Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

In het mid/hoog toch ook niet ? Was allemaal best wel oké. Tenminste dat is wat je paar weken terug aangaf.

Wel tof om te zien dat je er mee bezig bent. Je conclusies deel ik verder allemaal niet, maar ik hou ook niet van delen, dus komt goed uit.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

De eerste vraag is dan natuurlijk, héb je iets te delen..?

:eh:

HuubF

Citaat van: chansig op april 14, 2018, 15:20:53
In het mid/hoog toch ook niet ? Was allemaal best wel oké. Tenminste dat is wat je paar weken terug aangaf.

Wel tof om te zien dat je er mee bezig bent. Je conclusies deel ik verder allemaal niet, maar ik hou ook niet van delen, dus komt goed uit.

Hoe het werkt: je kunt op een gegeven moment best tevreden zijn met het geluid. Maar met de beperkte middelen die wij hebben kan het helaas altijd beter.

Het geluid dat ik nastreef lijkt aardig bereikt: stevig, breekbaar, aanwezig, gedetailleerd en geloofwaardig in juiste dosering voor alle soorten muziek. Het kan best zijn dat de muzikant dat zo bedoeld heeft.

Maar ook nu kan het nog steeds beter. Dan zal ik wel eerst moeten verhuizen ben ik bang. Mijn vriendin verjagen kan helaas niet want dan heb ik niet genoeg zakgeld over. En ik vind haar erg lief.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april 14, 2018, 15:18:36
Staat geen merknaam op. Wel duur, 40 euro voor 4. Met het laag heb ik eigenlijk geen problemen op dit moment.

Volgens mij is het Isofix wat je daar hebt Huub.

:)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Sirius666

Citaat van: Baardmannetje op april 14, 2018, 15:12:14
Want?

Waar de panelen nu staan doel ik dus op. Wel nuttig omdat Huub het effect hoort maar: geen plek -> optisch niet mooi -> WAF niet blij -> geen nut ;)

Citaat van: HuubF op april 14, 2018, 15:15:00
De afgelopen weken ben ik heel erg bezig geweest met allerlei kleine dingetjes, ook de stand van de speakers tov de luisterplek. Ze richten een heel klein beetje naar beneden, de MDF stands zullen wel niet recht zijn. Maar dat lijkt goed uit te pakken want het stereobeeld verbeterde flink met de komst van de Norstones.

Wat ik zo leuk vind aan hifi is dat ik het helemaal zelf kan doen, puur op gehoor. Het klinkt in mijn optiek al erg goed en ik weet hoe het nog beter kan. Ik experimenteer liever dan dat ik een expert uitnodig.

De TeddyXP is één van de dingen die ik de afgelopen maand heb veranderd. Nu ben ik erg tevreden dus hij doet het goed.

Precies, stukje bij beetje kom je er wel. Iemand naar je akoestiek laten kijken kan altijd he. Met apparatuur kan je altijd blijven wisselen, ook als de akoestiek meer op orde is.


chansig

Citaat van: Baardmannetje op april 14, 2018, 15:23:03
De eerste vraag is dan natuurlijk, héb je iets te delen..?

:eh:

Zei mijn vrouw vannacht ook...

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Citaat van: chansig op april 14, 2018, 16:13:31
Zei mijn vrouw vannacht ook...

Gr. Hans

Geen gekke vraag imo. als ze je bezig ziet je ballen te meten ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

Richi

De Chord heeft het niet gered om voor het weekend bij je te zijn? Dat is balen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Sirius666 op april 14, 2018, 16:10:07
Waar de panelen nu staan doel ik dus op. Wel nuttig omdat Huub het effect hoort maar: geen plek -> optisch niet mooi -> WAF niet blij -> geen nut ;)

Ah okay. Ik dacht dat je iets bedoelde met de speakers, de afstand tot de achterwand in het geen nut hebben van gebruikmaken van akoestische panelen bij weinig afstand tussen beide.

Het tegenovergestelde is namelijk waar.

;)

chansig

Citaat van: Sirius666 op april 14, 2018, 13:50:51
Overigens ontbreekt de ruimte achter de speakers dus ik vraag mij af hoeveel nut het daar heeft.

Citaat van: Baardmannetje op april 14, 2018, 20:08:20
Ah okay. Ik dacht dat je iets bedoelde met de speakers, de afstand tot de achterwand in het geen nut hebben van gebruikmaken van akoestische panelen bij weinig afstand tussen beide.


Bedoelde die ook...

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


Sirius666

Citaat van: Baardmannetje op april 14, 2018, 20:08:20
Ah okay. Ik dacht dat je iets bedoelde met de speakers, de afstand tot de achterwand in het geen nut hebben van gebruikmaken van akoestische panelen bij weinig afstand tussen beide.

Het tegenovergestelde is namelijk waar.

;)

Idd niet de afstand speaker -> achterwand. Maakt het type isolatie eigenlijk uit bij wisselende afstanden tussen muur -> speakers?

Citaat van: chansig op april 14, 2018, 20:12:45
Bedoelde die ook...

Gr. Hans

We waren alweer wat uurtjes verder qua posts :D

Markus2

Citaat van: Sirius666 op april 14, 2018, 21:27:38
Idd niet de afstand speaker -> achterwand. Maakt het type isolatie eigenlijk uit bij wisselende afstanden tussen muur -> speakers?
Ja

Velen kennen deze. Staan wat getallen in met èn zonder airgap. Heeft overigens èn met afatand èn met materiaal van doen. ;)

https://www.bobgolds.com/AbsorptionCoefficients.htm
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Richi op april 14, 2018, 18:18:41
De Chord heeft het niet gered om voor het weekend bij je te zijn? Dat is balen.

De Chord heeft het niet gehaald. Iets met een wat slordige leverancier die 'de doos' niet goed heeft gevuld. Wordt nu heel misschien dinsdag. Wel even kunnen experimenteren met akoestiek. Ook leerzaam.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Sirius666 op april 14, 2018, 13:50:51
...Overigens ontbreekt de ruimte achter de speakers dus ik vraag mij af hoeveel nut het daar heeft.

Citaat van: Sirius666 op april 14, 2018, 21:27:38
Idd niet de afstand speaker -> achterwand....

Ah. Okay. Dus...

Sirius666

Citaat van: Baardmannetje op april 15, 2018, 07:14:59
Ah. Okay. Dus...

Je wilt graag onnozel overkomen begrijp ik? Missie geslaagd. Je hebt notabene zelf om uitleg gevraagd en dan nóg dit :D

Misschien even teruglezen ipv Hans te kopiëren. Dank je.


op eigen verzoek verwijderd.

Jezus, lees je berichten nog eens door, je spreekt jezelf tegen.

Maar, het is goed. Zoveel onbenul trek ik zelfs niet... Ik zal je verder negeren.

;)

HuubF

Na een wild feest in de sportschool van zoon Paul in Tilburg weer een beetje traag aan het luisteren geslagen op mijn favoriete manier: met eredivisie live zonder geluid en een beetje internetten op de phone. Prikkelrijk dus lekker.

Natuurlijk ook een experimentje gedaan. Zou versie 4.6 van de firmware ook de spdif ingangen van de NAC272 hebben verbeterd? Gauw de Mac Mini via glasvezel aangesloten, Roon gestart (heerlijk!) en een nummertje uit de geschiedenis gevist.

Het klinkt geweldig! Je kunt horen dat de hifi kwaliteiten minder zijn, zo boemst de bas wat en zijn instrumenten net wat minder goed van elkaar te onderscheiden. Ik vermoed ook iets digitaligs. Maar alles wat Naim zo goed maakt zit er in: vaart, balans, ritme. De Chord Qutest krijgt het nog moeilijk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarkD

Inmiddels toch wel overtuigd van de nieuwe firmware... Reden: door de reset naar de standaardinstellingen was enkel de din-uitgang van de 272 geactiveerd en de rca-uitgang niet meer. Resultaat: de sub deed niet meer mee, waardoor het fundament onder de muziek was weggeslagen en ik dus appels met peren aan het vergelijken was. :-X

Wat ontzettend suf dat ik daar nu pas achter kom. :shaun: :hehe: De sub speelt pas vanaf iets meer dan 50Hz mee, maar blijkt eens te meer ontzettend belangrijk voor het 'lekkere' geluid! Nu klinkt het gelukkig super! 8)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

HuubF

Citaat van: MarkD op april 15, 2018, 19:54:45
Inmiddels toch wel overtuigd van de nieuwe firmware... Reden: door de reset naar de standaardinstellingen was enkel de din-uitgang van de 272 geactiveerd en de rca-uitgang niet meer. Resultaat: de sub deed niet meer mee, waardoor het fundament onder de muziek was weggeslagen en ik dus appels met peren aan het vergelijken was. :-X

Wat ontzettend suf dat ik daar nu pas achter kom. :shaun: :hehe: De sub speelt pas vanaf iets meer dan 50Hz mee, maar blijkt eens te meer ontzettend belangrijk voor het 'lekkere' geluid! Nu klinkt het gelukkig super! 8)

Ja daar ben ik ook ingetrapt. ;D Ik zag het aan het ledje op de Rel, die bleef rood ipv wit.

Ik word steeds enthousiaster over de verbetering. Zelfs de toslink uitgang van de Mac Mini klinkt super. Nou dat was een paar weken geleden niet zo.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Citaat van: Baardmannetje op april 15, 2018, 12:27:14
Jezus, lees je berichten nog eens door, je spreekt jezelf tegen.

Maar, het is goed. Zoveel onbenul trek ik zelfs niet... Ik zal je verder negeren.

;)

Ik vroeg me al af hoe lang het nog ging duren. Ik negeer hem al een tijdje om dezelfde reden.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software