Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes!

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

Vorige topic - Volgende topic

vanzomereng en 1 gast bekijken dit topic.

JvdB

Citaat van: HuubF op Gisteren om 17:15:57De afgelopen uren geprobeerd:

- TV 48 kHz met glasvezel naar M Scaler: geen dropouts
- Roon via Volumio met coax naar M Scaler: geen dropouts

Wist ik al: Roon via Volumio met usb op Dave: geen dropouts en aan de USB kabel ligt het niet want 2 geprobeerd.

Het ligt dus aan de USB link tussen Volumio en M Scaler. Volgende stap zou een USB verbinding tussen iPad of laptop direct op de M Scaler zijn. Als dat goed gaat is de usb implementatie van de Volumio de schuldige. Als dat ook niet goed gaat de M Scaler. De software van beide is up to date.

Ik heb nooit problemen gehad met USB en MScaler (mac, iphone, ipad, Eversolo).

Ik vond nog dat het aanpassen van de buffer instellingen op de Volumio een oplossing is.
Focal - Chord - Audioquest - CEC - Eversolo

JvdB

Ben overigens benieuwd naar de impact van de Wave kabel als de drop outs zijn opgelost. Zoals jij het omschrijft lijkt het dat de kabels inderdaad rf noise er uit halen.
Focal - Chord - Audioquest - CEC - Eversolo

HuubF

Citaat van: JvdB op Gisteren om 17:30:18Ben overigens benieuwd naar de impact van de Wave kabel als de drop outs zijn opgelost. Zoals jij het omschrijft lijkt het dat de kabels inderdaad rf noise er uit halen.

Ik had het buffer op de Volumio al verhoogd maar nu heb ik hem op maximaal gezet.

Geen idee wat de kabels technisch doen maar de verandering is duidelijk, vooral het laag wordt nogal overdonderend en tegelijkertijd strakker.

Stuur even naar me door waar je woont, als het niet te ver is van Leiden wil ik best een keer langskomen.
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

vergeerr72

Citaat van: HuubF op Gisteren om 20:42:51Ik had het buffer op de Volumio al verhoogd maar nu heb ik hem op maximaal gezet.

Geen idee wat de kabels technisch doen maar de verandering is duidelijk, vooral het laag wordt nogal overdonderend en tegelijkertijd strakker.

Stuur even naar me door waar je woont, als het niet te ver is van Leiden wil ik best een keer langskomen.
He hebt ook zo'n governor setting, die staat op performance neem ik aan.

Maximale buffer is niet noodzakelijk beter, kan hij gaan swappen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling, Labahua groundboxes, Audirvana, Synergistic Research zekeringen

Kurt

@HuubF wat als je een deuntje afspeeld via een usb stick id Volumio?

Kingpin

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Kurt

Citaat van: Kingpin op Vandaag om 01:38:09Die buffer is toch alleen voor DSD?
MPD gebruikt die voor alles wat decoding is.

MarKath

Sorry hoor, maar wat een gekloot allemaal om nar muziek te willen luisteren.

Less is more!
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

Kingpin

Citaat van: Kurt op Vandaag om 05:18:36MPD gebruikt die voor alles wat decoding is.
Ik neem aan dat MPD op Off staat.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.