Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

chansig

Dat is ook wat ik mij meen te herinneren. Dus niet aan beginnen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Sirius666 op februari 19, 2018, 22:05:04
Foutjes zijn zo gemaakt, ik twijfel natuurlijk niet aan jouw leescapaciteiten van gebruiksaanwijzingen :D Plaats anders eens foto's van bijv de achterkant van de Rel. Ik ben wel benieuwd hoe je de crossover en de hi/low level knop hebt staan. Stel de crossover staat op 30Hz, dan krijg je wellicht wat van het gevoel terug als je deze hoger instelt ;)

Als het meubel weggaat....haal je dan een hifi rack? Met slanke vloerstaanders erbij zal het zeker netjes staan. Mooi centreren bij de tv lukt dan alleen niet ben ik bang? De ATC vloerstaanders zijn toch overkill voor jouw gebruik?

Het is de kleinste Rel, de T5i. Die kan alleen op gevoel worden afgesteld. Hij gaat maar tot 30 hertz. Desondanks voor mij prima. Als hij uit staat erger ik me regelmatig omdat de ATC's niet zo laag gaan, met subwoofer niet. Volgens mij vullen ze elkaar ook goed aan.

Het meubel wordt alleen aangepast zodat er ruimte komt voor speakers op stands. Dan passen nette, niet al te massieve vloerstaanders ook. Dat ga ik ongetwijfeld een keer proberen.

Overkill? Dat begrijp ik niet helemaal. Ik denk dat een mooie vloerstaander completer klinkt dan een mooie monitor. Ook als de muziek niet zo hard staat.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Pinda13

Citaat van: HuubF op februari 20, 2018, 17:24:50
Het is de kleinste Rel, de T5i. Die kan alleen op gevoel worden afgesteld. Hij gaat maar tot 30 hertz. Desondanks voor mij prima. Als hij uit staat erger ik me regelmatig omdat de ATC's niet zo laag gaan, met subwoofer niet. Volgens mij vullen ze elkaar ook goed aan.

Het meubel wordt alleen aangepast zodat er ruimte komt voor speakers op stands. Dan passen nette, niet al te massieve vloerstaanders ook. Dat ga ik ongetwijfeld een keer proberen.

Overkill? Dat begrijp ik niet helemaal. Ik denk dat een mooie vloerstaander completer klinkt dan een mooie monitor. Ook als de muziek niet zo hard staat.

Juist die zin komt heel dichtbij mijn scanspeaks. Natuurlijk het laag is strak en mooi aanwezig, met film voor de 1 té en de ander houdt er net weer van. Stel het is nog te gortig met laag: hup 18mm van basspoort af en het is al een wereld van verschil. Zonder dan ook maar verdere concessies te doen in midden en hoog. Nu aparte htruimte: knallen en 18mm erbij prima (serieus een groot verschil in laag). In woonkamer vond ik het in mijn vorig huis echt to much. Toen stukje er vanaf: done, klaar en precies was ik zoek. Laag mooi blended met de rest van het audiobeeld.

Die rust, dynamiek met gedetailleerd, (zonder schel en er moe van te worden!!) dat geeft letterlijk emotie met audiobeeld mee maar ook emotie bij jezelf. (sow :angel: maar dit kan je alleen ervaren door ze te beluisteren). Dit hebben naar mijn mening ook de andere ervaren die deze speakers hebben.
" no loss of fine detail "

op eigen verzoek verwijderd.

Zo!

Of je even Pinda ze (...) speakers wilt kopen Huub, ze zijn het beste ooit!

:blink:

Pinda13

Citaat van: Baardmannetje op februari 20, 2018, 17:44:14
Zo!

Of je even Pinda ze (...) speakers wilt kopen Huub, ze zijn het beste ooit!

:blink:

Haha inderdaad! (ik beweer dit nergens dat ze beste ooit zijn, meer de beste die ik ooit gehoord heb ja. Dat is wel een ander statement).
Ze zijn gewoon écht goed. Maar je bent van harte uitgenodigd mocht je hierbij twijfels hebben.
En je moet ze niet kopen heh, staan hier verder prima. Ik ga in op de zoektocht van mensen. Daarin kunnen deze speakers misschien iets voor je zijn. Ik geef alleen mijn mening, twijfel je daaraan: prima en kom dan eens langs zou ik zeggen.
" no loss of fine detail "

HuubF

Mijn vriendinnetje krijgt een rolberoerte als ik die enorme zwarte jongens in huis haal. Zijn ze een beetje gevoelig?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Een rolberoerte handelen is ingewikkeld voor een speakert.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pinda13

Citaat van: HuubF op februari 20, 2018, 18:16:24
Mijn vriendinnetje krijgt een rolberoerte als ik die enorme zwarte jongens in huis haal. Zijn ze een beetje gevoelig?

Ik dacht zo rond de 88db. En ik doe je even een pm.
" no loss of fine detail "

Erik1977

Citaat van: HuubF op februari 20, 2018, 18:16:24
Mijn vriendinnetje krijgt een rolberoerte als ik die enorme zwarte jongens in huis haal. Zijn ze een beetje gevoelig?

Als zwart een probleem is heb ik eventueel nog een setje Scan Speaks in olijf beschikbaar  :angel:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=166769.0
Mocht je interesse hebben kan ik altijd nog een keer kopje cappucino bij je komen halen, neem ik ze mee.

gr Erik

Zweitse

En op MP staan ook nog een paar in het wit, keuze genoeg dus.

addesmo


Erik1977


HuubF

Citaat van: Zweitse op februari 20, 2018, 18:46:49
En op MP staan ook nog een paar in het wit, keuze genoeg dus.

Waarom doet iedereen die dingen toch steeds weg???

Ik heb slechte ervaringen met de aanschaf van zelfbouw-projecten. Iedereen prijst het de hemel in maar er is altijd wel iets wat duidelijk minder is dan een echt goede fabrieksspeaker. Dit ondanks de immer 'compromisloze bouw'. Ik wil niet zeggen dat het ook geldt voor de speakers waar jullie het nu over hebben! Die heb ik (denk ik) nog nooit gehoord. Als ze nou wit zouden zijn...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

#263
Citaat van: Pinda13 op februari 20, 2018, 17:49:26
....Ik geef alleen mijn mening, twijfel je daaraan: prima en kom dan eens langs zou ik zeggen.

Naar mijn maatstaven zit je gewoon knetterhard je te koop staande speakers te lopen te verkopen.

Ik twijfel trouwens niet aan jouw bevindingen, als dit de beste speaker is die jij ooit gehoord hebt, dan is dat toch gewoon zo? Ik zie gewoon een ScanSpeak dertien in een dozijn speaker. De behoefte om te komen luisteren is dan ook minimaal.

;)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op februari 20, 2018, 19:14:51
Waarom doet iedereen die dingen toch steeds weg???

Ik doe de mijne echt niet weg.

Vind het jammer voor je...

;D

Pinda13

Citaat van: Baardmannetje op februari 20, 2018, 19:47:16
Naar mijn maatstaven zit je gewoon knetterhard je te koop staande speakers te lopen te verkopen.

Ik twijfel trouwens niet aan jouw bevindingen, als dit de beter speaker is die je ooit gehoord hebt, dan is dat toch gewoon zo? Ik zie gewoon een ScanSpeak dertien in een dozijn speaker.

;)

Te koop/verkopen is idd hetzelfde en natuurlijk anders zei ik wel "mijn beste ooit, maar ik hou ze fijn". Knetterhard is inderdaad naar jouw maatstaven.
" no loss of fine detail "


chansig

Citaat van: HuubF op februari 20, 2018, 19:14:51
Waarom doet iedereen die dingen toch steeds weg???

Waarom wissel jij zoveel van spullekes ?  Mijn inziens is dit recht niet alleen voorbehouden aan Scan Speak zelfbouwspeakers.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

JeroenGRT

Vaak is het ook zo dat voor zelfbouwers het na een tijdje weer begint te 'kriebelen' om weer een nieuw project te starten, daarin zit voor hun ook de hobby. De Scan Speak luidspreker units zijn kwalitatief erg goed, dit wil alleen niet zeggen dat elk zelfbouwontwerp met scan speak units goed klinkt. Er zijn zoveel factoren die meespelen.

De Scan Speak Reference Plus is een erg mooie luidspreker, maar bestaat uit al wat oudere units. Scan Speak heeft ook niet stilgestaan en tegenwoordig heeft deze fabrikant al veel betere units op de markt gebracht. Een vloerstaander hoeft niet completer te klinken dan een Monitor, het is maar net in wat voor een ruimte je ze plaatst.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

HuubF

Citaat van: chansig op februari 20, 2018, 21:13:33
Waarom wissel jij zoveel van spullekes ?  Mijn inziens is dit recht niet alleen voorbehouden aan Scan Speak zelfbouwspeakers.

De Scan Speak Supremo Ultima GT Plus Ultra V8 werd gebracht als eindpunt, vandaar mijn opmerking. Jij en ik weten dat er niet zoiets bestaat als een eindpunt omdat smaak en verveling je voort blijven drijven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: Knor op februari 13, 2018, 22:50:34
Bij Jerry was het niet ideaal, maar overgedempt. Mooi direct geluidje!

Dat bestaat in principe niet. Wil je eens inhoud geven aan wat je meent met "overgedempt"?

Groet, Mark  :)


Excuus; Al gelezen. :ph34r:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: Knor op februari 14, 2018, 10:45:23
Overdemping is niet ideaal omdat het de nadruk legt op het directe geluidsveld en het indirecte geluidsveld tegelijkertijd elimineert.
Het indirecte geluidsveld van een live-registratie ligt besloten in de opname (of niet) en dàt is wat 'ik' graag horen wil. Dat moet mijn insziens niet nog eens uitvergroot of beter, vertroebeld, worden door mijn eigen akoestiek. Het gaat tenslotte om weergave van hetgeen op 't medium aanwezig en daarbij vormen toevoegingen aan het bronmateriaal, afwijkingen t.o.v. het streven van/door de opnamechef van dienst.
Citaat
Dat is simpelweg niet de realiteit bij levende muziek en ik meen dat we die realiteit juist trachten te benaderen. Overdemping is een verstoorde balans die makkelijk te realiseren is en niet verkeerd klinkt, maar het is de helft van de medaille.
Daarover zijn wij het dus oneens.
Citaat
Er is geen echte standaard - "ideaal" is o.a. inhoudsafhankelijk, alsmede gekoppeld aan het gebruiksdoel van een ruimte. Er is echter wel consensus.
Hoe luidt die consensus?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: Knor op februari 14, 2018, 16:28:50
Als dat inderdaad alles was hadden we allemaal een Stax en waren volkomen gelukkig met dat resultaat. Stel je voor: geen akoestische belemmeringen meer!
Er is iets wat de hobby maakt tot wat deze is en daarbij soreekt een hoofdtelefoon, in de regel, niet tot de verbeelding.
Citaat
Helaas is de realiteit evident anders, al is het alleen maar vanwege het geinternaliseerde geluid dat hiermee samenhangt en meteen alle realiteit om zeep helpt...
Wat bedoel je met geïnternaliseerd geluid. Ik kan me er iets bij bedenken, maar zou het graag zeker weten.
Citaat
Je bijt je te vast op hoe het klinkt. Realisme omvat zoveel meer, en dat bewijst hoofdtelefoonweergave nu bij uitstek!
Mijn insziens moet je de realiteit niet willen vergelijken met realiteitsweergave. Want dat slaat gewoon nergens op. Ernaar streven prima, maar ook niet haalbaar. En dan nog; Zat voer voor discussie hoe dat dan zou moeten; Tussen de muzikanten, frontrow, backend, balcony of skybox.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: Knor op februari 15, 2018, 14:16:42
Het zit 'm in het begrip "incoherent maken".

Maar, incoheherentie is toch een lapmiddel (met toch de kans op storende bijwerkingen) als zulks voorkomen worden kan?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1