Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 37 gasten bekijken dit topic.

MarkD

Zit misschien wat in. Zit hem waarschijnlijk vooral in de DR. Er zijn Naimees die de DR-upgrades niet naar hun smaak vinden en zeggen vooral het sausje missen... Voorlopig geef ik het nog even de tijd.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

HuubF

Citaat van: MarkD op april 13, 2018, 12:50:27
Zit misschien wat in. Zit hem waarschijnlijk vooral in de DR. Er zijn Naimees die de DR-upgrades niet naar hun smaak vinden en zeggen vooral het sausje missen... Voorlopig geef ik het nog even de tijd.

Heb je met wel meer merken. De goedkopere Classe versterkers klinken veel extremer dan de hogere modellen. De gedachte erachter zal wel zijn dat een company-sound belangrijk is voor instappers maar minder prominent moet worden naarmate ook je speakers duurder dus groter dus realistischer worden. Die company-sound blijft wel maar veel subtieler. En dat hoor je met onze nederige mini-speakertjes niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Citaat van: HuubF op april 13, 2018, 09:54:35
Op het Engelse Naim forum stabiliseren de reacties op de geluidsverandering agv firmwareupgrade 4.6: de NAC272 bezitters zijn unaniem tevreden, de NDX bezitters niet allemaal, de Atom/Nova/Star bezitters bijna allemaal niet.

Een prachtig bewijs dat niet iedereen elkaar napraat én dat het inderdaad mogelijk is met software geluidsveranderingen voor elkaar te krijgen.

Omdat de meningen zich stabiliseren binnen de groepen, kan evengoed gesteld worden dat iedereen elkaar binnen de groep napraat. Ik zie daarom geen bewijs dat mensen elkaar niet napraten. Ook geen bewijs dat ze het wel doen. Er is gewoon geen bewijs :)

En software is heel geschikt voor het aanbrengen van klankveranderingen. Wie zou dan zeggen dat dit niet kan?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Citaat van: doorofnight op april 13, 2018, 13:42:32
Omdat de meningen zich stabiliseren binnen de groepen, kan evengoed gesteld worden dat iedereen elkaar binnen de groep napraat. Ik zie daarom geen bewijs dat mensen elkaar niet napraten. Ook geen bewijs dat ze het wel doen. Er is gewoon geen bewijs :)

En software is heel geschikt voor het aanbrengen van klankveranderingen. Wie zou dan zeggen dat dit niet kan?

Gevoel voor wat meer of minder waarschijnlijk is bepaalde vroeger of je het kon redden in rimboes of op steppes.  :)

Het gaat hier om wijzigingen in delen van software die niet het geluid zouden moeten bepalen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april 13, 2018, 13:59:51
Gevoel voor wat meer of minder waarschijnlijk is bepaalde vroeger of je het kon redden in rimboes of op steppes.  :)
:D Ja, het belang was echter anders.

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: HuubF op april 13, 2018, 13:25:20
Heb je met wel meer merken. De goedkopere Classe versterkers klinken veel extremer dan de hogere modellen. De gedachte erachter zal wel zijn dat een company-sound belangrijk is voor instappers maar minder prominent moet worden naarmate ook je speakers duurder dus groter dus realistischer worden. Die company-sound blijft wel maar veel subtieler. En dat hoor je met onze nederige mini-speakertjes niet.

Waarom zou je dat niet op "onze" nederige kloete spiekers kunnen waarnemen (of slechter)?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op april 13, 2018, 14:09:46
Waarom zou je dat niet op "onze" nederige kloete spiekers kunnen waarnemen (of slechter)?

Hoe beter de speaker, hoe meer resolutie. Van een goedkoop versterkertje laat een excellent luidsprekersysteem alle fouten horen. Van een hele goede versterker laat een eenvoudige speaker niet de nuances horen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april 13, 2018, 14:50:07
Hoe beter de speaker, hoe meer resolutie.
Dat is eindig, is het niet voor de luidspreker, dan geldt het voor de menselijke waarneming. Even los van het feit dat ze ook nog eens makkelijk gefopt worden kan.
Citaat
Van een goedkoop versterkertje laat een excellent luidsprekersysteem alle fouten horen.
Welke fouten zouden dat moeten zijn, afgezien van gemis aan resolutie?
Citaat
Van een hele goede versterker laat een eenvoudige speaker niet de nuances horen.
Een eenvoudige luidspreker zoals die van jou en mij?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op april 13, 2018, 15:25:19
Dat is eindig, is het niet voor de luidspreker, dan geldt het voor de menselijke waarneming. Even los van het feit dat ze ook nog eens makkelijk gefopt worden kan. Welke fouten zouden dat moeten zijn, afgezien van gemis aan resolutie? Een eenvoudige luidspreker zoals die van jou en mij?

Ik begrijp niet dat je dit vraagt. Je hebt zelf toch enige ervaring met hifi?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Markus2

Citaat van: HuubF op april 13, 2018, 15:38:40
Ik begrijp niet dat je dit vraagt. Je hebt zelf toch enige ervaring met hifi?

Ja, ik ben gewoon benieuwd of je wellicht tegen bepaalde zaken tòch iets anders aankijkt.
Zo te zien niet, overigens geen must en enkel nieuwsgierigheid mijnerzijds.

;)

Je weerspiegelt voor mij, onbedoeld en anders geduid, exact de gemene deler van de high-end goegemeente met; "Je hebt zelf toch enige ervaring met hifi?"

No offense hè!
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april 13, 2018, 14:50:07
Hoe beter de speaker, hoe meer resolutie. Van een goedkoop versterkertje laat een excellent luidsprekersysteem alle fouten horen. Van een hele goede versterker laat een eenvoudige speaker niet de nuances horen.

Meer resolutie?

Nee, laat maar!

;D

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

HuubF

Citaat van: Markus2 op april 13, 2018, 15:44:53
Ja, ik ben gewoon benieuwd of je wellicht tegen bepaalde zaken tòch iets anders aankijkt.
Zo te zien niet, overigens geen must en enkel nieuwsgierigheid mijnerzijds.

;)

Je weerspiegelt voor mij, onbedoeld en anders geduid, exact de gemene deler van de high-end goegemeente met; "Je hebt zelf toch enige ervaring met hifi?"

No offense hè!

Ik weet hoe jij er over denkt, no offence too. Maar als je dat weet heeft het niet zo veel zin om door te vragen. Jullie willen graag uniek zijn, prima. Ik doe gewoon mee met de grootste groep: als je wat hoort is het interessant; als je het blijft horen is het zo.

Jij bent een vertegenwoordiger van een groepje dat vindt dat akoestiek alles is, waarbij apparatuur er vervolgens niet toe doet zolang het correct gebouwd is. Op zich was de zienswijze van Ruud13 al strak in de leer, jullie doen er een flinke duit bovenop. Zit mij niet in de weg hoewel ik het wel grappig vind. Jullie zijn ook allemaal lieve mensen, dat maakt veel goed.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Carrol op april 13, 2018, 15:42:42
Hey Huubf,dac al aanwezig? Zou vandaag toch komen?

Ben speciaal eerder naar huis gekomen maar nog geen belletje gehad.  :(
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Ruud13 komt dan ook uit een era dat er nog wel verschillen konden worden gehoord...

Dat zijn we inmiddels wel gepasseerd...

:P

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op april 13, 2018, 16:25:26
Ruud13 komt dan ook uit een era dat er nog wel verschillen konden worden gehoord...

Dat zijn we inmiddels wel gepasseerd...

:P

Tsja zoals Cruijff had kunnen zeggen: als je het niet in huis hebt kun je 't ook niet horen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Ah!

De doof en slechte set!

:clapping:

Mijn opa zei altijd "wie horen wil, moet eerst voelen"....


Markus2

Citaat van: HuubF op april 13, 2018, 16:14:39
Ik weet hoe jij er over denkt, no offence too. Maar als je dat weet heeft het niet zo veel zin om door te vragen. Jullie willen graag uniek zijn, prima.
Uniek willen zijn? Welnee.
Citaat
Ik doe gewoon mee met de grootste groep: als je wat hoort is het interessant; als je het blijft horen is het zo.
Ik geloof wèl in de verschilbeleving, dat is het punt helemaal niet. Het vormt voor mij ook geen punt meer zo snel ik de verschillen in een test niet langer weet te beschrijven of ze niet langer aan het specifieke apparaat weet toe te kennen (waarbij dat voorheen wèl leek).

Wat ik dan weer interessant vind, is dat de geneeskundige wetenschap zich sinds enkele jaren bezighoudt met de (meer) psychische kant van placebotoetsingen en die hebben toch wel enigszins verrassende uitkomsten (zover ik gekeken heb).
Jouw standpunt kennende, vind jij dàt niet interessant.
Citaat
Jij bent een vertegenwoordiger van een groepje dat vindt dat akoestiek alles is, waarbij apparatuur er vervolgens niet toe doet zolang het correct gebouwd is. Op zich was de zienswijze van Ruud13 al strak in de leer, jullie doen er een flinke duit bovenop. Zit mij niet in de weg hoewel ik het wel grappig vind. Jullie zijn ook allemaal lieve mensen, dat maakt veel goed.  :)
Als je het sec over weergave hebt, is akoestiek ook (bijna) alles. Zodra daar echter visie en al wat daaraan gekoppeld is, bij kijken, dan liggen de kaarten simpelweg anders. Zo zie ik het, maar dat weet je.

En voor wat het waard is; Een Accuphase spreekt me nog altijd meer aan dan een JVC, maar lang niet meer zoveel als een tijd terug.

;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op april 13, 2018, 16:34:11
... Mijn opa zei altijd "wie horen wil, moet eerst voelen"...

Jouw opa is een wijze man! De muzikaliteit moet je meevoeren, de emotie moet je raken, je moet in de muziek worden gezogen en daar ook blijven. Dan heb je een goede set, of je nou met piepschuim omwikkeld op een doodgedempte zolderkamer zit of in een holle huiskamer om je WAF heen luistert.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april 13, 2018, 16:18:36
Ben speciaal eerder naar huis gekomen maar nog geen belletje gehad.  :(

Ik hoop voor je, dat je 'm vandaag nog in de armen sluiten mag. Altijd leuk, iets nieuws!

;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Citaat van: HuubF op april 13, 2018, 16:51:56
Jouw opa is een wijze man! De muzikaliteit moet je meevoeren, de emotie moet je raken, je moet in de muziek worden gezogen en daar ook blijven. Dan heb je een goede set, of je nou met piepschuim omwikkeld op een doodgedempte zolderkamer zit of in een holle huiskamer om je WAF heen luistert.

Mijn oma zei altijd: Emotie zit in jezelf en niet in iets anders, als je wilt kan je zelfs verliefd worden op een boom.

Mijn opa was een Eikenboom.... :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op april 13, 2018, 16:57:42
Mijn oma zei altijd: Emotie zit in jezelf en niet in iets anders, als je wilt kan je zelfs verliefd worden op een boom.

Mijn opa was een Eikenboom.... :D

Gr. Hans

En wat vind jij zelf, Hans........
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

De vraag stellen is het antwoord toch weten, Anton ?

Maar ik ben een ding (hier staat duseikel) dat aan een boom hangt dus besmet met DNA van overgrootouders. En mijn opa was inderdaad een boom van een kerel.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Huub, veel plezier met de Hugo, wanneer die ook komt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.