Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

Roksan

Citaat van: Xander32 op juni 30, 2018, 21:05:43
... al eens net over de grens gekeken, bij Nubert?




::)

Ik verwacht niet dat deze Huub zijn smaak zijn. Spelen zeer neutraal.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

HuubF

Citaat van: Sirius666 op juni 30, 2018, 15:46:40
Als je de term full range al vindt passen dan zijn de ATC's + REL meer full range dan de Staff's hè ;)

Wat is eigenlijk het max budget? Als ik jou was dan zou ik het eerder in de hoek van een PMC 5.23 zoeken...qua formaat zal dit ook geen ruzie met vrouwlief veroorzaken :tounge:

Met 'full range' bedoel ik: mooi geïntegreerd laag, geen subwoofer nodig.

Het budget is 2000 euro. Het formaat mag niet teveel afwijken van de Sttaf's anders krijgt ze een rolberoerte.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Dat echt ik al. Een sub lijkt mij overigens altijd een aanvulling, vult niet enkel het laagste laag aan.

Hetzelfde kleine formaat maakt de keuze wel makkelijk lijkt mij. Neat is eerder genoemd en naast de 5.23 heb je dan nog de goedkopere PMC Twente.23 (H 918mm 36.14" (+25mm spikes) W 152mm 6.0" D 330mm 13.0" (+6mm grille)). Zoveel keuze in een 'Engelse' sound heb je denk ik ook weer niet.



Contour

Een goed opgestelde fullrange hifi speaker heeft echt geen sub nodig. Ik snap niet zo dat subs zo gepushed worden hier, wellicht dat veel leden ook films kijken via hun set?

Gr. Walter

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)


AudioEnZo

Ik zit dan weer aan een Xanadu AW14 te denken....  :wub:

Mitch--

Citaat van: AudioEnZo op juli  1, 2018, 11:48:04
Ik zit dan weer aan een Xanadu AW14 te denken....  :wub:

Absoluut mooie speaker, heb zelf lang met de AW11 Reference gespeeld, maar ik denk dat deze in vergelijking met ATC, en eerdere modellen van Harbeth die Huub heeft gehad, wat midden gebied tekort komt....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'


Contour

Mooie speakers! Zitten Scanspeak Revelator units in, topkwaliteit. Deze moet je proberen Huub.

Marco66

Citaat van: HuubF op juli  1, 2018, 10:58:12
Met 'full range' bedoel ik: mooi geïntegreerd laag, geen subwoofer nodig.

Het budget is 2000 euro. Het formaat mag niet teveel afwijken van de Sttaf's anders krijgt ze een rolberoerte.

Zoals ik eerder al zei, Neat Motive 2.
Kleiner dan de staff en groots geluid en voor 1800,- nieuw in huis.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Contour

Speakers moet je niet nieuw kopen, tweedehands krijg je veel meer waar voor je geld.

Mitch--

Citaat van: Marco66 op juli  1, 2018, 13:20:50
Zoals ik eerder al zei, Neat Motive 2.
Kleiner dan de staff en groots geluid en voor 1800,- nieuw in huis.

Absoluut geweldige speaker, bizar wat voor totaalbeeld deze 'mini' speakers kunnen neerzetten! En ook nog eens een top combi met Naim!  :clapping:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Marco66

Citaat van: Contour op juli  1, 2018, 13:23:15
Speakers moet je niet nieuw kopen, tweedehands krijg je veel meer waar voor je geld.

Ligt er aan wat je tweedehands koopt 😁
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

Citaat van: HuubF op juli  1, 2018, 10:58:12
Met 'full range' bedoel ik: mooi geïntegreerd laag, geen subwoofer nodig.

Het budget is 2000 euro. Het formaat mag niet teveel afwijken van de Sttaf's anders krijgt ze een rolberoerte.

Zelfs met full range luidsprekers blijven subwoofers heel hard nodig voor een echt goed laag. Althans, mijn ervaring (die ook wel ondersteund wordt door theorie).

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

frank2

Bovenstaande is mijn inziens niet waar, echt full range hebben geen extra subwoofer nodig, geeft wel meer problemen met integratie.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Vraag is eigenlijk waarom het volgens jou niet waar is ?

Met meerdere subs kan je eventuele laagprobleem (bv een + dB van 20 ofzo) aanpakken. Is niet noodzakelijk voor meer laag, maar wel voor een beter laag. Integratie problemen ontstaan doordat men niet weet wat men doet.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Volgens mij hebben de mensen die continu over subwoofers blijven doorjammeren, nog nooit een goed fullrange laag in huis gehad. Voor mij ging er een wereld van besef open toen ik jaren geleden een setje 3-weg Accuton + Eton 11-581 hexacone woofers in huis had gehaald. De truc is natuurlijk wel om je speakers goed neer te zetten. Maar dan heb je dus eigenlijk al twee 'subs' staan.

Gr. Walter

DofN

Dat zal het zijn. Die lui zijn half blind, doof en stom, luisteren nooit naar full range systemen en hebben de kracht niet om luidsprekers goed neer te zetten.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Citaat van: Contour op juli  1, 2018, 16:08:37
Volgens mij hebben de mensen die continu over subwoofers blijven doorjammeren, nog nooit een goed fullrange laag in huis gehad. Voor mij ging er een wereld van besef open toen ik jaren geleden een setje 3-weg Accuton + Eton 11-581 hexacone woofers in huis had gehaald. De truc is natuurlijk wel om je speakers goed neer te zetten. Maar dan heb je dus eigenlijk al twee 'subs' staan.

Gr. Walter

Volgens hebben de mensen die continue doorjammeren over dat subs niets toevoegen blablablabla.

Totaal ruk argument.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Kijk eens rond op audioshows, subwoofers kom je maar zelden tegen in een high-end stereo setup.

Als je speakers uit zichzelf inderdaad niet tot 35-40Hz doorlopen, is het leuk, maar een echte fullranger heeft zulke hulp niet nodig, sterker nog, zoals Frank terecht aangeeft, intregratie kan een probleem worden. 

Gr. Walter

chansig

Gaan we een audioshow als referentie nemen in een discussie ???  :D

Velen hebben voldoende laag, of het goed is waag ik te betwijfelen.

Maar het is goed...ieder zijn ding zullen we maar zeggen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Wil eigenlijk hetzelfde zeggen.

Op de meeste audioshows is het geluid niet echt een referentie.

De hotelkamer die niet echt ideaal is voor audio bijvoorbeeld.

Walter heeft weer zo'n dag  :D

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software