaalt de klant. Er is m.i. ook geen discussie mogelijk bij my-fi. Totaal nutteloos.

chansig

Citaat van: HuubF op maart  1, 2019, 14:04:15
Er is heus ook nog wel wat anders aan de hand. Een jaar of zo geleden, toen je D&D's nog beneden stonden, hebben we halverwege de luistersessie mijn audiolamp voor de speakers gezet. Ik zag tot mijn stomme verbazing ineens Fink gewoon staan zingen, het geluid kwam voor mij letterlijk tot leven en alle scepsis die ik had verdampte. Jou leek het niets te doen. Dat verblufte me net zoveel als de verbetering van het geluid die ik meende waar te nemen.

Dus hoe dan ook, er gebeurt wat met die zooi. Maar of het nou illusie is of echt kan ik onmogelijk zeggen. Voorlopig ben ik blij dat het voor mij kennelijk nog steeds werkt.

Ik vind Fink sowieso erg levendig en natuurlijk. Ervaar met hem meestal een enorm groot gevoel van natuurlijkheid. Dat werd met de lamp zeker niet meer. Toen de set naar boven ging nam het (natuurlijkheid en mn de stem weergave) wat mij betreft nog wel enorm toe. Ik leef met de veronderstelling dat Fink zichzelf hier ook weet te herkennen... :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Sirius666 op maart  1, 2019, 14:11:18
Heb je bij Hans z'n set jouw internetzenders eigenlijk nog geluisterd? Wie weet hoe de D&D's bij jou thuis klinken, dan weet je gelijk in welke mate jouw akoestiek meespeelt :)

Een sausje is geen probleem. Misschien heeft de bouwer/chefkok dan geen eer van zijn werk maar volgens mij betaalt en bepaalt de klant. Er is m.i. ook geen discussie mogelijk bij my-fi. Totaal nutteloos.

Het verschil tussen de visie van Hans en mij is dat hij vindt dat hij juist niet naar my-fi luistert.  ;D

Er is zeker wel eens sprake van geweest om bij mij ook D&D's neer te zetten. Ik ben nu alleen verslaafd aan vloerstaanders dus dat gaat waarschijnlijk niet meer gebeuren. Ik vind het ook lastig dat er al versterkers en een dac inzitten. Terwijl ik zoveel moeite heb gedaan om een mooie dac en versterker uit te zoeken.

Dat mijn akoestiek niet optimaal is weet ik. Maar er is van alles aan gedaan: het huis komt steeds voller te staan, vloerkleed, gordijnen. Dus ik moet het er mee doen en dat gaat prima.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op maart  1, 2019, 14:14:57
Ik vind Fink sowieso erg levendig en natuurlijk. Ervaar met hem meestal een enorm groot gevoel van natuurlijkheid. Dat werd met de lamp zeker niet meer. Toen de set naar boven ging nam het (natuurlijkheid en mn de stem weergave) wat mij betreft nog wel enorm toe. Ik leef met de veronderstelling dat Fink zichzelf hier ook weet te herkennen... :D

Hou dat gevoel vooral vast. Het scheelt je veel geld, tijd en onzekerheid.  :tongue2:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op maart  1, 2019, 14:19:03
Het verschil tussen de visie van Hans en mij is dat hij vindt dat hij juist niet naar my-fi luistert.  ;D

Er is zeker wel eens sprake van geweest om bij mij ook D&D's neer te zetten. Ik ben nu alleen verslaafd aan vloerstaanders dus dat gaat waarschijnlijk niet meer gebeuren. Ik vind het ook lastig dat er al versterkers en een dac inzitten. Terwijl ik zoveel moeite heb gedaan om een mooie dac en versterker uit te zoeken.

Dat mijn akoestiek niet optimaal is weet ik. Maar er is van alles aan gedaan: het huis komt steeds voller te staan, vloerkleed, gordijnen. Dus ik moet het er mee doen en dat gaat prima.

Ik doe een poging om zo min mogelijk naar My-Fi te luisteren.

Afgelopen zondag nog even naar de Baard geweest. Opvallend hoe zijn en mijn set met elkaar overeenkomen. Qua geld ligt het redelijk ver uit elkaar. Maar qua weergave komt het erg met elkaar overeen.

Dat sterkt me wel in de gedachte dat ik op een goede weg zit als het gaat om mijn visie: Zo min mogelijk de invloeden van invloed laten zijn. Wat mij betreft is er enorm veel winst te behalen in de akoestiek.

Is ook my-fi....toch ? Tenminste de panelen, gordijnen heb ik allemaal zelf gemaakt en opgehangen. :D

Citaat van: HuubF op maart  1, 2019, 14:21:07
Hou dat gevoel vooral vast. Het scheelt je veel geld, tijd en onzekerheid.  :tongue2:

Doe ik zeker, onzekerheid is een gevoel waar ik in deze hobby weinig last van heb.  ;D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

xlr8

Citaat van: HuubF op maart  1, 2019, 14:04:15
...hebben we halverwege de luistersessie mijn audiolamp voor de speakers gezet. Ik zag tot mijn stomme verbazing ineens Fink gewoon staan zingen, het geluid kwam voor mij letterlijk tot leven en alle scepsis die ik had verdampte...

Een audiolamp ??  wat is dat dan  :huh2:   



HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)