Mijn subjectieve weg richting audio-walhalla: nog 3 jaar gedoe!

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

Vorige topic - Volgende topic

Leeuwarden, Church of Noise en 4 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Spijkie op juni 27, 2026, 10:17:10Ik dacht dat je de neumans in een soort lease constructie had maar toch overgenomen begrijp ik nu ?

Leuke plannen met de woning HuubF , mijn ouders zitten in een zelfde fase . Behalve neumans dan  :colgate: . Daar is de twijfel tussen een ruim appartement of een bungalow achtige woning. Het wordt een hele stap voor ze want ze willen er eigenlijk niet aan.

Ik heb ze al een tijdje in bezit. Ze staan er nu een jaar of 4, een eeuwigheid.

Tsja een appartement, we wonen al niet al te ruim dus wat dat betreft leveren we niks in. De tuin ben je kwijt maar alles gelijkvloers wordt vroeg of laat wel een voordeel. En dichter bij de stad, winkels op loopafstand. En vooral leuke discussies op onze ouwe dag over 1000 dingetjes.  :wub:
Roon server (NUC), Auralic Aries G1, Benchmark DAC3 HGC, Purifi Eval1, JBL HDI-1600, Adam T10S sub, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

vanzomereng

Ik heb hier thuis geen Neumann, wel een Altefrau  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

JvdB

Citaat van: HuubF op juni 27, 2026, 10:12:46We gaan voor een appartement in de stad met binnentuin in een hofjes-achtige setting, uitzicht op het singelpark, klimaatbeheersing, veel hout, veel licht, met iets meer ruimte om ons heen en een parkeergarage met laadpaal. De laatste stap voor de urn dus. Zin an en als het niet lukt dan komt er nog een fase 2 met identieke woningen. We hebben ons overal aangemeld, zelfs voor huur. Er wordt veel gebouwd in Leiden.

Volgende week weten we of we 'm krijgen dus dat zet de boel toch een beetje onder druk. De Neumanns kunnen dan niet meer dus die moeten voor die tijd worden verkocht. Daar neem ik de tijd voor want ze zijn nu nog een vermogen waard maar dan moet de liefhebber hem wel vinden (en zijn vrouw overtuigen). Als ik ze in de komende jaren kan verkopen komt er een relatief goedkope tijdelijke vervanger want ik heb nog geen idee wat me te wachten staat.

Het andere dossier is de M Scaler. Nu ook de UltraRendu voor dropouts zorgt gaat hij terug voor reparatie of vervanging nu ook mijn poging om met de 2go/2yu een complete Chord lijn te realiseren definitief in de ijskast staat. Het liefst wil ik hem terug want als de 2go er ooit een keer is kan ik de Chords gewoon houden. De Sugden LA4 blijft ook.

Tot zover de zaterdagochtendoverwegingen (en gaat verder met het aanpassen van de bouwtekening).

Ik zou de Mscaler laten testen en of vervangen. De Dave zonder Mscaler is denk ik geen optie meer. Nu eenmaal in jouw hoofd zit dat de digitale keten van Chord streamer - MScaler - Dave potentieel een ideaal is moet je daar maar aan vasthouden.

De MScaler is best een ingewikkeld ding, ook ik heb af en toe storingen bij het wisselen van bronnen die alleen op te lossen is door de MScaler opnieuw op te starten (betekent dus de stroom er voor een paar minuten af). Dit komt eens in de paar maanden voor (gebruik de twee optische ingangen en de USB ingang van de MScaler). Vanuit mijn CD transport werkt alles onberispelijk maar vanuit de USB ingang (gekoppeld aan Eversolo streamer) en vanuit de tweede optische ingang (gekoppeld aan IS2 converter voor DSD out van SACD discs met oppo Bluray speler) heb ik soms die storingen. Ook de RF noise vanuit de MScaler is een ding, jij hebt dat opgelost met jouw ferriet kabel, ik heb als oplossing een kabel van 2 meter lengte. Beide oplossingen zijn approved by Rob Watts. De MScaler is volgens mij een apparaat dat je echt zelf moet ervaren en los van het theoretische verhaal moet beoordelen. Daarbij is vereist dat de rest van de keten voldoende kwaliteit heeft om de MScaler onderscheidend te laten zijn. Volgens mij betekent dat minimaal Chord TT2 als DAC (beter is de DAVE) en daarna versterking en speakers (of koptelefoon) die recht doen aan de combinatie MScaler en DAC. Voor jou zometeen weer als uitdaging een vervanging te zoeken van de Neumanns als hopelijk de verhuizing een feit is. Wat weer een mooie nieuwe legpuzzel is op zoek naar het ideaal.
Focal - Chord - CEC - REL - Eversolo - Oppo - Audioquest - Audio Note
Bowers & Wilkins - Lyngdorf - Primare - Oppo - Audioquest

RCD

Citaat van: HuubF op juni 27, 2026, 10:12:46Volgende week weten we of we 'm krijgen dus dat zet de boel toch een beetje onder druk. De Neumanns kunnen dan niet meer dus die moeten voor die tijd worden verkocht.
Dat is natuurlijk onzin Huub.
Het maakt niet uit welke speaker er staat.
Of die nu 30Hz of 60Hz haalt, volume bepaald de overlast.

Rob

HuubF

Citaat van: RCD op juni 27, 2026, 11:50:40Dat is natuurlijk onzin Huub.

Rob

Het is meer dat die grote lelijke dingen in een fris ontworpen interieur zelfs voor mij niet meer kunnen.
Roon server (NUC), Auralic Aries G1, Benchmark DAC3 HGC, Purifi Eval1, JBL HDI-1600, Adam T10S sub, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

Richi

Citaat van: RCD op juni 27, 2026, 11:50:40Dat is natuurlijk onzin Huub.

Rob

Eens, ik zou zeker niet overhaast handelen met de verkoop van de Neumans. De ruimte is daar heel anders en misschien pakt het wel perfect uit.

De looks, ja dat is natuurlijk geheel iets anders en persoonlijk. Ik heb indertijd mijn Pioneers S-1EX verkocht omdat mams ze te groot vond in de kamer. Toen heb ik ook nog de Elac Navis van jou overgenomen Huub, vanwege hun kleinere formaat. En waar kwam ik uiteindelijk toch weer op uit? Dynaudio C2! Smaller, maar hoger en minder aanwezig door de witte kleur.

Achteraf had ik die Pioneers nu graag eens op zolder willen proberen. Ze waren zo mooi. :inlove:
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini i7 GentooPlayer Roon Server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Kingpin

Citaat van: HuubF op juni 27, 2026, 12:31:39Het is meer dat die grote lelijke dingen in een fris ontworpen interieur zelfs voor mij niet meer kunnen.
Dan heb ik misschien nog wel wat voor je  8)

IMG_20210131_163609491.jpg

IMG_20200902_082954.jpg 
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

HuubF

brt

Gaan we nu noemen wat we te koop hebben staan?  :colgate:

In dat geval: Focal Sopra 1, in de prachtige walnoten uitvoering  :inlove: 👌
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Leeuwarden

Ik heb nog wel een setje 3WC15's staan. Wel zelf de trap, met draai, afsjouwen...

kermy

Citaat van: Leeuwarden op juni 27, 2026, 14:54:51Ik heb nog wel een setje 3WC15's staan. Wel zelf de trap, met draai, afsjouwen...

Voor de impact had je er even een foto bij moeten doen. ;D

Met vriendelijke groet,

Kermy

Geerdie

Citaat van: HuubF op juni 27, 2026, 12:31:39Het is meer dat die grote lelijke dingen in een fris ontworpen interieur zelfs voor mij niet meer kunnen.

Nu schiet ineens Sonus Faber in mijn gedachten.
En Dali.
En Usher.

Allemaal juweeltjes qua bouwkwaliteit en looks.
Maar ja, dat is MIJN mening.
Anthem MRX 540 -Accuphase P4600 - Mytek Brooklyn Dac+- Eversolo DMP-A8 - Kef R7 front - Dali Rubicon 2 rear - Rel S812 - Audioquest - NordOst

Wat heb ik aan 400Watt als de eerste al niet deugt?

Marco66

Te veel laag kan op laag volume al ver dragen in een appartement.
Zou dan liever gaan voor een monitor met minder laag en mooi midlaag, mid en hoog.
Woonkamer: Laiv Crescendo Verse & Chorus mono amps, T+A R10
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

HuubF

De Dynaudio Legend bijvoorbeeld.  :inlove:

Kingpin

Waarom niet gewoon heel goed ontkoppelen?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

addesmo

Mijn ervaring met Dynaudio is dat ze best wel heftig zijn in het laag. Ook de monitor's!
In feite geeft Richie dit ook min of meer aan in een post hierboven.

Richi

Citaat van: addesmo op juni 27, 2026, 17:57:44Mijn ervaring met Dynaudio is dat ze best wel heftig zijn in het laag. Ook de monitor's!
In feite geeft Richie dit ook min of meer aan in een post hierboven.
Oh, dat is toch niet helemaal mijn ervaring. Ik zou ze juist eerder als neutraal tot iets dunnig omschrijven in het laag. Bij mijn Contour S 3.4 LE had ik er twee sub 6 subwoofers bij en bij mijn Condifence C2 nu een 2x12" A*BNB push-pull sub.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini i7 GentooPlayer Roon Server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

roeleken

Oh jee, nu worden de looks ook nog een issue  ;D
Sonus Faber ziet er meestal wel chique uit. Of ze rocken, geen idee. Denk wel dat ze heel mooi kunnen klinken.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, Chord Hugo TT2, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

HuubF

Even een schokmoment... OMG, de VVE bijdrage wordt ±500 euro per maand voor dat $#%@-appartement. Wel met parkeerplaats en (in vergelijking met ons, gratis, hoekhuis) veel extra's.

Met het geld wat we mogelijk (!) overhouden kunnen we de vaste lasten van bijvoorbeeld de auto flink drukken. Het appartement is ook extreem energiezuinig. Nu hebben we stadsverwarming dus daar besparen we ook weer op.

Maar die rekensom gaat onderuit als de oorlogen blijven voortduren, Trump gewoon blijft en de wereld in een depressie schiet. En wat als Putin zijn enige overgebleven troef uitspeelt?

We zitten hier even in een, bij wijze van uitzondering, niet-hifi georiënteerd dipje en moeten nu met z'n tweetjes gaan bedenken hoe de wereld er de komende jaren uitziet. :nopompom:

addesmo

Citaat van: Richi op juni 27, 2026, 18:22:04Oh, dat is toch niet helemaal mijn ervaring. Ik zou ze juist eerder als neutraal tot iets dunnig omschrijven in het laag. Bij mijn Contour S 3.4 LE had ik er twee sub 6 subwoofers bij en bij mijn Condifence C2 nu een 2x12" A*BNB push-pull sub.
Je schreef iets over een 18db piek op 54hz  ;)
In ieder geval is mijn ervaring met Dynaudio dat zeeen mooi mid/hoog weergeven, maar zeker geen strakke bas. Dat doen de Paradigm's vele malen beter. Bij mij dan!

addesmo

Citaat van: HuubF op juni 27, 2026, 19:37:14Even een schokmoment... OMG, de VVE bijdrage wordt ±500 euro per maand voor dat $#%@-appartement. Wel met parkeerplaats en (in vergelijking met ons, gratis, hoekhuis) veel extra's.

Met het geld wat we mogelijk (!) overhouden kunnen we de vaste lasten van bijvoorbeeld de auto flink drukken. Het appartement is ook extreem energiezuinig. Nu hebben we stadsverwarming dus daar besparen we ook weer op.

Maar die rekensom gaat onderuit als de oorlogen blijven voortduren, Trump gewoon blijft en de wereld in een depressie schiet. En wat als Putin zijn enige overgebleven troef uitspeelt?

We zitten hier even in een, bij wijze van uitzondering, niet-hifi georiënteerd dipje en moeten nu met z'n tweetjes gaan bedenken hoe de wereld er de komende jaren uitziet. :nopompom:

Waar ben je bang voor als je nog zo jong bent om al in een bejaarden omgeving te gaan wonen  ;D

Leeuwarden

Citaat van: kermy op juni 27, 2026, 15:11:20Voor de impact had je er even een foto bij moeten down. ;D

Met vriendelijke groet,

Kermy

Ik werd afgeleid voordat ik ze kon schilderen...IMG_0550.jpeg

Spijkie

€500 is wel ........veel! Zeker bij nieuwbouw.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

HuubF

Citaat van: addesmo op juni 27, 2026, 19:41:06Waar ben je bang voor als je nog zo jong bent om al in een bejaarden omgeving te gaan wonen  ;D

Wij vinden het juist leuk dat er ook veel goedkopere appartementen zijn voor alleenstaanden en starters. En wij dan dus. ;D

addesmo